Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (595)
Vierailija kirjoitti:
Joko huomasitte ylen sivulla jutun toridiilin mahdollisistaongelmista?
En. Voitko linkata ?
Onkohan torissa joku häiriö 🤔 mulla on yksi yksittäinen tuote saanut parissa päivässä yli 1100 katselukertaa, muut samaan aikaan julkiastut ei ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri viennyt lahjoitukseen edelliset, kun kaveri pyysi nyt seuraksi huomiselle kirppikselle myymään. Vaikka mitään ei pitänyt olla, niin äkkiäkös sain muutaman kestokassin täytettyä...
Nyt vain pidän kaikki peukut pystyssä, että edes jotain saisi myytyä, niin olisi helpompi viedä loput edes tutkimatta kiertoon, mutta itseni tuntien pelkään, että vielä noukin takaisin aarteitani.
Mitä luulette, kannattaako pikkuvikaisia edes yrittää myydä? Esim Gugguun t-paita, jossa pistetahraa tai likaiset hihansuut 0,5e. Itse ostaisin, mutta mitä tuumaatte?
En ostaisi edes merkkivaatetta jossa likaiseksi pinttyneet hihansuut. Joku pistetahra menisi jos huomaamattomassa paikassa, mutta yleisesti ottaen ihmettelen, miksi kirppikselle tuodaan myyntiin likaisia vaatteita.
Joku voi tietää tahranpoistoniksit tai omata aineet valmiiksi? Myyjä ei ole katsonut järkeväksi alkaa ostamaan ainetta vaatteelle jota ei voi enää käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri viennyt lahjoitukseen edelliset, kun kaveri pyysi nyt seuraksi huomiselle kirppikselle myymään. Vaikka mitään ei pitänyt olla, niin äkkiäkös sain muutaman kestokassin täytettyä...
Nyt vain pidän kaikki peukut pystyssä, että edes jotain saisi myytyä, niin olisi helpompi viedä loput edes tutkimatta kiertoon, mutta itseni tuntien pelkään, että vielä noukin takaisin aarteitani.
Mitä luulette, kannattaako pikkuvikaisia edes yrittää myydä? Esim Gugguun t-paita, jossa pistetahraa tai likaiset hihansuut 0,5e. Itse ostaisin, mutta mitä tuumaatte?
En ostaisi edes merkkivaatetta jossa likaiseksi pinttyneet hihansuut. Joku pistetahra menisi jos huomaamattomassa paikassa, mutta yleisesti ottaen ihmettelen, miksi kirppikselle tuodaan myyntiin likaisia vaatteita.
Joku voi tietää tahranpoistoniksit tai omata aineet valmiiksi? Myyjä ei ole katsonut järkeväksi alkaa ostamaan ainetta vaatteelle jota ei voi enää käyttää?
Tämä ok, jos myynnissä tosiaan on vain yksi tahrainen vaate, jonka hinta alempi kuin muiden. Jos niitä on enemmän, voisi kohteliaisuudesta ostajaa kohtaa hankkia putelin puhdistusainetta ja käsitellä myymänsä vaatteet. Tai ainakaan ei kannata harmitella, jos kyseinen vaate ei kelpaa muille.
Eri
Mulla on pari tapaa kun kierrän kirpputoreilla. Yksi on se että jos kasasta ottamani vaate on rikki ja likainen niin en katso pöydän muuta tarjontaa vaan siirryn seuraavaan. Toinen, jos käteen ottamani tuote on ylikallis niin en katso pöydän muitakaan tuotteita sillä oletan ettei muitakaan tuotteita ole osattu hinnoitella oikein.
Myyntiin lahjoitan vain vaatteita jotka ovat puhtaita ja ehjiä. Jos joku on rikki niin se on roska, enkä todellakaan käytä sen korjaamiseen pesemiseen silittämiseen yhtään aikaa enkä rahaa. Asia olisi eri jos saisin siitä vaatteesta pesulakulun ja korjauspalvelun hinnan, mutta että ilmaiseksi antaisin ja näkisin noin julmetun vaivan? Ehei.
Vierailija kirjoitti:
"totta on että se raha meni silloin vuosia sitten ostettaessa"
Ei tuo ihan yksiselitteistä ole. Kun ostaa tuotteen, sitä yleensä aikoo myös käyttää. Raha ei suinkaan mene hukkaan, jos ostaa paidan, jota käyttää 10 vuotta ahkerasti. Sen sijaan raha menee hukkaan, jos paitaa ei koskaan käytä. Noilla on ihan vissi ero. Tuskin ketjussa kukaan on kertonut harmittelevansa loppuun asti hyvin palvelleita tavaroitaan. Toki raha silloinkin "meni", mutta sen vastineeksi sai jotain muuta.
Lisäksi moni ostaa hyvätuloisempana enemmän. Jos myöhemmin elämässä rahaa on vähän, on aivan ymmärrettävää, että käyttämättömistä tavaroista toivoisi saavansa edes vähän vastinetta menetetyille rahoille.
En halua tällä kommentilla estää ketään luopumasta tavaroistaan ilmaiseksi, vaan tuoda tämänkin pointin esille. Ei voi yksiselitteisesti verrata uutta ja loppuun kaluttua luuta, koska itse kuitenkin tietää, että toiseen meni rahat hukkaan ja toiseen ei.
Olen tuo pitkän sepustuksen kirjoittanut lahjoittelija ja vaikka ymmärrän oikein hyvin tämän näkökulmasi, en omassa elämässäni ole siitä samaa mieltä. Itselleni se raha on mennyt käytti sitä tavaraa tai ei. Totta on, että uudesta ja hyväkuntoisesta voi saada vielä rahaa takaisin, kun taas loppuun kulutetusta ei, mutta itselleni se olisi sitten uutta rahaa. En voi palata menneeseen ja jättää tavaraa ostamatta ja siitä myymällä saatava raha ei vaikuta siihen, että silloin aikanaan se raha on jo mennyt.
Olen samaa mieltä, että on todellakin enemmän kuin ymmärrettävää haluta hyväkuntoisesta tavarasta itselleen rahaa eikä siinä todellakaan ole mitään pahaa. Aivan varmasti myisin itsekin, jos sen henkinen hinta ei olisi minulle niin iso. Olen kiitollinen siitä, ettei se ole sitä kaikille, koska etsin mielelläni tarvitsemaani ensin kirppareilta ennen uutena ostamista ja ilman heitä, joille myyminen antaa enemmän kuin ottaa, kirppareita ei olisi.
Olen tuo pitkän sepustuksen kirjoittanut lahjoittelija ja vaikka ymmärrän oikein hyvin tämän näkökulmasi, en omassa elämässäni ole siitä samaa mieltä. Itselleni se raha on mennyt käytti sitä tavaraa tai ei.
No, kyllähän minkäkin sanoin, että raha meni ostohetkellä. Olen ihan varma, että sinullakin on jokin raja siinä, mitä annat ilmaiseksi, tai jos suostut luopumaan omistusasunnostasi, koska "ostohetkellä rahat meni jo", niin olet erittäin harvinainen yksilö tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri viennyt lahjoitukseen edelliset, kun kaveri pyysi nyt seuraksi huomiselle kirppikselle myymään. Vaikka mitään ei pitänyt olla, niin äkkiäkös sain muutaman kestokassin täytettyä...
Nyt vain pidän kaikki peukut pystyssä, että edes jotain saisi myytyä, niin olisi helpompi viedä loput edes tutkimatta kiertoon, mutta itseni tuntien pelkään, että vielä noukin takaisin aarteitani.
Mitä luulette, kannattaako pikkuvikaisia edes yrittää myydä? Esim Gugguun t-paita, jossa pistetahraa tai likaiset hihansuut 0,5e. Itse ostaisin, mutta mitä tuumaatte?
En ostaisi edes merkkivaatetta jossa likaiseksi pinttyneet hihansuut. Joku pistetahra menisi jos huomaamattomassa paikassa, mutta yleisesti ottaen ihmettelen, miksi kirppikselle tuodaan myyntiin likaisia vaatteita.
Joku voi tietää tahranpoistoniksit tai omata aineet valmiiksi? Myyjä ei ole katsonut järkeväksi alkaa ostamaan ainetta vaatteelle jota ei voi enää käyttää?
Niin no onhan sekin logiikka, laittaa kaikki likaantuneet vaatteet kirppikselle myyntiin ennemmin kuin hankkii tahranpoistoainetta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari tapaa kun kierrän kirpputoreilla. Yksi on se että jos kasasta ottamani vaate on rikki ja likainen niin en katso pöydän muuta tarjontaa vaan siirryn seuraavaan. Toinen, jos käteen ottamani tuote on ylikallis niin en katso pöydän muitakaan tuotteita sillä oletan ettei muitakaan tuotteita ole osattu hinnoitella oikein.
Myyntiin lahjoitan vain vaatteita jotka ovat puhtaita ja ehjiä. Jos joku on rikki niin se on roska, enkä todellakaan käytä sen korjaamiseen pesemiseen silittämiseen yhtään aikaa enkä rahaa. Asia olisi eri jos saisin siitä vaatteesta pesulakulun ja korjauspalvelun hinnan, mutta että ilmaiseksi antaisin ja näkisin noin julmetun vaivan? Ehei.
Minulla on sama, mutta toisaalta moni on myös ilmoittanut, että ostaa niitä likaisiakin vaatteita, eli kyllä niitä vain kannattaa myyntiin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pari tapaa kun kierrän kirpputoreilla. Yksi on se että jos kasasta ottamani vaate on rikki ja likainen niin en katso pöydän muuta tarjontaa vaan siirryn seuraavaan. Toinen, jos käteen ottamani tuote on ylikallis niin en katso pöydän muitakaan tuotteita sillä oletan ettei muitakaan tuotteita ole osattu hinnoitella oikein.
Myyntiin lahjoitan vain vaatteita jotka ovat puhtaita ja ehjiä. Jos joku on rikki niin se on roska, enkä todellakaan käytä sen korjaamiseen pesemiseen silittämiseen yhtään aikaa enkä rahaa. Asia olisi eri jos saisin siitä vaatteesta pesulakulun ja korjauspalvelun hinnan, mutta että ilmaiseksi antaisin ja näkisin noin julmetun vaivan? Ehei.Minulla on sama, mutta toisaalta moni on myös ilmoittanut, että ostaa niitä likaisiakin vaatteita, eli kyllä niitä vain kannattaa myyntiin laittaa.
Juu, en paljon painoarvoa laita tässä kysymyksessä tälle palstalle😁 mutta tosi kiva jos joku myy rikkinäistä ja likaista tavaraa ja joku siitä vielä maksaa👌
Onhan siinä nyt vivahde-eroa myykö paitaa missä on hihansuussa pieni kynänpään kokoinen jälki vaiko sellaista missä on pinttyneet hikiläntit kainaloissa… joku voi myös ostaa pikkuvikaisen vaatteen kivan kankaan takia uusiokäyttöön, mutta toisaalta kierrätyskeskuksista saa ilmaismateriaalia aika paljon niin että jostain gina tricosta tuskin silloinkaan kannattaa euroa enempää pyytää. Retro Marimekko taas eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin juuri viennyt lahjoitukseen edelliset, kun kaveri pyysi nyt seuraksi huomiselle kirppikselle myymään. Vaikka mitään ei pitänyt olla, niin äkkiäkös sain muutaman kestokassin täytettyä...
Nyt vain pidän kaikki peukut pystyssä, että edes jotain saisi myytyä, niin olisi helpompi viedä loput edes tutkimatta kiertoon, mutta itseni tuntien pelkään, että vielä noukin takaisin aarteitani.
Mitä luulette, kannattaako pikkuvikaisia edes yrittää myydä? Esim Gugguun t-paita, jossa pistetahraa tai likaiset hihansuut 0,5e. Itse ostaisin, mutta mitä tuumaatte?
En ostaisi edes merkkivaatetta jossa likaiseksi pinttyneet hihansuut. Joku pistetahra menisi jos huomaamattomassa paikassa, mutta yleisesti ottaen ihmettelen, miksi kirppikselle tuodaan myyntiin likaisia vaatteita.
Joku voi tietää tahranpoistoniksit tai omata aineet valmiiksi? Myyjä ei ole katsonut järkeväksi alkaa ostamaan ainetta vaatteelle jota ei voi enää käyttää?
Mä tunnen tahranpoistoniksit, mutta ostajana vedän tahraisesta vaatteesta sen johtopäätöksen, että tahra ei poistoaineilla lähde. Kai se muuten olisi jo poistettu.
Tänään meni vaate kaupaksi Vintedissä ja viime viikolla kaksi vaatetta. Kiva, että "vanhat" ilmoituksetkin menevät kaupaksi, kun oikea ostaja löytää ilmoituksen.
Mulla on aina se 40 aktiivista myynti-ilmoitusta. Kesällä en jaksa nähdä vaivaa. Olen tyytyväinen jos jotain sattuu menemään.
Hyvää juhannusviikkoa kaikille!
Onkos tullut kesän myötä ostohaluja? Itse huomaan että kun on niin paljon ulkona niin keksii helposti kaikenlaista tarvetta… joista sitten järkeilen itseni enimmäkseen pois. Onneksi kesällä voi tehdä paljon myös asioita ilman että tarvitsee ostaa mitään uutta. Uida voi vanhoillakin (ehjillä) uikkareilla ja omalle pihalle käy puutarhavaatteiksi vähän kulahtaneemmatkin yksilöt. Kävelylenkeille tai eväsretkille ei myöskään tarvitse kummempia. Torilta olen käynyt mansikoita ostamassa.
Ensi viikolla on yhdet valmistujaisjuhlat, annan rahaa lahjaksi. Sitten yksi ystävä tulee viikonloppuna kyläilemään ja ajattelin pakkasesta taikoa jotakin kahvin kylkeen. Ihania kesäisiä iloja! Vähän nyt minulla jäissä karsimis- ja lahjoitus-hommat kesän ajan, mutta käyn täällä lukemassa. Ja kunhan ei tule uutta roinaa ostettua niin syksyllä on hyvä taas jatkaa kun jaksaa enemmän olla sisäpuuhissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rullasin lasten vanhat matot varastoon vuosi sitten ja pyysin miestä laittamaan lahjoitukseen, senkin joku hakee. Kun mies noita sivuja seuraa muutenkin, myy omia roiniaan.
No mies oli eilen myynyt yhden näistä. Kolme vielä jäljellä.
Ei vaan suostu lahjottamaan🙄Meillä oli varastossa 4 tarpeetonta mattoa, kävin eilen pesaisemassa ne matonpesupaikalla ja jätin kuivumaan, illalla kun menin takaisin niin kolme niistä oli hävinnyt :D Olin siis aikeissakin lahjoittaa pois mutta kävihän se näinkin. Jätin sen yhdenkin sinne ja käyn tänään kurkkaamassa josko sekin olisi jo kelvannut jollekin.
Meillä aikaisemmin toimi se, että jätimme lukitsemattoman polkupyörän siten että sen pystyi näkemään kadulta. Lasten vanhat polkupyörät hävisivät alta aikayksikön. Laitoin yhden vanhan naistenpyörän pihalle jokin aika sitten ja se nököttää vieläkin lukitsemattomana pihallamme.
Olemme aikaisempina kesinä päivitelleet naapureiden kanssa sitä, kuinka kadulta on käyty aiemmin ilmeiseti pakun kanssa varastamassa lukitutkin pyörät pihoilta. Sen vuoksi ne pyörät pitääkin kuskata talon taakse.
Jos haluaa, että pyörä otetaan, eikö siihen voisi laittaa suoraan "saa ottaa"-lapun? Miksi se pitää jättää ikään kuin varastettavaksi? Sori vaan, mutta mielestäni sinä joka noin teet, aiheutat hallaa muille ihmisille. Teet varastamisesta hyväksyttävää.
Kirjoitin aikaisemmin veljestäni, joka oli aktivoinut ja toi meille lähes pakettiautollisen tavaraa.
Nakitin lapset vinted ilmoitusten tekoon.
Aktivoitiin miehelleni ja äidilleni tunnukset. Alaikäiset eivät saa myydä.
Lapset tekevät yht 60 ilmoitusta per pv , eli 20
per tunnus.
Kaikki tavarat on kuvattu ja mitattu, eli ilmoituksia voi tehdä koko juhannuksen ajan.
Äitini on käynyt koko mökin läpi ja siellä on odottamassa kymmenkunta kassillista, samoin siskoni. Tosin siskoni kirppistavarat ovat usein pelkkää roskaa. Vaatteet joko likaisia , risoja tai sekä että. Viimeksi toi varmaan 30 lastenkirjaa. Oli pyytämässä multa 30 euroa, loput saisin pitää itse. Kaikissa kirjoissa oli isoja läiskiä, puuttui sivuja jne.
Kesäkuun aikana on kaikki nämä myynnissä ja siivouspäivänä, jos ei sada, mennään taas ystäväni kanssa myymään. Keskimäärin 20 ilmoituksesta 5 menee kaupaksi. Paljon työtå, vähän rahaa, mutta kokeillaan.
Kävin vihdoin ja viimein osan vaatekaapista läpi.
UFF laatikkoon lähti neljä muovikassillista vaatteita.
Lisäksi kävin vanhat pyyhkeet läpi, pois sain noin 10 vanhaa pyyhettä.
Haluan suoraan vain eroon tavarasta. En jaksa myyntiä ja tavaran hilloamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteet. Se vaikein asia niissä on parin koon välillä jojoileva paino. Hyviä laatuvaatteita ei viitsi laittaa kiertoon kun ne mahtuu, ei mahdu, mahtuu… jne
Kannattaa tehdä jako kahteen painoluokkaan ja erotella vaatteet sillä tavalla. Osalla rintarauhaset turpoavat kierron mukaan ja he joutuvat hankkimaan kahta eri kokoa olevia rintsikoita. Nopea tapa merkitä eri painoluokan vaatteet on ommella vaikka värikäällä ompelilangalla käsin muutama pisto sisäsaumaan koodiväriksi. Silloin niitä vaatteita ei tule laitettua pesun jälkeen sekaisin. Nostaa kuivumisen jälkeen väärän koon vaatteen vaikka kannelliseen muovilaatikkoon, jossa on muitakin sillä hetkellä sopimattomia vaatteita.
Oon just tällainen jolla paino heittelee ja turvottaa kierron mukaan. Mulla on muutamat väljät vaatteet tälle viikolle.
Paljon myyjiä, vähän ostajia.
Silloin, kun oon saanut 150 e, oon myynyt esim Aalto maljakon.
1 kalliimpi juttu.
Myös käytän aikaa kaikki ovat hyvin esillä, hinnat näkyvillä ja mainostan alueen fb sivuilla