Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Maalismasut viikko 40 ***

29.09.2008 |

Avaan nyt uuden pinon tälle viikolle ja tässä linkki edelliseen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä olleet vanhemmat sisarukset rakenneultrassa mukana? Miten ultraaja on siihen suhtautunut?

Meillä ovat 5 ja 6 v ja kiinnostus vauvaa kohtaan niin suurta, että tekis melkein mieli ottaa mukaan.

Rande

Vierailija
22/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyksissä ainakin on kielto ottaa lapsia mukaan ultraan ja tästä käsittääkseni pidetään aika ehdottomasti kiinnikin. Jos on siis lapset ja mies mukana niin vain äiti pääsee sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja töissä taas.. Ihan vähän odotan ensi viikon lomaa..

Nyt näytän jo siltä, että vieraammatkin kehtaa kysyä, odotanko vauvaa.. Hui!

Voi ku aika menis äkkiä ja saatais kaikki ne pienet kääröt kainaloon.. On sinne vielä niin pitkä aika..

Millä viikoilla kannattais rakenneultraan mennä? Yksityiselle pitää mennä.. Oon miettiny sitä 4-D, mut en tiedä vielä kumpaan menis.. Mä haluisin tällä kertaa tietää sukupuolen..

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

t. iiik ja pikkuinen 15+5

Vierailija
24/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin neuvolasta sanottiin että aika tulee varata rv. 20. Sitten kun tyksiin sitä varatakseni soitin, sieltä kysyttiinkin tyyliin "koskas tulisit". Outoa minusta ja vastasinkin, että aika pyydettiin varaamaan rv 20, mutta olennaista kai on että näkevät kaiken, mitä rakenneultrassa kuuluu nähdä. Varasivat ajan 19+5. Sairaalan sivuilla sanotaan muistaakseni, että viikoilla 18-21. Muistan kuitenkin, että np-ultraan odotushuoneessa istuessani hoitajien huoneen vieressä kuulin sieltä keskustelua miten yksi kätilö ei millään meinannut saada kaikkea tarvittavaa näkyviin äidiltä rv 18+. Eli jos joutuisin tutkimuksen vielä itse maksamaankin, niin odottaisin suosiolla viikoon 20. Tietysti yksityisellä laitteetkin saattaa olla paremmat - joskin tosi hyvää kuvaa on tyksissä mielestäni tavallisella ultralla saatu. Sukupuolen näkemisen todennäköisyys on tietysti myös suurempi myöhemmillä viikoilla.

Vierailija
25/50 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli sitten odotettu toinen neuvolakäynti suoritettua... kaikki kunnossa; paitsi mun verenpaine.. no ei mitään hälyyttäävää vielä mutta käskettiin tarkkailemaan olotilaa... alhainen siis on tuo paine, on normaalistikin matala.. ekassa neuvolassa oli 110/72 mutta tänään sitten enää 96/55.. en sitten enää ihmettele miksi pimenee päässä kun nousee ylös ja että miksi väsyttää... =)

Lakritsia saan kuulemma syödä luvan kanssa jos haluan.. =) ja arvatkaapa vain mitä kaupasta tuli mukaan....?!?! ;)

Rakenneultra olisi sitten tasan kuukauden päästä ja viikko siitä niin kolmas neuvola..

Onneksi on enää yksi yö töitä ja sitten viikko vapaata..Meillä esikko kuumeessa ja kurkkuaan valittaa, nieleminen on hankalaa..

Mies vie huomenna lääkäriin.. toivottavasti ei mitään angiinaa nyt ole pukannut neidille..

Syysterveisin LillaMy rv 16+1

Vierailija
26/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista täällä pinoilussakin ollut, ehkä yksi pino viikolle rittää, ainakin toistaiseksi.

Oma olo on ihan ok, vähän huolestuttaa kun ei vielä liikkeitäkään tunne. Onneksi keskiviikkona on neuvola niin kuulisi ne sydänäänet...

Töissä tylsää, taitaa jäädä projektit vähän vähiin kun ehtii niin vähän aikaa täällä olemaan.

Lyhyestä virsi kaunis, hauskaa viikkoa!

t. Mirabella ja Hilma 16+1

27/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi viikko alkoi jälkeen. Ihan kiva kun aika menee näin vauhdilla ja parin päivän päästä on jo lokakuu.

Edellisessä pinossa taisi olla ainakin pari uutta maalismammaa. Tervetuloa vaan mukaan!

Viikonloppuna oltiin miehen kanssa kanssa kylpyläreissulla ihan kahdestaan, esikoinen oli mummun hoivissa kotona. Saatiin keväällä häälahjaksi matkalahjakortti ja nyt vihdoin käytettiin se pois. Kylläpäs tekikin terää syödä, lepäillä ja tehdä kaikkea muutakin omaan tahtiin, ettei tarvinnut "palvella" ketään... Ruokaakin sain menemään alas ihan mukavasti, kun pahoinvointi alkaa olla voitettu. Se kyllä tuli huomattua ettei tuonne mahaan todellakaan pysty ahtamaan sellaista määrää ruokaa kuin ilman raskaanaoloa olisin seisovasta pöydästä saattanut syödä. Ja hyvä niin, eihän sellainen ahmiminen ja ähky, mikä tuollaisista buffetpöydistä monesti (ainakin itselläni) on tuloksena, ole hyväksi kenellekään.

Tänä aamuna oli toinen neuvolakäynti. Kaikki oli oikein hienosti. Sykkeen (n. 140) neuvolantäti sai kuulumaan ihan samantien ja tosi voimakkaana, vaikka varoittelikin että voi joutua etsimään kauan. Voi miten ihanaa ne äänet olikaan kuulla taas useamman viikon paussin jälkeen!

Nyt syömään, nälkä alkaa kurnia.

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Nasuliini ja Skepi rv 14+6

Vierailija
28/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ihan hassulta, että ylihuomenna alkaa jo lokakuu. Mää olen kyllä niin täysillä syksyihminen, että nautin joka hetkestä, vaikka sataisi vettäkin.

Pitkiin aikoihin en ole tänne kirjoitellut mitään. Ei muka ole ollut aikaa ja sitten, kun olisi ollut aikaa, niin on tuntunut, ettei oikein ole mitään kirjoitettavaa. Ehkä se on hyväkin, jos ei varsinaisesti ole mitään kirjoitettavaa, koska yleensähän se tarkoittaa, että kaikki on hyvin. Niin tarkoittaa myös nyt. Kai tämä on nyt sitten sitä keskiraskauden aikaa tai mitä lie, mutta joka tapauksessa oma olo on hyvä, maha kasvaa mukavasti ja elämä tuntuu elämisen arvoiselta.

Kuulosti ihanalta tuo edellisen kirjoittajan"parisuhdeviikonloppu". Itsekin tarvisi sellaista kipeästi. Tuntuu, että liian iso aika menee lapsista ja tavallisista arkirutiineista huolehtimiseen ja parisuhteeseen ei sitten enää jaksa panostaa. Tämä ei oo kyllä oikea asenne, koska onhan se lapsillekin hyväksi, että vanhempien suhde voi hyvin.

Tämmösiä ajatuksia tänään.

Päikky 14+5

Vierailija
29/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja odottelua. Mietityttää milloin vaavin liikkeet tuntuu, nyt on viikkoja 15+2 joten eikö ne kohta pitäis ilmaantua.

Jossakin ketjussa joku kertoi hankkineensa kotidoppler -laitteen ja jos joku sellaisen on joskus ostanut niin kertoisitteko mistä ja millä hinnalla niitä saa. Joskus vaan iskee paniikki, että mitähän vauvalle kuuluu, niin vois ainakin oman mielenrauhan vuoksi kuunnella vauvan sydänäänet.

Maha kasvaa ja omat vaatteet olenkin jo pakannut laatikkoon vintille ja ottanut käyttöön siskon antamat äitiysvaatteet/suurtakokoa olevat. Jotenkin olo on vain niin seesteinen, että sanoisin jopa nauttivani tästä odotuksesta ja vartalon hitaasta muuttumisesta. Mieskin näyttää niin ... hyvältä.... = ) ja alkuraskauden väsymys on hävinnyt, joten hyvin pyyhhkii tällä äipällä !!!!

Lokakuun alkua odotellen !!!

Vierailija
30/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pyyhkii ihan hyvin.

Olen ihan liekeissä noiden kestovaippojen kanssa ja haluaisinkin, vaikken käsitöiden ihmelapsi olekaan, alkaa tekemään villahousuja kestovaippoihin ja ompelemaan pieniä vaipantekeleitä.

Onkos täällä muita jotka ajatteli ryhtyä kestoilemaan tai jotka jo kestoilee?

Väsymys vaivaa ajoittain. Varsinkin päivällisen jälkeen kun käpertyy telkkarin ääreen. Mutta ihmekös tuo? Parisuhdeviikonloppu saattaisi tehdä hyvää meillekin. Jostain syystä tuntuu, että pinna on tosi kireällä ja vaikka aamut meneekin ihan hyvin, niin illalla alkaa jatkuva vittuilu ja muu ärsytys. Miehellä on menossa koeviikko, joten se tietenkin voi vaikuttaa asiaan.

Hääjärjestelytkin vievät aikaa, sillä häihin ei olekaa enää kuin 20 päivää. Olen ihan liekeissä siinäkin suhteessa, että kohta minuakin voi rouvitella ja pitää alkaa harjoittelemaan uutta nimikirjoitusta :D. Elämän pieniä ja suuria iloja.

Olen lueskellut vanhoja vauva-lehtiä ja aikalailla on alkanut pelottamaan se synnytys. Tai oikeastaan se, että kuinka itse kestän sen ja entä jos jokin menee vikaan. Olen hullu kun lietson vielä itse pelkoani, mutta onhan se aikalailla hyppy tuntemattomaan. Tosin eihän vauvaa voi vatsaankaan jättää, joten siinä mielessä synnytys on vain pieni paha.

Eipä tässä oikeastaan ihmeempiä. Masu on kasvanut kiitettävästi ja muistuttaakin ihan raskausmahaa. Torstaina on neuvola ja keskiviikkona mulla on synttärit, JEE! Tai kannattaako sitä vanhenemista juhlia?

Mutta loistavaa viikonalkua kaikille, ihania ja aurinkoisia syyspäiviä!

Terveisin

Kaisa ja Tiuhti rv 14+6

Vierailija
31/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on miehelle iskenyt joku kamala ramppikuume tämän uuden vauvan osalta.Sitä ärsyttää jo valmiiksi yövalvomiset ja kaikki muut ei mukavat asiat mitä on luvassa.Aikoo kuulemma keskittyä esikon kanssa olemiseen ja mä saan hoitaa vauvaa.Saaphan se niin kuvitella...No jospa sen mieli muuttuisi positiivisempaan suuntaan kunhan näkee vauvan rakenneultrassa.Jos siitä lapsesta tulis sitten todellisempi sillekkin.

Nuista kestovaipoista.Mä mietin niitä kans kun niitten käytöstä tulis pitemmän päälle iiiiso rahansäästö,mut ei taida kuitenkaan sopia meidän huusholliin se käytäntö kun meillä ei pyykkihuolto pelaa muutenkaan.

Mites muilla,onko mies tulossa synnytykseen mukaan?

Meillä on ja ei,mä haluan synnyttää rauhassa,mitä vähemmän ihmisiä paikalla sitä parempi.Niin se oli esikon synnytyksessäkin,kyllä se kädestä oli pitämässä ja muuten tukena siihen asti kunnes alko ponnistusvaihe olla käsillä ja sitten mä lähetin sen isien huoneeseen odottamaan että vauva on pihalla.Sainpahan rauhassa ähertää.Näin meillä.

Sunny ja kääryle 17+3

Vierailija
32/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi täällä tuntuu sama vaivaavan muitakin, eli ei ole aikaa/viitselystä kirjoitella paljoa...itsekin melkein jokapäivä kyllä käyn jutut lukemassa, mutta en saa aikaiseksi kirjoittaa. No nyt ajattelin sit tsempata =)

Tänään sitten ekaa kertaa aloin sairauslomailemaan tämän raskauden aikana. Mulla vanha selkävaiva alkaa vihoittelemaan ja istumatyö ei oikein onnistu...nyt ainakin tämä viikko kotona; lepoa ja liikuntaa oikeassa suhteessa oli määräys. Tässä koneen vieressäkään ei pysty istumaan vaan täytyy seistä tai olla kontillaan =/

mtupla: kyselit siitä dopplerista. Mä tilasin eBayn kautta ja hakusanaksi Angels sounds. Hinta oli postikuluineen noin 26 €, riippui vähän dollarin kurssista. Tuli viikossa postiin. Suomesta niitä löytyy myös mutta hinta on noin 70 €, huutonetistä löytyy myös...samalla hakusanalla kun etsii googlesta niin löytyy kotimainenkin verkkokauppa. Mulla on ainakin toiminut laite tosi hyvin ja olen ollut äärettömän tyytyväinen!

ON: Pahat olot on väistyneet, mitä nyt joskus ruoan jälkeen tulee vähän oksetusolo...mitään kovin pahaa vointiahan mulla ei edes ole ollut, sellainen inha kuvotus vaan kokoajan taustalla... Masu on jo tosi iso ja kaikki huomaa varmasti että odotan, ei toivoakaan pitää salassa, mutta ei kyllä enää tarvettakaan. Huomenna alkaa 18. rv. Tuntuu jo tosi paljolta...neljä viikkoa ja pääsee rakenneultraan! Ihanaa, toivottavasti näkyy kumpi on tulossa, mun psyyke ei kestä jos en tiedä sitä etukäteen. Esikosta ei tiedetty, mutta kakkonen näkyi ultrassa ihan selvästi! Nyt on joku ihme pakko saada tietää, toisaalta tietty jos on tyttö (jostain luonnonoikusta =) ) niin haluan päästä varautumaan siihen kun tietty löytyy vaan noita poikien vaatteita ja varusteita. Mä en todellakaan aio pukea tyttöä vain vaaleanpunaiseen ,mutta kyllä tyttö saa tytöltä näyttää! =)

On muuten keskiviikkona toinen neuvola, ja siis lääkärineuvola, ei muuten mene kauaa, että saadaan laittaa äitiyspäivärahahakemuksia ja tietty pakkaushakemuksia, jos sellaisen haluaa niin menemään!

No eipä tässä kait tällä kertaa muuta...mietin tossa just että varmaan pino taas suurenee hurjasti siinä vaiheessa kun alkaa mammalomat, kun kaikki on kotona jne...

Oikein hyviä ja paksuja vointeja kaikille!!

Åiti1983 + Almaeemeli 16+6

Vierailija
33/50 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en ihan oikeesti tajua miten mun rakenneultra VOI olla vasta 3.11??!! Kaikilla tuntuu olevan paljon aiemmin ja niinhän sen kai pitäiskin? Eikös mulla mee jo rv25 tmv tuolloin... tuntuu ikävältä.

Toisaalta olin kyllä ajatellutkin käydä yksityisellä 4D:ssä joten... kai mie sit laitan rahaa meneen :D on se sen arvoista,kuulin vaan et täällä maksais jotain 200e-250e (miinus kela),HUH HUH.

Angelsounds dopplerin on täälläkin,käytän tosiaan max kerran viikossa,ihan siitä syystä et en hätäile turhia jos ei joka päivä heti äänet löytyiskään :D:D

Maksoin 35e (sis pk) kun ostin nettipalstan myytävänä osion kautta.

KYSYMYS: te jotka tunnette jo liikkeitä! kuinka usein tunnette niitä per päivä?? itse tunnen aina välillä (on kuitenkin "jo" se rv17-18 menossa) ja tuntuu,et vaavi liikkuu liian vähän,mulla ei kylläkään oo mit''n muistikuvaa esikon liikkeistä vielä näiltä viikoilta,tunsin silloin liikkeet muistaakseni rv20 tmv

Mutta siis kuinka vähän liikkumista on vielä normaalia näillä viikoilla? milloin liikkeiden tulee olla "jatkuvia"?

Luin kyllä senkin,että koska vauvalla on massussa vielä niin paljon tilaa,niin ei niinkään vielä törmäile "seiniin" siellä :):)

Vierailija
34/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan pakko tulla kurkkimaan ja kysymään että koskas sulla on la?

Mie ite sain neljännen lapsen maaliskuussa 08 ja poika on jo hurjasti kasvanut olihan hän syntyessäänki jo 4800g ja 52cm..mä tiiän sut tosta tammimasujen 07 pinosta kun kirjoteltii siellä..

mut nyt poistun ja toivotan teille muillekkin maalismasuille ihanaa masun kasvatus aikaa..itelläkin on jo taas pientä vauvakuumetta!!

Vierailija
35/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa koneella.. Mulle iski reilu viikko sitten noidannuoli selkään ja makasin viikon päivät.. Nyt olen jo töissä, tukivyön avulla. Se auttaa onneksi tosi paljon. Kyllä oli hauhea kokemus. Konttasin paikasta toiseen, kun en päässyt seisomaan ja olin täysin autettava. Onneksi tämä tästä helpottaa pikkuhiljaa. Mut uskon, että selkäkipu on nyt tullut jäädäkseen ja jatkuu siihen asti, että saan vaavin maailmaan..

Muuten vointi on jo ollut tosi hyvä. Liikkeiden tuntemisesta en oikein tiedä. Tuntui, että niitä tuntui silloin ennen tuota selkäkipua useinkin, mutta nyt sellaisia tuntemuksia ihan harvakseltaan. Epäilyttää, onko ne sittenkään liikkeitä. Tänään neuvola ja odotan kovasti et pääsen kuulemaan sydänäänet. Pieni pelko on, mitä jos ei kuuluiskaan.. Kai se pelko on mukana koko ajan..

Mä oon miettiny, et voi edes osittain käyttää kestovaippoja, mut en ton selän takia oo vielä mihinkään perehtyny kunnolla. Käsityötaitoa löytyy, joten itse ajattelin niitä jokusen väsätä. Voihan se jäädä vaan suunnitelmaksi niinkuin moni muukin asia..

Meillä on suunnitelmissa viikon päähän viikonlopulle parisuhdeviikonloppu kylpylässä mun synttäreiden kunniaksi. Ihanaa! Odotan sitä innolla!!!

Nyt tarttee kai alkaa keskittyyn työjuttuihin, joten mukavaa syyspäivää kaikille!

t. iiiik ja pikkuinen 14+6 (nyt tuntuu taas jotain mylläystä mahassa, kai se sitä on..) :)

Vierailija
36/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan liikkuminen on ollut minullakin päällimmäisenä mielessä.

Rv 15 tunsin aivan selviä liikkeitä, mutta sen jälkeen on ollut enemmän tai vähemmän hiljaistä. Nyt tuntuu, että on vaan sitä hiljaista. Huomenna on onneksi asiaa neuvolaan, jos vaikka kuuntelisivat sydänäänet samalla.

Mietityttää, miksi ei tunnu oikein mitään.

Nyt olis ihanaa omistaa oma doppler!

Rakenneultraan meillä mennään rv 19-21+6. Tuo 21+6 olis sulla Keyes 1.11, jos oikein laskin. Että vähän yli menis tuon meidän suosituksen. Oma rakenneultra on 20+5.

Selkävaivoja on ollut monella. Itsellä kipeytyy/puutuu selkä töissä lopppupäivästä. Pitkä istuminen on myös välillä erpämukavaa. Menee ohi, jos pääsee kotona lepäilemään.

Aurinkoista päivää kaikille!

Annihelena rv 18+2

Vierailija
37/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

La on 15.3.

Onnea perheenlisäyksestä! Kirjoittelitko silloin 07 pinossa tuolla nimimerkillä kun ei heti kellot soi :-)

t. Mirabella ja Hilma

Vierailija
38/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä istuskellaan, sairaslomalla... Flunssa pääsi sitten kuitenkin iskemään. No, ihan hyvältä tuntuu välillä levätä.

Täälläkin toinen joka tunsi liikkeet viikko sitten, mutta nyt ne tuntuvat kadonneen. Kyllähän se pukkaa huolestuttamaan, kun oma olokin on niin kurjan puoleinen, vaikka tajuan järjellä kyllä, että niin alussa mennään ettei noita liikkeitä välttämättä tunne jos ei ihan satu kohdilleen.

Eilen vielä säikähdin kun aloin yhtäkkiä vuotamaan tuolta alapäästä ihan kirkasta verta. Onneksi se kuitenkin muutaman minuutin päästä loppui, ja tulin siihen tulokseen, että se oli varmasti joku vähän isompi pukama joka ratkesi. Ihan omia aikojaan tosin. Mutta selvisinpä siitäkin säikähdyksellä. Ei mulla kyllä koskaan ennen oo noin sattunu mutta kerta se on ensimmäinenkin. Pitää vissiin tuota nenää yrittää niistellä vähän pienemmällä paineella :D

Eipä täällä muuta... synnytys mietityttää ja pelkopoli onkin sitten seuraava kosketus terveydenhuoltojärjestelmään... sitä odotellessa!

Piiperö rv 15+3

Vierailija
39/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan samanlaiset tuntemukset, eli jo aikaa sitten tunsin ekoja liikkeitä, mutta nyt vähän vähemmän...mutta kun mulla tosiaan on se doppler, niin sillä liikkeet kyllä kuuluu ihan selvästi! Eli kyllä lähtisin rauhoittelemaan kaikkien mieltä, että kyllä siellä elämää on vaikka se ei vielä ulospäin kovasti tunnukaan! Varmaan kun mennään kuukausi eteenpäin niin kaikki jo niitä liikkeitä tuntee tästäkin porukasta. Siellä on todella masussa vielä vauveleilla niin paljon tilaa liikkua, että riippuu varmasti asennosta (sekä äidin että vauvan) että kuinka liikkeet tuntuu.

Minä jatkan sairaslomailua...niinkuin joku muukin...

Äiti1983 rv 17+0 (JEE JO 18. VIIKKO ALKOI!)

Vierailija
40/50 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tosiaan ainut, joka noita liikkeitä odottelee... Aika moni on kylläkin sanonu ettei näin ensimmäisenä raskautena vielä voi oikein tunteakaan tässä vaiheessa, rv 17+2. Meillä kun on tosiaan se istukka vielä edessä vaimentamassa liikkeitä. Siltikin joka ilta nukkumaan mennessä pitää vähän tunnustella ja toivoa josko jotain sattuis tuntemaan :) Mulla on rakenneultra 25.10 ja tuntuu että sinne on vielä ikuisuus. Taidanpa itsekin tilata sen dopplerin, ni ei miehenkään enää tarvi vessapaperin hylsyn kans yrittää kuunnellä ääniä :D

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!