Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yliopiston ryhmätyöt -- en kestä enää!!

Vierailija
19.04.2026 |

En oikeasti ymmärrä miten te tosissaan opiskelevat jaksatte näitä. Olen yliopistossa ollut kymmenissä ryhmätöissä, ja joka kerta ollut aivan hirveää. Oppilaista suurimman osan kohdalla todella laihaksi jää oma panostus tai kommunikaatio täysin olematon, niin ettei he juurikaan mitenkään reagoi jonkun 'ryhmänjohtajan ' kysymyksiin tai kehotuksiin, oli se sitten minä tai joku muu, ja ainakin 90% oppilaista jättävät vaivaisen työpanoksensa deadlinea edeltävän illan pikkutunneille asti. Humble brag: Itse aloitan usein jo ensimmäisenä iltana!

Olen ollut ainakin kahdessa ryhmätyössä, joissa yli puolet oppilaista ei ole tehneet yhtään mitään, ja nelosen tai viitosen saadakseni olen joutunut tekemään usean ihmisen työt heidän puolesta! Toki ilmoitin kerran opettajalla tällaisesta henkilöstä, ja silloin se ykskaks yllättäen kyllä alkoi pitää yhteyttä ryhmään! Olen reilusti muita vanhempi, ehkä saan syyttää itseäni etten opiskellut siinä iässä missä muutkin...

Kommentit (402)

Vierailija
241/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanjauhajat ovat usein sosiaalisia ja he tuntevat paljon ihmisiä. Ei työnantajaa kiinnosta mitä numeroita koulusta on saatu vaan miten työntekijä tulee toimeen muiden kanssa ja mitä hän oikeasti osaa. 

Millä perusteilla sinä väität, että he tulevat paremmin toimeen muiden kanssa? Asiahan on päinvastoin, jos muut kokevat, että heidän kanssaan on sietämätöntä tehdä ryhmätyötä. 

Meillä on ilmeisesti eri käsitys sanasta paskanjauhaja. Minä tarkoitan ihmistä joka on ulospäinsuuntautunut ja puhelias. Hän ei puhu aina asiaa, mutta pystyy tarvittaessa siihenkin. Hän puhuu enemmän paskaa kuin kuivaa asiaa. Sellainen joka tulee toimeen lähes kaikkien ihmisten kanssa lähes missä vain.

Eli työantajat mielestäsi tietävät hakupapereiden perusteella ja haluavat juuri sen tyypin, joka ei tehnyt mitään ryhmätöissä, ja oli sietämätön sluibailija? Ja juuri vain hän tulee toimeen lähes kaikkien ihmisten kanssa? 

Sinunkaan puolusteluissa ei ole yhtään mitään järkeä. 

Vierailija
242/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettekö pysty jakamaan tehtäviä? Jokainen tekee oman osansa?

Ryhmätöitä on hyvin erilaisia. Kaikki eivät voi alkaa tehdä erikseen diojen grafiikkaa ja muotoilu, jne., sellaisestahan seuraisi täysi kaaos!. Et taida olla oikein kartalla näistä jutuista. Ap.

Miksi ne pitäisi tehdä erikseen? Powerpoint-esityksessä on yhtenevä muotoilu kaikissa dioissa. Tekstit voi hyvin kirjoittaa jokainen erikseen. 

Olet ehkä oikeassa, mutta en tiennyt sitä, eivätkä ole tienneet kukaan ryhmieni jäsenistäkään tai osanneet sitä soveltaa.

Miten tuo on mahdollista? Eihän teillä sitten toimi mikään. Ei ole raporttipohjia, ryhmächattia..

Joku, ehkä minä, on aina jälkikäteen editoinut fontit, sivut ja erityisesti "pallot ja timantit" ts.. samoiksi. En osaa vastata kysymykseesi miksei kukaan opiskeluvuosien varrelta kymmenistä ryhmäkavereistani ole älynnyt, että se olisi kätevämpi tehdä etukäteen, tiedän vaan ettei kukaan meistä tätä ole älynnyt. Google slideseja osaan muutoin käyttää aika sujuvasti. Ap.

Kyllähän nyt koululla täytyy olla microsoft paketti eikä jätetä joidenkin google slideien varaan?! Taitaa olla pelkkä provo.

Vai oletat sinä pöllö etten Powerpointia olisi käyttänyt? Mitä vikaa muka on Slideissa, muuta kuin jos (?) ei siinä saa noita juttuja etukäteen määrättyä? Siirryin käyttämään Slidesaja Powerpointin sijaan syystä, että minulla on Docs ja sen ja Slidesin välillä oli vaivattomampaa siirrellä juttuja kuin microsoftia käyttäessä.

Sun on pakko olla amis et voi olla noin tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näin. Minä puhuin siitä, että paskanjauhaminen on osa opiskelua. Ei töissä ole sen kummempaa. Ei sielläkään puhuta pelkästään meneillään olevasta työstä. Johan siinä menisi mielenterveys. 

Täytyypä muistaa seuraavassa leikkauksessa, että ei pidä keskittyä työhön, vaan suurimman osan ajasta voi käyttää paskanjauhantaan.

t. kirurgi

Niin, tuskin sinäkään koko työaikaasi leikkaat? Puhutko koskaan mistään muusta kuin työstäsi?

Tottakai minä leikkaan koko sen ajan, joka leikkaukselle on varattu. Moenesti jopa pidempäänkin, koska leikkauksissa tapahtuu paljon yllättäviä asioita. Erityisesti silloin, jos käyttää leikkausajan paskanjauhantaan eikä keskity tekemään työtä. Siinä leikitään kirjaimellisesti ihmisten hengillä. 

Leikatessa näin, mutta et vastannut kysymykseeni. Kai sinä teet työ ajalla muu takin kuin leikkaat?

Vierailija
244/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava tämä trolli, joka kuvittelee olevansa sosiaalinen, kun jättää kirjoitushommat muille ja keskittyy itse suunnittelemaan seuraavia bileitä 

Vierailija
245/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ryhmätöitä on hyvin erilaisia. Kaikki eivät voi alkaa tehdä erikseen diojen grafiikkaa ja muotoilu, jne., sellaisestahan seuraisi täysi kaaos!. Et taida olla oikein kartalla näistä jutuista. Ap.

Miksi ne pitäisi tehdä erikseen? Powerpoint-esityksessä on yhtenevä muotoilu kaikissa dioissa. Tekstit voi hyvin kirjoittaa jokainen erikseen. 

Olet ehkä oikeassa, mutta en tiennyt sitä, eivätkä ole tienneet kukaan ryhmieni jäsenistäkään tai osanneet sitä soveltaa.

Miten tuo on mahdollista? Eihän teillä sitten toimi mikään. Ei ole raporttipohjia, ryhmächattia..

Joku, ehkä minä, on aina jälkikäteen editoinut fontit, sivut ja erityisesti "pallot ja timantit" ts.. samoiksi. En osaa vastata kysymykseesi miksei kukaan opiskeluvuosien varrelta kymmenistä ryhmäkavereistani ole älynnyt, että se olisi kätevämpi tehdä etukäteen, tiedän vaan ettei kukaan meistä tätä ole älynnyt. Google slideseja osaan muutoin käyttää aika sujuvasti. Ap.

Kyllähän nyt koululla täytyy olla microsoft paketti eikä jätetä joidenkin google slideien varaan?! Taitaa olla pelkkä provo.

Vai oletat sinä pöllö etten Powerpointia olisi käyttänyt? Mitä vikaa muka on Slideissa, muuta kuin jos (?) ei siinä saa noita juttuja etukäteen määrättyä? Siirryin käyttämään Slidesaja Powerpointin sijaan syystä, että minulla on Docs ja sen ja Slidesin välillä oli vaivattomampaa siirrellä juttuja kuin microsoftia käyttäessä.

Kerroitko edes ryhmälle tai jaoitko sitä, että he voivat muokata🤣

Googlella ei ole läheskään samoja toimintoja kuin microsoftilla

Vierailija
246/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom, pointti on paitsi tehdä se annettu tehtävä, niin myös oppia yhteistyöstä. Esim jos ajattelet esimies-/ johtotehtäviä, niin tuossa on mahdollisuus treenata! Miten organisoin työt, miten motivoin, miten asetan yhteisiä tavoitteita, miten seurataan etenemistä, miten annan palautetta.Tai vaikka vaan asiantuntijaksi, niin tuollaista se tulee olemaan työelämässäkin.

No harjoittelen ryhmänjohtamista ja herkkua ei tule olemaan kun osa ihmisistä jättää työt ihan viime tippaan! Eikä voi aloittaa hyvissä ajoin vaikka olisi lempeä ja armollinen, että ei tarvitse saada heti valmiiksi kunhan aloittaa ja tekee vähän jotakin joka päivä niin tätäkö se johtajan rooli tulee olemaan. Että teenkin itse työt ja ryhmän vapaamatkustajat yrittää jyrätä minun yli. 

Miksi sinun pitäisi saada määrätä milloin muut tekevät oman osuutensa? 

Tuossa edellä vedottiin työelämään. Ilmeisesti mielestäsi sielläkään ei saa vaatia keneltäkään määräaikaa, milloin työ tulee valmiiksi. 

Vierailija
247/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huom, pointti on paitsi tehdä se annettu tehtävä, niin myös oppia yhteistyöstä. Esim jos ajattelet esimies-/ johtotehtäviä, niin tuossa on mahdollisuus treenata! Miten organisoin työt, miten motivoin, miten asetan yhteisiä tavoitteita, miten seurataan etenemistä, miten annan palautetta.Tai vaikka vaan asiantuntijaksi, niin tuollaista se tulee olemaan työelämässäkin.

joo mutta näitä taitoja oppii vähemmälläkin. porukassa aina vapaamatkustajia, ja kyse arvosanoista!

opetan itse, huom. tottakai tämä on luennoitsijalle helpointa. muotiakin vielä.

Kuinka moni työnantaja kyselee numeroiden perään? 

Jotkut ja varsinkin ulkomailla. Huonoilla papereilla valmistuneet karsitaan haastatteluista ulos. Tiedän, ei ole Suomessa perinteisesti tärkeää. Osa nuorista haluaisi kuitenkin 'kansainvälisen' uran. Tällaiset ryhmätyöt vaarantavat todella niitä arvosanoja, jotka ovat käytännössä muualla tärkeitä.

Tuskin he ulkomaille ottavat ketään suoraan koulusta?

Tuskin, tuskin. Itse lähdin suoraan yliopistosta tutkintoani vastaavaan työhön. Heti Ruotsin eteläpuolella niitä papruja muuten katsotaan ja kysellään huonoista arvosanoista. Paras varautua meriselityksin. Ei riitä, että on valmistunut jotenkuten Suomesta.

Vierailija
248/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös valinnut ryhmätovereikseni heitä, joiden numerotavoite on 4-5. 

Eli kun menet kurssille, josta et tunne ketään, kailotat siellä suureen ääneen "ilmoittautukaa minulle, jos tavoitteesi on 4-5"?

Kyllä. Kirjoitan tuon ryhmän ilmoitustaululle tai sitten menen suoraan sellaiseen ryhmään jonka perustaja on itse ilmoittanut tuon tavoitteen.

Vierailija
249/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näin. Minä puhuin siitä, että paskanjauhaminen on osa opiskelua. Ei töissä ole sen kummempaa. Ei sielläkään puhuta pelkästään meneillään olevasta työstä. Johan siinä menisi mielenterveys. 

Täytyypä muistaa seuraavassa leikkauksessa, että ei pidä keskittyä työhön, vaan suurimman osan ajasta voi käyttää paskanjauhantaan.

t. kirurgi

Niin, tuskin sinäkään koko työaikaasi leikkaat? Puhutko koskaan mistään muusta kuin työstäsi?

Tottakai minä leikkaan koko sen ajan, joka leikkaukselle on varattu. Moenesti jopa pidempäänkin, koska leikkauksissa tapahtuu paljon yllättäviä asioita. Erityisesti silloin, jos käyttää leikkausajan paskanjauhantaan eikä keskity tekemään työtä. Siinä leikitään kirjaimellisesti ihmisten hengillä. 

Leikatessa näin, mutta et vastannut kysymykseeni. Kai sinä teet työ ajalla muu takin kuin leikkaat?

Hyvin vähän ehtii tehdä muuta kuin leikkaamista. Leikkauksia on aikalailla liukuhihnalta, kun työskentelee akuuttiosasolla eli siellä, minne ambulanssit tuovat kiireellisimmät tapaukset. Toki tämän keskustelun kannalta sillä ei ole mitään merkitystä leikkaanko minä koko työajan vai 50 prosenttia työajasta. Nyt on aiheena se, mitä tehdään kellonaikana, joka on erikseen varattu tiettyyn toimintaan, kuten ryhmätyöntekemiseen. Minun työssäni se ryhmätyö on leikkaus. 

Vierailija
250/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskanjauhajat ovat usein sosiaalisia ja he tuntevat paljon ihmisiä. Ei työnantajaa kiinnosta mitä numeroita koulusta on saatu vaan miten työntekijä tulee toimeen muiden kanssa ja mitä hän oikeasti osaa. 

Millä perusteilla sinä väität, että he tulevat paremmin toimeen muiden kanssa? Asiahan on päinvastoin, jos muut kokevat, että heidän kanssaan on sietämätöntä tehdä ryhmätyötä. 

Meillä on ilmeisesti eri käsitys sanasta paskanjauhaja. Minä tarkoitan ihmistä joka on ulospäinsuuntautunut ja puhelias. Hän ei puhu aina asiaa, mutta pystyy tarvittaessa siihenkin. Hän puhuu enemmän paskaa kuin kuivaa asiaa. Sellainen joka tulee toimeen lähes kaikkien ihmisten kanssa lähes missä vain.

Eli työantajat mielestäsi tietävät hakupapereiden perusteella ja haluavat juuri sen tyypin, joka ei tehnyt mitään ryhmätöissä, ja oli sietämätön sluibailija? Ja juuri vain hän tulee toimeen lähes kaikkien ihmisten kanssa? 

Sinunkaan puolusteluissa ei ole yhtään mitään järkeä. 

Nyt tuli sekavaa settiä.

Hakupapereissa näkyy nimi ja työkokemus. Piirit ovat pienet. Jos sinä olet sosiaalinen ja tunnet paljon ihmisiä, niin on todennäköistä, että työnantaja tietää sinut ennestään.

Vahva plussa.

Jos ei tiedä, niin hän todennäköisesti tietää työpaikan/työpaikat missä hän on ollut töissä. Jos joku niistä soittaa kelloja, niin hän soittaa sinne ja kysyy lisätietoa.

Kuinka sinä luulet työntekijöiden hakuprosessin menevän?

Vierailija
251/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa me amkissa osataan käyttää oikeita ohjelmia.

Vierailija
252/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kirurgi

Hyvin vähän ehtii tehdä muuta kuin leikkaamista. Leikkauksia on aikalailla liukuhihnalta, kun työskentelee akuuttiosasolla eli siellä, minne ambulanssit tuovat kiireellisimmät tapaukset. Toki tämän keskustelun kannalta sillä ei ole mitään merkitystä leikkaanko minä koko työajan vai 50 prosenttia työajasta. Nyt on aiheena se, mitä tehdään kellonaikana, joka on erikseen varattu tiettyyn toimintaan, kuten ryhmätyöntekemiseen. Minun työssäni se ryhmätyö on leikkaus. 

Ryhmä työssä ei ole kyse elämästä ja kuolemasta. Vai kuinka?

Olitko sinä opiskeluaikana säntillisesti aina paikalla ja aina juuri kaikki oikein tehtynä? 

Vierailija
253/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haısta paska. T. Ap.

Vierailija
254/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös valinnut ryhmätovereikseni heitä, joiden numerotavoite on 4-5. 

Eli kun menet kurssille, josta et tunne ketään, kailotat siellä suureen ääneen "ilmoittautukaa minulle, jos tavoitteesi on 4-5"?

Ehkä hyvä strategia.

Vierailija
255/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo mutta näitä taitoja oppii vähemmälläkin. porukassa aina vapaamatkustajia, ja kyse arvosanoista!

opetan itse, huom. tottakai tämä on luennoitsijalle helpointa. muotiakin vielä.

Kuinka moni työnantaja kyselee numeroiden perään? 

Jotkut ja varsinkin ulkomailla. Huonoilla papereilla valmistuneet karsitaan haastatteluista ulos. Tiedän, ei ole Suomessa perinteisesti tärkeää. Osa nuorista haluaisi kuitenkin 'kansainvälisen' uran. Tällaiset ryhmätyöt vaarantavat todella niitä arvosanoja, jotka ovat käytännössä muualla tärkeitä.

Tuskin he ulkomaille ottavat ketään suoraan koulusta?

Tuskin, tuskin. Itse lähdin suoraan yliopistosta tutkintoani vastaavaan työhön. Heti Ruotsin eteläpuolella niitä papruja muuten katsotaan ja kysellään huonoista arvosanoista. Paras varautua meriselityksin. Ei riitä, että on valmistunut jotenkuten Suomesta.

Harvinaista mutta suurin osa ei tule noin tekemäään.

Vierailija
256/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. kirurgi

Ryhmä työssä ei ole kyse elämästä ja kuolemasta. Vai kuinka?

Olitko sinä opiskeluaikana säntillisesti aina paikalla ja aina juuri kaikki oikein tehtynä? 

Olin. MInusta on itsestäänselvää, että sovittuja aikatauluja noudatetaan ja jos olen sopinut tekeväni ryhmätyötä, myös minä teen sitä enkä jätä hommia muiden harteille. Säntillisyyttä on syytä oppia jo opiskeluvaiheessa, jotta se tulee sitten selkärangasta, kun on aika siirytä ihmishenkiä pelastamaan. 

Vierailija
257/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on 2 vaihtoehtoa, ei 10. 😐

Vierailija
258/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No harjoittelen ryhmänjohtamista ja herkkua ei tule olemaan kun osa ihmisistä jättää työt ihan viime tippaan! Eikä voi aloittaa hyvissä ajoin vaikka olisi lempeä ja armollinen, että ei tarvitse saada heti valmiiksi kunhan aloittaa ja tekee vähän jotakin joka päivä niin tätäkö se johtajan rooli tulee olemaan. Että teenkin itse työt ja ryhmän vapaamatkustajat yrittää jyrätä minun yli. 

Miksi sinun pitäisi saada määrätä milloin muut tekevät oman osuutensa? 

Tuossa edellä vedottiin työelämään. Ilmeisesti mielestäsi sielläkään ei saa vaatia keneltäkään määräaikaa, milloin työ tulee valmiiksi. 

Eri. Siellä esimiehillä on oikeus määrätä töihin. Työntekijöillä ei ole samaa oikeutta toisiinsa nähden. Eikä opiskelijoilla ellei sitä ole erikseen määrätty

Vierailija
259/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on 2 vaihtoehtoa, ei 10. 😐

Et edes tiedä mistä puhut🤣

Vierailija
260/402 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan jotain AMK-linjaa esimerkiksi, jossa ei olisi niin hitokseen ryhmätöitä ja verkostoitumista?
Helppohan se silloin olisi, jos voisi ystävien kanssa tehdä. Mutta tuntemattomien kanssa osaa olla vaikeaa.

Tuon takia harjoitellaan.

Mutta kun pointti on just se, että osa porukasta EI HARJOITTELE. Yksin on vähän paha harjoitella ryhmätöitä. Ja jos halutaan vedota harjoitteluun, niin siihenkin pitäisi tulla ohjeet opettajalta, eikä niin, että ohje on pelkkä "tehkää ryhmätyö". 

Ehkäpä harjoituksessa onkin kyse oppia tuntemaan ihmismieltä. Osa tekee, osa ei, on eritasoisia ja eri tavalla tekeviä ihmisiä. Ryhmätyön päämäärä ei ole itse työn valmistuminen vaan itse työprosessi. Mietin tällaista ammattikoulupohjalta. Olenko aivan hakoteillä?

Sinäkö olet ihan tyytyväinen saadessasi ryhmätöistä alimman mahdollisen arvosanan, koska "tärkeintä on työprosessi"? Ja kerrot saman opettajallesikin?

Kerropas minulle milloin työnantaja on katsonut numeroita? He katsovat onko kurssi tai koulutus suoritettu.

Okei, selväksi tuli. Sinua ei oikeasti kiinnosta oppiminen. Sinulle riittää kunhan pääset läpi rimaa hipoen.