Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tasa-arvo

Vierailija
22.04.2026 |

Miksi tasa-arvo ymmärretään niin usein väärin, ja käännetään hyökkäykseksi naisia vastaan?

Olen huomannut yhä useammin keskusteluissa saman lauseen: ”halusitte samat oikeudet, joten nyt ette saa valittaa mistään.” 

Tuntuu, että osa on ymmärtänyt tasa-arvon niin, että kaikki huomio ja kohteliaisuus pitäisi lopettaa…. ei enää kukkia, ei ovien avaamista, ei kauppakassien nostamista. Eihän tasa-arvo tarkoita ettei saa olla huomaavainen? Jos tasa-arvo tarkoittaa joillekin sitä, että ei enää voi olla huomaavainen tai tehdä pieniä kivoja eleitä, niin silloin koko ajatus on ymmärretty väärin. Eikä naisten oikeuksien lisääminen myöskään tarkoita oikeutta kohdella meitä huonommin. 

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein olen huomannut, että juuri se huomaavaisuus on loppunut miesten toimesta tasa-arvon nimissä, vaikka tasa-arvo käytännössä tarkoittaa aika yksinkertaisia asioita arjessa. Esim, että työelämässä saa samasta työstä saman palkan ja samat mahdollisuudet edetä. Sitä, että perheessä vastuu ei automaattisesti kaadu naiselle, vaan molemmat osallistuu. Sitä, että ei tarvitse pelätä häirintää tai vähättelyä sukupuolen takia.

Sitä, että mielipide otetaan yhtä vakavasti. 

Miksi siis niin moni on ymmärtänyt tämän väärin, eikä vaivaudu edes asiaan perehtymään?

Ei todellista. Tuo että miehillä "parempi" palkka on debunkattu jo miljoona kertaa, ettekä te saatanan valopäät sitä vieläkään ymmärrä. Teillä ei riitä kapasiteetti päässä. Te vaan toistatte samaa ennalta opittua paskaa kun papukaija

Valaise omaa päätäsi. 

https://stat.fi/tietotrendit/artikkelit/2025/Sukupuolten-palkkaerot-ova…

Mikään ei estä naisia yhäkään kouluttautumasta niille enemmän tienaaville aloille esim. insinööriksi tai ekonomiksi. Naisilla on korkeapalkkaisista aloista pieni enemmistö vain lääketieteessä tälläkin hetkellä. Omista huonoista uravalinnoista ei voi syyttää, että mies tienaa insinöörinä enemmän. Minä saan insinöörinä ihan samaa palkkaa naiskollegani kanssa samalla koulutuksella. 

Ainoat oikeat palkkaerot on johtaja -tasolla missä ne johtajien palkat heittelee miestenkin välillä hurjasti. 

Jos et ihan tajunnut tuosta niin valaisempa nuppiasi:

Samantasoinen koulutusaste: 

miesvaltaiset alat > isompi palkka

naisvaltaiset alat > pienempi palkka

Vaativuustaso on sama ja esimerkiksi terveysala naisilla on jopa fyysisesti raskasta.

Jos nyt aletaan oikeasti väittelemään niin esim. se ikuinen sairaanhoitaja vs. insinööri ei edes ole oikeasti samantasoinen koulutus. Insinöörin koulutus on pidempi ja paljon vaativampi.

Tehkää niitä parempia uravalintoja ja menkää niille insinöörialoille niin ei pidä valittaa oman etulohkon alikehityksestä.

Voi olla kulunutta verrata sairaanhoitajanaisen ja insinöörimiehen palkkoja toisiinsa, mutta nämä ovat korkeakoulututkintotaustaisia ammatteja, joissa työskentelee paljon palkansaajia ja koulutustaso on sama. Esimerkiksi sairaanhoitajan ja konetekniikan insinöörin ammattikorkeakoulututkinnon suorittaneiden välinen keskimääräinen palkkaero on 23 prosenttia. Sairaanhoitajat työskentelevät usein julkisella sektorilla ja alalla, jossa ihminen tekee suuren osan työstä. Insinöörit taas saavat koneilta apua tuottavuuteen ja tekevät useammin töitä yksityisellä sektorilla.

Saman verran käyvät koulua tässä esimerkissä. Ja mihin perustat vaativuuden? Kiinnostaisi tietää kuule.

Sairaanhoitaja (AMK) on 210 opintopistettä ja insinööri (AMK) on 240 opintopistettä. AMK-tasoisen insinöörin koulutus siis kestää puoli vuotta pidempään. Koulutusaste on sama, mutta ei se meinaa, että sitä, että ovat yhtä vaikeita koulutuksia. Insinöörin koulutus on paljon vaativampi ja siksi kestääkin puoli vuotta pidempään.

Koulutustaso on sama. Ja myös sairaanhoitaja voi kouluttautua ylempään tutkintoon. Edelleen, mihin perustat vaativuuden? Siihen että kynä pysyy kädessä ja osaa ajatella, kuin sen että hoidat potilaita raskaassa kolmivuorotyössä ja pitävät ihmisiä hengissä tehden erilaisia toimenpiteitä erilaisilla välineillä?

Onko YAMK yhtä vaikea koulutus kuin maisterin tutkinto vaikka onkin samalla koulutustaso onkin sama?

Vierailija
142/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo kuuluu meille kaikille. Olen itse myös avannut ovia miehille, ei johdu sukupuolesta lainkaan. Mutta huomannut vuosien varrella, että miksi miesten käytös naisia kohtaan on usein niin väheksyvää? Eli jos mies sanoo saman asian kuin itse sanon, niin miehen sanomaa arvostetaan aina enemmän kuin naisen, vaikka se nainen on ottanut asioista selvää, niin saa osakseen vähättelyä ym. Että mitäs sinä nainen nyt oikeasti tiedät yhtään mistään  ym. Tämä tasa-arvo ei oikeasti vieläkään todeudu ja naiset joutuvat paiskimaan enemmän töitä saadakseen arvostusta. Jos on remontti kyseessä, niin remonttifirma pitää naisia tyhminä ja huijaavat heitä. Kyllä se oikeasti näkyy näissä tilanteissa, kun mies ei kestä, kun nainen määrää?! 

Tämä. Miehet eivät aina ymmärrä että nainen joutuu tosissaan todistelemaan itseään jatkuvasti ja joka asiassa. 

Tämä! Ja eräs tuossa jo heti alkoi inttämään mitä olen tehnyt tuntemattoman miehen eteen. Meille naisille huomaavaisuus tulee usein luonnostaan, ja olemme hoivaavia, mutta meidänhän pitää jatkuvasti todistella omaa arvoa tässä maailmassa. 

Kovasti osaatte kyllä uhritua ja valittaa

En täällä näe kyllä muuta kuin että miehet uhriutuvat ja kitisevät.... 

Sitten kun ottaa vielä silmien lisäksi aivot käyttöön, niin huomaa että uhriutujia ja kitisijöitä löytyy molemmista sukupuolista, ihan eritoten vauva-palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan yhä mas.kuliinisen miehen ja olen itse fem.iniininen nainen. Tämä EI TARKOITA että mies olisi arvokkaampi kuin minä ihmisenä tai saisi alistaa minua. Olemme tasa-arvoisia, vain erilaisia. Mitä tässä ette ymmärrä?

Vierailija
144/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo kuuluu meille kaikille. Olen itse myös avannut ovia miehille, ei johdu sukupuolesta lainkaan. Mutta huomannut vuosien varrella, että miksi miesten käytös naisia kohtaan on usein niin väheksyvää? Eli jos mies sanoo saman asian kuin itse sanon, niin miehen sanomaa arvostetaan aina enemmän kuin naisen, vaikka se nainen on ottanut asioista selvää, niin saa osakseen vähättelyä ym. Että mitäs sinä nainen nyt oikeasti tiedät yhtään mistään  ym. Tämä tasa-arvo ei oikeasti vieläkään todeudu ja naiset joutuvat paiskimaan enemmän töitä saadakseen arvostusta. Jos on remontti kyseessä, niin remonttifirma pitää naisia tyhminä ja huijaavat heitä. Kyllä se oikeasti näkyy näissä tilanteissa, kun mies ei kestä, kun nainen määrää?! 

Tämä. Miehet eivät aina ymmärrä että nainen joutuu tosissaan todistelemaan itseään jatkuvasti ja joka asiassa. 

Tämä! Ja eräs tuossa jo heti alkoi inttämään mitä olen tehnyt tuntemattoman miehen eteen. Meille naisille huomaavaisuus tulee usein luonnostaan, ja olemme hoivaavia, mutta meidänhän pitää jatkuvasti todistella omaa arvoa tässä maailmassa. 

Sitten kun ottaa vielä silmien lisäksi aivot käyttöön, niin huomaa että uhriutujia ja kitisijöitä löytyy molemmista sukupuolista, ihan eritoten vauva-palstalla.

No se on totta. Mutta tarkoitin tässä tasa-arvo asiassa niin johan rupee tulee laukomisia miesosapuolista. Naiset taas joutuu todistelee itseään turhaan, niinkuin aina meidän elämässä. 

Vierailija
145/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on totta. Mutta tarkoitin tässä tasa-arvo asiassa niin johan rupee tulee laukomisia miesosapuolista. Naiset taas joutuu todistelee itseään turhaan, niinkuin aina meidän elämässä. 

Tämänkin ketjun aloitti nainen. Ja samaan ketjuun sinä tulet ulisemaan.

Vierailija
146/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi vastata noihin koulutusjuttuihin koska joku ilmiantanut ketjun, modeen menee joka kommentti kun vastaa. Olen muutenkin huomannut että aina kun joku menee häviölle niin se koko ketju katoaa :D On tämä palsta kun vaivalloinen keskustella.

Vierailija
147/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Naisen aloittamassa uhriutumisketjussa valitat, että miehet uhriutuu.

Vierailija
148/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämänkin ketjun aloitti nainen. Ja samaan ketjuun sinä tulet ulisemaan.

Ei se ulinaa ole jos järkeä yrittää takoa jonkun päähän. No tyhmää ehkä, koska eihän toista voi pakottaa ymmärtämään mistä kysymys.

Vierailija
149/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Naisen aloittamassa uhriutumisketjussa valitat, että miehet uhriutuu.

No lähinnä siitähän nämä aloituksen kommentit muodostuu. Naiset sitten koittaa avata asiaa mut sekään ei mee kalloon.

Vierailija
150/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä pyrin olemaan kohtelias kaikille, avaan oven jos siihen ovelle tulen toista ennen jne, sukupuolesta ja iästä riippumatta. Koen tämän tasa-arvoiseksi kohteluksi, jos se kohdistuisi vain naisiin, se ei olisi sitä. 

Vielä kun naiset ymmärtäisivät että oman edun tavoittelu ei ole tasa-arvoa, toki moni kyllä ymmärtääkin.

Tasa-arvo ei ole oman edun tavoittelua, vaan reiluja lähtökohtia kaikille. Kohteliaisuus kaikille on juuri sitä mitä tasa-arvo käytännössä on.

Vierailija
151/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miesten pitäisi ylläpitää miesten perinteisiä sukupuolirooleja? Mitä naiset tekevät sitten omalta osaltaan? 

Vierailija
152/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP aivan selvästi kipuilee vanhenemisen tuskissa, kaikki miehet huomioivat naiset jotka ovat valloituskelvollisia.  Naisgeriatrikkoja ei ole koskaan huomioitu eritysellä tavalla.

Olen 31  jos sinusta olen vanha, niin ei voi mitään. Isäni opetti, että naisille ostetaan kukkia sekä minä, että äitini niitä saamme aina merkkipäivinä. Isä opetti myös huomaavaisuutta naisia kohtaan ja tällaiseen olen myös parisuhteessani tottunut. Olen vain laittanut merkille, miten nykypäivänä miehet laittaa vastaan asioissa, jotka käytännössä on vain hyviä käytöstapoja ja huomaavaisuutta tasa-arvon nimissä. 

Vierailija
153/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet valittamassa tasa-arvosta kun jo pienestä pitäen tytöille on opetettu, että ”rakkaudesta se hevonenkin potkii” eli toisin sanoen, on ok kiusata tai syrjiä tyttöä jos et pidä hänestä. Eli miehet myös käyttäytyy usein törkeästi ja vähättelevästi, sekä syrjivästi jos nainen ei ole heille hyödyksi tai anna heille mitään.

Feminismiä ja tasa-arvoa tarvitaan, koska miehet kokee oikeudekseen sanoa naisille: ”taitaa olla taas se aika kuukaudesta” 

Feminismiä ja tasa-arvoa tarvitaan, koska: Meille  naisille sanotaan koko ajan miltä meidän tulisi näyttää, jotta meidät hyväksyttäisiin (esimerkkinä miehet, jotka vittuilevat kananpersehiuksista) tälläkin palstalla. 

Feminismiä ja tasa-arvoa tarvitaan, koska: Naisen ei sovi useinkaan puhua seksuaalisuudestaan, koska nainen on silloin maksullinen miehen mielestä, mutta kun mies puhuu panemisesta, niin hän on silloin kova jätkä. 

Tässä vain muutamia esimerkkejä. 

Vierailija
154/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kohteliaisuus kuuluu kaikille. Myös naisilta miehille päin.

AP:ta tuntuu vain ottavan päähän, että ne 'pienet kivat eleet', mitä näillä eleillä nyt koskaan tarkoitetaankaan ovat erityiskohtelua, joka on vuosien saatossa vähentynyt ja hyvä niin.

Näinpä. Kun on tottunut etuoikeutettuun kohteluun niin tuntuu se tasa-arvoinen kohtelu sorrolta.

Ai, onko se ihmeellistä jos toivoo, että miehet avaisivat naisille edelleen ovia, kantaa kauppakassit, avaa naiselle sateenvarjon, ei kävellä löntystä naisen edellä tökerösti? Tämä on mielestäni ihan normaalia huomaavaisuutta, eikä tarvitse tässäkin lässyttää tasa-arvosta, kun tasa-arvo ei ole poistanut automaattisesti arvostusta tai huomaavaisuutta. Osa teistä miehistä on vain päättänyt, tasa-arvon nimissä, että nainen saa nyt kantaa ne painavat kauppakassit, koska teitä ei enää kiinnosta. Onneksi on vielä niitäkin miehiä, joita kiinnostaa. 

Mitä huomaavaista olet viimeksi tehnyt tuntemattomalle miehelle ja milloin? 

Tyypillinen vastahyökkäys sieltä taas. Oven avaaminen, kassien kantaminen tai pienet huomaavaiset eleet on siis sinulle ongelma? Näet selvästi ne velvollisuutena tai kokonaan poistettavana asiana tasa-arvon nimissä? 
Itse en koe, että huomaavaisuus olisi jotain mitä pitää ansaita tai vaihtaa. Kyse on siitä, miten ihmiset kohtelee toisiaan arjessa, ei jatkuvina vastapalveluksina. 

Hyvin ohitit kysymyksen. Milloin sinä olet tehnyt jonkun huomaavaisen eleen tuntemattomalle miehelle? Ei pitäisi olla ongelma, kun kovasti niistä moralisoit muita. 

Mielenkiintoista taas huomata, että miehelle huomaavaisuus on pistepeliä, jossa sitä pitää ensin ansaita. Noh, kun kerta sinua tämä asia noin kutkuttaa, niin esimerkiksi arjessa avaan oven, tai jos satun itse ensin vaikkapa kaupan ovelle, niin pidän sitä auki. Mitä sitten toivoisit, että minä tuntemattomana naisena tekisin sinulle? 

Ottaisit multa suihin! 💪🏻

Huomaatko? Tässä taas mennään siihen, että aika moni teistä miehistä olette täysin juntteja, ettekä omaa keskustelutaitoja, saatika pysy asiallisina. Tämän vuoksi juuri tarvitaan tasa-arvo lakia, että meitä naisia suojeltaisiin tällaisilta törkeyksiltä. Jos tulisit sanomaan päin naamaa tuollaista, niin saisit omalta mieheltäni turpiisi. 

Miehesi on väkivaltainen kallu. Alinta saastaa, hyi hitto. Ja koska sinä tuet hänen väkivaltaisia taipumuksiaan, olet itsekin alinta saastaa, hyi hitto.

Vierailija
155/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleinen kohteliaisuus kuuluu kaikille. Myös naisilta miehille päin.

AP:ta tuntuu vain ottavan päähän, että ne 'pienet kivat eleet', mitä näillä eleillä nyt koskaan tarkoitetaankaan ovat erityiskohtelua, joka on vuosien saatossa vähentynyt ja hyvä niin.

Näinpä. Kun on tottunut etuoikeutettuun kohteluun niin tuntuu se tasa-arvoinen kohtelu sorrolta.

Ai, onko se ihmeellistä jos toivoo, että miehet avaisivat naisille edelleen ovia, kantaa kauppakassit, avaa naiselle sateenvarjon, ei kävellä löntystä naisen edellä tökerösti? Tämä on mielestäni ihan normaalia huomaavaisuutta, eikä tarvitse tässäkin lässyttää tasa-arvosta, kun tasa-arvo ei ole poistanut automaattisesti arvostusta tai huomaavaisuutta. Osa teistä miehistä on vain päättänyt, tasa-arvon nimissä, että nainen saa nyt kantaa ne painavat kauppakassit, koska teitä ei enää kiinnosta. Onneksi on vielä niitäkin miehiä, joita kiinnostaa. 

Mitä huomaavaista olet viimeksi tehnyt tuntemattomalle miehelle ja milloin? 

Tyypillinen vastahyökkäys sieltä taas. Oven avaaminen, kassien kantaminen tai pienet huomaavaiset eleet on siis sinulle ongelma? Näet selvästi ne velvollisuutena tai kokonaan poistettavana asiana tasa-arvon nimissä? 
Itse en koe, että huomaavaisuus olisi jotain mitä pitää ansaita tai vaihtaa. Kyse on siitä, miten ihmiset kohtelee toisiaan arjessa, ei jatkuvina vastapalveluksina. 

Hyvin ohitit kysymyksen. Milloin sinä olet tehnyt jonkun huomaavaisen eleen tuntemattomalle miehelle? Ei pitäisi olla ongelma, kun kovasti niistä moralisoit muita. 

Mielenkiintoista taas huomata, että miehelle huomaavaisuus on pistepeliä, jossa sitä pitää ensin ansaita. Noh, kun kerta sinua tämä asia noin kutkuttaa, niin esimerkiksi arjessa avaan oven, tai jos satun itse ensin vaikkapa kaupan ovelle, niin pidän sitä auki. Mitä sitten toivoisit, että minä tuntemattomana naisena tekisin sinulle? 

Ottaisit multa suihin! 💪🏻

Huomaatko? Tässä taas mennään siihen, että aika moni teistä miehistä olette täysin juntteja, ettekä omaa keskustelutaitoja, saatika pysy asiallisina. Tämän vuoksi juuri tarvitaan tasa-arvo lakia, että meitä naisia suojeltaisiin tällaisilta törkeyksiltä. Jos tulisit sanomaan päin naamaa tuollaista, niin saisit omalta mieheltäni turpiisi. 

Miehesi on väkivaltainen kallu. Alinta saastaa, hyi hitto. Ja koska sinä tuet hänen väkivaltaisia taipumuksiaan, olet itsekin alinta saastaa, hyi hitto.

Siinä tapauksessa jos random mies alkaa huutelemaan minulle, että minun pitäisi ottaa sinulta suihin, niin totta hemmetissä puollustaisi minua. Ei poliisikaan tuollaisia tökeröjä päästä silittelisi. 

Vierailija
156/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta saa Iltalehti maukkaan uutisen, kun näkee miten miehet alapeukuttaa, koska nainen toivoo, että kohdeltaisiin ihmisen lailla ja arvostettaisiin. Saman palkan toivominen miesvaltaisella alalla ja oven avaaminen on kyllä aivan vähimmäis vaatimuksia tasa-arvon aikana. Käytöstavoista puhumattakaan. 

Naispoliisi saa aivan saman palkan kuin miespoliisikin. Samoin armeijan kantahenkilökuntaan kuuluvat naiset saavat saman palkan kuin miehet siellä. Ihan samaa sarjaa tilanne on myös rajavartiolaitoksella, palokunnassa ja niin edelleen. Mistä siis oikein höpiset? Ja kuka mies julkisuudessa vastustaa samasta työstä samaa palkkaa eri sukupuolille? 

Taidat olla sellainen miehiä vihaava raivofeministi?

Vierailija
157/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli miesten pitäisi ylläpitää miesten perinteisiä sukupuolirooleja? Mitä naiset tekevät sitten omalta osaltaan? 

Taas tyypillinen ”mitä nainen tuo pöytään” ajatusmaailma. Jos huomaavaisuus nähdään vaihtokauppana, koko ajatus on mennyt sinulta ohi. 

Vierailija
158/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä taas ajattelen että monilla naisilla on unohtunut että oikeuksia seuraa velvollisuus. Ei voi vain poimia rusinoita pullista ja jättää kaikki ikävät hommat muille.

M48

Naisilla on velvollisuuksia ollut jo vuosisatojen ajan jos et sattunut sitä muistamaan. Tämä maailma on rakennettu miesten ympärille ja siksi tasa-arvo lakia onkin tarvittu, sillä naisilta on kyllä osattu aina vaatia paljon, mutta oikeudet on poljettu alas. 

Ketä koskee pakollinen asevelvollisuus jota turha tasa-arvolaki ei laske syrjinnäksi? Kummasti unohdit tämän.

Eli kun tasa-arvo lailla on pyritty nostamaan ns. heikommassa asemassa olevan sukupuolen oikeuksia edes lähemmäs samalla tasolle miesten kanssa, niin alkaa se itku siitä, että teidän pitää käydä armeija? Pitäisikö sitten miestenkin vain ostaa sellainen robotti joka synnyttää teille lapset, niin päästään ihan kunnolla samalle viivalle. Ai niin, ei teillä ole rahaa. 

Onko naisille lain nojalla pakollista synnyttää lapsia? Ei ole.

Onko miehille lain nojalla asevelvollisuus? Kyllä on.

Hitto miten daiju muija olet! Logiikka 404 kuten feministeillä yleensäkin.

Vierailija
159/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä miehenä taas ajattelen että monilla naisilla on unohtunut että oikeuksia seuraa velvollisuus. Ei voi vain poimia rusinoita pullista ja jättää kaikki ikävät hommat muille.

M48

Naisilla on velvollisuuksia ollut jo vuosisatojen ajan jos et sattunut sitä muistamaan. Tämä maailma on rakennettu miesten ympärille ja siksi tasa-arvo lakia onkin tarvittu, sillä naisilta on kyllä osattu aina vaatia paljon, mutta oikeudet on poljettu alas. 

Ketä koskee pakollinen asevelvollisuus jota turha tasa-arvolaki ei laske syrjinnäksi? Kummasti unohdit tämän.

Eli kun tasa-arvo lailla on pyritty nostamaan ns. heikommassa asemassa olevan sukupuolen oikeuksia edes lähemmäs samalla tasolle miesten kanssa, niin alkaa se itku siitä, että teidän pitää käydä armeija? Pitäisikö sitten miestenkin vain ostaa sellainen robotti joka synnyttää teille lapset, niin päästään ihan kunnolla samalle viivalle. Ai niin, ei teillä ole rahaa. 

Nykyaikana miehet on heikommassa asemassa mitä naiset. Miksi vihaat miehiä? Miksi olet sovinisti?

En vihaa miehiä enkä ole sovinisti. Tämä keskustelu koski huomaavaisuutta ja tasa-arvon ymmärtämistä arjessa, eikä mitään sukupuolten vastakkainasettelua, mutta jos kuvitellaan, että jokaisen naisen pitäisi mennä armeijaan, niin asevelvollisuus on erillinen yhteiskunnallinen kysymys, eikä sitä voi suoraan verrata tähän keskusteluun. Yleisesti tasa-arvo tarkoittaa sitä, että ihmisiä arvioidaan kykyjen eikä sukupuolen perusteella, vaikka joissain tehtävissä voi olla myös biologisia eroja huomioitavana. 

Eli koska naissukupuoli on se synnyttävä sukupuoli ja tarvitsemme lapsia ylläpitääksemme elinvoimaista yhteiskuntaa, niin kannatat naisille lakiin kirjattua synnytyspakkoa? Ymmärsinkö oikein? 

Miehillä säilyisi edelleen asevelvollisuus ja se olisi miessukupuolelle heidän biologisten ominaisuuksien mukainen lakiin kirjattu pakko, jotta voimme ylläpitää yhteiskunnan turvaa.

Vierailija
160/184 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan yhä mas.kuliinisen miehen ja olen itse fem.iniininen nainen. Tämä EI TARKOITA että mies olisi arvokkaampi kuin minä ihmisenä tai saisi alistaa minua. Olemme tasa-arvoisia, vain erilaisia. Mitä tässä ette ymmärrä?

Sinä saat haluta vaikka kuun taivaalta. Miksi sen pitäisi liikuttaa meitä muita? Ja miksi meidän muiden pitäisi nostaa sinut jonnekin jalustalle, kohdella kuin prinsessaa ja antaa sitä sun tätä vain koska satuit syntymään naiseksi?

Aivan, meidän ei tarvitse tehdä mitään sinun hyväksesi pelkän sukupuolesi takia. 

Normaalit ja tasa-arvoon uskovat ihmiset kohtelevat kaikkia kanssaihmisiä kohteliaasti ja ystävällisesti - sukupuolesta riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän