Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäykkäkouristusrokotus raskaanaollessa?

12.03.2006 |

Kysyn nyt täältä kun mieltä vaivaa, enkä löydä oikein googlella vastausta (lääkärltä kysyn kun sinne pääsen)

Eli voiko jäykkäkouristusrokotusta ottaa raskaanaollessa? Onko siitä mahdollisesti haittaa vauvalle?

Tajusin työterveyshuollossa käydessäni, että mulla ei ole ollut kahteen vuoteen jäykkäkouristusrokotus voimassa! Th epäili, ettei raskaana olevaa voi pistää, muttei ollut varma. Ajattelin, jo ettei sillä niin väliä, odotetaan syksyyn mutta nyt alkoi mietityttää että mitkä riskit tästä on minulle ja vauvalle.

Mayella 11+5

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusten vasta-aiheet, rokotuksen antoa siirretään

1. Kuumeinen infektiotauti

2. Immuunipuutossairaudet, jolloin hoitava lääkäri päättää rokottamisesta

3. Vakava reaktio aiemman rokotuksen annon jälkeen tai voimakas yliherkkyys jollekin rokotteen sisältämälle aineosalle

4. Selvittelyvaiheessa oleva kouristuksia aiheuttava sairaus

5. Raskaus

Eli ei saa rokottaa ainakaan kansanterveyslaitoksen mukaan.

Vierailija
2/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla sama juttu, paitsi että mennyt vanhaksi viime vuonna. Terkka sanoi että ei anneta nyt, mutta jos on aihetta epäillä että on mennyt multaa tms haavaan, niin sitten lääkäriin ja harkitaan, ja luultavasti annetaan.

Eli ei kannata kovasti puutarhatöitä kesällä tehdä. varsinkaan piikkisten kukkien kanssa :-)

T: Minna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samantapaisia löysin googlella, mutta sitten kuitenkin kun vastassa oli tämä lause: " Odottava äiti tarvitsee myös jäykkäkouristus- ja kurkkumätäsuojauksen tavalliseen tapaan." niin jäin vielä epäröimään mikä se tilanne nyt onkaan.

Täytyy siis varoa haavojen likaantumista ja eläinten puremia. Ja puhun toki jatkossa nla:ssa/lääkärissä tästä rokotuksen puuttumisesta.