Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA :'( Virtsarakon tähystys ja virtsajohdin stentin poisto SATTUUKO?

Vierailija
27.11.2019 |

Lääkäri ja hoitajat sanovat että ei satu. Netissä olevat kokemukset sanovat aivan muuta. mm. "Pahin kipu ikinä"
Haluaisin nyt tuoreita kokemuksia. Pelottaa kauheasti ja kerran jo meinasin perua ton ajan tämän asian takia ja oon taas valvonut koko yön miettimässä uskallanko mennä toimenpiteeseen hereillä, vai odotanko kipujeni kanssa kuukauden, että mulle järjestettäisiin se nukutuksessa.

Stentti mulle laitettiin munuaiskiven takia 2kk sitten nukutuksessa. Oon ollut siitä asti päivittäin kovissa kivuissa ja kusen verta, joka on kuulemma ihan normaalia. Tälläkin hetkellä on virtsatietulehdus ja siihen antibiootit menossa :( Edes tramal ei auta kipuihin. Liikkuminen pahentaa kipuja, just ja just kärsii kaupassa käydä, kävellä joutuu vähän kumarassa kipujen takia.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäs

Vierailija
2/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v, miten niin? 

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla muniaiskiviä jos 22 v

Vierailija
4/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän puudutetaan ensin. Kipulääkkeitä alle tai niinkuin ovat ohjeistaneet. 

Vierailija
5/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla muniaiskiviä jos 22 v

Olen lukenut että on ollut suomalaiselle 17v tytölläkin. 

AP

Vierailija
6/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virtsaputki puudutetaan, ei muita paikkoja mutta minulla kipu ei ole tällä hetkellä siellä, vaan virtsarakossa/ munuaisaltaassa/ virtsajohtimessa.. koko alavatsaa ja kylkeä jomottaa ja vihloo, koska stentti on hangannut siellä 2 kuukautta paikat verelle.   Stentin poistossa käyneet ovat sanoneet että kipulääkkeistä huolimatta sattui helvetisti.

Olen odottanut nyt tätä poistoaikaa jo kuukauden ja joka päivä arponut menenkö vai en ja soittanut sairaalaan jo n 5 kertaa asiasta keskustelun takia.  

Haluaisin vaan saada ihmisten kokemuksia asiasta. 

AP

Vierailija
7/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on sellainen juttu, että vaadit kevytnarkoosin eli humautuksen. Sen saa kun sanoo että muuten ei onnistu. Yksi tuttu pyysi mahalaukun tähystyksen ja sai. Tietysti pyritään tekemään aina pienimmällä mahdollisella lääkityksellä eli puudutus jos sitäkään. Mulla arsenaalia löytyy. Sano, että muuten et pysty tulemaan äläkä anna periksi.

Vierailija
8/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin kevytnarkoosin mahalaukun tähystykseen

Vierailija
9/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on joka päivä jäätävät kivut stentin takia ja nyt sitä ollaan ottamassa pois niin eikö kannattaisi mennä? Joitain se varmasti sattuu, joitain ei. Menet nyt vaan nii ei tarvi arpoa.

Vierailija
10/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt muutaman stentinpoiston/vaihdon ja kyseessä on lyhyt toimenpide. Kukaan ei huutanut kivusta, mutta kyllä se toki sattui. Mutta vain pienen hetken. Tyytyväisinä lähtivät pois vastaanotolta.

Vierailija
11/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virtsaputki puudutetaan, ei muita paikkoja mutta minulla kipu ei ole tällä hetkellä siellä, vaan virtsarakossa/ munuaisaltaassa/ virtsajohtimessa.. koko alavatsaa ja kylkeä jomottaa ja vihloo, koska stentti on hangannut siellä 2 kuukautta paikat verelle.   Stentin poistossa käyneet ovat sanoneet että kipulääkkeistä huolimatta sattui helvetisti.

Olen odottanut nyt tätä poistoaikaa jo kuukauden ja joka päivä arponut menenkö vai en ja soittanut sairaalaan jo n 5 kertaa asiasta keskustelun takia.  

Haluaisin vaan saada ihmisten kokemuksia asiasta. 

AP

Asennoitumalla,  ennakolta tietoisesti valmistautumalla kuten mihin tahansa henkisiä voimavaroja vaativaan suoritukseen, operaatiossa keskity vain siihen hetkeen missä olet ja hengitä, sietämättömän kivun yllättäessä pyydä apua. 

Vierailija
12/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän on sellainen juttu, että vaadit kevytnarkoosin eli humautuksen. Sen saa kun sanoo että muuten ei onnistu. Yksi tuttu pyysi mahalaukun tähystyksen ja sai. Tietysti pyritään tekemään aina pienimmällä mahdollisella lääkityksellä eli puudutus jos sitäkään. Mulla arsenaalia löytyy. Sano, että muuten et pysty tulemaan äläkä anna periksi.

Olen pyytänyt ja vaatinut sitä alusta asti. Lopulta jo sanoin etten uskalla tulla jos toimenpide tehdään hereillä, koska kivut ovat vain pahentuneet ja edes saamani tramal ei vie kipua pois. Silloin he lupasivat että toimenpide voidaan tehdä nukutuksessa jos tulen sairaalaan heti aamusta odottamaan milloin anestesialääkäri ehtii minua tavata.. No parin päivän päästä hoitaja soitti ja sanoi että ei sellaiseen olekaan aikaa vaan homma on hoidettava hereillä ja seuraavat mahdolliset nukutukset menis 1 kuukauden päähän. Eli jos jaksan kipujen ja jatkuvan virtsatulehduksen kanssa kanssa vielä sen aikaa niin sitten sen saan nukutuksessa poistettua, jos en nyt perjantaina uskalla mennä paikalle. 

ps. Sori sekavasta tekstistä, en ole nukkunut ollenkaan. 

AP

Vierailija
13/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tehtiin virtsarakon tähystys vuonna 2006. Kipu oli todellakin pahinta kipua, mitä olen tuntenut. Olin synnyttänyt muutamaa viikkoa ennen tuota tähystystä ja synnytyskipu jäi kakkoseksi tähystykseen verrattuna, vaikka sain IV:n asteen repeämät ja tikkejä liki 180.

Siinä vaiheessa, kun alkoivat täyttää rakkoa tuli itku. Verta tuli myös melko paljon.

Kipu oli niin paha, että  joutuivat keskeyttämään toimenpiteen. Juuri tuo rakon täyttö oli kaikista pahinta.

Mulla kylläkin normaalia pienempi virtsarakko. Jos vielä joskus joudun tuohon toimenpiteeseen, en suostu siihen ilman nukutusta.

Vierailija
14/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raivostuttavaa ettei muka ehdi tavata. Onko sulla joku henkilö (äiti tai isä) joka voi avuksesi vaatia. Onhan siellä anestesiassa päivystyspotilaita varten lääkäri saatavilla. Vi...tuttaa tämä julkisen terveydenhuollon potilaita kyykyttävä asenne

Vierailija
15/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulle tehtiin virtsarakon tähystys vuonna 2006. Kipu oli todellakin pahinta kipua, mitä olen tuntenut. Olin synnyttänyt muutamaa viikkoa ennen tuota tähystystä ja synnytyskipu jäi kakkoseksi tähystykseen verrattuna, vaikka sain IV:n asteen repeämät ja tikkejä liki 180.

Siinä vaiheessa, kun alkoivat täyttää rakkoa tuli itku. Verta tuli myös melko paljon.

Kipu oli niin paha, että  joutuivat keskeyttämään toimenpiteen. Juuri tuo rakon täyttö oli kaikista pahinta.

Mulla kylläkin normaalia pienempi virtsarakko. Jos vielä joskus joudun tuohon toimenpiteeseen, en suostu siihen ilman nukutusta.

No huh huh! Voi ei mitä touhua! :'( Miksi ihmisiä huijataan että ei satu?

Minuakin huijattiin että stentti ei satu tai aiheuta ongelmia elämään. Mutta kuinkas kävi, olen kussut verta ja maannut kotona 2 kuutautta kun ei kärsi edes kävellä 200m pidempää matkaa. 

Rakko on jo valmiiksi niin riekaleina kun 2kk stentti on hangannut siellä niin voin vaan miettiä mitä tapahtuu jos sinne mennään työntämään vielä jotain ylimääräistä.. Oksettaa edes miettiä. Joten ehkäpä mielummin vaan odotan sen kuukauden että homma voidaan tehdä nukutuksessa. 

AP

Vierailija
16/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt ja vaatinut sitä alusta asti. Lopulta jo sanoin etten uskalla tulla jos toimenpide tehdään hereillä, koska kivut ovat vain pahentuneet ja edes saamani tramal ei vie kipua pois. Silloin he lupasivat että toimenpide voidaan tehdä nukutuksessa jos tulen sairaalaan heti aamusta odottamaan milloin anestesialääkäri ehtii minua tavata.. No parin päivän päästä hoitaja soitti ja sanoi että ei sellaiseen olekaan aikaa vaan homma on hoidettava hereillä ja seuraavat mahdolliset nukutukset menis 1 kuukauden päähän. Eli jos jaksan kipujen ja jatkuvan virtsatulehduksen kanssa kanssa vielä sen aikaa niin sitten sen saan nukutuksessa poistettua, jos en nyt perjantaina uskalla mennä paikalle. 

ps. Sori sekavasta tekstistä, en ole nukkunut ollenkaan. 

AP

Soita vielä uudestaan ja kysy nukutuksesta perustellen juuri tuolla, että olet jo nyt niin uupunut kipujen vuoksi ettet jaksa olla siinä. 

Vierailija
17/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo älä hyväksy tuota ettei MUKA onnistu kuin kuukauden päästä. Mistä ihmeestä toi kuukausi on tempastu?? Yrittää vaan saada sut hyväksymään toimenpiteen ilman nukutusta. Älä anna periksi. Soita ja kerro tilanteesi ja kysy onko nykyinen terveydenhuolto alentunut jo tälle tasolle että potilaan annetaan välinpitämättömyydestä kärsiä? Kerro että kuukausi lisää on täysin kohtuuton koska ensin luvattiin että asia hoidetaan nukutuksella kun tulet aamulla sairaalaan. Jos jaksat niin mene sairaalaan ja kerro että tulet sinne joka aamu. Tsemppiä

Vierailija
18/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko varmaan soittaa ja perua se aika. Täältä on yli 80km sairaalaan, joten huominen käynti olisi ihan turha, kävisin vain kasvotusten kertomassa että en uskalla, sitä he ovat kovasti toivoneet että saisivat kasvotusten jutella, näin lukee omakannassakin. Nukutus luvattiin jo kerran, mutta jostain syystä sitten peruttiin. Päivä päivältä vain vahvistuu se että en uskalla. Kivut vain pahenevat. Soittaisivat videopuhelun jos haluavat jutella kasvotusten, ei täältä kulje edes suoraa bussiyhteyttä sinne sairaalaan.  Alkaa väsyttää tämä touhu. Olen rampannut siellä sairaalassa jo 3 kertaa yhden 6mm kiven takia. Alkuun kipujen syyksi epäiltiin umpusuolta, oon vaan toivonut siitä päivästä lähtien että se olisi ollut umpisuoli, se olisi ollut vaan yksi leikkaus ja homma ohi, tämä 2kk on ollut yhtä helvettiä eikä loppua näy. Lääkäri vielä sanoi: "Onneksi ei ollut umpisuoli!" En ymmärtänyt edes silloin, miten niin se on hyvä uutinen. 

AP

Vierailija
19/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo älä hyväksy tuota ettei MUKA onnistu kuin kuukauden päästä. Mistä ihmeestä toi kuukausi on tempastu?? Yrittää vaan saada sut hyväksymään toimenpiteen ilman nukutusta. Älä anna periksi. Soita ja kerro tilanteesi ja kysy onko nykyinen terveydenhuolto alentunut jo tälle tasolle että potilaan annetaan välinpitämättömyydestä kärsiä? Kerro että kuukausi lisää on täysin kohtuuton koska ensin luvattiin että asia hoidetaan nukutuksella kun tulet aamulla sairaalaan. Jos jaksat niin mene sairaalaan ja kerro että tulet sinne joka aamu. Tsemppiä

Se kuukausi taidetaan tempaista siitä hyvästä että on perunut useamman kerran sovitun ajan ja sen vuoksi joutuu hännille.

Vierailija
20/40 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuukausi taidetaan tempaista siitä hyvästä että on perunut useamman kerran sovitun ajan ja sen vuoksi joutuu hännille.

En ole perunut yhtä ainuttakaan aikaa. minulle varattu aika on nyt perjantaina 29.11. virheellisesti tossa yhdessä viestissä sanoin että olis huomenna. (en ole nukkunut sekoilen) Kerran viikko sitten sanoin että en uskalla tulla ajalle koska pelottaa, silloin sieltä luvattiin että mut voidaan nukuttaa jos tulen heti aamusta, sanoin, Ok mä tulen sillon, 2pv päästä soitettiin että ei se anestesialääkäri ehdi tullakaan sillon, mutta aika varaus pidetään voimassa ja toivotaan että mä tulisin paikalle, en ole edelleenkään perunut tätä aikaa, mutta nyt harkitsen vahvasti, koska EN varmasti uskalla ja tulis turha reissu 80km x 2 ja menee joltain muulta se aika. 

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän