Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko velvollinen ilmoittamaan puolisolle tulevasta muutosta?

Vierailija
21.04.2026 |

Jos hänestä ei ole kuulunut neljään kuukauteen mitään ,kun lähti reissuun?

Voinko olettaa että hän on nyt jättänyt minut lopullisesti ja voin mitään ilmoittamatta muuttaa pois yhteisestä vuokrakämpästä?

Hänelle jää omien kamojensa siivous ja avaimen palautus, kun itse hoidan oman osuuteni. 

En ajatellut kertoa hälle kun hän ei ole suostunut pitämään yhteyttä. Meillä ei ole lapsia.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasopimus pitäisi sitten uusia nin ettei siinä ole ap:n nimeä. Niin kauan kuin vanha sopimus on voimassa niin ap on velvollinen vuokranmaksuun

Vierailija
22/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laitat heti viestin puolisollesi että muutat pois ja vuokranmaksu osaltasi loppuu ja päivämäärä. Laita kirjallisena esim tekstiviestillä niin sinulle jää todiste ilmoituksestasi. Säästä ja arkistoi viesti itsellesi. Sitten olet varmasti hoitanut oman osasi eikä tule myöhemmin yllätyksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että olet siis jo hänelle ilmoittanut poismuutosta. Hän ei näemmä kaipaile tavaroitaan, joten muuta pois vain. Vuokranantajalle jää sitten ongelma, mutta jos ei eksäsi hänellekään vastaa, niin vuokranantaja hankkiutuneet roinista eroon.

Vierailija
24/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartteet kumppanin hyväksynnän irtisanomiselle jos se on molempien nimissä

Vierailija
25/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinulla ole periaatteessa mitään velvollisuutta ilmoittaa, mutta tekisin sen kuitenkin. Muuten joutuu vuokranantaja ikävään tilanteeseen. Vai oletko kertonut vuokranantajalle, että toinen vuokralainen on häipynyt? Ja oletko maksanut koko vuokran siltä ajalta, kun olet asunut yksin?

Olen yksin maksanut vuokran. Ja viestissä pyysin vuokranantajaa olemaan yhteydessä puolisooni, koska muutan yksin pois. Va lupasi ottaa yhteyttä puolisooni.  En haluaisi enää yrittää olla ite yhteydessä, kun hän ei ole vastannut aiempiinkaan viesteihini. 

Ja olen häneltä kysynyt mitä aikoo tehdä, kun va oli ilmoittanut, että tulee itse asumaan tähän asuntoon. Jokatapauksessa tästä on muutettava pois, kummankin. Ei mitään vastausta. 

En halua enää itse nähdä puolisoani, joten haluan vain kerätä omat kamani ja lähteä. 

Puolisollani ei ole mitään syytä käytökseensä, mutta pidän häntä nyt niin epäluotettavana, että annan hänelle ikuisen porttikiellon luokseni. Ap

Ap:lle Olisi hyvä kertoa asiansa heti aloituksessa, niin että ihmiset tietäisivät mihin vastaavat !!!! Kannattaisi tuo 16.39 tekstisi lähettää lähteneelle puolisollesi, niin olisi hänellekin selvä mikä tilanne on. 

Miksi ylipäänsä tänne kirjoitat koska asia oli sinulle selvä ennen kuin teit avauksesi !!!!

Haluatko hankkia tämän palstan kautta jotain todisteita johonkin?

Vai muuten vain juoruta yksityisasioistasi?

Mitä meuhkaat? 

Tottakai mietin onko laillista vain lähteä ilmoittamatta, vaikka toinen onkin myös kirjoilla asunnossa. 

Miksi enää lähettäisin mitään viestiä puolisolleni, kun olen aika monta ehtinyt jo näitten kuukausien aikana lähettää, eikä hän ole yhteenkään vastannut? 

Onko viestit menneet perille? Jos olet laitellut tekstiviestejä ilman maanumeroa, eivät tavoita reissussa olijaa. 

Vierailija
26/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestit ovat kyllä menneet perille kaikki.

Teen näin, että laitan  josain vaiheessa ennenkuin olen lopullisesti lähtenyt, viestiä vielä puolisolle, että muutan pois ja päivämäärän milloin lähden. 

Niin ei voi kukaan minua syyttää mistään, vaikka hänhän jätti minut yksin makselemaan vuokran ym, vaikka se olisi kuulunut myös hänelle. 

Hänen avaimen palautuksesta tai tavaroista en aio ottaa vastuuta.  Olen muutenkin ollut järkyttynyt tästä hänen toiminnastaan, että itsellä menee energiaa jo siihen että saan itseni koottua ja muuton tehtyä. Ap

Vierailija
27/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viestit ovat kyllä menneet perille kaikki.

Teen näin, että laitan  josain vaiheessa ennenkuin olen lopullisesti lähtenyt, viestiä vielä puolisolle, että muutan pois ja päivämäärän milloin lähden. 

Niin ei voi kukaan minua syyttää mistään, vaikka hänhän jätti minut yksin makselemaan vuokran ym, vaikka se olisi kuulunut myös hänelle. 

Hänen avaimen palautuksesta tai tavaroista en aio ottaa vastuuta.  Olen muutenkin ollut järkyttynyt tästä hänen toiminnastaan, että itsellä menee energiaa jo siihen että saan itseni koottua ja muuton tehtyä. Ap

Puolisosi eli tuleva exäsihän on tehnyt eron jo omasta puolestaan ja jättäessään koko vuokran sinun maksettavaksi! Oletteko te puoliksi sitä maksaneet, ymmärsinkö oikein? Ja nyt vuokranantaja tarvitsee asunnon itselleen? Et ole vastuussa hänen tavaroistaan, hänellä on ollut aikaa hakea ne pois. Hän on ilmeisesti pitänyt sinua ja asuntoa kuitenkin varalla jos uudessa paikassa ei pärjääkään. 

Vierailija
28/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai sinulla ole periaatteessa mitään velvollisuutta ilmoittaa, mutta tekisin sen kuitenkin. Muuten joutuu vuokranantaja ikävään tilanteeseen. Vai oletko kertonut vuokranantajalle, että toinen vuokralainen on häipynyt? Ja oletko maksanut koko vuokran siltä ajalta, kun olet asunut yksin?

Olen yksin maksanut vuokran. Ja viestissä pyysin vuokranantajaa olemaan yhteydessä puolisooni, koska muutan yksin pois. Va lupasi ottaa yhteyttä puolisooni.  En haluaisi enää yrittää olla ite yhteydessä, kun hän ei ole vastannut aiempiinkaan viesteihini. 

Ja olen häneltä kysynyt mitä aikoo tehdä, kun va oli ilmoittanut, että tulee itse asumaan tähän asuntoon. Jokatapauksessa tästä on muutettava pois, kummankin. Ei mitään vastausta. 

En halua enää itse nähdä puolisoani, joten haluan vain kerätä omat kamani ja lähteä. 

Puolisollani ei ole mitään syytä käytökseensä, mutta pidän häntä nyt niin epäluotettavana, että annan hänelle ikuisen porttikiellon luokseni. Ap

Ap:lle Olisi hyvä kertoa asiansa heti aloituksessa, niin että ihmiset tietäisivät mihin vastaavat !!!! Kannattaisi tuo 16.39 tekstisi lähettää lähteneelle puolisollesi, niin olisi hänellekin selvä mikä tilanne on. 

Miksi ylipäänsä tänne kirjoitat koska asia oli sinulle selvä ennen kuin teit avauksesi !!!!

Haluatko hankkia tämän palstan kautta jotain todisteita johonkin?

Vai muuten vain juoruta yksityisasioistasi?

Mitä meuhkaat? 

Tottakai mietin onko laillista vain lähteä ilmoittamatta, vaikka toinen onkin myös kirjoilla asunnossa. 

Miksi enää lähettäisin mitään viestiä puolisolleni, kun olen aika monta ehtinyt jo näitten kuukausien aikana lähettää, eikä hän ole yhteenkään vastannut? 

Ei ole laillista, jos olette allekirjoittaneet yhteisvastuullisen vuokrasopimuksen. 

Vierailija
29/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut vakuuttumaan siitä, että hän on elossa?

On hän hengissä, mutta minuun ei enää halua pitää yhteyttä. Tiedän hänen oleskelupaikkansakkin, mutta en aio sinne mennä perässä. Olen muuttamassa pois, mutta va ei ehkä vielä ole ollut häneen yhteydessä. Ite oon jo sanonut va:lle että muutan. 

Onko teillä yhteinen vuokrasopimus vai erilliset? Jos yhteinen, et sitä voi yksin purkaa. 

Vierailija
30/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen nimissä vuokrasopimus on? Kenen pitää maksaa vuokrat, kun muutat pois?

Ihan kummankin nimissä. Minä palautan omalta osaltani avaimen, puolisolle jää toinen avain. Hänelle jää vuokranmaksutkin kun omen lähtenyt. En ala toisen puolesta hoitamaan kaikkea vain sen takia, että hän oleskelee muualla. Hän on vielä kirjoilla asunnossa kuitenkin. Ap

Et sä sitä yksin voi irtisanoa. 

Vierailija
31/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

et, miksi olisit?

Vierailija
32/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa ap:lle tulla ikävä tilanne eteen myös jos yhteisvastuullisen vuokrasopimuksen takia joutuu maksamaan vuokrat, vaikkei asu enää siinä. 

Vierailija
33/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tämä on provo. Eihän kukaan voi olla noin hölmö? Eroaminen ei vuoksasopimusta pura. 

Vierailija
34/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vuokrasopimus on molempien nimissä niin olette molemmat vastuussa siitä asunnosta ja sen siistinä luovuttamisessa. Eli ei auta jättää vastuuta siitä kadonneelle oosapuolelle, koska joudut siitä silti ihan itse vastuuseen.

Mutta jos tämä puoliso ei itse irtisano itseään asunnosta, niin hänelle jää vuokranmaksut ym. Saahan hän jäädä siihen asumaan vaikka toinen muuttaisi pois. Joten miksi hänelle ei voi jättää vastuuta, aikuiselle ihmiselle?

Yhteinen vuokrasopimus, yhdessä irtisanottava eli vaikka muuttaa pois, niin edelleen on vastuussa vuokrasta, sopimuksesta ei voi irtisanoa puolikasta.

Vierailija
35/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä sitä vuokranantajaa irtisanomaan vuokrasopimus. Et sä muuten tuosta irri pääse. 

Vierailija
36/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Eipä tuossa sitten ole mitään muuta. Jos vuokranantaja ei saa puolisoasi kiinni, hän tyhjennyttää asunnon ja vähentää kulut vuokravakuudesta.

No ei se ihan noin helppoa ole. Pitää hakea häätöä ja se kestää. Vuokranantaja kyllä hakee vuokrat ja kulut just siltä kenen nimi sopimuksessa, jos molempien niin siltä kummalla fyffeä on.

Vierailija
37/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä yhtään venyy pidemmälle, niin muista ap että voit ilman muuta hakea ulosoton kautta puolisoltasi hänen osuuttaan vuokrasta, jos kerran ei ole sitä maksanut, vaikka on vuokralla asunnossa.

Ja kannattaa tosiaan selvittää nyt ihan oikeasti kuinka tuollainen vuokrasopimus puretaan lain mukaan oikein, ettei tule yllätyksiä. Kyllä siihen keinonsa on.

Vierailija
38/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on provo. Eihän kukaan voi olla noin hölmö? Eroaminen ei vuoksasopimusta pura. 

Ettekö te kommentoijat lue ketjua ollenkaan? Ei tässä olla purkamassa vuokrasopimusta. Vuokrasopimuksen on vuokranantaja irtisanonut, koska tarvitsee asunnon omaan käyttöönsä, ja se on nyt päättymässä. Tässä on tosiaan kyse vain poismuutosta, eikä tule enää mitään vuokranmaksuja. Ap on sopinut jo vuokranantajan kanssa, että hän muuttaa asunnosta pois vain omat tavaransa ja jättää puolison tavarat sinne, ja va luvannut olla yhteydessä puolisoon.

Vierailija
39/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämä yhtään venyy pidemmälle, niin muista ap että voit ilman muuta hakea ulosoton kautta puolisoltasi hänen osuuttaan vuokrasta, jos kerran ei ole sitä maksanut, vaikka on vuokralla asunnossa.

Ja kannattaa tosiaan selvittää nyt ihan oikeasti kuinka tuollainen vuokrasopimus puretaan lain mukaan oikein, ettei tule yllätyksiä. Kyllä siihen keinonsa on.

Vuokranantaja on irtisanonut sopimuksen, sitä ei tarvitse purkaa. 

Vierailija
40/72 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaah, ketjusta näkee kuinka kypsiä ihmisiä naaraat ovat. Salaa muuttamassa pois ja toiset rinkirunkkaa.

No, kertoo teistä ihmisinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi