Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin r i k o s uh ri päi vys tyk ses sä vähättelyä!

Vierailija
16.04.2026 |

Uskomatonta! Soitin ko paikkaan. Kerrottuani asian, joka oli todella vaikeaa. Olin elänyt jo kuukausia asiaa yksin kantaen. Kyseessä rikokset ihmiseltä jonka kohteeksi olin joutunut vainoamisineen ym. Puhelimessa oli m i e s joka kysyi: tämänkö takia te otitte tänne yhteyttä?? Ja neuvo oli, että kannattaako tämän vuoksi riidellä!

Olin sanaton. Tuli olo että jouduin puolustelemaan itseäni ja hän oli tekijän puolella!

Kuukauden olen saanut olla "rauhassa", tekijä löysi uuden uhrin. Mistä saa apua? Rikosilmoitusta en nosta (saman kokeneet tietää miksi!). Ahdistus ja pelot tulee uniin. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on nyt vaikeaa, jotain on ilmeisesti tapahtunut, joka on sinut traumatisoinut perusteellisesti. Olen pahoillani siitä. Ongelmana tässä on se, että rikosuhripäivystys hoitaa sananmukaisesti juuri rikosten uhria. Julmimmillaan esim. murhatun aviomiehen vaimoja, huumejengien välienselvittelyjen pelkääviä vasikoita, perheitä, joilta tuhopolttaja vei kodin ja koko omaisuuden. Vaikka kuinka luin, et aloituksessasi edes kerro rikosta, jonka uhriksi olet joutunut, joten vähän ihmettelen sitä.

En halua vähätellä. Voit olla erityisherkkä. Mutta traumatisoituminen on eri asia kuin rikoksen vuoksi traumatisoituminen. Tukipuhelimia on erilaisia. Yksi on esim. narsistin uhreille tarkoitettu, sitten on mielenterveysalan puhelimia. Rikos taas on konkreettinen asia. Kerroitko päivystäjälle yhtään tästä rikoksesta, jonka uhriksi olet joutunut..?

Vierailija
2/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla hullu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin. Olen ollut myös poliisiin yhteydessä, he neuvoi että rikoksen merkit täyttyy, neuvoivat tekemään rikosilmoituksen. Anonyymiuden vuoksi en voi kertoa tarkemmin.

Kyllästyttää tilanne, jotkut voi tehdä mitä vaan ilman seuraamuksia, uhrit joutuu puolustelemaan itseään? (jota joudun taas tekemään)

ap

Vierailija
4/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus. Älä jahkaile.

Vierailija
5/5 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida olla kovin hyvä selittämään asioita. Luultavasti on kyse siitä. Mekään emme tällä palstalla ole ajatuksenlukijoita, kuten ei myöskään rikosuhripäivystys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme