Äiti hoiti aina kaiken. Isäni on levoton,rahankäyttöä hahmottamaton ihminen joka saattaa vaikka extempore varata matkan Kiinaan. Nyt minä j
Joudun hillitsemään isäni touhuja,auttamaan laskuissa ja tekemään ruokaa että saa muutakin kuin lihiksiä mikrossa.
Ei meinaa jaksaa kun mulla on työ ja lapset. Sitten isä vielä kuin yksi lapsi lisää.
Kommentit (10)
Hyvin hän sinut kasvatti omasta mielestä,kun vaimo ei palvele niin lapsi palvelee.
Isäsi saa käyttää rahansa vaikka Kiinaan matkustamiseen jos haluaa. Vinkkaa sille että Kiinan muuri on lähestulkoon pakollinen nähtävyys jos sinne menee, lyhyt matka Pekingistä.
Ei sinun tarvi. Isäsi on oikeasti aikuinen ja ottaa vastuun vaikka kantapään kautta. On päässyt niin helpolla eikä ole tarvinnut opetella elämänhallintaa, kun muut ovat huolehtineet. Jos ei pärjää niin hankkii itse edunvalvojan ja avut.
Lihikset mikrossa on ok hänelle. Pysyy hengissä omin neuvoin.
Isä saattaa ostaa matkan ulkomaille vaikkei hänellä ole passia. Uuden sohvan vaikka vanha on hyvä ja sitten ihmettelee,mihin toinen sohva laitetaan. Kun olin lapsi muutimme usein koska isä kyllästyi ja alkoi etsimällä etsiä kodista vikoja. Yhtään työpaikkaa ei saanut pidettyä,äiti kävi vakityössä. Isäni myös satuilee,väittää mm. osaavansa kieliä (todellisuudessa ei osaa edes enkkua). Kyse ei ole vanhuudesta,on aina ollut tuollainen,
Ellei äiti olisi ns. istunut perheemme rahojen päällä,olisimme olleet vararikossa! Pakkohan minun on nyt ottaa äidin paikka ja katsoa vähän mitä ukko puuhaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Isä saattaa ostaa matkan ulkomaille vaikkei hänellä ole passia. Uuden sohvan vaikka vanha on hyvä ja sitten ihmettelee,mihin toinen sohva laitetaan. Kun olin lapsi muutimme usein koska isä kyllästyi ja alkoi etsimällä etsiä kodista vikoja. Yhtään työpaikkaa ei saanut pidettyä,äiti kävi vakityössä. Isäni myös satuilee,väittää mm. osaavansa kieliä (todellisuudessa ei osaa edes enkkua). Kyse ei ole vanhuudesta,on aina ollut tuollainen,
Ellei äiti olisi ns. istunut perheemme rahojen päällä,olisimme olleet vararikossa! Pakkohan minun on nyt ottaa äidin paikka ja katsoa vähän mitä ukko puuhaa.
Ap
Oikeasti ei ole pakko, mutta jos siihen alat niin lirissä olet. Et silti voi estää noita tempauksia ja pelastaa häntä.
Mulla sama tilanne. Äiti hoiti kaiken ja kun äiti kuoli, isä ei osaa hoitaa mitään. Nyt tiedän miltä miesvauvan hoitaminen tuntuu. Onneksi oma mies ja lapset selviävät itsekin omista elämistään, joten pystyn keskittymään isäni hoitoon. Ihmettelen miksi naiset paapova nimenomaan poikiaan niin että heistä kasvaa ikuisia vauvoja ja sitten vielä vaimokin jatkaa paapomista. Olen yrittänyt opettaa isääni ihan perusasioissa, mutta aina tulee kiistaa. On sentään oppinut lämmittämään tuomani ruuan mikrossa ja tekemään puuroa mikrossa.
Voitko sanoa isälle, että isän touhu näyttää pahalta ja sua jännittää jos sattuu jotain vakavaa, koska sulla ei oo mahdollisuutta aina välttämättä tulla avuksi. Varmaan hän sanoo, että eihän sinun tarvitsekaan. Sitten sulla on puhdas omatunto jättää hänet ottamaan vastuu itsestään. Jos sitten joutuu asunnottomaksi, autat saamaan asunnon, muut stressit hän voi itse kantaa omista valinnoistaan.
Eiköhän noissa ole taustalla jotain muutakin, adhd, impulssikontrollin häiriö ja ties mitä. Ei vain ole tulleet ennen niin ilmi kun on ollut joku suitsimassa niitä.
Isän on nyt aika oppia ottamaan vastuuta.