Jos saisit valita: olisit terve ja kävisit töissä vai olisit pitkäaikaissairas työkyvytön eikä sun tarvitsisi käydä töissä?
Kumman noista valitsisit jos saisit valita?
Laita myös vastauksesi oheen tieto, oletko todellisuudessa terve työssäkäyvä/työvelvollinen vai sairas työkyvytön jonka ei tarvitse käydä töissä / hakea töitä.
Oma vastaus: olisin mieluummin terve ja töissä. Todellisuus: olen pitkäaikaissairas työkyvytön eikä tarvitse käydä töissä.
Kommentit (67)
Totta hitossa terve ja työssä. Olen ollut sekä työtön että työkyvytön (ei onneksi molempia samaan aikaan), enkä halua sellaista enää uudestaan. Toivottavasti pysyn nykyisessä olotilassa, eli terveenä ja työllisenä. Ei se sairaana kotona kököttäminen ole mitään juhlaa, se vain masentaa lisää.
Valintani on sairas ja poissa sairaasta työelämästä. Vasta työkyvyttömyyseläkkeelle jäätyäni olen sisäistänyt kuinka sairaita ajatuksia minulla oli työelämästä siellä ollessani.
Erikoiset vaihtoehdot, kun nykyään on niin monta muutakin. Voi olla tosi kremppainen ja raskaassa työssä, täysin terve ja työttömänä, monisairas tai vammainen ja kortistossa, huonosti tutkittu ja kortistossa tai uusimpana matalapalkkatyössä ja asunnoton. Kaikkea kivaa tarjolla nykymallisessa työelämässä.
Olisin mieluummin terve ja kävisin töissä.
Olen monisairas 54v, en ole koskaan ollut työelämässä, enkä tule olemaankaan, vikaa oli nuorena vain päässä, myöhemmin tuli mukaan fyysisetkin sairaudet . Viime viikolla alotin rollaattorin käytön, jota olen pi ylittänyt. On kyllä ihan hyvä, voin tänä kesänä olla enemmän ulkona, siinä voi istua ja katsella ympärilleen kun ei jaksa liikkua.
Olen työkykyinewn työtön, mutta haluisin olla töissä
Vierailija kirjoitti:
Tässä odotan soittoa terveysasemalta,kun nyt en todellakaan ole työkykyinen. Nyt riitti kivut ja toivon saavani apua että jaksan töissä. Tiedän kyllä, en saa lääkäri aikaa. Ei sinne ikinä pääse. Käskee varmaan vaan vetää särkylääkettä loppuelämän ja itse vaivoja ei tutkita. Palaan asiaan kun soittavat takas.
Nonni, ihme sain ajan lääkärille. Siihen vaikuttaa kuka siellä vastaa puhelimeen. Mutta lääkäri aikaa saan odotella useamman päivän, sitä ennen en mene töihin.
Olisin mielummin terve ja töissä. Olen terve ja opiskelija, toivottavasti pian myös töissä.