Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko toimeen yksin 1490€:lla?

Vierailija
21.04.2026 |

Oon vasta eronnut. Saan tuon verran nettona. Niin huono kokemus parisuhteesta että tuskin enää siihen rupean

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee toimeen. Asuin eronneena monta vuotta yksin noilla nettotuloilla. Kun muutin yhteen uuden miehen kanssa, kävi yllättäen niin, että menot vaan kasvoivat ja nyt olen paljon ”köyhempi” kuin yksin. Niin ja kyllä mies maksaa asumisesta nyt vähän enemmän kuin minä, mutta jotenkin vaan kävi näin ja kaduttaa taloudellisessa mielessä koko yhteen muuttaminen.

Vierailija
22/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakokemukseni on, että tulee. Riippuu tietysti vuokrasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot tällä hetkellä suuret kun yhteinen talo vielä rasitteena. Mutta lähinnä mietin tuleeko tuolla toimeen? Esim jos vuokra on 600€ ei autoa

Ap

Kuka talossa asuu? Talossa asuja maksaa tietenkin kulut vai? 

Vierailija
24/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee sosiaalitoimistoon, niin kyllähän sieltä nyt hätämajoitus järjestetään. Voi tietysti maksaa muutaman satasen punkkaamisesta jollekin tutulle. Kaipa raha kelpaa.

Vierailija
25/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menot tällä hetkellä suuret kun yhteinen talo vielä rasitteena. Mutta lähinnä mietin tuleeko tuolla toimeen? Esim jos vuokra on 600€ ei autoa

Ap

Jos vuokra olisi 600/kk, siihen päälle puhelin, kotivakuutus ja netti, menoja olisi noin 700/kk, jäisi siis yli 700 ruokaan ja hygieniaan, eli hyvin pärjäisi ja jäisi ylikin, jos osaa 

Vierailija
26/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€ saa kuukauden ruoat kun tekee itse

Vierailija
27/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pks, ellei ole omaa asuntoa tai omaisuutta pesämunana.

Tosin paljosta ei jää kiinni ja lyhyen aikaa voi toimia.

Vierailija
28/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapas lista ruoista, jotka satasella kuussa muka saa. Satanen menee viikossa ruokaan, heittämällä. 

Vierailija
29/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mulla vuokra suunnilleen tuon verran ja menot sitä luokkaa mitä sulla jää käteen (ei autoa), eli voit elää noin mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa eikä juuri mitään jää säästöön jos tulee isompia menoja. 

Vierailija
30/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos vuokra olisi 600/kk, siihen päälle puhelin, kotivakuutus ja netti, menoja olisi noin 700/kk, jäisi siis yli 700 ruokaan ja hygieniaan, eli hyvin pärjäisi ja jäisi ylikin, jos osaa 

Unohdit sähkölaskun ja vesiennakon, mutta jos elää kohtuu pienesti niin pitäisi silti pärjätä vaikka yli ei tuosta kyllä rajaa jää juuri mitään. 

Vierailija
31/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan n. 1300 kuussa käteen. Sillä ylläpidän omakotitaloa, mökkiä jossa mukavuudet. Ostan ruuat, +auto ja sen ylläpito.

Ruokabudjetti on minimissä. Laputettua, itse kasvatettua, marjoja ja sieniä. Ei alkoholia, naksuja. limsaa, karkkia, suklaata, kakkuja, valmisruokaa, ei ostoleipää, joskus paahtoleipää laputettuna.

Vierailija
32/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pakolliset menot/kk n. 1100 e eli itse ainakin pärjäisin. Saisin muutaman satasen säästöön joka kk jolla sitten matkustelisin. Nyt työttömänä ja käteen jää 1130e ja 50 e/kk yritän säästää joka kuukausi.

Vierailija
33/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapas lista ruoista, jotka satasella kuussa muka saa. Satanen menee viikossa ruokaan, heittämällä. 

Satanen viikossa ruokaan yhdelle?!? Aika hemmetin iso summa. Mä ostan itselleni kuukauden ruoat n. 200€:lla. 

Vierailija
34/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satanen viikossa ruokaan yhdelle?!? Aika hemmetin iso summa. Mä ostan itselleni kuukauden ruoat n. 200€:lla. 

Miten? Syötkö vain yhden ruoan per pvä? Et aamiaista tai iltapalaa? Et hedelmiä tms.? Ja aina makaronia tai riisiä? Mä en pääsisi alle sataseen vko per naama vaikka kuinka yrittäisin. 

Vierailija
35/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Syötkö vain yhden ruoan per pvä? Et aamiaista tai iltapalaa? Et hedelmiä tms.? Ja aina makaronia tai riisiä? Mä en pääsisi alle sataseen vko per naama vaikka kuinka yrittäisin. 

Sama! Vuelä joskus 15 vuotta sitten satasella sai pikkusen nipistämällä viikon ruoat, mutta nykyään ei onnistuisi millään. Millä ihmiset elää tollasella ruokabudjetilla? 

Vierailija
36/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan on 895 e yli tarpeen. Komeasti pärjää.

Vierailija
37/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen minä ainakin, vuokra 430e, muut laskut 300e, loput rahat riittää ruokaan hyvin.

Vierailija
38/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Unohdit sähkölaskun ja vesiennakon, mutta jos elää kohtuu pienesti niin pitäisi silti pärjätä vaikka yli ei tuosta kyllä rajaa jää juuri mitään. 

Jos kulut olisi 750 kaikkineen, aloittajalle jää vielä 740 euroa, jos sillä ei yksi saa kuukauden ruokia ja pesuaineita niin sitten tarkistaa mihin se raha menee hukkaan. Tuosta jää noin 24 euroa päivälle, sillä saa jo aika paljon vaikka kävisi kahvilla, kun ei joka päivä tarvitse ostaa puuroa, leipää margariinia jne. 

Vierailija
39/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki tulee avuksi

Vierailija
40/42 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla (vähemmälläkin) pärjää kyllä. Eri asia onko se ihmisarvoista elämää. Sanoisin että tuo 1500 käteen on juuri siinä ihmisarvoisen elämään tarvittavan rajalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän