Anni Sinnemäen tytär antoi vapauttavan päätöksen Elokapinan niskoittelujutussa
Oli varmasti täysin objektiivinen päätös.
Lähde:
https://cloud.elokapina.fi/s/p5PenBqaCWQCf3s?dir=/&editing=false&openfi…
"Sähköinen allekirjoitus
Käräjänotaari Siiri Sinnemäki"
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokapinan päältä rekalla ajaminen aiheuttaa oikeuden mielestä vain pientä haittaa. Itse väittäisin että suurta hyötyä.
Pidetäänpä taas mikä on se oikeiston todellinen suhtautuminen lakiin ja oikeuteen.
Muistetaan samalla että vasemmiston taktiikka on kirjoittaa nimettömiä kommentteja, ja väittää niiden olevan oikeiston kynästä.
Ettet vain olisi jopa itse tehnyt viestejä, sen verran nopeasti kerkesit pahoittaa mielesi.
Ettet vain olisi itse kirjoittanut tuota viestiä, kun oli niin kiire tulla väittämään Elokapinaa arvostelevaa viestiä vasemmiston salajuoneksi.
Mihin viestiin viittaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Atte sanois, jos joku alkais netissä levittää väitettä, että Atte Kaleva on toiminut Suomen Vastarintaliikkeen viestintävastaavana?
Sitten mä postaisin X:ään että "Voiko tämä olla totta? Onko kansanedustaja Atte Kaleva tosiaan toiminut Suomen Vastarintaliikkeen viestintävastaavana?"
Aika moni vassari tekisi juuri noin. Tosin, en tiedä miten Atte olisi jäävi tuossa tilanteessa esimerkiksi tuomitsemaan kerään, koska hän ei kansanedustajana moista kykene tekemään.
Mutta hyvä että rinnastat Suomen Vastarintaliikkeen ja Elokapinan. Se on aivan oikein.
Helppohan tuossa on vaan todeta etten ole ja älkää puhuko soopaa. Ei tarvita mediaa uhriutumaan isoon ääneen ja maalittamaan jotakuta muuta huomion kääntämiseksi aiheesta muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva ei siis viitannut siihen että Siiri Sinnemäki olisi jotenkin puolueellinen siksi että hänen äitinsä on asiasta jotain mieltä, vaan arveli hänen "ilmeisesti" toimineen Elokapineen tiedottajana.
Se on juridisesti selkeä ja tarkkarajainen väite, ja se on helppo osoittaa todeksi (kuten Kalevan kannattaisi tehdä) tai epätodeksi (kuten juristin itsensä kannattaisi tehdä) ja sen verran sakea väite tuo on että en ihmettelisi jos Kaleva joutuisi tunnustamaan väitteensä vääräksi leivättömän pöydän ääressä. Todella outoa kansanedustajalta astua tuollaiseen miinaan.
Ihanaa vassareiden valehtelua taas kerran. Tässäpä Aten toinen twiitti
Ilmeisesti Elokapina-jutussa käräjänotaarina toiminut Sinnemäki ei ole toiminut Elokapinan virallisena edustajana, ainakin näin järjestö kertoo. Näin ollen hän ei ole ollut tuomarina esteellinen. Hyvä niin.
Mikä siis selittää sen, että käräjäoikeuden antama tuomio poikkeaa näin voimakkaasti aiemmasta oikeuskäytännöstä?
Huomaatteko? Atte kertoo kuinka Ilmeisesti EI OLE toiminut, järjestön kertoman mukaan.
Missä se sakea väite olikaan?
Tuo tuli vasta sen jälkeen kun häneltä alettiin kysellä miksi valehtelee.
Paitsi ettei valehdellut.
Eli hesari valehteli. Tuosta näkee jokainen lukutaitoinen että atte kysyi että pitääkö se paikkaansa eikä väittänyt että se pitää paikkansa.
Mutta kun hesarilla oli kiire valkopestä aatekaverinsa niin tokihan siinä atte sai kelvata taas kerran syntipukiksi jo otsikosta lähtien.
Ei ihme ettei hesarin juttuihin luota enää kukaan, varsinainen pravda tuokin. Aiemmin tuo pravda nimitys oli puolittainen vitsi, nykyään se on sitä mitä hesari on kaikin tavoin ihan itse valitsemallaan linjalla ja kenenkään ulkopuolelta pakottamana.
Hesari on jo parin tunnin esilläolon jäljeen piilottanut koko uutisen. Siitä tietää ettei enempää keskustelua ja julkisuutta haluta tälle kiusalliselle asialle. Hesarin lukijat ovat yleensä sen verran koulutettuja ihmisiä että mm. jääviyskysymykset saattavat tulla ikävästi mieleen. Tai se ettei Suomessa pääse Poliisikouluun jos lähisuvussa on rikollisiin piureihin kytkeytyviä ihmisiä
-– Luotettavuus ei riipu vain henkilön omista valinnoista, vaan myös sellaisista seikoista, joihin hakija ei voi vaikuttaa, Poliisiammattikorkeakoulun hallitus perusteli ratkaisua-
mutta oikeuslaitokseen näköjään pääsee vaikka Sinnemäen puoliso Antonio Monti on piilotellut Helsingissä italialaista Punaiset prikaatit pariskuntaa joka teki kotimaassaan poliittisen muxhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva ei siis viitannut siihen että Siiri Sinnemäki olisi jotenkin puolueellinen siksi että hänen äitinsä on asiasta jotain mieltä, vaan arveli hänen "ilmeisesti" toimineen Elokapineen tiedottajana.
Se on juridisesti selkeä ja tarkkarajainen väite, ja se on helppo osoittaa todeksi (kuten Kalevan kannattaisi tehdä) tai epätodeksi (kuten juristin itsensä kannattaisi tehdä) ja sen verran sakea väite tuo on että en ihmettelisi jos Kaleva joutuisi tunnustamaan väitteensä vääräksi leivättömän pöydän ääressä. Todella outoa kansanedustajalta astua tuollaiseen miinaan.
Ihanaa vassareiden valehtelua taas kerran. Tässäpä Aten toinen twiitti
Ilmeisesti Elokapina-jutussa käräjänotaarina toiminut Sinnemäki ei ole toiminut Elokapinan virallisena edustajana, ainakin näin järjestö kertoo. Näin ollen hän ei ole ollut tuomarina esteellinen. Hyvä niin.
Mikä siis selittää sen, että käräjäoikeuden antama tuomio poikkeaa näin voimakkaasti aiemmasta oikeuskäytännöstä?
Huomaatteko? Atte kertoo kuinka Ilmeisesti EI OLE toiminut, järjestön kertoman mukaan.
Missä se sakea väite olikaan?
Tuo tuli vasta sen jälkeen kun häneltä alettiin kysellä miksi valehtelee.
Paitsi ettei valehdellut.
Eli hesari valehteli. Tuosta näkee jokainen lukutaitoinen että atte kysyi että pitääkö se paikkaansa eikä väittänyt että se pitää paikkansa.
Mutta kun hesarilla oli kiire valkopestä aatekaverinsa niin tokihan siinä atte sai kelvata taas kerran syntipukiksi jo otsikosta lähtien.
Ei ihme ettei hesarin juttuihin luota enää kukaan, varsinainen pravda tuokin. Aiemmin tuo pravda nimitys oli puolittainen vitsi, nykyään se on sitä mitä hesari on kaikin tavoin ihan itse valitsemallaan linjalla ja kenenkään ulkopuolelta pakottamana.
Hesari on jo parin tunnin esilläolon jäljeen piilottanut koko uutisen. Siitä tietää ettei enempää keskustelua ja julkisuutta haluta tälle kiusalliselle asialle. Hesarin lukijat ovat yleensä sen verran koulutettuja ihmisiä että mm. jääviyskysymykset saattavat tulla ikävästi mieleen. Tai se ettei Suomessa pääse Poliisikouluun jos lähisuvussa on rikollisiin piureihin kytkeytyviä ihmisiä
-– Luotettavuus ei riipu vain henkilön omista valinnoista, vaan myös sellaisista seikoista, joihin hakija ei voi vaikuttaa, Poliisiammattikorkeakoulun hallitus perusteli ratkaisua-
mutta oikeuslaitokseen näköjään pääsee vaikka Sinnemäen puoliso Antonio Monti on piilotellut Helsingissä italialaista Punaiset prikaatit pariskuntaa joka teki kotimaassaan poliittisen muxhan.
Mitä piilottanut, löytyy Hesarin etusivulta ja on luetuimpien uutisten listalla ykkösenä.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin poliittista. En ihmettelisi jos Anni olisi antanut hieman neuvoja tyttärelleen. Sai muuten tuon pennun yläasteikäisenä, että aika h oratsu kyseessä...
Pennusta tuli tuomari kuitenkin. Mitä sinusta ja lapsestasi on tullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän Atte sanois, jos joku alkais netissä levittää väitettä, että Atte Kaleva on toiminut Suomen Vastarintaliikkeen viestintävastaavana?
Sitten mä postaisin X:ään että "Voiko tämä olla totta? Onko kansanedustaja Atte Kaleva tosiaan toiminut Suomen Vastarintaliikkeen viestintävastaavana?"
Aika moni vassari tekisi juuri noin. Tosin, en tiedä miten Atte olisi jäävi tuossa tilanteessa esimerkiksi tuomitsemaan kerään, koska hän ei kansanedustajana moista kykene tekemään.
Mutta hyvä että rinnastat Suomen Vastarintaliikkeen ja Elokapinan. Se on aivan oikein.
Ihmettelen vähän tätä keskustelua, koska tuohan on nimenomaan "vasemmistolle" tyypillinen tapa kyseenalaistaa asioita. ("Vasemmisto" on kyllä harhaanjohtava termi enää nykyään, mutta en keksi tälle ideologiakimpulle muutakaan helppoa sanaa.)
Esimerkiksi näin hiljattain paljon viestejä, joissa "ihmeteltiin": "Onko totta, että JK Rowling on ollut säännöllinen vierailija Epsteinin saarella?" Ihmettelijät ja kummastelijat totta kai tiesivät, ettei Rowling ollut mikään Epsteinin kaveri. Tarkoitus oli vain mustamaalata Rowlingia, koska hän on trans-asiassa väärää mieltä.
Ja itse olen siis ideologisesti täysin Elokapinan puolella, en vain voi sietää Elokapinaa, koska koen sen tuottavan vahinkoa tärkeälle asialle. Joten olen siinä kummallisessa asemassa, että somessa lässyttävät, tekopyhät ja älyllisesti epärehelliset "vihervahemmistolaiset" aiheuttavat minulle migreeniä, vaikka olen periaatteessa heidän kanssaan samaa mieltä monista asioista ja joissain asioissa jopa radikaalimpi. Tämä keskustelutapa on yksi niistä monista asioista, jotka saavat ohimoni jyskyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte on Suomen Sisun jäsen. Ainakin AI näin väittää.
Noin, nyt sä syyllistyit rikokseen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen vähän tätä keskustelua, koska tuohan on nimenomaan "vasemmistolle" tyypillinen tapa kyseenalaistaa asioita. ("Vasemmisto" on kyllä harhaanjohtava termi enää nykyään, mutta en keksi tälle ideologiakimpulle muutakaan helppoa sanaa.)
Esimerkiksi näin hiljattain paljon viestejä, joissa "ihmeteltiin": "Onko totta, että JK Rowling on ollut säännöllinen vierailija Epsteinin saarella?" Ihmettelijät ja kummastelijat totta kai tiesivät, ettei Rowling ollut mikään Epsteinin kaveri. Tarkoitus oli vain mustamaalata Rowlingia, koska hän on trans-asiassa väärää mieltä.
Ja itse olen siis ideologisesti täysin Elokapinan puolella, en vain voi sietää Elokapinaa, koska koen sen tuottavan vahinkoa tärkeälle asialle. Joten olen siinä kummallisessa asemassa, että somessa lässyttävät, tekopyhät ja älyllisesti epärehelliset "vihervahemmistolaiset" aiheuttavat minulle migreeniä, vaikka olen periaatteessa heidän kanssaan samaa mieltä monista asioista ja joissain asioissa jopa radikaalimpi. Tämä keskustelutapa on yksi niistä monista asioista, jotka saavat ohimoni jyskyttämään.
Onko suomalaiset vasemmistolaiset politiikot levittäneet tuollaisia huhupuheita Rowlingista?
Atte Kaleva on kansanedustaja eli veronmaksajat maksavat hänen palkkansa, ja ihan mitä tahansa juoruja ei voi varsinkaan silloin levittää sillä verukkeella että "kysyy vain kysymyksiä".
Saatava Supon taustaselvitykset henkilöistä ennen kuin palkataan oikeuteen töihin. Poliittinen aktivisti/terroristi tullut rapauttamaan yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalaiset vasemmistolaiset politiikot levittäneet tuollaisia huhupuheita Rowlingista?
Atte Kaleva on kansanedustaja eli veronmaksajat maksavat hänen palkkansa, ja ihan mitä tahansa juoruja ei voi varsinkaan silloin levittää sillä verukkeella että "kysyy vain kysymyksiä".
En puolusta Kalevan hölmöilyä mitenkään, en voi sietää koko tyyppiä (saatikka puoluetta, jota edustaa). Edellisissä viesteissä vain väitettiin, etteikö toinen poliittinen laita käyttäisi tällaista "kyseenalaistamista", vaikka nimenomaan tuo toinen laita käyttää sitä somessa jatkuvasti.
Rowling nyt on kaikkien tuntema, siksi käytin häntä esimerkkinä. Amerikastahan tämä tapa on kansainvälisesti levinnytkin. Ja on hyvin ärsyttävä sellainen, käyttää sitä sitten persu tai parsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin poliittista. En ihmettelisi jos Anni olisi antanut hieman neuvoja tyttärelleen. Sai muuten tuon pennun yläasteikäisenä, että aika h oratsu kyseessä...
No meistä tuli säälittäviä persuja vaan.
6.6.2022 2:00 | Päivitetty 6.6.2022 13:11
"Elokapinan sisällä toimii oikeustieteellisen koulutuksen saaneista aktivisteista koottu lakitukitiimi.
HS:n haastattelema sisäpiiriläinen kertoo, että mielenosoitusten järjestäjät tekevät aina etukäteen selvityksen siitä, millaisia juridisia seuraamuksia, kuten syytteitä tai merkintöjä omiin tietoihin, mielenosoituksesta voisi koitua."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atte Kaleva on kansanedustaja eli veronmaksajat maksavat hänen palkkansa, ja ihan mitä tahansa juoruja ei voi varsinkaan silloin levittää sillä verukkeella että "kysyy vain kysymyksiä".En puolusta Kalevan hölmöilyä mitenkään, en voi sietää koko tyyppiä (saatikka puoluetta, jota edustaa). Edellisissä viesteissä vain väitettiin, etteikö toinen poliittinen laita käyttäisi tällaista "kyseenalaistamista", vaikka nimenomaan tuo toinen laita käyttää sitä somessa jatkuvasti.
Rowling nyt on kaikkien tuntema, siksi käytin häntä esimerkkinä. Amerikastahan tämä tapa on kansainvälisesti levinnytkin. Ja on hyvin ärsyttävä sellainen, käyttää sitä sitten persu tai parsa.
Kysymys on siitä, että julkisuuden henkilöllä ja varsinkin politiikolla on erilainen vastuu sanomisistaan, ja vähän vaikea on mitään poliittista puoluetta lähteä tuomitsemaan siitä, miten ihmiset somessa käyttäytyy, ellei sitten ole lähtenyt maalittamaan ja levittänyt juoruja esimerkiksi "vain kysymällä kysymyksiä".
Kyllähän tännekin palstalle voi monet kirjoittaa että "vasemmistolaisena teen niin tai näin" vaikka oikeasti ei ole vasemmistoalinen vaan haluaa vaan saattaa huonoon valoon, tai "persuna" sama homma.
Somekeskustelu on mitä on, ja nykypäivänä monia kohuja luo jo botit keksityillä pöyristymisillä juttuihin joita sitten paisutetaan ja hankitaan klikkauksia ja mikä motiivi milläkin taholla aina on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän se persun argumentointi on.
Perustuu mielikuvitukseen.
"Juu, kyllä se näin olisi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä rinnastuksissa on? Voimme yhtä hyvin rinnastaa Halla-ahon ja Hitlerin.
Rinnastus ei tarkoita sitä asioita pidettäisiin samankaltaisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No meistä tuli säälittäviä persuja vaan.
Sinusta tuli säälittävä persuna esiintyvä persupakkomielteinen vasemmistolainen palstajankuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos aaveemammat selvittäneet, minkäs ikäinen Siirin äitee on ollut, kun on nalli napsahtanut? Ja minkä ikäinen on ollut isukki?
Ja mitähän ihmettä se tähän ja kenellekään kuuluu?
Eli siellä vihervasemmistossa on ihan ok, että aikuinen, melkein kolmikybänen sälli nusauttaa paksuksi alle suojaikäisen?
Täällä ei oikein sisäistetä, että minkälaista koulutusta se vaatii, että pääsee tuomariksi.
Mutta nämä arvostelijat ovatkin kouluttamattomia persutrolleja, joille moraali ja puolueettomuus on ihan vieraita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen oikeuslaitos on menettänyt täysin uskottavuutensa.
Melkoinen väite. Taidat olla Trumpin kavereita?! Fasisti.
#TDS-tapaus
Vasurien kaikki retoriset temput on niin vanhoja että jopa vasuri itse on syntynyt niiden keksimisen jälkeen.
Sitä voit miettiä kun mietiskelet miten hyvin temppusi menee läpi.