Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopiston ryhmätyöt -- en kestä enää!!

Vierailija
19.04.2026 |

En oikeasti ymmärrä miten te tosissaan opiskelevat jaksatte näitä. Olen yliopistossa ollut kymmenissä ryhmätöissä, ja joka kerta ollut aivan hirveää. Oppilaista suurimman osan kohdalla todella laihaksi jää oma panostus tai kommunikaatio täysin olematon, niin ettei he juurikaan mitenkään reagoi jonkun 'ryhmänjohtajan ' kysymyksiin tai kehotuksiin, oli se sitten minä tai joku muu, ja ainakin 90% oppilaista jättävät vaivaisen työpanoksensa deadlinea edeltävän illan pikkutunneille asti. Humble brag: Itse aloitan usein jo ensimmäisenä iltana!

Olen ollut ainakin kahdessa ryhmätyössä, joissa yli puolet oppilaista ei ole tehneet yhtään mitään, ja nelosen tai viitosen saadakseni olen joutunut tekemään usean ihmisen työt heidän puolesta! Toki ilmoitin kerran opettajalla tällaisesta henkilöstä, ja silloin se ykskaks yllättäen kyllä alkoi pitää yhteyttä ryhmään! Olen reilusti muita vanhempi, ehkä saan syyttää itseäni etten opiskellut siinä iässä missä muutkin...

Kommentit (269)

Vierailija
21/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet nainen etkö olekin? 

Vierailija
22/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huom, pointti on paitsi tehdä se annettu tehtävä, niin myös oppia yhteistyöstä. Esim jos ajattelet esimies-/ johtotehtäviä, niin tuossa on mahdollisuus treenata! Miten organisoin työt, miten motivoin, miten asetan yhteisiä tavoitteita, miten seurataan etenemistä, miten annan palautetta.Tai vaikka vaan asiantuntijaksi, niin tuollaista se tulee olemaan työelämässäkin.

Aika monesti menee niin, että joku joutuu ottamaan sen aktiivisen roolin. Muuten tehtävän teko ei etene tai edes ala tai ei edes sovita kuka sen palauttaa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuilemalla voi vain voittaa, valitettavasti. Jos tavoitteena on vain päästä kurssista läpi. En ole nähnyt sellaista, että heivattaisiin kurssilta mäkeen kuten heivata kuuluisi. Sellaista olen kyllä nähnyt, että kurssilainen katoaa kesken ryhmätyön kuin pieru saharaan eikä edes lyhyesti sanalla tai parilla suostu vastaamaan, tuleeko hän kurssille enää lainkaan. Niin paljon arvokkaampaa on toisten aika.

Vierailija
24/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöt on käteviä opiskellessa myös yliopisto-opiskelussa, jonne halutaan vuosi vuodeöta tunkea enemmän opiskelijoita. Ja kun resurssit ei riitä laadukkaaseen opetukseen, niin laitetaan ooiskelijat opettamaan toinen toisiaan. Ryhmätyö voisi oikeasti tarjota hyvän tavan oppia, jos edes sen teettäjää kiinnostaisi vähääkään sen toteutus ta se kuonka asiat kaatuvat joidenkin niskaan  toisten kerätessä kunnian ja kiutoksen jos sitä tarjoutuu mahd saada.Sana tekemätön joukko muistaa kyllä myös haukkua ja irvistellä tekijöille ja vastuunottaneille, jos tulee ei niin hyvää ja kiittävää palautetta. 

Yliooisto-opetuksen tai yleisemmin korkeamnan opetuksen laadusta kukaan tai no hyvin harva on kiinnostunut tutkintojen laadusta tärkeintä  vaikuttaa olevan, että määräajan jälkeen opiskelijalle voidaan antaa tutkintotodistus kouraan, ja muinaisjäänteenä, joskus hienolta kuullostanut tutkintonimike. 

Vierailija
25/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus yliopistosta. Tosiaan tuli noita viestejä palautuspäivää edellisenä iltana klo 22, että laitetaankos tehtävä kasaan :D

Voithan tehdä oman osuutesi ja sanoa ryhmässä, että olet valmis ja mennä nukkumaan.

Et ilmeisesti ole ollut kovinkaan paljon aikuisten sivistyslaitoksessa, jos luulet että kaikki ryhmätyöt vaan onnistuvat tuolla mentaliteetilla.

Vierailija
26/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koulutehtävät on tylsiä.

Sinun kannattaa vaan pysytellä siellä Tiktokissa ja netflixiä, samalla voit myös miettiä, minkä pelin aiot ostaa ensikuussa.

Mikä peli? Naurattaa nää nörtit.

Vierailija
27/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin nuorisolaisten kanssa tekemässä lisäopintoja tuossa ennen Koronaa ja hyvin sujui ryhmätyöt humanistisessa. Fiksuja nuoria oli siellä. 

Niin. Olisi kiva tietää millä alalla nuo on.

Vierailija
28/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Oikis.

Vierailija
29/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus yliopistosta. Tosiaan tuli noita viestejä palautuspäivää edellisenä iltana klo 22, että laitetaankos tehtävä kasaan :D

Voithan tehdä oman osuutesi ja sanoa ryhmässä, että olet valmis ja mennä nukkumaan.

Et ilmeisesti ole ollut kovinkaan paljon aikuisten sivistyslaitoksessa, jos luulet että kaikki ryhmätyöt vaan onnistuvat tuolla mentaliteetilla.

Jostain syystä miehiltä tämä onnistuu muttei naisilta. Naiset tekevät aina ja ikuisesti muidenkin työt. Uhriutuminen olisi ehkä sopiva sana.

Miehet eivät tee mikäli hyvää syytä ei ole. Laiskuus ei ole hyvä syy, mutta sairastuminen on tai jos joku vaan on hitaampi. 

Vierailija
30/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet nainen etkö olekin? 

Mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?

Vierailija
31/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä valmistaa kyllä työelämään, että jos joskus löydät ittes esimiesasemasta, niin sama schaiba jatkuu. Jostain syystä fiksut aikuiset ihmiset taantuu uhmaikäsiksi, kun deadline lähestyy. 

Vierailija
32/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli valvot kiusaamassa muita ryhmächatissa vai teetkö heidänkin osuudet?

Vierailija
33/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet nainen etkö olekin? 

Mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?

Syy miksi naisvaltaisilla aloilla on yliväsymystä, loppunpalamista, palkkakuopat yms. Naiset tekevät toistenkin työt vaikkei olisi pakko. Paikkaavat toisten töitä, koska joku tekosyy. Marjatta ei tee omaa osuuttaan joten MINUN tulee tehdä se. Yhyy... en jaksaisi, mutta kun jonkunhan ne työt on tehtävä ja se olen aina MINÄ.

Miehet eivät tee noin ellei syy ole hyvä. 

Vierailija
34/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä opettajana en itse harrastanut ryhmätöitä juuri ollenkaan. Ryhmätyöt ovat laiskan ja kyvyttömän opettajan merkki.

Vierailija
35/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä miehiltä tämä onnistuu muttei naisilta. Naiset tekevät aina ja ikuisesti muidenkin työt. Uhriutuminen olisi ehkä sopiva sana.

Miehet eivät tee mikäli hyvää syytä ei ole. Laiskuus ei ole hyvä syy, mutta sairastuminen on tai jos joku vaan on hitaampi. 

Taas jonkun homo ryhmätyö fantasia. Hohhoijaa, voitko vaan myöntää mitä oikeasti haluaisit tehdä ryhmäläistesi kanssa?

Vierailija
36/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koulutehtävät on tylsiä.

Sinun kannattaa vaan pysytellä siellä Tiktokissa ja netflixiä, samalla voit myös miettiä, minkä pelin aiot ostaa ensikuussa.

Mikä peli? Naurattaa nää nörtit.

Ja ostan kyllä kaiken siinä kuussa kun sen haluan-

Vierailija
37/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto opinnoissa arvioinnit ei kyllä myöskään aina mene mitenkään reilusti ja oikeudenmukaisesti vaan on ollut myös mielivaltaa ja naamakerroin arvosanoja. Tein kerran parityötä ja tää mun pari oli paljon poissa ja kirjoitin suurimman osan työstä ja hän vähän jotakin loppuun. No kurssin opettaja oli antanut minulle kurssista vain ykkösen ja kaverilleni kolmosen joka ei oikeastaan tehnyt juuri mitään. Että eipä oikein voi luottaa siihenkään, että saat työtäsi vastaavan arvosanan vaan ihan vain jos naamasi ärsyttää opea niin voit saada huonon arvosanan. 

Vierailija
38/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas jonkun homo ryhmätyö fantasia. Hohhoijaa, voitko vaan myöntää mitä oikeasti haluaisit tehdä ryhmäläistesi kanssa?

Onko vaikea hyväksyä sitä tosiasiaa, että miehiltä onnistuu ryhmätyöt huomattavasti paremmin kuin naisilta? Jokainen tekee oman osansa niin hyvin kuin pystyy. Ellei tee, niin koko homma kusahtaa. Naisista löytyy taas aina se kuuluisa joku muu, joka tekee muidenkin osan.

Vierailija
39/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin piti arvioida opettajalle ryhmäläisten panos työn jättämisen jälkeen (AMK). Tämä juuri lusmujen varalta - ja jos jonkun panos oli arvioitu olemattomaksi, työstä tuli hylsy. Kumma jos tämä käytäntö ei ole yleisessä käytössä kaikkialla.

Vierailija
40/269 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ei muutkaan kestäisi niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan