Jokaisen, joka haluaa olla onnellinen, tulisi omistaa koira
Yksinkertaisesti näin.
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri myös se koiran kanssa ulkoilu tuottaa onnellisuutta pitkässä juoksussa!
Miten, jos haluaisi istua mieluummin keittiössä läppärin ääressä ja neuloa?
Kävin aamulla kakattamassa koiraa. Alan oleen aika kyllästynyt tähän koiran lenkittämiseen varsinkin aamut, mutta onhan se tutkittu asia että juuri herättyään kannattaisi mennä ulos edes kymmeneksi minuutiksi jotta saa annoksen luonnonvaloa ja se taas tekee hyvää virkeydelle. Ja tähän koira mua pakottaa että suoraan sängystä tukka pöllyssä ulos heti. Välillä lenkki venyykin tuntiin kun innostunkin käveleen vaikka aina eka ajatukseni on että en tee mitään kunnon lenkkiä vaan päätarkoitus että koira tekee tarpeensa ja sitten pääsen kotiin aamukahville ja parempi lenkki päivemmällä.
Ja itse aloitukseen niin en hanki enää koiraa kun tästä aika jättää. Onnellisempi olen kun ei tarvi koko ajan elää koiran kakattamis ja pissattamisaikataulut mielessä. Jos olisi parisuhde/lapsia jotka oikeesti olisivat kiinnostuneita koirasta ja taakka jakaantuisi niin ehkä sitten. Mutta yksin koiran hoitaminen on rankkaa. Sama asia kuin lapsissakin, koiranhoito vaatii tukiverkkoa, ei sitä yksin jaksa hyvillä mielin kun alkaa puuduttaan saman asian toisto.
"Onnellisempi olen kun ei tarvi koko ajan elää koiran kakattamis ja pissattamisaikataulut mielessä."
Just tää!!!!! Siis niiim tää!!! Miten voi joku elää vapaaehtoisesti sidottuna tuollaiseen hirveyteen!!!???
"ei sitä yksin jaksa hyvillä mielin kun alkaa puuduttaan saman asian toisto."
Tätä oon AINA epäillyt! Kiitos rehellisestä kuvauksestasi.
Koira ois NIIN ihana, jos sen hoito ois: silitän ja ihastelen pari minuuttia päivässä!
Lopuksi aikaa koira, voit kadota, jonnekin. Ihan sama mulle, minne (kunhan siis turvaan ja syöt jotain jne).
Vierailija kirjoitti:
Koirat levittää punkkeja puistoihin josta lapset ne saa
Kyllä ne on linnut, jotka ne puistoihin levittää ja sitten pienjyrsijät leivittää niitä laajemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten sitten, jos ei halua mennä 3 kertaa päivässä ulos? Asun omakotitalossa, jossa on 0,6ha tontti, mutta tontin laitaa menee kylän päätie, jossa saa ajaa 50km/h, mutta osa ajaa kovempaa.
Haluaisin pienen kiinanharjakoiran...
No aitaat sen pihan. Problem solved.
Ei sitä pysty aitaamaan. Onko se pakko aidata jos haluaa koiran, mutta ei käydä 3 kertaa päivässä ulkona itse?
Kouluta, ei ole suurikaan vaiva.
Joutui ne meilläkin opettamaan missä on oma reviiri jossa pysyttävä vaikka aita onkin.
Ovat sellasta rotua ettei aita pidättele jos jättäisi homman herran haltuun.
Lisääkö tuollainen kouluttaminen onnellisuutta? Siis kouluttajan elämään? Joka voisi ilman koiraa senkin ajan vaikka neuloa?
He heilutti iloisena häntää ja minä heittelin herkkuja. Plus se onnistumisen fiilis niin koirilla kuin itsellä. Kyllä se lisäsi onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
v i h a a n koiria ja kartan niitä kadullakin aina etteivät saastaiset paskapäät tule haistelemaan minua. lapsena oli koiralaumoja vapaana ja ne tuli aina pelottelemaan meitä lapsia,
Koiratkin vihaa jankuttavia narkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri myös se koiran kanssa ulkoilu tuottaa onnellisuutta pitkässä juoksussa!
Ei, kun nimenomaan tämä on harha: ei tuota. Opiskelu- tai työpäivän jälkeen tahdot harrastaa liikuntaa, mutta et voi koskaan tehdä mitään kivaa kuten lähtä zumbaan tai tanssitunnille tai kuntosalille, vaan liikunnan harrastuksestasi tulee aina
tylsää samojen pylväiden päälle kusemista.
Saat kuitenkin raitista ilmaa. Ei tarvitse huhkia hienhajuisissa saleissa ja saada jalkasientä.
En mä ainakaan käy niissäkään.
t. koiraton
"Saat kuitenkin raitista ilmaa. Ei tarvitse huhkia hienhajuisissa saleissa ja saada jalkasientä."
Miten sun koiralenkkisi vertautuu kuntosaliharjoitteluun?
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1 800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Kun lapset muutti pois kotoa, kaipasin hoivattavaa. Pieni koirani on aivan ihana. Me rakastetaan sitä niin, että aivan sydän pakahtuu. Rescue ja kolme vuotta ollut nyt ilonamme. Oli yksivuotias kun saimme sen. Kotikoirana oli ollut, mutta jostain syystä hylätty. En ymmärrä miksi, kun on aivat täydellinen koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten sitten, jos ei halua mennä 3 kertaa päivässä ulos? Asun omakotitalossa, jossa on 0,6ha tontti, mutta tontin laitaa menee kylän päätie, jossa saa ajaa 50km/h, mutta osa ajaa kovempaa.
Meillä on luukku kodinhoitohuoneen ovessa ja aidattuna 3 hehtaaria. Koiria neljä ja kissoja kaksi.
Kulkevat luukusta ominpäin kesät talvet.
Mulla on vain yksi ovi ja siitä pitää itsenikin kulkea. Talo on vanha 115-vuotias hirsitalo.
Luukun saa ihan siihen yhteenkin oveen. Rahalla saa sellasia että ei edes naapurin silmään häiritse
Niin saa tietysti, mutta eihän sitä sitten voi laittaa sellaiseksi ei-omaa-elämää-häiritseväksi, joka jonnekin takapihalle avautuu. Vaan itse on sen saman helvatan aidan vanki joka kerta kun jonnekin on menossa. Eli siis pitää availla ja sulkea. Lisäksi sellainen aita maksaisi varmaan muutaman tonnin? Tontti siis 0,6ha.
Joskus sellaista mietinkin, että ois aidannut samantien kauriit ulos tontilta, että voin viljellä, mutta sitten pihaan tuli etanoita niin ei maksa enää vaivaa rehijenkaan kasvattelut.
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Koirat ovat pääsyy punkkien leviämiseen Suomessa
https://www.kaleva.fi/tutkija-koirat-paasyy-punkkien-vinhaan-leviamisee…
Räjähdysmäisesti kasvanut lemmikkikoirien määrä on oululaistutkijan mielestä pääsyy punkkien nopeaan leviämiseen.
Koirat luvanvaraiseksi!
Kun olin lapsi ja nuori 50- ja 60-luvuilla, koiria ja kissoja oli kaikkialla. Silloin ne juoksentelivat vielä vapaina, kissat varsinkin.
Maalla suurin piirtein joka talossa oli kissa tai useampia. Se oli melkein pakko, kun silloin ei vielä ollut tällaista nykyistä jätehuoltoa, vaan talojen ja ulkorakennusten takana oli avotunkiot, samoin vessat oli ulkohuuseja. Se houkutteli rottia, ja ne taas pysyi kurissa kissojen avulla.
Näiden lisäksi oli lehmiä, hevosia, kanoja, lampaita, sikoja ym. Eikö nämä sitten aiheuttaneet ilmastonmuutoksia ja levittäneet punkkeja silloin? Ikinä ei puhuttu punkeista, vaikka koiria oli valtavasti.
Minäkin asuin kirkonkylän keskustassa, mutta joka puolella oli lehmiä ja lampaita. Toripäivinä oli hevospuomit täynnä hevosia vielä 50-luvulla.
Taudit on levinneet sen takia, kun ihmiset on alkaneet matkailla maailmalla ja tänne on tullut ihmisiä joka maailman kolkasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirat levittää punkkeja puistoihin josta lapset ne saa
Kyllä ne on linnut, jotka ne puistoihin levittää ja sitten pienjyrsijät leivittää niitä laajemmalle.
Sanoisin, että hirvieläimet ne on levittäneet Suomessa. Ei mitkään koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aitaat sen pihan. Problem solved.
Ei sitä pysty aitaamaan. Onko se pakko aidata jos haluaa koiran, mutta ei käydä 3 kertaa päivässä ulkona itse?
Kouluta, ei ole suurikaan vaiva.
Joutui ne meilläkin opettamaan missä on oma reviiri jossa pysyttävä vaikka aita onkin.
Ovat sellasta rotua ettei aita pidättele jos jättäisi homman herran haltuun.
Lisääkö tuollainen kouluttaminen onnellisuutta? Siis kouluttajan elämään? Joka voisi ilman koiraa senkin ajan vaikka neuloa?
He heilutti iloisena häntää ja minä heittelin herkkuja. Plus se onnistumisen fiilis niin koirilla kuin itsellä. Kyllä se lisäsi onnellisuutta.
Minun ois vaikea iloita kenenkään rajoittamisesta... Siis opetan koiraa rajoittumaan MINUN mieleni mukaan ja katson, kun se typerys on siitä vielä iloinen, eikä edes tajua, että mä määrään häntä. Miten siitä voi ilahtua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomat
Tutkimus: Pikkulasten vanhemmat ovat muita tyytyväisempiä elämäänsä
Alle 7-vuotiaiden lasten vanhempien elintapoja ja hyvinvointia verrattiin 18-50-vuotiaisiin aikuisiin, joilla ei ollut pieniä lapsia. Kyselyyn vastasi lähes 800 pikkulapsen vanhempaa ja noin 1 800 samanikäistä aikuista.
Pikkulasten vanhemmat ovat tyytyväisempiä perhe-elämäänsä ja saavutuksiinsa elämässä kuin muut samanikäiset aikuiset.
Kun lapset muutti pois kotoa, kaipasin hoivattavaa. Pieni koirani on aivan ihana. Me rakastetaan sitä niin, että aivan sydän pakahtuu. Rescue ja kolme vuotta ollut nyt ilonamme. Oli yksivuotias kun saimme sen. Kotikoirana oli ollut, mutta jostain syystä hylätty. En ymmärrä miksi, kun on aivat täydellinen koira.
Koko ajan pakko käydä ulkona sen kanssa, onpa ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Koirat ovat pääsyy punkkien leviämiseen Suomessa
https://www.kaleva.fi/tutkija-koirat-paasyy-punkkien-vinhaan-leviamisee…
Räjähdysmäisesti kasvanut lemmikkikoirien määrä on oululaistutkijan mielestä pääsyy punkkien nopeaan leviämiseen.
Koirat luvanvaraiseksi!
Kun olin lapsi ja nuori 50- ja 60-luvuilla, koiria ja kissoja oli kaikkialla. Silloin ne juoksentelivat vielä vapaina, kissat varsinkin.
Maalla suurin piirtein joka talossa oli kissa tai useampia. Se oli melkein pakko, kun silloin ei vielä ollut tällaista nykyistä jätehuoltoa, vaan talojen ja ulkorakennusten takana oli avotunkiot, samoin vessat oli ulkohuuseja. Se houkutteli rottia, ja ne taas pysyi kurissa kissojen avulla.
Näiden lisäksi oli lehmiä, hevosia, kanoja, lampaita, sikoja ym. Eikö nämä sitten aiheuttaneet ilmastonmuutoksia ja levittäneet punkkeja silloin? Ikinä ei puhuttu punkeista, vaikka koiria oli valtavasti.
Minäkin asuin kirkonkylän keskustassa, mutta joka puolella oli lehmiä ja lampaita. Toripäivinä oli hevospuomit täynnä hevosia vielä 50-luvulla.
Taudit on levinneet sen takia, kun ihmiset on alkaneet matkailla maailmalla ja tänne on tullut ihmisiä joka maailman kolkasta.
Näkee, että oot tynnyrissä kasvanut.
En tykkää koirista joten en olisi onnellinen jos hankkisin koiran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aitaat sen tonttisi. Tosin meidän koira ei halua hienoja kakkojansa jättää omaan pihaan, kun ne on viestivälineitä kavereille. Meidän koira käy ulkona lukemassa kavereiden viestejä 4 kertaa päivässä. Joskus jopa 5 kertaa. Hyvällä säällä on kiva kun on syy lähteä ulos. Huonolla säällä joskus tympäsee, mutta koira on minulle niin rakas ja parasta seuraa, että jaksan sen. Ja aina on innokkaasta lähdössä seuraksi kaikkeen.
Millaista seuraa koira on?
Koirani on aina kiinnostunut minusta. Kun olen lähdössä jonnekin, katsoo kysyvästi ja ymmärtää, jos sanon "Onni ei nyt lähde". Metsässä pysyy lähelläni, eli minulla on marjanpoimintaan kaveri. Kun lähden puutöihin ja puutarhahommiin, on aina mukana eikä ole mitään haittaa kun on kaupungissa aidattu piha ja mökillä saa olla vapaana. Tulee käytyä metsälenkeillä kun on koira. Kotona seuraa perässä kunvaihdan huonetta, koska haluaa olla aina lähelläni. Ei kuitenkaan ole eroahdistusta, hyvin pärjää työpäivän ajan. Ja välillä koulutan ja koira on aivan into pinkeänä ja tarjoaa kaikki mahdolliset temput. Ja tulee sohvalla viereen silitettäväksi ja nukkuu sänkyni vieressä ja suojelelee minua. On niin rakas! Meillä kävi hyvä tuuri.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ei tykkää koirista, on jotenkin viallisia.
Kyllä moni varmaan tykkää koirista, mutta miten se siihen liittyy, että koiran kanssa eläminen ja siitä vastuussa oleminen lisäisi onnellisuutta? Moni haluaa tehdä aika paljon muutakin kuin olla jokin ulkoilutusorja.
Koira sitoo aivan liikaa, kun sitä on pakko viedä monta kertaa päivässä tarpeille.