Olenko velvollinen ilmoittamaan puolisolle tulevasta muutosta?
Jos hänestä ei ole kuulunut neljään kuukauteen mitään ,kun lähti reissuun?
Voinko olettaa että hän on nyt jättänyt minut lopullisesti ja voin mitään ilmoittamatta muuttaa pois yhteisestä vuokrakämpästä?
Hänelle jää omien kamojensa siivous ja avaimen palautus, kun itse hoidan oman osuuteni.
En ajatellut kertoa hälle kun hän ei ole suostunut pitämään yhteyttä. Meillä ei ole lapsia.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo pahoittelut siis että aloitukseen en huomannut mainita heti että va muuttaa tähän itse. 6kk on aikaa muuttaa pois.
Mutta koska puolisostani tai ex puolisosta ei ole kuulunut mitään, niin päätin jo vuokrata muualta asunnon.
Tiedän, että hänon tietoinen tästä että pitää muuttaa pois. Va on hänellekin sen ilmoittanut.
Tuntuu hölmöltä, jos minä olisin vielä poismuuton jälkeenkin vastuussa vuokranmaksuista, kun kerta irtisanon omalta osaltani vuokrasuhteen.
Kyllähän nyt toisellakin vuokralaisella on se vastuu, eikä se voi kaikki kaatua mun niskaan, kun muutenkin hän on jo jättänyt mulle kaiken yksin hoidettavaksi. Olen hoitanut asianmukaisesti vuokranmaksutkin yksin.
Laitan vielä tarkemman irtisanomis ilmoituksen vuokranantajalle ja ilmoitan puolisolle että lähden ja hänen kamat jää.
Kysyn myös va:lta tekeekö hän uuden vuokrasopimuksen exäni kanssa. Ja että onko hänen va osaltaan ok, että kun olen lähtenyt, hän on vain yhteydessä tähän toiseen ja perii maksut häneltä.
Ja tiedän tarkalleen missä hän oleskelee ja hengissä ja hyvissä voimissa hän on. En edes viitsi vaivata päätäni sillä onko hänellä joku toinen. Keskityn vain tulevaan uuteen elämääni. Ap
Minkä "tarkemman irtisanomisilmoituksen"?
Ei vuokrasopimusta voi irtisanoa minkään keksityn oman puolikkaan osalta, vaan kokonaan tai ei ollenkaan.
Eikä apn tarvitse sitä irtisanoa enää kun vuokranantaja on sen irtisanonut. Koko juttu on niin naurettava että ap on trolli tai sitten hänellä pitäisi olle holhooja.
Vuokranantaja on irtisanonut ja ap lähettelee jotain tarkentavia irtisanomisilmoituksia.
Kuulostaa kieltämättä lapsen, joka ei ole eläessään vuokrannut mitään, keksimältä sadulta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jätät vuokranantajalla parisuhdesotkunne selvittelyn? Seuraavaksi selvittelet maksamattomia vuokria.
Nainen. Jonkun muun hoidettava jopa ne parisuhdejutut. Mietin vaan, että kuka on mahtanut olla sängyssä sen puolison kanssa. Identtinen kaksonen? Klooni?
Aloittajan tarina nyt rönsyilee sen verran, että on provo.
Mutta muutama korjaus: Jos vuokranantaja on muuttamassa asuntoon itse, ei hänen tarvitse siitä ketään häätää. Riittää että ilmoittaa hyvissä ajoin irtisanomisajan puitteissa, että tarvitsee asunnon omaan tai perheenjäsenen käyttöön, eikä siihen muuta syytä tarvita. Ei tarvita mitään häätöä vaikka siellä olisi jonkun tavaraa. Pitää vain huolehtia siitä, että kaikki vuokralaiset saavat ilmoituksen. Tavaroiden säilyttäminen ei muuta asiaa mitenkään, vuokranantaja tai perheenjäsen saa muuttaa asuntoon sitten kun aika on kulunut ja vuokralaisen vain pitää lähteä sitten. Tavaroita ei saa alkaa heti hävittää, mutta ne voi poistaa ja varastoida johonkin ja ilmoittaa vuokralaiselle, että sinun on haettava ne sieltä x ajan kuluessa tai muuten ne hävitän ja sitten kun aika on kulunut, ne saa hävittää. Vuokralainen on velvollinen myös maksamaan säilytyksestä aiheutuvat kustannukset, mikäli hänelle on ilmoitettu siitä.
Vierailija kirjoitti:
Viestit ovat kyllä menneet perille kaikki.
Teen näin, että laitan josain vaiheessa ennenkuin olen lopullisesti lähtenyt, viestiä vielä puolisolle, että muutan pois ja päivämäärän milloin lähden.
Niin ei voi kukaan minua syyttää mistään, vaikka hänhän jätti minut yksin makselemaan vuokran ym, vaikka se olisi kuulunut myös hänelle.
Hänen avaimen palautuksesta tai tavaroista en aio ottaa vastuuta. Olen muutenkin ollut järkyttynyt tästä hänen toiminnastaan, että itsellä menee energiaa jo siihen että saan itseni koottua ja muuton tehtyä. Ap
Noo, sä maksat lukkojen sarjoituksen jos avaimia on häviksissä.
Yrittäkää nyt ymmärtää mitä se yhteisvastuullisuus tarkoittaa. Se ei tarkoita puoliksi, vaan yhdessä koko kokonaisuudesta eli siltä kummalla sattuu olemaan.
Miksi kaikki hokevat että ap maksaa?
Mihin sen toisen osapuolen velvollisuus asunnosta hävisi?
Ai silloin kun hän lähti ja jätti ap:n?
Aloittaja hoi! Olethan tehnyt jo sen avioerohakemuksen? Se on ensiarvoisen tärkeää jos olet tosissasi eroamassa.
Ei tarvitse ilmoittaa mitään. Keräät omaisuutesi ja nostat maksimilainat ja loikkaat Venäjälle.