Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (1188)

Vierailija
981/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pitäisi siivota ja lisätä pari myynti-ilmoitusta. Kierrätysroskat vein jo aamulla.

Alkaa jotenkin olla syksyinen fiilis. Pari sisustushankintaa tullut tehtyä Vintedistä: valaisin ja tyynynpäällinen. Enempää en ajatellut sisustaa. Koti on kiva näin.

Livekirpulta löysin täydellisen Marimekon neulemekon viilentyviin keleihin.

Syksyllä ja talvella aion käyttää rahaa tekemiseen: käydä kylpylässä, leffassa jne. pitkien iltojen piristykseksi. Kesällä on kiva kotoilla, kun voi olla pitkälle iltaan ulkona. 

Vierailija
982/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa lisäilen toriin tavaraa, yksi paketti lähtee tänään automaattiin eli toinen myyty tavara tällä erää. Pitkään ei ollut yhtään mitään myynnissä. Toivotaan lusää kauppoja että saan turhaa pois. 

Hutiostoja löytyy, mm. koiran tossut - pakko-ostos pakkasten vuoksi mutta eivät vaan pysy tassuissa. Harmittaa, mutta minkäs teet kun ei tiedä toimivatko ennen kuin on testattu käytössä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti olla tänään peräkärrykirppis ja huomenna toinen, mutta molemmat peruuntuivat sateen vuoksi🙄 Eli nyt vuoden jo hillottu tavara pitäisi säilöä vielä toisen vuoden🙄

Lähdetään nyt käymään parit näyttelyt sitten, enkä jaksa miettiä mitä tavaralle tekisin🙄 Voi olla että vien vain sorttiasemalle kaiken enkä koskaan enää edes mieti mitään kirppistelyä. Tuossa onneksi olisikin ollut ns loput tavarat, ja lisää ei taloon enää tule!

T: se joka sanoi tulevansa kertomaan miten noilla kirppiksillä tavara liikkui

Mulla ihan sama tilanne. Harmittaa kun tavara  vievät tilaa vierashuoneesta.

Meillä ne onneks on pihavarastossa, mutta kyllä sinnekin tilaa toivoisi. Ihan vain että olisi väljempää.

Pihavarastoissa säilytettyjä ei sitten tuoda lahjoituksina kirpputoreille. 

Vierailija
984/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pitäisi siivota ja lisätä pari myynti-ilmoitusta. Kierrätysroskat vein jo aamulla.

Alkaa jotenkin olla syksyinen fiilis. Pari sisustushankintaa tullut tehtyä Vintedistä: valaisin ja tyynynpäällinen. Enempää en ajatellut sisustaa. Koti on kiva näin.

Livekirpulta löysin täydellisen Marimekon neulemekon viilentyviin keleihin.

Syksyllä ja talvella aion käyttää rahaa tekemiseen: käydä kylpylässä, leffassa jne. pitkien iltojen piristykseksi. Kesällä on kiva kotoilla, kun voi olla pitkälle iltaan ulkona. 

Tää oli kivasti kirjoitettu. En ole itsekään nyt sisustellut koska tykkään kodistani näin. Vielä on vaihtelunvaraa matoissa ja verhoissa jos alkaa kyllästyttää.

Pihalle olen kyllä tehnyt hankintoja mutta sellaisia jotka lisäävät käyttömukavuutta. Valaisisimia ja askelkiviä. Niin ja pensasmustikoille kunnon aitauksen jänisten varalle.

Kunpa pärjäisin syksyn pienillä vaatehankinnoilla vaan. Tykkään kivijalkakaupoista ja varsinkin näin lomareissuilla niissä tulee kierreltyä. Olisi kyllä paljon parempi idea panostaa hemmotteluun ja harrastuksiin kuin materiaan. Minä yritän..

Vierailija
985/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti olla tänään peräkärrykirppis ja huomenna toinen, mutta molemmat peruuntuivat sateen vuoksi🙄 Eli nyt vuoden jo hillottu tavara pitäisi säilöä vielä toisen vuoden🙄

Lähdetään nyt käymään parit näyttelyt sitten, enkä jaksa miettiä mitä tavaralle tekisin🙄 Voi olla että vien vain sorttiasemalle kaiken enkä koskaan enää edes mieti mitään kirppistelyä. Tuossa onneksi olisikin ollut ns loput tavarat, ja lisää ei taloon enää tule!

Mulla on kirppikselle menevät tietyssä paikassa ja se ei ole ns minulla aktiivikäytössä.

Ei haittaa tippaakaan, jos joku kaappi on täynnä myytävää, koska kaapin saa kiinni ja minulla ei ole käyttöä kaapille.

Keväällä siivouspäivään on paljon myytävää nyt jo

Mulla nämä on pihavarastossa eikä edessä ollenkaan. Lääniä täällä kyllä riittää.

Mies myi tänään 9 eurolla ulkokorpparilla tavaraa ja pussitettiin loput vietäväksi ukrainan apu-kirpputorille. Löydettiin samalla kasa 90 luvun satukasetteja. C-kasetteja siis, ja niiden kotelot, semmoiset mihin mahtuu paljon kasetteja, ja pääteltiin ettei niillä kukaan mitään tee ja viedään ne hyötykäyttöasemalle.

Ensi vuodelle en enää säästä myytäväksi jos jotain poistoja tulee, vaan hävitän ne sitä mukaa ettei kerry.

Vierailija
986/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ihan sama tilanne. Harmittaa kun tavara  vievät tilaa vierashuoneesta.

Meillä ne onneks on pihavarastossa, mutta kyllä sinnekin tilaa toivoisi. Ihan vain että olisi väljempää.

Pihavarastoissa säilytettyjä ei sitten tuoda lahjoituksina kirpputoreille. 

Kylläpä vain tuodaan.

Vierailija
987/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kirppikselle menevät tietyssä paikassa ja se ei ole ns minulla aktiivikäytössä.

Ei haittaa tippaakaan, jos joku kaappi on täynnä myytävää, koska kaapin saa kiinni ja minulla ei ole käyttöä kaapille.

Mulla nämä on pihavarastossa eikä edessä ollenkaan. Lääniä täällä kyllä riittää.

Mies myi tänään 9 eurolla ulkokorpparilla tavaraa ja pussitettiin loput vietäväksi ukrainan apu-kirpputorille. Löydettiin samalla kasa 90 luvun satukasetteja. C-kasetteja siis, ja niiden kotelot, semmoiset mihin mahtuu paljon kasetteja, ja pääteltiin ettei niillä kukaan mitään tee ja viedään ne hyötykäyttöasemalle.

Ensi vuodelle en enää säästä myytäväksi jos jotain poistoja tulee, vaan hävitän ne sitä mukaa ettei kerry.

Vinkkinä kerron että c-kaseteille on yhä kysyntää. Monella ei enää ole kasettisoitinta kodissaan mutta autossa on. Paras paikka myymiseen on rompetorit, etenkin näissä missä on yhteydessä jokin ajoneuvotapahtuma.

Vierailija
988/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi kyllä paljon parempi idea panostaa hemmotteluun ja harrastuksiin kuin materiaan."

Mun harrastukset vaatii materiaa.

Vierailija
989/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin yksi vanhan ilmoituksen kirja meni kaupaksi, kun lisäilin uusia myytäviä. Lisäksi lapsen lelutraktori meni lopullisesti rikki eikä sitä saa enää korjattua. 

Eilen ei tainnut tulla poistoa, joten tuli kuitattua eilinenkin poisto. 

Vierailija
990/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä kerron että c-kaseteille on yhä kysyntää. Monella ei enää ole kasettisoitinta kodissaan mutta autossa on. Paras paikka myymiseen on rompetorit, etenkin näissä missä on yhteydessä jokin ajoneuvotapahtuma.

Kyllä mäkin olen ostanut kasetteja vuoden sisällä, mutta lastenkasetteja, joissa nauhat. Venyneet, en usko että on kellään käyttöä. 
Jos sä haluat ne, ja lähteä yrittämään myymistä rompetorille niin voin hyvin postittaa ne sulle postikulujen hinnalla👍

Vierailija
991/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen varmaan kertoo omasta tilanteestaan, jota ei voi yleistää. 

Vierailija
992/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjaksi saatuja merkkiastioita on usempi hyllyllinen keittiössä. Näille on käyttöä harvemmin kuin kerran vuodessa. Viinilaseja, glogilaseja ym. Myisitkö ne?

Vierailija
993/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi käydä läpi lasten syys-varusteita. Toivon että saan kierrätettyä isommalta pienemmälle eikä tartte tehdä uusia hankintoja.. Pienemmältä pieneksi jääneet saa sitten myydä tai lahjoittaa eteenpäin. Itselle ei onneksi tarvetta hankkia yhtään mitään. Ehdotin puolisolle että tänä vuonna ostetaan lasten joululahjat pelkästään käytettynä ja tyyliin 1 paketti per lapsi. Meidän lapset saa joka tapauksessa myös useammalta sukulaiselta lahjoja niin olis varmaan ihan tarpeeksi ja ovat innokkaita kirppistelijöitä eli eivät sinänsä tee eroa uuden ja vanhan tavaran välillä. Vähän ehkä oon nyt etuajassa ajatusteni kanssa mutta tänään ollut niin sateinen ja jotenkin syksyisen oloinen päivä että väkisin kääntyy vähitellen ajatukset loppuvuoteen, vaikka itsekin olen vielä lasten kanssa kesälomalla. 

Syksyn ainoat hankinnat itselle tulee olemaan teatteriliput ja jokunen ravintolakäynti, ihanaa kun ei ole tarvetta ostaa mitään tavaraa! 

Vierailija
994/1188 |
26.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinted on ollut Suomessa pari v ja oon alusta asti myynyt siellä kaikkea.

Joka viikko jotain, parhaimpina parikin per pv.

Kaikki myynnit oöen kirjoittanut ylös, jotta tajuan pienelläkin on merkitystä pitkässä juoksussa. Lähemmäs 1200 kauppaa oon tehnyt ja koti ei oileasti näytä yhtään tyhjemmältä.

Niin paljon sitä irtotavaraa on.

Ainoa, missä jotain näkyy, on kellarivarasto, mutta harvemmin siellä käyn.

Mulla tavoite on nyt saada koko kellari tyhjäksi.

Viikonloppuna meni 8 tavaraa, 3 ostajaa. Taidanpa lähteä pakkaamaan

Vierailija
995/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin takkuaa mulla nyt poistot. Kävin tänään läpi korujani ja kävin osan arvioittamassa, mitä niistä saisi. Yllättävän vähän, vaikka kullan hinnan sanotaan olevan korkealla. En vielä luopunut, mutta harkitsen. Yllättävän paljon tuottaa päänvaivaa esim. kultainen kihlasormus, jossa kauniit kivet. Mies on mennyt menojaan 20v sitten, mutta jotenkin olen sentimentaalinen nuoruuden rakkautta kohtaan, josta myös paljon huonoja muistoja. Onko järkeä säilyttää sormusta, josta saisin vain 40e? Onko myöskään järkevää myydä sellaisella hinnalla?

Tarkista karaattimäärä ja kysy (muka tietämättömänä) arvioijalta mikä karaattimäärä kullassa on. Saatat yllättyä. Eri paikoissa määrä on eri. Tee johtopäätöksiä ja myy sille joka on rehellinen. Itse olen testannut neljää eri yritystä, joista kolme kivijalkayrittäjää ja yksi autolla liikkuva ostaja. Myin sitten torissa ja huutonetissä korut yksityisille ja sain moninkertaisesti enemmän rahaa.

Myös pantti.fi on hyvä vaihtoehto. Ainakin siellä on rehelliset arvioijat, kun heillä ei ole oma lehmä ojassa, ja jos (kun) tuote myydään huutokaupassa arviota korkeampaan hintaan, alkuperäinen omistaja saa itselleen yli menevät rahat. 

Heh. Pantti-niminen firma ei takuulla ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, joka ei pyrkisi voittoon. Kuinka naiivi voi olla?

Luulin, että huutokaupan konsepti olisi tullut tutuksi kansan syville riveille viimeistään Palsanmäen myötä 😆 Pantissa saat sovitun lainasumman heti, ja huutokauppa sitten toimii kuten Palsanmäen prosenttimyynti (”yleisö määrää hinnan”). Suoraan heidän sivuiltaan: Jos laina jää hoitamatta, vakuus myydään huutokaupassa. Mikäli myyntisumma ylittää Pantin saatavat, panttaaja saa yli jäävän osuuden itselleen.

Totta kai pantti.fi pyrkii voittoon, ei se muuten olisi ollut pystyssä 1800-luvulta saakka. Palveluhinnasto on nähtävillä heidän sivuillaan.  

Vierailija
996/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iskenyt jotenkin synkeä mieli. Sää on niin syksyinen, että varmasti vaikuttaa, mutta jotenkin ihmiset kenen kanssa olen ollut tekemisissä lähipäivinä, ovat saaneet mulle huonon fiiliksen. Ollaan oltu miehen kanssa kovia auttamaan muita ja tehty mm. puutöitä sillä tiedolla, että saadaan ottaa itsellekin talven puut, kerätty marjoja ja sieniä tiedolla, että saadaan niistä itsekin jne, mutta sitten päätös on pyörretty ja todettu, että kaikki jääkin toiselle. Lomakin loppuu, niin ehtiikö tässä enää oikein metsään ja mustikan alkaa olla kerättykin. Nyt tuntuu, että tavaroista pitää saada ennemmin myyntiä kuin lahjoittaa, kun "hyväntekeväisyyteen" meni muuta. Mutta samaan aikaan ärsyttää se tavaroiden pyörittäminen. Voiskos joku piristää päivää kertomalla hyvän mielen onnistumisia?

Vierailija
997/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus sanoo: ”Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.”

Tämän kun ihminen oivaltaa, hän saa hyvän mielen keräämistään sienistä vaikkei saisi niistä mitään. Harva kyllä oivaltaa ja siinä katkeroituu. Ja tiedän ettei tämä ollut piristys mitä edellinen odotti. Totuus harvoin miellyttää, ensikuulemalta varsinkaan. Mutta makustelkaa.

Vierailija
998/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoo: ”Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.”

Tämän kun ihminen oivaltaa, hän saa hyvän mielen keräämistään sienistä vaikkei saisi niistä mitään. Harva kyllä oivaltaa ja siinä katkeroituu. Ja tiedän ettei tämä ollut piristys mitä edellinen odotti. Totuus harvoin miellyttää, ensikuulemalta varsinkaan. Mutta makustelkaa.

Joo, olen minä auttanut ihmisiä ihan pyyteettömästikin. Nämä tilanteet vaan harmittaa, kun avoimesti kerrottu, että ollaan ostamassa puita ja menossa toisaalle keräämään pakkasen täytettä, niin sanottu, ettei tarvitse vaan jos avuksi tullaan niin saadaan osamme. Tuli huijattu olo, varsinkin kun mies teki lähes kaikki klapit yksin itse ja minä niitä roudasin kottikärryillä pitkin mökkipihaa. Mutta oppirahoja. Toivottavasti muilla menee paremmin ja nautitte loppukesästä kivemmin fiiliksin.

Vierailija
999/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen minä auttanut ihmisiä ihan pyyteettömästikin. Nämä tilanteet vaan harmittaa, kun avoimesti kerrottu, että ollaan ostamassa puita ja menossa toisaalle keräämään pakkasen täytettä, niin sanottu, ettei tarvitse vaan jos avuksi tullaan niin saadaan osamme. Tuli huijattu olo, varsinkin kun mies teki lähes kaikki klapit yksin itse ja minä niitä roudasin kottikärryillä pitkin mökkipihaa. Mutta oppirahoja. Toivottavasti muilla menee paremmin ja nautitte loppukesästä kivemmin fiiliksin.

Ihan käsittämätön tarina taas. Keitä nämä ihmiset ovat, joita olette auttaneet? Jos täysin tuntemattomia, niin tosiaankin jouduitte maksamaan oppirahat. Jos he ovat teille tuttuja, niin oliko tämä ensimmäinen kerta, kun autoitte, ettekä tienneet millaisia ihmisiä he oikeasti ovat? Eikö ole tullut vuosien varrella mitään viitettä siitä, että he ovat minäminä-tyyppejä? Jos he ovat sukulaisia, niin nyt vaan kova kovaa vastaan, ja vaaditte osanne, mikä luvattiin. 

Minua ei pystyisi puijaamaan tuolla tavalla. Jos olisin ollut hakkaamassa puita, niin olisin samalla tehnyt pinon itselleni. Jos olisin ollut poimimassa sieniä, niin jo metsässä laittaisin osan sivuun. Miten sinä annat koko saaliin ensin toiselle ja odotat, että hän jakaa sitten myös sinulle? Tuntuu ihan omituiselta. 

Vierailija
1000/1188 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin takkuaa mulla nyt poistot. Kävin tänään läpi korujani ja kävin osan arvioittamassa, mitä niistä saisi. Yllättävän vähän, vaikka kullan hinnan sanotaan olevan korkealla. En vielä luopunut, mutta harkitsen. Yllättävän paljon tuottaa päänvaivaa esim. kultainen kihlasormus, jossa kauniit kivet. Mies on mennyt menojaan 20v sitten, mutta jotenkin olen sentimentaalinen nuoruuden rakkautta kohtaan, josta myös paljon huonoja muistoja. Onko järkeä säilyttää sormusta, josta saisin vain 40e? Onko myöskään järkevää myydä sellaisella hinnalla?

Tarkista karaattimäärä ja kysy (muka tietämättömänä) arvioijalta mikä karaattimäärä kullassa on. Saatat yllättyä. Eri paikoissa määrä on eri. Tee johtopäätöksiä ja myy sille joka on rehellinen. Itse olen testannut neljää eri yritystä, joista kolme kivijalkayrittäjää ja yksi autolla liikkuva ostaja. Myin sitten torissa ja huutonetissä korut yksityisille ja sain moninkertaisesti enemmän rahaa.

Myös pantti.fi on hyvä vaihtoehto. Ainakin siellä on rehelliset arvioijat, kun heillä ei ole oma lehmä ojassa, ja jos (kun) tuote myydään huutokaupassa arviota korkeampaan hintaan, alkuperäinen omistaja saa itselleen yli menevät rahat. 

Heh. Pantti-niminen firma ei takuulla ole mikään hyväntekeväisyyslaitos, joka ei pyrkisi voittoon. Kuinka naiivi voi olla?

Luulin, että huutokaupan konsepti olisi tullut tutuksi kansan syville riveille viimeistään Palsanmäen myötä 😆 Pantissa saat sovitun lainasumman heti, ja huutokauppa sitten toimii kuten Palsanmäen prosenttimyynti (”yleisö määrää hinnan”). Suoraan heidän sivuiltaan: Jos laina jää hoitamatta, vakuus myydään huutokaupassa. Mikäli myyntisumma ylittää Pantin saatavat, panttaaja saa yli jäävän osuuden itselleen.

Totta kai pantti.fi pyrkii voittoon, ei se muuten olisi ollut pystyssä 1800-luvulta saakka. Palveluhinnasto on nähtävillä heidän sivuillaan.  

"Pantti" ei tarkoita huutokauppaa, eikä Palsanmäet tietääkseni harjoita panttitoimintaa, joten turhaan sotket kaksi eri asiaa. Toki panttaustoimintaa harjoittava yritys voi halutessaan järjestää huutokauppoja, mutta ei se mikään oletusarvo ole. He voivat myös suoraan myydä tavaroita. 

On ihan höpöä väittää, että voittoon pyrkivällä yrityksellä ei olisi oma lehmä ojassa. 

Kuten itsekin mainitsit, kyseessä on laina. Varmaan sinne voi suoraan jättää myytäväksi eikä koskaan kysellä tavaroittensa perään, mutta jos näin tekee, tuskin saa mitään myyntivoittoja itselleen. Ja koska puhumme lainasta, niin korko kasvaa koko ajan. 

Sivuilta löytyy tämä esimerkki: Mikäli asiakas on ottanut lainaa 700 euroa ja maksaa sen takaisin eräpäivänä 3 kuukauden kuluttua, kaikki korot ja kulut huomioiva takaisinmaksettava summa on 794,15 euroa. Todellinen vuosikorko on silloin 50,8 %.

Toisin sanoen, jos hän ei maksa ja huutokaupassa kyseinen 700 euron arvoinen koru myydään 790 eurolla, asiakas et saa mitään, koska summa ei kata korkoja. Näin Pantti tekee rahaa. Paljonko sinua muuten ilahduttaisi, jos tavara huudettaisiin 800 eurolla ja saisit noin 6 euroa itsellesi samalla kun menetit 700 euron arvoiseksi määritellyn korun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi