Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (163)
Mulla on n.150 ilmoitusta torissa. Viime viikolla meni 2 kaupaksi, joskus menee parikin viikkoa ettei tule kauppoja ollenkaan, se siis vaihtelee paljon. Toridiiliä en ota enkä lähetä postissa kalliiden maksujen takia. Eikä ilmoitusten uusiminen ole mikään vaiva.
Jaa niin tarkoitat, että käytät vanhoja tarpeettomia pannualustoja osana pakkausmariaalia (pehmusteena)? Kiitos selvennöksestä, jo minä ihmettelin :D
Mä olen sen verran nillittäjä, että antaisin mielelläni esim. askartelutarvikkeita tarvitseville. mutta kun vien satsin hyväntekeväisyyskirpparille, niin kohta ne ne onkin jossain myytävinä.
Mä olen pitänyt rajana 20 euroa, en ala (en ehdi enkä jaksa) myymään sitä halvempia tavaroita. Vien tavarat asianmukaiseen kierrätykseen tai lahjoitan paikallisella fb roskalavalla. Itselleni on tärkeää, että tavara jatkaa elämäänsä, vaikken sitä itse enää tarvitsekaan. Jos joku ottaa tavaran myydäkseen, niin suon sen hänelle.
Joku tuskaili, kun ei ole autoa ja on ylimääräisiä kamoja, oliko ainakin aurinkovarjo ja ehkä huonekalujakin? Ensinnäkin suosittelen fb roskalava -ryhmiä, sitä kautta lähtee hyvin tavara liikkeelle, toki paikkakunnasta riippuen. Moni ottaa kunnostettavaakin tavaraa, ja säästyy itse jätemaksuilta. Vaikka onhan näissä aina välillä turhaa säätöä noutamisten kanssa.
Ja tosiaan, jätelava on kallis. Mutta on myös pikkufirmoja, jotka hakevat turhat tavarat.
Hävitin tällaisen pikkufirman kautta useamman jo huonokuntoisen huonekalun. En nyt enää muista mitä maksoi, mutta mielestäni summa oli varsin kohtuullinen, kun tosiaan tuleehan noihin kuitenkin jätemaksu jos itse vie. Eli kysykää, ottakaa asioista selvää!
Myös vanhalle elektroniikalle ja kaikenmaailman vanhoille piuhoille on löytynyt fb roskalavan kautta ottajansa, vaikken ole esim. piuhoja mitenkään tutkaillut tai nimennyt, läjänä vaan pois. Samoin käytiin miehen kanssa läpi ruuvit, mutterit, prikat ym. sälä. Säästettiin kohtuullinen määrä, loput läjänä kiertoon. Vaikka nämähän olisi saanut myös metallinkierrätykseen, mutta joku haki (käyttöön?).
Mulla edistynyt raivaus todella hyvin nyt keväällä. Olen myynyt, lahjoittanut ja heittänyt roskiin todella ison määrän tavaraa ja olo on ihanasti keventynyt. Olen kyllä hankkinut myös uusia vaatteita ja kenkiä tilalle, mutta keskittynyt siihen, että ne on laadukkaita ja sellaisia jotka tulee oikeasti jatkuvaan käyttöön. Muutenkin suhtaudun ostamiseen yllättäen rennommin kuin ennen, koska ajattelen että jos tulee vikaostos niin myyn sitten heti pois enkä jätä kaappiin odottamaan. Toki silti ostan harkiten.
Ostin uuden päiväpeiton ja myin heti vanhan pois, vaikka vähän teki mieli pitää vanhaa "varalla" XD
Kunhan keli lämpenee, pitää käydä läpi ulkovarasto ja karsia kaikki turha sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis myyttekö te oikeasti Vintedissä tyyliin pannualusiakin? Siis postitatte parin euron tuotteita ympäri Suomen tai maailman ja joku ostaa? Mistä revitte kaiken pakkausmateriaalin ja ajan noiden pakkaamiseen? Kyllä tuotakin tekisi jos ei olisi muuta työtä millä ostaa ruokaa kaupasta, mutta niin kauan kun ei ole noin tiukkaa, heitän tavarat kierrätykseen tai roskiin.
Mä olen myynyt jo muutaman vuoden, pakkausmateriaalia tulee joka viikko, esim puuropaketti on vakio.
Ei kukaan osta käytettyä pannunalustaa vaan pitää tehdä paketti, johon laitetaan mm tarpeeton pannunalusta.
Ei tässä mikään rahapula ole, mutta tämä menee jo harrastuksesta.
Myymättömät ovat laatikoissa sivussa, poissa silmistä, siellä ne listoilla roikkuu.
Kerrotko lisää tällaisesta paketista jossa on mm pannunalusta? Mitä muuta siellä esim on?
Vierailija kirjoitti:
Mulla edistynyt raivaus todella hyvin nyt keväällä. Olen myynyt, lahjoittanut ja heittänyt roskiin todella ison määrän tavaraa ja olo on ihanasti keventynyt. Olen kyllä hankkinut myös uusia vaatteita ja kenkiä tilalle, mutta keskittynyt siihen, että ne on laadukkaita ja sellaisia jotka tulee oikeasti jatkuvaan käyttöön. Muutenkin suhtaudun ostamiseen yllättäen rennommin kuin ennen, koska ajattelen että jos tulee vikaostos niin myyn sitten heti pois enkä jätä kaappiin odottamaan. Toki silti ostan harkiten.
Ostin uuden päiväpeiton ja myin heti vanhan pois, vaikka vähän teki mieli pitää vanhaa "varalla" XD
Kunhan keli lämpenee, pitää käydä läpi ulkovarasto ja karsia kaikki turha sieltä pois.
Mä taas tuskailen kahden päiväpeiton kanssa kun en käytä niitä koskaan kun en koe niille tarvetta. Eivät ole käytössä siis mutta en haluaisi heittää poiskaan koska mitä jos haluankin joku päivä laitaa päiväpeiton.
Ovat kalliita uudelleen ostettuna enkä välttämättä edes löydä mieleisiä sitten. Olen ajatellut niiden käyttöönottoa mutta se on niin jotenki turhaa kun makkarit ovat yläkerrassa.
Se aiempi tavarapaljousketju on lukittu eikä sinne voi enää kirjoittaa.
Puutarhavajasn siivous on vauhdissa. Minun pitää paloitella osiksi joitakin tavaroita, jotta mahtuvat roskiin. Pikkuhiljaa etenee, mutta tärkeintä että etenee.
Yön aikana oli tullut Vinted-osto ja vein paketin töiden jälkeen postiin. Pakkausmateriaalia saa helposti kierrättämällä. Keksin aluksi monta syytä miksi en kokeilisi Vintediä, mutta olen innostunut myymään, koska kauppa käy eikä tämä kuormita minua mitenkään. Minua ei motivoi niinkään raha vaan se, että pääsen turhista tavaroista kätevästi eroon.
Vierailija kirjoitti:
Se aiempi tavarapaljousketju on lukittu eikä sinne voi enää kirjoittaa.
Siksipä tässä onkin uusi ketju!😊
Olen pakannut muuttolaatikoita aamuvarhaisesta lähtien ja ajattelin tulla antamaan kaikille tuhannen taalan neuvon:
KARSIKAA tavaraa kaapeistanne jo etukäteen!
En käsitä, miksi olen kaiken roinan säilyttänyt.
Muutto ei ole suunnitelmissa, mutta teen silti muuttosiivousta. :)
Monet jättää ryhtymättä, koska projekti on liian suuri ja siksi lamaannuttava. Tärkeintä olisi aloittaa edes jostain: vaikka siitä ensimmäisestä myynti-ilmoituksesta.
Otan kesävaatteita nyt esiin ja liian pienet saa lähteä saman tien kierrätykseen. Kulahtaneet t-paidat pääsee räteiksi,oon käyttänyt niitä talvella neuleiden alla ja kotona, en halua käyttää enää ensi talvena, rättejä kesällä tarvitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis myyttekö te oikeasti Vintedissä tyyliin pannualusiakin? Siis postitatte parin euron tuotteita ympäri Suomen tai maailman ja joku ostaa? Mistä revitte kaiken pakkausmateriaalin ja ajan noiden pakkaamiseen? Kyllä tuotakin tekisi jos ei olisi muuta työtä millä ostaa ruokaa kaupasta, mutta niin kauan kun ei ole noin tiukkaa, heitän tavarat kierrätykseen tai roskiin.
Mä olen myynyt jo muutaman vuoden, pakkausmateriaalia tulee joka viikko, esim puuropaketti on vakio.
Ei kukaan osta käytettyä pannunalustaa vaan pitää tehdä paketti, johon laitetaan mm tarpeeton pannunalusta.
Ei tässä mikään rahapula ole, mutta tämä menee jo harrastuksesta.
Myymättömät ovat laatikoissa sivussa, poissa silmistä, siellä ne listoilla roikkuu.Kerrotko lisää tällaisesta paketista jossa on mm pannunalusta? Mitä muuta siellä esim on?
3 pannunalustaa, 2 tyhjää teepurkkia, joku millä kaiverrellaan kuvioita ja oli muutama pursorin suutinta.
Hinta 3 e ja meni kaupaksi 24 h.
Vinted on kierrätyssivustojen Temu.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sen verran nillittäjä, että antaisin mielelläni esim. askartelutarvikkeita tarvitseville. mutta kun vien satsin hyväntekeväisyyskirpparille, niin kohta ne ne onkin jossain myytävinä.
Mä olen vienyt lasten tarpeettomaksi jääneitä askartelutarvikkeita paikalliselle srk perhekerhoon, ottavat mielellään vastaan. Tämä ot.
Sinä joka kirjoitit: 3 pannunalustaa, 2 tyhjää teepurkkia, joku millä kaiverrellaan kuvioita ja oli muutama pursorin suutinta.
Hinta 3 e ja meni kaupaksi 24 h.
Mitä siis möit, mitä ostaja luuli ostavansa? Vai oliko tuo joku yllätysboxi vai mitä ihmettä? Pitikö ostaja ostoksensa?
Mulla on yli 500 ilmoitusta ja myyn 1-2 tavaraa viikossa.
Myytävät ovat puolityhjässä isossa komerossa, jossa eivät ole tiellä ja tilalle ei ole mitään muutakaan käyttötarkoitusta.
Työ on jo tehty, kun ilmoitukset on tehty.