Meille tuli "käymään" vieraita. He jäivätkin täyshoitoon 3 päiväksi
Miten sinä sanoisit tuollaiselle pariskunnalle, että lähtekää pois niin, että se ei loukkaa?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Tuttavia/ sukulaisia ???
Ei tosta ota mitään selvää
Minulle vieraita ihmisiä, puolison sukulainen ja sen sukulaisen puoliso. En ollut tavannut heitä koskaan aiemmin.
Erityisesti hämmästyttää se, kun en ole kutsunut eikä etukäteen minulta kysytty, että sopiiko tulla. Ja se on outoa, että kotiini jää tällaiset minulle käytännössä ventovieraat moneksi päiväksi.
Siis minä en kehtaisi mennä vieraan ihmisen kotiin majailemaan
Keksipä ap parempi aloitus, ei kukaan tule noin kyläilemään.
Ensinnäkään ette enää koskaan ole tekemisissä. Toisekseen häivytte maalle tms.
Hirveitä ovat ihmiset, jotka kutsuvat itsensä kylään toisten kotiin. Minä oli synnyttänyt viikko sitten, lisäksi oli vielä taapero. Eiköhän miehen sisko perheineen ollut oven takana uudenvuoden aattona. Mitään ei tuotu, me tai oikeastaan minä ( mies kun oli jälleen kerran työttömänä) maksoin ruoat, herkut, juomat ja jopa uudenvuoden raketit. Harrasti tämä miehen sisko perheineen tätä terrorismia vuosikaudet, ihan pelotti kun pääsiäinen, hiihtoloma, kesäloma tms lähestyi, kun tiesin että ovat taas oven takana. Me emme käyneet heillä ollenkaan. Luojaan kiitän, kun olen 20 kärsimysvuoden jälkeen päässyt heistä eroon. Mies ei uskaltanut omalle siskolleen sanoa EI ja minua kielsi ehdottomasti sanomasta.
En kyllä ymmärrä miten jotkut kehtaa jäädä toisten kotiin moneksi päiväksi.
Mun vierailut kutsuttuna on maks. 2 tuntia. Se on ihan riittävä annos kenen tahansa seuraa
Vierailija kirjoitti:
Kyllä valitettavasti tulee ihmiset, jotka haluavat käyttää toisten kotia ja vieraanvaraisuutta hyväksi. Tällaisia ovat esimerkiksi erityisen pihit ja ahneet ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä ovat ihmiset, jotka kutsuvat itsensä kylään toisten kotiin. Minä oli synnyttänyt viikko sitten, lisäksi oli vielä taapero. Eiköhän miehen sisko perheineen ollut oven takana uudenvuoden aattona. Mitään ei tuotu, me tai oikeastaan minä ( mies kun oli jälleen kerran työttömänä) maksoin ruoat, herkut, juomat ja jopa uudenvuoden raketit. Harrasti tämä miehen sisko perheineen tätä terrorismia vuosikaudet, ihan pelotti kun pääsiäinen, hiihtoloma, kesäloma tms lähestyi, kun tiesin että ovat taas oven takana. Me emme käyneet heillä ollenkaan. Luojaan kiitän, kun olen 20 kärsimysvuoden jälkeen päässyt heistä eroon. Mies ei uskaltanut omalle siskolleen sanoa EI ja minua kielsi ehdottomasti sanomasta.
Tämä on tuttu kuvio. Yksipuolisesti tungetaan toisten kotiin. Milloinkaan ei kuulu kutsua sinne lokin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin juuri synnyttänyt, niin miehen kavereita ramppasi ovesta sisään vanhaan tapaan. Nämä käskin kyllä lähtemään pois.
Miehen sukulaisia kestitsin aikani, kunnes lopetin sen sitten vuosien kuluttua. Lähdin vaan veks kotoa kun näitä paukkas sohvalle istuskelemaan ja tarjoiluja odottamaan.
Suosittelisin Saksassa asumista. Parisen vuotta riittää, niin opit puolustautumaan suullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tuollainen ex-anoppi. Mies ei ikinä sanonut mitään. Ihmetteli vain 'asennettani', kun en olisi töiltäni ehtinyt seurustelemaan. Ammattiini kuuluu myös viikonlopputöitä. Siitäkin taivastelua piti kuunnella.
Niin, kertokaapas te, jotka muitta mutkitta menette useaksi yöksi mitään kysymättä sukulaistenne tai tuttavienne luo, miksi näin teette?
Ettekö ymmärrä mikä on sopivaa ja mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää heti kertoa että olen juuri aloittamassa vk.lopun kestävän kevätsiivouksen😂 Ja sitten tunnin kahden jälkeen jos vieraat eivät vieläkään tajua jutun juonta pitää ruveta rullaamaan mattoja ja komentamaan että Anssi sähän voisit käydä ramppaamista nämä matot ja Marjukka sulle olisi tässä pölyrätti ja tuossa on imuri jota voit käyttää kun olet eka pyyhkinyt kaappien pinnat. Eiköhän vieraat liukene tiehensä sillä sileän tien😂 Jos ei niin pääsevät sitten siivoushommiin.
Tätä testasin siskoon. Hän nimittäin oli jokunen aika sitten 3 päivää kotonani. Sanoi, että haluaisi tavata taas meillä. Minä sanoin, että pääsetkin siivoamaan asiaa x ja y.
Kummasti hänen into lopahti.
Ehdottele tätä vietaolle, ap.
Ei kannata passata niitä ” vieraita” liika eli totuttaa hyvälle, laihaa kahvia ja Marie keksi riittää. Monesti nää vierailijat ovat ääripihejä ja härskisti toisia hyväksikäyttäviö ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata passata niitä ” vieraita” liika eli totuttaa hyvälle, laihaa kahvia ja Marie keksi riittää. Monesti nää vierailijat ovat ääripihejä ja härskisti toisia hyväksikäyttäviö ääliöitä.
Niin sehän se virhetikki on tarjota hyvää ruokaa ja monta sorttia. Luulevat heti, että ovat mahtavaa ja haluttua seuraa.
Ja oikeesti ei tarvi tarjota mitään kun ei ole kutsuttukaan. Ja varsinkaan silloin, kun tulevat ilman tuomisia.
Kehtaisitko lopsutella jonkun kotiin hengailemaan, vaikka et tunne ihmistä entuudestaan?
Esimerkkinä, olet alkanut seurustelemaan. Menet seurustelukaverisi sisaruksen kotiin omin nokkinesi ilman seurustelukaveriasi ja kutsumatta.
Näin tuli mun kotiin kerran sisarukseni uusi hoito. Se luulikin sitten, että kotini on hänen käytössään jatkossakin. Nolostihan sille sitten kävi kun pudottelin maanpinnalle hänet.
Tapahtuuko tämmöistä muka oikeassa elämässä... Tiedän, että siskoni seurusteli hetken miehen kanssa, joka ei suostunut lähtemään enää pois, kun oli tullut. Seksillä ja kotitöitä tekemällä sai katon päälleen hetkeksi aikaa ja sitten vasta sisko heräs horteestaan ja tajus, että häntä viedään kuin litran mittaa. Se jätkä sitten lopulta kannettiin ulos siitä kämpästä. Se kyllä palas vielä oven taakse ja pihalle istuskelemaan. Poliisit korjas muutaman kerran mukaansa. Oikeuden päätöksen jälkeen alkoi pysyä poissa ja lopetti yhteydenpidon.
Itsehän en ota yökyläilijöitä kotiini ollenkaan. Se periaate on pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tämmöistä muka oikeassa elämässä... Tiedän, että siskoni seurusteli hetken miehen kanssa, joka ei suostunut lähtemään enää pois, kun oli tullut. Seksillä ja kotitöitä tekemällä sai katon päälleen hetkeksi aikaa ja sitten vasta sisko heräs horteestaan ja tajus, että häntä viedään kuin litran mittaa. Se jätkä sitten lopulta kannettiin ulos siitä kämpästä. Se kyllä palas vielä oven taakse ja pihalle istuskelemaan. Poliisit korjas muutaman kerran mukaansa. Oikeuden päätöksen jälkeen alkoi pysyä poissa ja lopetti yhteydenpidon.
Itsehän en ota yökyläilijöitä kotiini ollenkaan. Se periaate on pitänyt.
Tosiaan jotkut on niin takiaisia, että se vaatii jo lähestymiskiellon hakemista. Tai sitten käsitellään käräjillä kotirauhan rikkomista. Ja nämä ei ole harvinaisia tapauksia edes.
Tunnistaako kukaannpalstalaisista itseään? Eikö tosiaan kukaan näistä ikiajoiksi majoittuvista ole tällä palstalla ha osaa selittää omalta kohdaltaan miksi toimii näin? Onko kyse ihmisistä, joiden on ihan mahdotonta tunnistaa itseään ja myöntää, että toimii väärin? Onko kyse rahasta vai ....