*** Maalismasut viikko 40 ***
Avaan nyt uuden pinon tälle viikolle ja tässä linkki edelliseen:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Kommentit (50)
terve!
mulla oli neuvola tänään ja edellisyönä näin painajaista, että sydänäänet oli vaan kadonneet! Mulla johtuu painajaiset myös siitä, että tunsin liikkeitä jo kolme viikkoa sitten ja nyt on ollut hiljaista! Se on tässä vaiheessa ilmeisesti tosi tavallista..
No äänet kuitenkin hyvät ja kaikki muutenkin ok!
Viikkoja nyt 17+2.
Hiljaisempaa kirjoittelun osalta, meillä tää yhteys herjaa aina jotain kun saan stoorin valmiiks, argh.. Lukenut olen ahkerasti!
Tänään toka neuvola, paino ei onneks ole noussut vielä, muutenkin aika nopsa käynti mun osalta kun oli samalla kakkosen 3-v tarkastus.. Mutta mulle tuo vaaka ja sydänäänet pääasia.. Liikkeitä tuntuu taas jo, tuntui jo aiemmin, mutta sit hävisivät, kuten tuntui monella muullakin..
Mutta sitten apua apua.. Meille EHKÄ muutto tulossa punkalitumelle jos joku tietää, niin missä siellä synnytetään, ja kaikki muu tieto, kiitos... Ja kevyempää aihetta, pikku gallup, pakkaus vai raha nyt? Musta nätti tuo pakkaus ja ajattelin ottaa vaikka kolmonen jo onkin..
Ja parisuhdeaikaa kaivattas täälläkin, yks kaveriporukan laivareissu ois ollu tulossa, mut ei nyt just kiinnosta ryyppäjäiset, jostain syystä.. :) Ihan mukavaa tätä viikkoa täällä, toiv myös muualla!
tanja rv 16+1 hui ja tytöt
Olen ajatellu etten sukupuolta halua tietää etukäteen ja tuleva rakenneultra vähän sen suhteen jännittää... En haluais olla silmätkään kiinni :) Alussa olin aivan varma, että odotan poikaa mutta nyt se on vaihtunutki tyttö-oloksi. Kaikki oireetki kuulemma viittaa tyttöön mm. väsymys, närästys, sikiön korkea pulssi (155). Noh, aika moni pojan synnyttänyt on allekirjoittanut samat oireet. Eipä tässä auta ku vaan omien tuntemuksien pohjalta odotella jompaa kumpaa :D
Otin sitten tänään ensimmäiset äitiyshousut käyttöön. Tuntuu, että maha pullahti ihan muutamassa päivässä. Ja se tuntuuki jo niin isolta :) Sitten ku näkee jonkun viimesillään olevan niin tuntuu ettei mulla edes ole mahaa... Tähän asti on saanu ihan rauhassa olla, mutta nyt alkaa jo ihmisten katse kohdistuu mahaan. Pitää kai alkaa antaa työnantajalle jo vihiä asiasta.
Pitkästä aikaa saan kirjoiteltua. Lukenut olen melkeinpä päivittäin. Näyttää tämä pino hiukan vilkastuneen ;) Uusiakin ollaan saatu mukaan - tervetuloa kaikille. Maanantaina oli mun toka neuvola ja se meni läpi todella "juosten". Oli terkka myöhässä ja kiri ajan kiinni mun kohdalla. Kaikki hyvin ja vihdoin kuultiin sydänäänten pompsotus. Voi mahdoton miten se saa hyvälle mielelle. Paineet oli alhaiset ja niistä terkka kyseli samoin syömisestä, koska painoa ei ole noussut kahteen kuukauteen yhtään... No ei kai se tällä ololla nouse... Edelleen pahoinvointi vaivaa tosin onneksi se alkaa pitää päiviä välissä. Eilen yövuoron jälkeen tosin oli taas tuskallinen ilta. Ehkä jo kohta alkaa helpottaa, kun tulee tuo puoliväli vastaan.
Maha on kasvanut valtavasti ja ostin tuossa maanantaina ittelle äitiyspaidan - olihan mukavaa, kun sai masun lämpimään :) Housut laitoin jalkaan jo pari viikkoa sitten, kun eivät tavalliset enää millään mahtuneet. Mies jo huomautteli, että mun maha on saman kokoinen, kun tyttöä odottaessa viimeisen kuukauden aikana... No tottahan tuo puhuu, koska silloin odotus ei näkynyt, kun tuon viimeisen kuukauden. Kovasti mietityttää tuo toppatakin hankinta. On siis hankittava isompi, mutta enpä tiedä, koska sen ostai ja kuinka ison valitsisi, etä siihen sitten vielä helmi-maaliskuussa sopisi :(
Iloista mahan kasvattelua kaikille
Lytte 17+0
ompahan keli.Vettä tulee kaatamalla.Sen verran aamulla käytiin koko perhe ulkona että pakattiin nuo rontit autoon ja käytettiin niitä metsässä juoksemassa.Muuten en kyllä tänään enää ovesta aijo astua ulos.Hui.
Niin mojovia supistuksia tuli tänään muutama et ei niitten aikana voinu liikkua...Auts.Autostakin yritin nousta niin pitipähän paiskautua takasin istualleen odottamaan että menee ohi,ja nekun ei oo mitään muutaman sekunnin mittasia vaan ihan reilun minuutin kestäviä.Ja niskat jumissa joten päähän koskee...Vaikuttas nyt tuo lääke.
Joku tais kysyä että meinaako ottaa äitiyspakkauksen vai rahan.Vai olikohan kysyjä edes tässä meidän ketjussa??No joka tapauksessa,mä otan pakkauksen.On siinä niin paljon kaikkee hyödyllistä.
Ja tuosta "tyttö-tai poika olosta",niin ei mulla nyt ole mitään oloa ilmestynyt,esikon aikana olin koko ajan sitä mieltä että tyttö tulee ja niinhän se sitten ultrassa varmistuikin.Nyt en kyllä tiedä....Tyttöä hiljaa mielessäni toivon mutta loppupeleissään ihan yhtä mieluinen se poikakin on =)
Sunny ja kääryle 17+6
juu ja sehän oli tanja81 joka sitä pakkausasiaa kyseli=)Piiiiiitkät piuhat ja näin...
En oo jaksanu kirjoitella.. Jotenkin se vauvan maailmaan tulo tuntuu vielä niin kaukaiselta asialta ettei asia ole edes joka päivä mielessä.. Outoa. Välillä mietin olenkohan edes raskaana? Kohtu pullistuu vissiin taas selkärangan puolelle, massua tuskin vielä edes näkyy nyt kun alkuturvotukset on kadonnu. Joku kysyi vähän aika sitten että odotanko vauvaa?.. Vastasi "vähän" ja siltä kyllä tuntuukin.. Odottavan aika on tosi pitkä ja mitä enemmän asiaa nyt ajattelee sitä kärsimättömämmäksi minä ainakin tulen.. En nauti raskausajasta, haluan vain sen vauvan. Odotan koska pääsen haistelemaan vauvaa, imettämään, valvomaan öitä.. Ehkä mä oon vaan vähän hullu :)
Minä en oo noita liikkeitä vielä stressannu.. Vauveli on kuitenkin vielä niin pieni että ihmehän se olis jos tasanen rummutus kokoajan tuntuis. Mä tunnen liikkeet lähinnä silloin kun ite rauhotun.. Esim käyn pötköttelemään. Muuten niitä ei tunnu juuri lainkaan.. Ja yleensä vauvat vissiin nukkuu silloin kun äiti liikkuu.. Siks ne tykkää synnyttyäänkin että pitäis olla liikkeellä :)
Minä muistan kans aiemmista np-ultrista ettei niissä ole kannattanu sukupuolta ees kysyä. Rakenneultrissa ollaan kysytty ja aiotaan kysyä nytkin. Ei mulla ole ollu mitään sukupuoli-tuntemuksia vauvan suhteen.. Tulee kumpi tulee kunhan olis terve.
Nyt täytyy lähteä hakemaan lasten talvivaatteet kaupasta.. Ei ollu aiemmin kokoja niin ne piti tilata.. Tilasin samalla Vauvalle Turvakaukaloon lämpöpussin :)
-Kolmekamua ja "käpy" rv 18+4
Mulla on ollut maailman huonoin päivä tänään ja itkettää muutenkin vain kokoajan.
Tulevaisuus yleensä näyttää niin pimeältä ja ehkä syksyllä on jotain tekemistä asian kanssa, mutta ei vaan pysty olemaan kamalan positiivinen.
Ainakaan nyt.
Päivä alkoi ihanasti, kun postisetä kantoi mun miehelle jälkiverovaatimuksena 4000 euron laskun. Sitten yleistä riitelemistä pikkuasioista.
Neuvola oli ainut asia, joka hetkeksi piristi. Kuultiin Tiuhtin sydänäänet viimeinkin ja juteltiin tosi mukavan neuvolatädin kanssa. Sattuikin kohdalle niin mukava täti, vaikka eihän se mikään täti ole, olisikohan kolmenkympin puolivälissä.
Mutta painoa ei onneksi ollut vielä tullut lisää, eikä muutenkaan arvot olleet huolestuttavat. Seulonnan riskiryhmä oli 1:35000, joten hyvin menee senkin suhteen. Vauvaa odotan kovasti ja yhteistä aikaa, mutta jotenkin tuo talous vaan asettaa tietyt raamit sillekin ilolle.
En mä jaksa selittää kaikkea, mutta tuntuu vain, ettei mun opintotuella pitkälle tämäkään perhe pötki.
No kyllä asiat selvenee. Mä olen ihan sekavakin, mutta älkää antako sen häiritä. Olen ajatellut, että otettaan äitiyspakkaus, koska ensimmäistä kuitenkin odotetaan. Kaapissa ei ole valmiina vauvanvaatteita kenenkään jäljiltä ja tuohan se vauvaakin vähän lähemmäksi, toisin kuin raha.
Mutta toivotaan parempaa viikonloppua ja aurinkoisia ilmoja!
Terveisin
Kaisa_kissa ja Tiuhti rv 15+2
hauskaa jos musta oli apua ;)
Kaisa_kissa: Asioilla on tapana järjestyä! Onneksi jaksat iloita vauvasta ja vauva voi hyvin.
Huolehdin, kun massussa on ollut niin hiljaista. Eilen kuulin sydänäänet ja taas on mielenrauha palautunut. Eilen ja tänään on ollut liikkeitäkin ihan kiitettävästi. Juuri niin kuin Kolme Kamuakin sanoi, levossa tunnen minäkin liikkeitä.
Kuulun kanssa niihin, jotka haluavat tietää sukupuolen etukäteen. Kysymme sitä rakenneultrassa. Jos eivät sano tai näe sitä, voisin mennä vaikka uuteen ultraan. En jaksa odottaa maaliskuulle asti =)
Annihelena rv 18+4
Eli oltiin ultrassa viikolla 10+3/11+2, ja silloin kaikki oli ok. No siitä sitten kuukauden päästä oli lääkärineuvola, eikä sydänääniä kuultu. No, seuraava neuvola on nyt sitten parin viikon päästä, ja huolestuttaa se, ettei ne äänet kuuluneet viimeksi. Tässä sitten ollaan KAKSI KUUKAUTTA ilman mitään merkkiä vauvasta.
Yritän ottaa asian rauhallisesti ja naurettavinta tilanteessa on se, ettei kahdella aiemmallakaan lapsella kuuluneet äänet vielä alussa, mutta silti panikoin tästä. Takana on siis keskeytynyt km viime tammikuussa viikolla 11+5, joten toki sekin lisää epävarmuuutta.
No mutta, täytyy vain kärvistellä ne pari viikkoa. Mutta nyt on pakko soittaa neuvolaan, soittoaika 12-13, jos vaikka saisi jonkun pistämään lapsille vesirokkorokotukset.
kaaka ja Heinä 16+2
kaaka:luulishan nuitten suostuvan kuuntelemaan ääniä uudelleen tässä välissäkin jos sinua kovasti asia huolestuttaa.Sais mielenrauhan siltä osin!
Haah,viime yönä ei meinannu nukkuminen ruveta onnistumaan kun vauva potki niin innokkaasti.Vaikka miten asentoa vaihtoi niin ei rauhottunut.Mikä lie iltavilliintyminen iskenyt!Sama riehaantuminen sillä on myös aamulla kun mä alan heräillä.Jee enää kaks ja puol viikkoo ultraan.Odottavan aika on todellakin PITKÄ.
Sunny ja kääryle rv 18+0
Sukupuolen arvailu, sydänäänet ja pakkaus - pakko tehdä muistilista siitä mitä aioin kommentoida :-)
Minä taisin olla (ainakin yksi) niistä jotka sanoi ettei sukupuolta np-ultrassa näe ainakaan yleensä ja tämä perustuu ihan kehitysbiologian faktoihin. Eli ulkoiset sukupuolielimet erilaistuu tavallisella ultralla eroteltaviksi vasta myöhemmin ja ovat eroteltavissa vasta n. rv.16 alkaen. Ja monethan ei tosiaan vielä rakenneultrassakaan halua niitä veikkailla. Np-ultra tyypillisimmin tehdään ihan perinteisellä ultralla, koska se on riittävä olennaisen, eli sykkeen, raskauden keston pääperamitan perusteella sekä juuri tuon niskaturvotuksen määrittämiseen. Kaikissa paikoissa ei parempia laitteita olekaan tai ne ovat käytössä tapauksiin, joissa niitä tutkimukseen todella tarvitaan. Mut sikäli kun kyseessä on muu kuin perinteinen ultra, niin eroja on havaittavissa rv. 11+ alkaen. Aika tuuria on, jos sikiö on sopivasssa asennossakin niin että nuo juuri kehittyneet erot np-ultrassa (joka yleensä kuitenkin tehdään viim. rv 12) ehtivät näkyä. Mahdotonta se ei siis ole, mutta todennäköisyys nähdä oikeesti ja varmasti ko. erot lienee huimasti pienempi kuin todennäköisyys arvata oikein :-)
SYDÄNÄÄNIÄ kaaka murehti ihan ymmärrettävästi. Vaadi neuvolasta uusi kuuntelukerta jo ennen seuraavaa käyntiä! Heidän tulee hoitaa myös äidin mielenterveyttä. Meillä kyllä AINA kuunnellaan pian uudelleen jos sen jälkeen kun äänet varhaisimmillaan on kuultu ei sama kuuntelija samalla laitteella löydäkään ääniä enää. Vaihtoehtoisesti kuunnellaan pian (samana tai seuraavana päivänä uudelleen) tai lähetetään sairaalaan ultrattavaksi (matkaa vajaat 50 km).
ÄP taitaa jäädä tällä kertaa ottamatta kun vaatteita on esikolta valtavasti tallessa ja monet ihan unisex. Mitään muutakaan en siitä pakkauksesta tarvitse. Tosin pakkauksen arvo olisi paljon saatavaa rahaa suurempi, mutta kyllä sille rahallekin käyttöä löytyy.
KESTOVAIPOISTA joku muistaakseni aloitteli myös keskustelua. Me ollaan esikon (1,8v) kanssa osakestoiltu n. 6kk alkaen kun siirtyi kiinteisiin ja kakkakin kiinteytyi. Niitä vellejä en olisi jaksanut harsoista pestä. Itse olen ommellut ensi tarravaippoja ja vuoden ikäiselle housuvaippoja. Aika hyvin on tyttö oppinutkin potalle ja kakat ei enää ole moneen kuukauteen tulleet vaippaan. Pissat tulee pottaan aina kun siihen istutaan (ellei juuri ole tulleet vaippaan). Kuivana ei silti läheskään vielä ole, ei varmasti osaa pidättää. Mutta lähtee juoksemaan potalle kun kysyy onko hätä - siis lähtee jos on ja välillä pudistaa tiukasti päätään. Niillä kerroilla kun ei tahdo potalle, ei sinne mitään teekään eli luultavasti tunnistaa tarpeen. Uskon että kestikset on auttaneet tässä kun tuntuvat märkinä märemmiltä kuin kertikset. Kertakäyttövaipasta jos lapselta kysyy onko vaippa märkä niin ei kuulemma koskaan ole - vaikka näyttäisi jo painavan tonnin ja roikkuvan polvissa :-)
Aurinkoista syksyistä viikonloppua,
äippä + JuusoJosefiina 16+1 (piti oikein miettiä noita viikkoja)
Söin tossa kebappia pikkuisen ja vaavi alkoi potkiin ihan hirmusti :) johon meidän 5v "taitaa se olla poika,ei tytöt innostu kebabista" :D
Pakkauksesta: en ota tällä kertaa. Ei mulla ole esikoisestakaan pakkausvaatetta paljoa jäljelle,en yhtään tykännyt silloin 2003 niistä kuoseista :( mutta sensijaan mulla on äp-paketillinen 56-74 vaatteita,2 toppapukua (56 ja 62 tais muuten olla kolmaskin... 68?? unisex värisinä) ja senlisäksi sekalaista vaatetta vauvakokoina ainakin 2 pussia.
Mites muuten TARVIKE puoli muilla :)?? Mehän tosiaan yhdistelmät ostastii jo kun saatiin uudenveroiset,alle puoli vuotta vanhat hintaan 100e. Sen lisäksi meillä on sitteri.
Pinnasängyn ajattelin ostaa,esikoisella ei ollut ja nukuttiin perhepedissä,mutta nyt ajattelin,että jos saisi sellaisen "sivuvaununa" toimivan pinniksen hankittua jostain?? Mahdollisimman laidattoman kun se tulisi sängyn ja seinän väliin... Vinkkejä ostan vastaan jos joku tietää mistä :) Yhden mallin löysin,mut hinta oli jotain hirvittävää :D
Sit ajateltiin kaukalo sellaisella adapterilla (?) hankkia,tuntuu olevan kätevä? Ja kauhulla muistelen sitä vöiden asettelua esikoisen vaikeahkossa kaukalossa...
Muista tarvikkeista/tavaroista/vaatteista en vielä tiedä :) mut kovasti ne pyörii mielessä,koska hiplailemassa vauvan vaatteita kauppareissulla se tulee jotenkin todellisemmaksi :D Haluttaisi jo ostaakkin vaikka mitä mutta toistaiseksi olen pystynyt vastustamaan uutena ostettuja,koska ei vielä tiedä sukupuoltakaan ja unisexvaatteet on kohtuu harvinaisia... Kirpparilta oon ostanut pari vaatetta ja samoin huutiksesta 2 :)
IHANAA viikonloppua kaikille massuineen ja paljon potkuja :):)
keyes rv17+5
että oikeasti asioilla on tapana järjestyä :) kuulostaa klisheeltä mut kyllä se vaan niin menee :)
Kun me odotettiin esikoista silloin 5v sitten meillä oli kaikki pielessä :D Asuttiin 37m2 yksiössä,maksettiin siitää järjetöntä vuokraa väärässä paikassa ja mies oli työtön ja velkainen... tunnistan siis ainakin tunteen sun kirjoituksesta. Ja sit kun oli vielä se vauva siellä mahassa niin se tuplasi sen "tulevaisuuden pelon" ja ne hormoonit viel siihen päälle.... :) Ei sitä itse sillä hetkellä edes tajua että kuinka nekin vaikuttaa,vaikea edes uskoa kun ei sitä itse ymmärrä,mies saatta vierestä katsoa ja kommentoida :) ja sekään ei aina jaksa naurattaa!!
Mutta siis,niin ne meilläkin järjestyi ne asiat (vaikka siinä vielä läpikäytiin rakenneultran mittausvirheet,synnärin vaihto,3vkon odotus tutkimustuloksista ja anopin ihme vihat...) ja nyt 5 vuotta noiden kaikkien jälkeen kun kaikki on enemmän kuin hyvin :) niin koitan nyt olla fiksumpi ja olla stressaamatta tässä raskaudessa niin paljoa... (hmm.... olenkohan edes onnistunut,helppo sanoa/kirjottaa,vaikeampi toteuttaa...)
PALJON jaksamista sinulle!!
Mietin jo et kehtaanko kirjoittaa suoraa kolmannen noiden kahde edellisen oman tekstini jatkoksi,mut päätin kehdata :)
Nimittäin liikkeistä kyse: Eilen tuntui muutama niin mojova potku ettei paremmalla väliä,mutta tänään oli taas aivan todella huolestuttavan hiljaista... Joten nyt iltamyöhällä (juu-u,aamutyöläisenä kun herätys viikolla aina 4.30 suunnilleen tää klo 22 ON myöhä) väsyneenä ja huolissani kaivoin kotidopplerin esiin vaikka olen VANNONUT etten käytä kuin kerran viikossa ja tällä viikolla nautittiin jo sydänääniannos kertaalleen :)
Mut kun tuntuu että on niin kamalaa jos yhteen kokonaiseen päivään ei potkun potkua!! Tästähän täällä onkin ollut puhettakin :D
Ja sit se et alkaa oleen tasan rv18+ joten kun lukee noista oppaista ja muista ja kaikissa sanotaan että toista odottavalla pitäisi jo rv18+ tuntua liikkeet jatkuvasti,esikoisestahan voi odotella rauhassa tuonne -> rv20+... Huolestuttamaanhan se pistää.
Ja toisekseen keskiviikkona (8pvä) on neuvola ja mun kauhukuvissa siellä ei kuulu sydänäänet (eikös jollain muullakin ollut just vastaavat kauhut mielessä...) Mullahan ei oo KERTAAKAAN vielä tässä raskaudessa kuunneltu sydänääniä :O!!!
Joten meillä tuo kotidoppler on kullanarvoinen :D
No siis doppleri esiin kun lapsikin meni nukkumaan ja tuli tarpeeksi hiljaista (en tiedä minkä antiikkisen vermeen ostin käytettynä mut tuossa tulee rahinaa aikalailla siihen muun päälle?!)
20 MINUUTTIA etsin eikä MITÄÄN!!!
Melkein itku siinä tuli,tunnustan!!
Ja sitten yhtäkkiä,ihanaa tum-tum sellaista tahtia ettei siinä mun pulssista tosiaan ollut enää kyse :D en tiedä onkohan mulla se sama kuin kellä se täällä oli?? (anteeksi kun en muista kenenkään nimimerkkejä!!!) kun sanoi et kuulostaa kuin ois oman sydämensä nielassut koska mulla se OMA syke löytyy ja kuuluu just kun pitäisi vauvaa löytää...
Mutta noh,laskin sit kolmeen kertaan tarkalleen sen sykkeen ja 146 se oli :)
Liikkeitä en tänään oo edelleenkään tuntenut yhtään,joten pitänee mun vaan rauhoittua ja uskoa ettei se yks päivä TÄSSÄ vaiheessa vielä mitää meinaa :)
Jopas tuli vuodatettua :D mieskin vaan meni nukkuun jo niin piti tää helpottuminen purkaa johonkin :D:D
Paraskin minä kirjoittamaan tuossa edellisessä,että yritän olla stressaamatta tässä raskaudessa niin paljoa ;D
keyes rv 17+6 (ööh,kait...)
Täällä tämä "sydämensä nielaissut" :D
Viimeisen vuorokauden olen ravannut lääkärissä ja taas kahdeltatoista pitäisi mennä. Mulla alko n. viikko sitten mahdoton kutina kämmenissä. Olen sen sulkenut pois mielestä koska näin varhaisilla viikoilla mennään. Nyt eilen tuo kutina kuitenkin yltyi niin sietämättömäksi, ettei nukkumisestakaan ole tullut mitään. Jalkapohjatkin ovat kuin tulessa. Kämmenet ovat täynnä verenpurkaumia ja nyt jo kosketusarat.
Lääkäri oli sitä mieltä ettei tätä voi allergialla tai käsien kuivuudella selittää, ja niinpä olen nyt ravannut verikokeissa. Vauvan liikkeitä en enää tunne, joten meinaa kyllä todella huolestuttaa. Oireethan viittaa raskaushepatoosiin, mut eihän sen näin aikasin pitäs vielä olla mahdollista!
Piiperö rv 16+1
Täällä pitkästä aikaa tosi hyvät fiilikset. Selkä paljon parempi. Suunnitelmissa tänään mennä uimaan.
Kylpyläreissu ensi viikonloppuna miehen kanssa.. IHANAA! hyvää ruokaa, rauhaa ja rakkautta.. Siitä alkaa sit viikon loma lasten kans. Mies töissä.
Kovati on riidelty miehen kans pariin otteeseen, mut nyt tuntuu et riidat selvitetty ja tuntuu taas yhtä hyvältä kuin ennenkin. Se kai nää fiilikset nostaa korkealle. Ja tietty tuleva loma..
Liikkeitä tuntuu eniten työpäivinä, kun istun farkut jalassa.. Jotenkin masu paínuu sopivasti lyttyyn ja tuntuu paremmin. Levossa tuntuu hetkittäin.
Masu kasvaa. Nyt se näkyy jo niin et sukulaiset sanoi eilen et jos eivät olisi tienneet, nyt tietäisivät. Se tekee tän jutun jotenkin niin ihanan todelliseksi..
Mä nukahdan joka ilta sohvalle. Heräsin sit viime yönä kahdelta.. Mies tuli töistä ennen kolmea ja valvottiin siinä yhdessä varmaan 1½h.. Nyt sit väsyttää kivasti.. Mut oli ihanaa olla hetki ihan kahdestaan...
Lasten kans ollu aika rankkaa. Ne tappelee kauheasti keskenään eikä oikein usko mitään.. Sit mulla menee hermot tosi helposti. Huhhuh!
Tsemppiä kaikille! Kyllä ne liikkeet sieltä vahvistuu, kun hetki vielä menee..
T. iiiik ja pikkuinen 15+4
jos sua vaivaa hirveästi sydänääni asia niin pyydä väliaikaa neuvolaan, ihan vaan sitä varten että kuuntelisivat äänet. Esim. vaikka samalla kun käytte siellä rokotuksilla. Odottavan aika on pitkä ..
t.kotilo 16+4
Kovasti täällä jo noita potkuja odotellaan.
Masu tuntuu pienentyneen ja painokin tällä viikolla tullut *alaspäin* 1kg ja olen kyllä syönyt ja hyvin. Liikuntaa on ollut kohtuudella.
Pää on ihan hatara ja olen jopa hukannut ydhen laskun jota en ollut maksanut. Eikun huomenna soittamaan, mistä tulikin mieleen että pitää kaivaa se numero jostain esiin.
Huomenna alkaa kahden kurssi jonka kaksi ekaa viikkoa on nyt edessä. Olen odottanut sitä kluin kuuta nousevaa ja olen ihan intsinä.
Vacsuli ja papu 16+4
Nettailu vähissä kun tuntui ettei ole mitään sanottavaa ja on tuo rannekin edelleen kipeä.
(.) vaan:
Etominen selvästi vähempänä, väsyminen suunnilleen ennallaan. Kovasti huoletaa onko vauvalla kaikki kunnosa, vaikka mikään ei anna viitteitä siihen suuntaan. Tai no viikon loppuna mökillä pelkään saaneeni häkää puu lämmityksestä (vaikka mitään oireita ei ollut) en vaan 100% luottanut lämmittäjään. Eli kovasti haluaaisin käydä neuvolassa sydän ääniä kuunteletuttamassa, mutta yritän vastustaa kiusausta soittaa. Ekoja liikkeitä kovasti odotan ja toivon.
T:Vacsuli ja papu 16+0