Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Maalismasut viikko 40 ***

29.09.2008 |

Avaan nyt uuden pinon tälle viikolle ja tässä linkki edelliseen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla olen lukenut viestejä, mutten ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään. Tuntuu elämä olevan aika hektistä. Viime viikolla olin neuvolassa keskiviikkona ja siellä hymyilytti kun pienokainen uiskenteli pakoon doppleria, kuului vaan viuh viuh ensin ääninä. Sitten viimein saatiin sydänäänet kuulumaan. On se ihanaa sitten ihana ääni.

Aikaisemmin täällä oli puhetta huimauksesta, minulla sitä on myös. Verenpaine oli laskenut taasen, lähinnä alapaine. Joten ei ihme että huimailee.

Eilen ei ollut mukava päivä ollenkaan. Heräsin aamuyöllä pahaan oloon, mihinkään ei sattunut mutta olo oli tosi tukala, en saanut nukuttua. Raahauduin töihin ja yllätykseksi verenpaineet oli huippulukemissa 147/92 kun edellis keskiviikkona ne oli 122/62. Huono olo voimistui ja jouduin käymään juttelemassa valkoiselle valtaistuimelle norjaa. Työterveyshuollossa eivät voi sanoa muuta kuin ota yhteys neuvolaan kun mainitsee sanan raskaus. Kysyi että minkälaista työtä teet, sanoin että istumatyötä, niin hoitsu kysyi että jaksatko olla tämän päivän töissä. No en todellakaan, mua keinutti jo pelkästään istuminen ja pahoinvointi vaan yltyi. Otin yhteyttä neuvolaan ja sieltä passitettiin labraan ja olo oli kaamea koko päivän, valkosolut ja tulehdusarvot oli koholla vähän, viittaisi siis virusperäiseen vatsatautiin. Ei ollut herkkukokemus. Mikään ei pysynyt sisällä. Paineet laskivat toki päivän aikaan ja iltasella ne oli enää 100/55, kummasti arvot heittelee.

Viime torstaina minulta on otettu hemoglobiini suoraan kyynärtaipeen suonesta, silloin arvo oli 120, eilen otettiin uudestaan ja arvo oli 133, voiko noi arvot oikeesti heitellä näin lyhyessä ajassa noin paljon?? Paino oli pudonnut viiden päivän aikana 2 kg, että jotain omituista.

Mutta onneksi vauvalla oli kaikki hyvin neuvolan lääkäri teki tutkimuksen ja totesi että vauvan olot on hyvät ja sykkeet kuului heti hienosti. Se on pääasia.

Tänään koitan sitten vähitellen syödä jotain, toistaiseksi ihan menestyksekkäästi kaikki on pysyneet sisällä.

Omituista tässä vatsataudissa oli se, ettei mua sattunut mihinkään, oli tosi huono olo, voimaton, pyörrytti, keinutti, heikotti, hyvä ei ollut olla pitkällään, ei istuallaan ei mitenkään. Mutta vatsaan ei sattunut, siksi en osannut sitä yhdistää vatsatautiin. Toivottavasti kukaan muu maalismasu ei saa vatsatautia itselleen, ei ollut kivaa se.

Parempia oloja odotellessa.

t:Veksuli 16+6

Vierailija
42/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran että kyllä mulla niitä tuntuu nyt joka päivä, viikko sitten vielä meni päiväkin että ei mitään tuntunut.Ja sitä aikasemmilla viikoilla mooonta päivää ilman elonmerkkiä...Että on se ihan normaalia tässä vaiheessa jos niitä ei paljoa tunnu...ja kovastihhan on kehuttu tuota kotidopleria,et se kannattaa hommata jos huolestuttaa vauvan vointi.Ite meinasin hankkia mutta en oo tarvinnutkaan kun nuo liikkeet on niin selvät.Nyt syömään puolukkapiirakkaa...taitaa mennä överiksi mun suunnitelmat vahtia painonnousua....mut kun kaikki ruoka on niiiiiin hyvää nykysin!!!!

Sunny 17+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sie tosiaan oot ihan oikeassa,noin viikot 21-22 mulla on kyseessä silloin 3.11,en todellakaan tiedä millä matikalla pääsin tulokseen rv25 :D voi nolo :D

Ostaisin sit eilettäin huutiksesta kaksi potkupukua :D en vaan voinut olla ostamatta kun löysin niiiiiin ihanat,toinen on plyyshiä,hennon vihreä ja ohuella vuorella,omiaan talven vauvalle :) ja toinen turkoosi pienillä kuvioilla :) nuo värit on niin unisex kuin olla voi :)

Mites muut? Onko tullut tyttö/poika oloja?

Meillä on siis jo esikoinen poika ja jos ihan rehellinen olen niin tyttö olis ihana,mutta jotenkin kokoajan ollut "poikaolo" ja mielessäkin on jo pari ihanaa pojan nimeä :) joten poikakin on oikein odotettu :)

Vierailija
44/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin mennyt jo tovi viime kirjoituksesta, enkä ihmettele, elämä on ollut välillä turhankin hektistä!

Oma olo on hieman parantunut ja se onkin ollut elinehto kaikelle tälle touhuamiselle! Opiskelut siis alkoivat yliopistolla ja se onkin ollut uuden opettelua.

Eilen sitten säikähdettiin ihan kunnolla meidän 1v8kk tytön takia. Mahatatutia ollaan koko perhe pidetty, mutta tällä nuorimmalla se vain jatkui ja jatkui ripulin muodossa, oli kyllä koko ajan ihan pirteä. Eilen sitten kun heräsi piiitkiltä yöunilta, toikkaroi vain ja puörtyi suorilta jaloilta. Sairaalareissu ja nesteytykseen, nukkui vain koko päivän ja pyörtyili. Yö oltiin sairaalassa ja tänään taas jo ihan uusi tyttö.

Mutta kyllä nuo säikäyttelee!

Joku taas kyseli sukupuolituntemuksia. Eikö kukaan ole nähnyt niskapoimu-ultrassa kumpi tulee? Me nähtiin ja poika tulee! Tosin ei se mikään yllätys meille ollut, ollaan jotenkin aina tiedetty, että meillä on poika, tyttö ja poika.

Kaikkea muutakin varmasti olisi, mutta ei aivot toimi.

Inkeli ja Riemu 15+6 (tämähän se kans ultrassa tarkentui)

Vierailija
45/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kirjotin siinä pinossa nimimerkillä mansemamma82 ja nykyään oon tolla nimmarilla täällä kun on noita naperoitakin jo 4.Kiitos onnitteluista!!

Mites sun raskaus on sujunut?

Vierailija
46/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti täällä taas. Lähinnä halusin vain kommentoida tuota sukupuolen näkymistä np-ultrassa. Noin 12. viikolla sukupuolen näkyminen selvästi on kuitenkin aika harvinaista, ja riippuu myös paljon ultraavasta hoitajasta / lääkäristä ja itse laitteesta. Sikiön sukupuolielimet on käytännössä ulkoisesti erotettavissa n.16 viikon jälkeen. Eivätkä kaikki lähde veikkaamaan sukupuolta noiden viikkojen jälkeenkään, esim. rakenneultrassa.

Itse olen työssäni nähnyt noita ultria jnkv, joten osaan ehkä vähän katsella "sillä silmällä". Mutta jos esikoista odottaessa olisin np-ultran perustella vauvan vaatteet ostanut, metsään olisi mennyt..;)

Terkuin, K 17+

Vierailija
47/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veksuli: Hb voi tosiaan herkästikin nousta vatsataudin yhteydessä koska "kuivuu" ja veri "paksuuntuu". Eli, jos olit oksentanut edeltävästi, on ihan ymmärrettävä tuo nousu.

Mulla tosiaan masu on todellakin "pullahtanut". Liikkeitä oon alkanut nyt epäillä, mut aina sit kuitenkin miettii että oliko se sittenkään... Rakennneultra 2 vko:n päästä, jännittää. Tyttö-olo on ja sitä salaa toivonkin, mut toisaalta sisällä tuntuu, että en tuu koskaan saamaan tyttöä... Saapas nähdä. Viimeksi rakenneultrassa näkyi hyvin selvästi, että poika oli tulossa. Ja supistelee todella intensiivisesti välillä, muutaman kerran päivässä kovettuu oikeen kunnolla, ei kuitekaan satu, mutta olo on "tiukka". Liitoskivut vas takana välillä muistuttaa olemassaolostaan.

Onsku76+masuvauva rv 17+1

Muutto viikonloppuna, joten nyt pakkaamaan! Hyvää vointia kaikille!

Vierailija
48/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahassa, ei onneksi työssä! Minäkin mielestäni tunsin liikkeitä jo pari kolme viikkoa sitten ja viime viikon loppupuolella olin jo vähällä mennä kuuntelemaan sydänääniä kun mahassa tuntui niin hiljaiselta! Surffasin kotidopplereitakin... Sitten vaan pistin pään kylmäksi ja ajattelin ettei ne potkuja aiemmin olleetkaan. Tuntuivatkin aina lähinnä vasemmalla, joissa suurin osa suoliston liikkeistä tuppaa tuntumaan.

Mutta lauantaina liikkeistä ei ollut enää epävarmuutta. Nyt kaveri potkiskelee vallan istumatyötä tehdessänikin niin että tuntuu. Samoin kävi esikon kanssa, ekan kerran kun aloin oikein liikkeitä kuulostelemaan, muksaukset olikin samantien jo sitä luokkaa, että kädelläkin tuntui vatsanpäältä (rv 17+6, laaja litteä etuseinäistukka). Nyt tais olla samoin, viikkoja tänään kaksi vähemmän kuin tuolloin. Ihanaa! Etuseinäistukkaa epäilen taas, kun mahan päältä tuntuu kädellä eikä niitä usein kuvailtuja kalan pyrstö tai perhosen lepatustuntemuksia ole ollut lainkaan. Kaksi viikkoa neuvolaan ja neljä rakenneultraan. Odotellessa... TÖissä on pakko kohta kertoa, alkaa aika ilmeinen pömppämaha olla. SItten siirryn äitiysvaatteisiinkin. Mummot ei tiedä vieläkään :-)

Mukavaa viikon loppupuolta!

äippä+JuusoJosefiina 15+6

ai niin, viimeksi kaikki veikkasi poikaa ja saivat minullekin viimeisinä viikoina tarttumaan poikaolon. Tyttö tuli. Nytkään olo ei viittaa mihinkään suuntaan, mutta jotenkin odotan poikaa. VIimeksi ei ollut toivetta eikä edes halua tietää ennen synnytystä. Nyt saatan ultrassa kysäistä - vaikka kaikki vauvat ovat yhtä tervetulleita! Np-ultrassa sukupuolen ei kyllä pitäisi vielä näkyä. Todennäköisyys arvata oikein on toki aika hyvä, 50 % luokkaa :-)

Vierailija
49/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Myyn uuden Angelsounds dopplerin, vielä olisi tarjolla!

Käykää kurkkaamassa tuolta Osta&Myy palstalta!

Laite on siis uusi ja sen mukana tulevat ohjeet, kuulokkeet sekä tietsikkapiuha, jonka avulla voi nauhoittaa pikkuisen sydämenääntä. Laite ei tarvitse muiden laitteiden tapaan kalliita geelejä vaan esim. itse käytän ihan Nivean rasvaa. Tuleepahan iltarasvaukset aina tehtyä

Laitteen avulla olen välttynyt "turhilta" ultrakäynneiltä kun olen kuullut kaiken olevan kunnossa kotosalla, laite on siis maksanut itsensä monin kerroin takaisin!

Mukavaa syksyn jatkoa ja pitäkää masuistanne huoli

Vierailija
50/50 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei voi noin jyrkästi sanoa, että ei voi vielä näkyä niskapoimu-ultrassa...

Kuten sanottu, riippuu laitteista ja ultraajastakin. Ollaan kyllä nyt kahdessa raskaudessa nähty sukupuoli, ja ihan selvästi omin silmin, mutta olikin hyvät laitteet. Viitisen vuotta sitten esikoisen aikaan ei kyllä ollut toivoakaan, että nillä laitteilla olisi pstynyt minkäänlaista arvausta tekemään.

Siksi arvelin kysyä onko kukaan muu saanut jo tietää... Ja ainahan se on pelkkä "arvaus", kun mikään ei ole 100% varmaa.

Inkeli ja Riemu