Jokaisen, joka haluaa olla onnellinen, tulisi omistaa koira
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Koiran ekologinen jalanjälki on suurempi kuin etiopialaisen ihmisen
Keskikokoisen koiran ruokkiminen aiheuttaa vuodessa 0,84 hehtaarin ekologisen jalanjäljen. Tämä on kaksinkertainen siihen verrattuna että ajaa 4,6 litran moottorilla varustetulla katumaasturilla 10 000 kilometriä vuodessa, vaikka laskelmassa otetaan mukaan auton valmistuksesta aiheutuvat päästöt. Koiran ekologinen jalanjälki on myös suurempi kuin etiopialaisen ihmisen.
YLE
Epämiellyttävä totuus
Ei. Typerä ajatus, ap. Jos haluaa kiduttaa eläintä, kannattaa hankkia koira. Sitä voi sitten nykiä kesken sen tarpeiden teon remmistä ja huutaa sille ja estää sitä toteuttamasta lajityypillistä käytöstä. Jättää sen yksin koko päiväksi ja yöksi ulisemaan kotiin ilman vesiastiaa ja hakata sen kun se tekee vahingossa pissat matolle.
Koska näinhän koiranomistajat tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen, kun ei tarvitse rakkeja hyysätä.
....ja keräill' koiranpaskoja!
Ei se ole pakollista. Minä ulkoilen koirien kanssa vain metsissä, enkä koskaan kerää pökäleen pökälettä. Kaupungissa tietty eri asia, jos ulkoilu on kaduilla kävelyä. Toki iso osa tätä onnellisuutta on se, ettei asuta enää kaupungissa.
Metsästä saa punkkeja.
Omistaminen tekee onnelliseksi, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä kaikki. Koirat ovat pääsyy punkkien leviämiseen Suomessa
https://www.kaleva.fi/tutkija-koirat-paasyy-punkkien-vinhaan-leviamisee…
Räjähdysmäisesti kasvanut lemmikkikoirien määrä on oululaistutkijan mielestä pääsyy punkkien nopeaan leviämiseen.
Koirat luvanvaraiseksi!
Hyi helvette 🤢
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sekä koiria että kissoja, olen sekä koira- että kissaihminen, ja sanon, että kissan kanssa elämä on tuhat kertaa helpompaa ja stressittömämpää. Kissa osaa pissata ilman ihmisen apua. Voit elää vapaammin. Se vähentää stressiä. Lisäksi kissan kehräys vähentää aivoinfarktin ja verisuoni-sydäntautien riskiä ihan tutkitustikin. Onnellisin on ihminen kissan kanssa
Toki varmaan näinkin, mutta kyllä koirasta on enemmän seuraa. Ja ulkoilu ei ole pahaksi kenellekään, tuleepa liikutuksi edes sen verran.
Minulle kelpaisi molemmat ja kanikin voisi olla kiva.
Allergian takia en voi ottaa kissaa. Kissan keräys on ihanan kuuloista, mutta kyllä se koirakin on ihan yhtä ihana. Rakastan kaikkia eläimiä, myös tuossa pihapuissa vilistäviä oravia ja pikkulintuja, jotka taas on lähtökuopissa tekemään pesää ja poikasia pönttöihin.
Minä en halua lemmikkiä jota pitää kouluttaa, komentaa ja alistaa, että se tietää kuka on isäntä eikä yritä ottaa laumanjohtajan paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Poikkeus vahvistaa sitten säännön. Olen entinen koiranomistaja ja onnellisempi ilman koiraa.
Kiitos! Tämän tarvitsin kuulla!
Vierailija kirjoitti:
YLE
Koira on katumaasturia suurempi ympäristökuormittaja
Katumaasturi juo paljon bensaa, mutta koira syö paljon lihaa. Uusiseelantilaisen professoripariskunnan kirjassa Time To Eat The Dog todistetaan, että keskikokoisenkin koiran ekologinen jalanjälki vastaa kahta katumaasturia.
Minun koira painaa alle 10kg, eli vastaa vain yhtä maasturia. Mutta kuljen töihin pelkästään pyörällä, joten kompensoi sen koiran ympäristövaikutuksen. Ja minulla on ötökkäystävällinen puutarha. Kokonaisuus ratkaisee.
Jos tykkää rantäsateessa juosta niiden kanssa
Mieluiten kissoja, koirat on jo niin nähty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miten sitten, jos ei halua mennä 3 kertaa päivässä ulos? Asun omakotitalossa, jossa on 0,6ha tontti, mutta tontin laitaa menee kylän päätie, jossa saa ajaa 50km/h, mutta osa ajaa kovempaa.
Haluaisin pienen kiinanharjakoiran...
No aitaat sen pihan. Problem solved.
Ei sitä pysty aitaamaan. Onko se pakko aidata jos haluaa koiran, mutta ei käydä 3 kertaa päivässä ulkona itse?
Kouluta, ei ole suurikaan vaiva.
Joutui ne meilläkin opettamaan missä on oma reviiri jossa pysyttävä vaikka aita onkin.
Ovat sellasta rotua ettei aita pidättele jos jättäisi homman herran haltuun.
Entä jos koira sairastuu syöpään . Jumalaa kun ei ole. Mitäs sitten sanot
Kun olen vanha niin koirani hoitaa minua. Käy katsomassa ja hoitaa asiat, kun en enää ymmärrä
Kiitos Rekku 🙏
Vierailija kirjoitti:
Kun olen vanha niin koirani hoitaa minua. Käy katsomassa ja hoitaa asiat, kun en enää ymmärrä
Kiitos Rekku 🙏
Ei kestä isäntä
- Rekku koira
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Mutta kissatkin rikkoo tavaroita, oksentaa ja pissaa vääriin paikkoihin. Raapii huonekaluja ja herättää aamuyöstä. Koirat tekee samaa ja vielä haukkuu ja haisee.
Mulla on ollut 30 vuotta kissoja, eikä yksikään kissani ole eläissään tiputtanut yhtään tavaraa. On kissanomistajan vika, jos laittaa kirjahyllyn päällisen tai ikkunalaudat täyteen lasiesineitä. Siinä altistaa kissansa vielä lasinsiruille. Toki kissa raapii teroittaakseen kynsiään, se on se hinta minkä maksat kun otat pedon alistuvan koiran sijaan. Itse ostan aina yhden raapimapuun enemmän kuin taloudessa on kissoja ja vaihdan sohvia kun näyttävät pahalta, ehkä 6 vuoden välein. Eipä nuo osto- ja myyntiliikkeistä paljon maksa. Mielelläni maksan sen hinnan,
kun saan elää onnellisena kissojeni kanssa :)))
Kissasi ulkoilevat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri myös se koiran kanssa ulkoilu tuottaa onnellisuutta pitkässä juoksussa!
Ei, kun nimenomaan tämä on harha: ei tuota. Opiskelu- tai työpäivän jälkeen tahdot harrastaa liikuntaa, mutta et voi koskaan tehdä mitään kivaa kuten lähtä zumbaan tai tanssitunnille tai kuntosalille, vaan liikunnan harrastuksestasi tulee aina
tylsää samojen pylväiden päälle kusemista.
Paitsi, jos perheessä on useampi koiran ulkoiluttaja. Niin vuorotellen harrastetaan.
Muslimeilla ei ole koiria. Ovat saastaisia eläimiä heille.
Vierailija kirjoitti:
Koirat levittää punkkeja puistoihin josta lapset ne saa
Yökkis
Aitaat sen tonttisi. Tosin meidän koira ei halua hienoja kakkojansa jättää omaan pihaan, kun ne on viestivälineitä kavereille. Meidän koira käy ulkona lukemassa kavereiden viestejä 4 kertaa päivässä. Joskus jopa 5 kertaa. Hyvällä säällä on kiva kun on syy lähteä ulos. Huonolla säällä joskus tympäsee, mutta koira on minulle niin rakas ja parasta seuraa, että jaksan sen. Ja aina on innokkaasta lähdössä seuraksi kaikkeen.