Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutto pienempään asuntoon ennen vappua. Tämä olisi se hetki, kun pitäisi karsia rankalla kädellä! On se kyllä vaikeaa. Lapsi jätti pois opiskelemaan muuttaessaan huoneen täyteen roinaa, eikä halua läpikäydä sitä, en raaski kuitenkaan kaikkea heittää pois. Entä vaikka hänen kahvimukit, joita hän ei ottanut mukaansa, jotka on saanut lahjaksi, mitä niille teen? Lapsi tosiaan ei halua osallistua, kun vastustaa koko muuttoa, kun kokee, ettei hänellä ole sitten enää 'kotia'. Siksi on korkea kynnys heittää pois mitään hänen tavaroitaan.

On minulla itsellänikin kaikkea tosiaan turhaa. Eilen vein kaksi muovipussillista roskiin yhdestä kaapista.

Vierailija
122/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun uusi ketju on perustettu, olin pettynyt kun vanha sulkeutui. Kovasti olisi ollut asiaa, mutta ei paikkaa jakaa asioita. Tsemppiä kanssa karsijoille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on muutto pienempään asuntoon ennen vappua. Tämä olisi se hetki, kun pitäisi karsia rankalla kädellä! On se kyllä vaikeaa. Lapsi jätti pois opiskelemaan muuttaessaan huoneen täyteen roinaa, eikä halua läpikäydä sitä, en raaski kuitenkaan kaikkea heittää pois. Entä vaikka hänen kahvimukit, joita hän ei ottanut mukaansa, jotka on saanut lahjaksi, mitä niille teen? Lapsi tosiaan ei halua osallistua, kun vastustaa koko muuttoa, kun kokee, ettei hänellä ole sitten enää 'kotia'. Siksi on korkea kynnys heittää pois mitään hänen tavaroitaan.

On minulla itsellänikin kaikkea tosiaan turhaa. Eilen vein kaksi muovipussillista roskiin yhdestä kaapista.

Jos ei nuori halua omiaan käydä nyt läpi, onko sun mahdollista pakata tavaroita ja viedä ne hänen kotiin? Voisi sitten tunnekuohun laannuttua käydä ne läpi oman kodin rauhassa. Tai otat ne mukaasi sinun luo, jos mahdollista. Keskittyisin nyt ensisijaisesti karsimaan omia turhia tavaroita ja sitten ottaisin uudelleen ne toisen tavarat puheeksi. Nuori tuntuu nyt kaipaavan turvaa ja vakuuttelua, että hänelle on sinun uudessa kodissa (lue: sydämessä) myös tilaa ja paikka.

Vierailija
124/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva kun uusi ketju on perustettu, olin pettynyt kun vanha sulkeutui. Kovasti olisi ollut asiaa, mutta ei paikkaa jakaa asioita. Tsemppiä kanssa karsijoille!

No nythän sulla onneksi taas on! 😊

Vierailija
125/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just lähetään viemään kuormaa jäteasemalle. Sinne menee kolme banaanilaatikollista hävitettäväksi, plus 1 jätesäkillinen. Vihdoin varastossa tilaa! Varastossa on myös 4 metriä pitkä pöytä jonka äärellä voi tehdä kaikenlaista, ihanaa saada se vapaaksi kevätjuttujen tekemiseen.

Vierailija
126/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on vähän tai paljon katselukertoja Torin myynti-ilmoitukselle (vaatteet)?

Vierailija
127/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä niillä katselukerroillq tekee? Eikö tarkoitus ole myydä tavara eikä kerätä katselukertoja?

Vierailija
128/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho ! Vappu on ensi viikolla ja puhut nyt karsimisesta. Keskity nyt pakkaamiseen. Muuten tulee kiire

Vierailija
129/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä niillä katselukerroillq tekee? Eikö tarkoitus ole myydä tavara eikä kerätä katselukertoja?

No dah, kai se jos ei tuotteelle tule montaa katselukertaa, tarkoittaa että tuote on epäkiinnostava. Turha sellaisia on roikottaa pitkään myynnissä. Sitten taas jos tuote saa enemmän katselukertoja vaan ei myy, tietää että tuote on kiinnostava ja syy myymättömyyteen on jossain muualla (siis vaikka hinnassa tai kunnossa).

Kun tarkoitus todellakin olisi myydä se tavara ja välttää just sitä tilannetta että on viisisataa tavaraa myynnissä ja yksi menee per viikko kaupaksi. Suotta niitä ketään kiinnostamattomia tuotteita hilloamaan kaapissa.

Vierailija
130/163 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on vähän tai paljon katselukertoja Torin myynti-ilmoitukselle (vaatteet)?

Sehän on vähän miten sattuu kohdalle, mutta mun mielestä jos vaatteelle tulee ensimmäisellä viikolla max. Viisi klikkausta, niin se todennäköisesti ei tule menemään kaupaksi sellaisenaan. Sitten jos ensimmäisellä viikolla tulee jotain 6-15 klikkausta, on ehkä 50 % tsäännsi että vaate myy. Ja jos yli 15 klikkausta ekalla viikolla, niin todennäköisimmin myy.

Riippuu tietenkin vähän myös koosta eli jos on kovin eksoottinen koko niin klikkauksia tulee vähemmän.. Ja vuodenaika vaikuttaa myös eli just nyt on nihkeempää saada talvijuttuja kaupaksi.

Vierailija
131/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin muutto tulossa muutaman sadan kilonetrin päähän. Asunnosta lähtee n. 30 neliön verran pois. Täytyisi alkaa karsimaan vähän rankemmalla kädellä. Nyt kyllä jo odotta useampi laatikollinen hyväntekeväisyyteen viemistä ja säkillinen tekstiilipoistoa. Vien nämä lähempänä muuttoa, sillä en saa autoa kuin harvakseltaan noille reissuille, niin saa kerralla enemmän/kaikki loput.

Täytyisi käydä varmaan varasto seuraavana läpi, jotta saa nuo keräyslaatikot sinne odottamaan.

Vierailija
132/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäilin myytäviä Vintediin ja sain heti 2 vaatetta myytyä. Lisäksi 5kpl vanhaa kosmetiikkaa roskiin. 

Kodin tavaramäärä ei tästä vähene, koska viikonlopun reissulta ostin pari uutta vaatetta, asustetta ja uutta kosmetiikkaa. 

Päätin nyt tämän viikon pyhittää turhien tavaroiden myymiselle, jotta saan viikonlopun rahanmenoa kompensoitua. 

Kodin tavaramääräkin ahdistaa vähän, koska matkalla pärjäsi pienellä tavaramäärällä. Käykö muillekin aina reissun jälkeen näin? Koti näyttää jotenkin liian täydeltä. 

Vierailija
133/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin ja vaatekeräykseen lähti yhteensä 14 vaatetta ja reppu ja ballerinat, mutta missään tuollainen määrä ei näy. Ehkä jos sata vaatetta laittaisi pois niin alkaisi näkyä. Ajatella että moinen sata lasketaan sopivaksi määräksi vaatteita ja minulla se on noin neljäs- tai viidesosa vasta vaatteistani. On tätä kertynyt.

Vierailija
134/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä edelliselle, täälläkin vaatepaljous ja mistään ei haluaisi luopua kun sinänsä kaikki sopivat ja pääosin hyvä kunto. Lopetin joskus laskemisen kesken kun pääsin 1000 kpl lukuun.... Huonoimpia haluaisin jo laittaa pois mutta olen raskaana ja nämä mahtuu parhaiten tällä hetkellä ja varmaan säästän vielä sotkuiseen vauva-aikaankin ettei paremmat menisi huonoksi.

Vierailija
135/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilattiin ilmanvaihtokanavien puhdistus, kun edellisestä tuli 5v täyteen alkuvuodesta. Oli tarkoitus viikonloppuna siivota kunnolla koko talo, että on sitten siisti ja raikas koti, kun puhdistuskin tehty. Noh, tulikin muuta ja tänään töiden jälkeen ollaan imuroitu, pesty ja puunattu. Ei ennätetty sillä tasolla kuin oli tarkoitus, mutta aina tyhjää parempi. Vähän kyllä iski ennakkoon kotihäpeä, kun tajusin että tuntemattomia tulee muutamaksi tunniksi meille ja näkevät miten paljon meillä on tavaraa.. siistin kyllä tasot ym mutta esim kirppistavararöykkiöt näkevät, ja vaatehuoneeseenkin pitää heidän päästä. Yritän nyt lohduttaa itseäni, että ovat varmaan näheet pahempaakin, mutta kyllä sitä tästä sai taas kipinää ja motivaatiota alkaa karsimaan, vaikka huomiseksi ei enää ehtinyt muuta kuin viedä kierrätysroskat ja pullokassin pois.

Vierailija
136/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muuten toimisitte vanhojen syys- ja talvikenkien kanssa? Mulla on kahdet kengät, jotka oon käyttänyt aika loppu. Olin ajatellut heittää ne nyt keväällä pois, mutta sitten iski pelko, että entä jos en löydä syksyllä sopivia edullisesti ja tuleekin tosi kylmä talvi yllättäen? Tai tulee joku poikkeustilanne enkä saa kenkiä kaupasta? Pohdin säästäisinkö syksyyn ja kun olen varma, että uudet on hankittu, heitän sitten vasta pois.

Vierailija
137/163 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutaman vuoden laittanut väh 10 tavaraa viikossa vintediin myyntiin. 
Sunnuntaina, kun satoi, kävin koko keittiön ja eteisen yhden kaapin läpi, eli hyllyt tyhjiksi, putsaus ja takaisin. 
2 isoa aluetta, joissa on paljon tavaraa, tuli yht 57 kpl myytävää.

Kävin siis jokaisen kupin, lusikan, pannunalusen jne ja yht tämä määrä

Ensimmäinen kerta vuosiin tuntui siltä, että nyt ollaan lähellä sitä, mitä haluan.

Sain otettua valokuvat aamulla, ennen työpäivää ja töiden jälkeen tein n 20 ilmoitusta, huomenna jatketaan. Myytävän taso on tippunut niin paljon, viime viikolla tuli vain 1 kauppa

Mietin mikäköhän on pienin hinta, millä voi myydä. Syksyllä voisi tiputtaa hintoja minimiin ja laitan vielä kimppa-alennuksen päälle

Vierailija
138/163 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis myyttekö te oikeasti Vintedissä tyyliin pannualusiakin? Siis postitatte parin euron tuotteita ympäri Suomen tai maailman ja joku ostaa? Mistä revitte kaiken pakkausmateriaalin ja ajan noiden pakkaamiseen? Kyllä tuotakin tekisi jos ei olisi muuta työtä millä ostaa ruokaa kaupasta, mutta niin kauan kun ei ole noin tiukkaa, heitän tavarat kierrätykseen tai roskiin.

Vierailija
139/163 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis myyttekö te oikeasti Vintedissä tyyliin pannualusiakin? Siis postitatte parin euron tuotteita ympäri Suomen tai maailman ja joku ostaa? Mistä revitte kaiken pakkausmateriaalin ja ajan noiden pakkaamiseen? Kyllä tuotakin tekisi jos ei olisi muuta työtä millä ostaa ruokaa kaupasta, mutta niin kauan kun ei ole noin tiukkaa, heitän tavarat kierrätykseen tai roskiin.

Mä olen myynyt jo muutaman vuoden, pakkausmateriaalia tulee joka viikko, esim puuropaketti on vakio.

Ei kukaan osta käytettyä pannunalustaa vaan pitää tehdä paketti, johon laitetaan mm tarpeeton pannunalusta.

Ei tässä mikään rahapula ole, mutta tämä menee jo harrastuksesta. 

Myymättömät ovat laatikoissa sivussa, poissa silmistä, siellä ne listoilla roikkuu.

Vierailija
140/163 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muuten toimisitte vanhojen syys- ja talvikenkien kanssa? Mulla on kahdet kengät, jotka oon käyttänyt aika loppu. Olin ajatellut heittää ne nyt keväällä pois, mutta sitten iski pelko, että entä jos en löydä syksyllä sopivia edullisesti ja tuleekin tosi kylmä talvi yllättäen? Tai tulee joku poikkeustilanne enkä saa kenkiä kaupasta? Pohdin säästäisinkö syksyyn ja kun olen varma, että uudet on hankittu, heitän sitten vasta pois.

Mä heitän kengät roskiin vasta siinä vaiheessa, kun uudet ovat kaapissa ja vanhat aivan rikki