KUN lapsosesi sairastuu syöpään, tiedät, että mitään ns. jumalia ei ole
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on saanut jo kaikki hoidot. Mikään ei enää auta. Ymmärrän, että vielä pahempaa on lapsen sairastuminen.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Kun läheinen kuolee, Jumala jää ainoaksi toivoksi, että elämä jatkuu jossain muodossa tuntemattomassa. Että vielä voisimme tavata. Ovi tuntemattomaan jää raolleen, koska muu olisi liian raskasta.
Miksi kutsutaan sitä, kun jonkun asian toivottavuudesta johdetaan ajatus, että se voisi olla tosi?
Ihmiselle annettiin vapaa tahto hyvään ja pahaan. Pahat imiset haluaa sotia ja tappaa , se on niiden valinta. Täällä maapallolla Ruka ym riittäisi kaikille jos olisi hyvää tahtoa. Ei me määräänsä enempää tarvitse rahaa tullakseen toimeen. Rikkaitten vääryydellä saamat varat ja sovitut maat jää tänne kun kuolemme. Sissis ihminen itse päättää tekeekö hyvää vai pahaa. Kuolemasta Raamatussa sanotaan että meidän päivät on luettu jo ennen syntymää. Toiset saa olla täällä pidemmän aja ja toisen lyhyemmä. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Mä en ymmärrä tätä "ihmiset kärsii, joten jumalaa ei ole"-näkökantaa. Kärsiihän eläimetkin tuolla luonnossa, myös syövästä, eikä kukaan ole kiroamassa jumalaa/kiistämässä tämän olemassaoloa sen takia? :D
Onko jumala teille joku toiveiden toteuttaja-automaatti, jolta pitäisi aina saada haluamansa? Ihmiset aiheuttaa noin 99% kaikesta kärsimyksestä itselleen ja toisilleen, miten tää on jumalan vika?
Ei tietenkään ole, On vain RAHA
Vierailija kirjoitti:
Ihmiselle annettiin vapaa tahto hyvään ja pahaan. Pahat imiset haluaa sotia ja tappaa , se on niiden valinta. Täällä maapallolla Ruka ym riittäisi kaikille jos olisi hyvää tahtoa. Ei me määräänsä enempää tarvitse rahaa tullakseen toimeen. Rikkaitten vääryydellä saamat varat ja sovitut maat jää tänne kun kuolemme. Sissis ihminen itse päättää tekeekö hyvää vai pahaa. Kuolemasta Raamatussa sanotaan että meidän päivät on luettu jo ennen syntymää. Toiset saa olla täällä pidemmän aja ja toisen lyhyemmä. 🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
Ihmiset pystyvät hyvään ja pahaan ilman jumalaakin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä tätä "ihmiset kärsii, joten jumalaa ei ole"-näkökantaa. Kärsiihän eläimetkin tuolla luonnossa, myös syövästä, eikä kukaan ole kiroamassa jumalaa/kiistämässä tämän olemassaoloa sen takia? :D
Onko jumala teille joku toiveiden toteuttaja-automaatti, jolta pitäisi aina saada haluamansa? Ihmiset aiheuttaa noin 99% kaikesta kärsimyksestä itselleen ja toisilleen, miten tää on jumalan vika?
No mun mielestä se on kyllä aivan yhtä veemäistä, että eläimet joutuvat kärsimään. Söikö ne eläimetkin niitä omppuja kun nekin joutuu kärsiin? Oishan se Jumala voinut tehdä semmoisiakin ihmisiä, jotka ei vahingoita muita.
Et usko Jumalaan, mutta syytät silti Jumalaa, kun tulee ongelmia?
Ellei ole jotenkin sairas niin ihmisen omstunto sanoo mikä on oikein ja mikä väärin. Me itse päätämme tekomme ja otamme vastuun teoistamme. 🍃🌱🌿🍃
Vierailija kirjoitti:
Et usko Jumalaan, mutta syytät silti Jumalaa, kun tulee ongelmia?
Eri. En syytä Jumalaa. Katson ensiksi ettämikä osuus minulla on ikävään tapahtumaan. Onko jo aikaisemma päätökseni ja elämäni asenne osa syy. Ongelmien syntyyn vaikuttaa myös toiset imiset. Ongelmat syntyy hyvin hyvin monen asian summana. Minulla ja kaikkilla on päätettävissä vapaatahto hyvään ja pahaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpystyy. Ei pidä syyttää Jumalaa esim. sodista. Ne ihmiset itse pistää aheuksiissaan alulle.
Kun itse sairastuin syöpään 7 vuotta sitten tiesin, että Jumala on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpystyy. Ei pidä syyttää Jumalaa esim. sodista. Ne ihmiset itse pistää aheuksiissaan alulle.
Eikä pidä kiittää Jumalaa rauhasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka taas poistattaa viestejä?
Ei huumediileritkään kerro ensin niiden kovien huumeiden haitoista. Että ne vie koko elämän lopulta. Kertovat ja lupaavat vaan pehmoisia, kuten käärme.
Kyllä Eeva ja Aatami teki syntiä. Uskoivat enemmän pientä luotua, kuin suurta Luojaa, joka tietää kaiken.
Jumala olisi kai voinut halutessaan, estää nuo käärmeen huumekaupat.
Katsos, kun Jumala teki ihmisen kaltaisekseen, älykkääksi olennoksi, jolle antoi vapaan tahdon valita itse. Voit itse valita, haluatko Jumalan ohjaamaan elämääsi, vai etkö halua.Miksi Jumalan tarvitsisi sinua ohjata, jos tykkäät enemmän muista voimista? Toivottavasti sinulla on joku mummo tai muu, joka rukoilee herkeämättä puolestasi, jos itseäsi ei kiinnosta tuon pätkääkään muuta kuin ehkä pilkata.
Olisin halunnut että Jumala luo sellaisen maailma, jossa ei ole pahuutta ja jossa kenelläkään ei ole edes kykyä haluta tehdä pahoja asioita, koska pahoja asioita ei yksinkertaisesti ole vaan kaikki mitä tietoisuudessamme olisi on kaunista ja hyvää. Mielestäni se että maailmassa ei ole lainkaan kärsimystä on huomattavasti tärkeämpi asia kuin vapaa tahto tehdä pahaa. Kaikkivaltias Jumala olisi tällaisen maailman voinut luoda, mutta päätti toisen.
Jumala nimenomaan loi sellaisen maailman, mutta ihminen ei kunnioittanut sitä, vaan valitsi toisin. Antoi viekoitella syömään sen ompun, noin niinkuin vertauskuvallisesti ainakin.
Mutta kun mun pointti oli nimenomaan, että miksi se Jumala päätti luoda sen hemmetin omenapuun kun olisi voinut olla luomattakin ja miksi ylipäätään loi mahdollisuuden siihen, että on pahoja asioita.
Että ihmisellä on vara valita.Hyvästä tai pahasta.
Totella tai kapinoida.
Jos olisi pelkkää hyvää ja rakkaudellista olemassa,kuinka voisit tietää mikä on hyvää ja rakkaudellista,jos et tietäisi mitään pahasta.
Uskoa tai ei.
Ihminen saa itse valita.
Jumala ei ole tehnyt ihmistä robotiksi tai sätkynukekseen.
Miksi sen ihmisen tarvii tietää pahasta? Se ihminen voi silti tehdä niitä kivoja juttuja vaikka pahaa ei ole.
Tämä maailma on hyvän ja pahan taistelua. Jatkuvasti on oltava taistelu valmius ja -varustus yllä. Rukous on yksi sellainen tehokkaimmista.
Tutkiusti rukouksilla ei ole mitään vaikutusta.
Jumalan sanaa ei tule tulkita tieteen avulla, vaan pyhän hengen voimalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä lapsesi ei olisi sairastunut, jos olisit (ja lapsesi olisi) uskonut Jumalaan? Silloin teillä olisi ollut Jumalan suojelus.
Syöpä tulee kun syö paljon sokeria, maito- ja viljatuotteita, niitä olette tietysti mosottaneet. Myös wifi- ja kännykkäkentissä ym emf-kentissä oleilu aiheuttaa syöpää. Ehkä lapsesi nukkuu kännykkä tyynyn alla, wifi-reititin vieressä ja 5G-maston kiila osuu hänen sänkyynsä. Lisäksi olet tietenkin pakottanut lapsesi ottamaan täyden sarjan covid-piikkejä? Niiden tiedettiin alusta alkaen aiheuttavan syöpää. Eipä ihme, että syöpä tuli, eikä se ole Jumalan syy, vaan elintavoista johtuvaa.
Turha syyttää Jumalaa, käänny sensijaan Hänen puoleensa ja menkää lapsen kanssa seurakuntiin pyytämään rukousapua, voi tapahtua paranemisihme.
Niin kukaan ns. tosi uskovainen ei liene koskaan sairastunut syöpään tai mihinkään muuhunkaan.
Kyllä sairastuu, mutta heillä on sentään toivo parantua rukouksen avulla. Pääsevät myös kuoltuaan Taivaaseen toisin kuin te, jotka ette Jeesusta elinaikananne elämäänne pyydä. Te menette Helvettiin. Kannattaa kuolevaa lasta kehottaa pyytämään Jeesusta pelastamaan itsensä, se on tärkeintä, mitä vanhempi voi tehdä.
Lapseni sairastuttua parantumattomaan syöpään, uskoin vielä Jumalaan. Rukoilin, uskoin ja toivoin pelastusta. Lapseni vietiin pian diagnoosin saatuaan sairaalasta ambulanssiilla saattohoitokotiin. Olin shokissa, en pystynyt käsittämään asiaa. Voi sitä tuskaa aikoja, kun hän kärsi voimakkaiden lääkkeiden aiheuttamista oireista, sietämättömistä kivuista. Rukoilin Jumalaa, mutta sairaus vain pahentui. En voinut käsittää, miksi Jumala antoi lapseni kärsiä niin suunnattomasti. Hänen kuolemansa jälkeen päädyin siihen, ettei Jumalaa ole, mitä enemmän rukoilin, sitä pahempia asioita tapahtui. En ole vieläkään pystynyt äitinä käsittelemään asiaa, tuntuu että asia on sisimmässäni kuin simpukka, jos alan miettimään asiaa, tuntuu, että romahdan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun mielestä se on kyllä aivan yhtä veemäistä, että eläimet joutuvat kärsimään. Söikö ne eläimetkin niitä omppuja kun nekin joutuu kärsiin? Oishan se Jumala voinut tehdä semmoisiakin ihmisiä, jotka ei vahingoita muita.
Onpa lapsellinen logiikka, ja tätä vielä peukutetaan.
Maapallo ei ole se luvattu taivas, jossa kehenkään ei satu eikä kukaan kärsi. Missään uskonnossa ei ole luvattu ihmiselle taikka eläimelle elämää, joka on tuskista vapaa täällä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maapallo ei ole se luvattu taivas, jossa kehenkään ei satu eikä kukaan kärsi. Missään uskonnossa ei ole luvattu ihmiselle taikka eläimelle elämää, joka on tuskista vapaa täällä maassa.
Luvattu tai ei, mutta miksi varta vasten luoda maailma, jossa on kärsimystä kun kaikkivaltiaana voisi yhtä hyvin luoda sellaisenkin missä sitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvattu tai ei, mutta miksi varta vasten luoda maailma, jossa on kärsimystä kun kaikkivaltiaana voisi yhtä hyvin luoda sellaisenkin missä sitä ei ole.
Jumala ei seuraa ihmisen logiikkaa.
Plus mitä tulisi maailmasta, jossa kukaan ei kuolisi sairauteen? Miten ruoka riittäisi luonnossakaan eläimille?
Käytännössä ei ja jo toiveemme ovat rukouksia, kaikkia ei voida täyttää. Meillä on silti oikeus tietenkin toivoa ja rukoilla.