Järjestelmän pitää olla reilu myös niille, jotka aamulla heräävät pienipalkkaiseen työhön, kun naapuri jää nukkumaan
Oppositio piti tätä ylimielisenä lauseena, pidätkö sinä? Minusta se on erittäin ok ja reilu.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeästi sanottu. Vihjaa, että joku jää vapaaehtoisesti nukkumaan eli tietenkin laiska työtön. No mitä muuta voi odottaa kokoomuslaiselta.
Ymmärrän täysin pienipalkkaiswn näkökulman.
Miksi käydä täyttä päivää töissä, maksaa siitä kulut ja viettää 40h/vk töissä ja saada 1200€/kk käteen, jos kotona nukkumalla saa 1000€/kk käteen? En minä ainakaan kävisi tolla sapluunalla töissä, vaikka itse olen työttömänä ollut (3kk) viimeksi vuonna 2000, kun odotin armeijaan pääsyä.
Ratkaisun pitäisi kuitenkin olla palkkojen nosto eikä jo ennestään liian pienten tukien leikkaaminen. Meillä on jo nyt tuolla paljon kodittomia, kun ei ole varaa asuntoon.
Nykyhallitushan haluaa polkea sekä palkkoja että sosiaaliturvaa. Miten sitä kautta saadaan kotimainen kulutus kasvamaan?
Onko kokkareilla jotain nukkumista vastaan? Käsittääkseni kaikki ihmiset tekevät sitä. Jopa tyhmät kokkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeästi sanottu. Vihjaa, että joku jää vapaaehtoisesti nukkumaan eli tietenkin laiska työtön. No mitä muuta voi odottaa kokoomuslaiselta.
Ymmärrän täysin pienipalkkaiswn näkökulman.
Miksi käydä täyttä päivää töissä, maksaa siitä kulut ja viettää 40h/vk töissä ja saada 1200€/kk käteen, jos kotona nukkumalla saa 1000€/kk käteen? En minä ainakaan kävisi tolla sapluunalla töissä, vaikka itse olen työttömänä ollut (3kk) viimeksi vuonna 2000, kun odotin armeijaan pääsyä.
Ratkaisun pitäisi kuitenkin olla palkkojen nosto eikä jo ennestään liian pienten tukien leikkaaminen. Meillä on jo nyt tuolla paljon kodittomia, kun ei ole varaa asuntoon.
Nykyhallitushan haluaa polkea sekä palkkoja että sosiaaliturvaa. Miten sitä kautta saadaan kotimainen kulutus kasvamaan?
Ilmeisesti tarkoitus ei ole saada kotimaista kulutusta kasvamaan, vaan reservi orjia, joita voidaan syyttää ja haukkua kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä moni palstalainen on kertonut, että ei ole aikomustakaan mnenä töihin, vaan tyytyy siihen rahaan, mitä saa tekemättä mitään.
Vaikka oikeasti ei tyydy siihen rahaan, vaan aina on vaatimassa enemmän.
Mitä muuta se on kuin laiskuutta ja ahneutta.
Systeemi on rakennettu niin, että aina osa on työttöminä. Talousjärjestelmämme toimii niin. Nyt sitten, kun elinkustannukset ovat nousseet ja tukia on leikattu, työttömäksi joutuneet toivovat kohtuullista korvausta työttömyydestä niin, etteivät menetä kotiaan tai jotta pystyvät ostamaan sekä ruokaa että tarvitsemansa lääkkeet.
Kyllä.
Ovatko nämä "tuilla elää paremmin kuin palkalla" -tyypit tyhmiä? Mikseivät jää työttömiksi, jos näin kerran on asia? En jaksaisi enää kuunnella tuota vinkunaa.