Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväunille omaan sänkyyn - - - vinkkejä!

09.05.2007 |

Meillä poika melkein 6kk ja on nukkunut jo todella pitkään päiväunensa aina vaunuissa (pidemmät unensa ulkona tai parvekkeella ja lyhyet= 30min-1h sisällä vaunuissa).

Nyt toivoisinkin vinkkejä, miten saada hänet nukkumaan päiväunet sänkyynsä (hän nukkuu yleensä kolmet unet, joista keskimmäiset pisimmät, ulkona nukkuessa 2-3,5h). Koska asumme kerrostalossa, jossa parveke on auringossa koko päivän, kesällä siellä on liian kuumaa nukkua. Joten olisi hienoa saada hänet nukkumaan sisällä omassa sängyssään ja sängyssä yleensäkin, jotta vaunuja ei tarvisi aina ottaa mukaan kun menemme jonnekin.

Iltaisin poika nostetaan hereillä sänkyyn ja osaa nukahtaa sinne itsekseen, nukkuen sitten koko yön putkeen syömättä. Muutenkin hän on aina ollut " hyvä" nukkuja. Vaunuissa unet siis menevät ihan hienosti.

Mutta päivisin en ole keksinyt keinoa, millä saan hänet nukahtamaan sänkyynsä. Pojalla on tosi säännöllinen vuorokausirytmi, joten unet on aina melkeimpä samaan aikaan, mutta silti ei auta vaikka hän ON oikeasti väsynyt kun nostan sänkyyn.

Mitään pitkiä sylissä kanniskeluja ei kannata ehdottaa, koska poika kuitenkin on jo painava ja imettäminen juuri ennen sänkyyn laittamista ei auta (olen kokeillut) ja nykyisin poikaa ei siinä enää imetetäkään, joten sitä ei siis myöskään kannata ehdottaa.

Eli kun hänet laskee päivällä sänkyyn, hän on vähän aikaa siellä ihan rauhallisesti mutta nukahtamisen sijaan alkaakin itkeä kun on tovin ollut, eikä tavallinen hyssyttely ja tassuttelu auta. Ja siinä onkin " ongelma" , eli vaunuihin nukutettaessa tarvittaessa voi heijata hiljaa vaunuja johon poika on varmaan päässyt tottumaan mutta sänkyä ei niin vaan heilutellakaan ;)

Joten laittakaahan vinkkejä tulemaan, jotta olisi uusia ideoita kokeiltavaksi!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.nukuttaisit vaunuihin ja nostaisit sen jälkeen sänkyyn nukkumaan? Näin niinkun aluksi. En tiedä onko ratkaisu, mutta miten reagoi kun herääkin sängystä?

Nukahtaako vaunuihin jos niitä ei heijaa? Kokeile vähentää heijausta ja jätä vaunustakin kuomua koko ajan alemmaksi, niin muistuttaa sänkyä ja saattaa nukahtaa aikaisemmin: ajan takaa sitä, että jos nukahtaa nopeammin ei ehkä ehdi reagoida nukkumispaikkaan niinkään.

Vierailija
2/4 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

itse hankimme pinnasänkyyn ns. keinujalat, jolla sänkyä saa keinutettua vähäsen. Saa esim. nettikauppa pikku pingviinistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sängyssä herääminen ole mikään ongelma pojalle, siellä hän jutustelee ja katselee rauhassa herättyään :) Mutta epäilen, ettei tuo vaunuista siirtäminen oikein onnistu.

Mutta ehkäpä maltan kuljetella noita vaunuja mukana kesän ainakin kun hän niissä nukkuu sisälläkin tarvittaessa. Ei toi nyt sillä tavalla suuri ongelma ole :)

Niitä keinujalkoja vois tietysti harkita, kiva kuulla että jollain tosiaan on ne :) Olen itsekin nettikaupasta niitä katsonu, mutta en arvannut ostaa kun ajattelin että voiko ne oikeasti toimia.

Piparminttu

Vierailija
4/4 |
09.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös vauva joka nukkuu paremmin mitä enemmän heiluu. Eli auto, vaunut, sitteri. Minä olen löytänyt hyvän keinon joka toimii meillä; vauva omaan sänkyyn selälleen, sitten hellästi masun päältä silittelee sen verran että vauva hieman " heiluu" . Meillä ainakin vauva nukahtaa tyytyväisenä tähän heilutteluun.

Äiti ja tyttö 3,5kk