Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (373)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkään myynyt vintedissä, lähemmäs 800 tavaraa on nytkin myynnissä.
Olin ystäväni kanssa myymässä siivouspäivänä.
Kaunis päivä, pillit pussiin vasta klo 17. Mä laitoin klo 14 lapun kaikki 0,50 e kpl tai 3 kpl eurolla. Paluumatkalla tiputin kaikki uffin laatikkoon, 2 muovipussillista.Outoa, kun otin kaikki myynnissä olevat pois
Ehkä alan nyt käymään kotia uudestaan läpi. Oon tehnyt tätä jo vuosia. Läpikäymistä olen tehnyt koko ajan, mutta ehkä tämä, kun mitään myytävää ei ole vintedissä, saa tarkemman etsijän liikkeelleSiis sinulla on nyt 800 tuotetta myynnissä Vintedissä, mutta menit siivouspäivänä myymään ja otit myynnissä olevat pois ja veit kaikki Uffiin? Ja mitä on tarkemmat etsijät ja mitä ke etsii ja miten liittyy Vintediin?
En ymmärtänyt tekstistäsi yhtään mitään.Oletko käyttänyt vintediä ?
Minulla oli 800 ilmoitusta. Nämä kaikki otin mukaani lauantaina ja valtaosan myin.
Loput, eli pari muovikassillista, heitin vierrätyslaatikkoon ja otin vintedistä ilmoitukset pois.
En tiedä miten voit ymmärtää tämän väärin
Olen eri, mutta minäkään en ymmärtänyt viestiä. Johtuu ilmeisesti siitä, että tekstisi alusta ymmärsi, että nytkin sinulla on yhä 800 tuotetta vintedissä myynnissä.
Mutta tämä viestisi selvensi asiaa. Hieno homma että sait noin ison määrän tavaraa pois 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis päivä, pillit pussiin vasta klo 17. Mä laitoin klo 14 lapun kaikki 0,50 e kpl tai 3 kpl eurolla. Paluumatkalla tiputin kaikki uffin laatikkoon, 2 muovipussillista.Outoa, kun otin kaikki myynnissä olevat pois
Ehkä alan nyt käymään kotia uudestaan läpi. Oon tehnyt tätä jo vuosia. Läpikäymistä olen tehnyt koko ajan, mutta ehkä tämä, kun mitään myytävää ei ole vintedissä, saa tarkemman etsijän liikkeelleSiis sinulla on nyt 800 tuotetta myynnissä Vintedissä, mutta menit siivouspäivänä myymään ja otit myynnissä olevat pois ja veit kaikki Uffiin? Ja mitä on tarkemmat etsijät ja mitä ke etsii ja miten liittyy Vintediin?
Minulla oli 800 ilmoitusta. Nämä kaikki otin mukaani lauantaina ja valtaosan myin.
Loput, eli pari muovikassillista, heitin vierrätyslaatikkoon ja otin vintedistä ilmoitukset pois.
En tiedä miten voit ymmärtää tämän väärinOlen eri, mutta minäkään en ymmärtänyt viestiä. Johtuu ilmeisesti siitä, että tekstisi alusta ymmärsi, että nytkin sinulla on yhä 800 tuotetta vintedissä myynnissä.
Mutta tämä viestisi selvensi asiaa. Hieno homma että sait noin ison määrän tavaraa pois 👍
Anteeksi !!!! Luin uudestaan ja todellakin on ja oli sotkivat koko tekstin.
Minulla on oma paikka, jossa säilytän vintedissä myynnissä olevat. Siksi oli helppoa ottaa kaikki mukaan.
Puistossa sitä mukaa, kun kauppa kävi, poistin tuotteita vintedistä, mutta kun ale lähti käyntiin, en enää pysynyt perillä. Lopussa kaikki mahtui muutamaan pussiin ja ajettiin keräyspisteen kautta.
Eilen aloin käymään kotia uudestaan läpi, mutta olen tehnyt tätä jo vuosia, en löytänyt mitään myytävää.
Parhaat ilmeet tuli kotiväeltä, kun pyysin katsomaan paljonko tavaraa on vinted kulmassa.
Ehkä jatkan tätä hylly / laatikko per päivä läpikäymistä ja kun kesällä mennään vanhempien mökille, sieltä tulee autolastillinen ja enemmänkin myytävää. On niin putoa ja ihmeellistä, kun ei tule yhtään tinkausviestiä.
Lapsetkin lupasivat voidaan käydä heidän huoneita läpi. Ovat huolissaan äidin harrastus loppui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en vaan ymmärtänyt kun oli mielestäni sekavasti kirjoitettu. Mutta nyt selvisi.
Ja on Vinted tuttu juttu, olen 130 tuotetta myynyt ja toivottavasti kauppa käy lisääkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten voit ymmärtää tämän väärinOlen eri, mutta minäkään en ymmärtänyt viestiä. Johtuu ilmeisesti siitä, että tekstisi alusta ymmärsi, että nytkin sinulla on yhä 800 tuotetta vintedissä myynnissä.
Anteeksi !!!! Luin uudestaan ja todellakin on ja oli sotkivat koko tekstin.
Minulla on oma paikka, jossa säilytän vintedissä myynnissä olevat. Siksi oli helppoa ottaa kaikki mukaan.
Puistossa sitä mukaa, kun kauppa kävi, poistin tuotteita vintedistä, mutta kun ale lähti käyntiin, en enää pysynyt perillä. Lopussa kaikki mahtui muutamaan pussiin ja ajettiin keräyspisteen kautta.
Eilen aloin käymään kotia uudestaan läpi, mutta olen tehnyt tätä jo vuosia, en löytänyt mitään myytävää.
Parhaat ilmeet tuli kotiväeltä, kun pyysin katsomaan paljonko tavaraa on vinted kulmassa.
Ehkä jatkan tätä hylly / laatikko per päivä läpikäymistä ja kun kesällä mennään vanhempien mökille, sieltä tulee autolastillinen ja enemmänkin myytävää. On niin putoa ja ihmeellistä, kun ei tule yhtään tinkausviestiä.
Lapsetkin lupasivat voidaan käydä heidän huoneita läpi. Ovat huolissaan äidin harrastus loppui
Soitin mun äidille. Ovat ennen vappua muuttaneet mökille.
Kerroin nyt olisi kirppistavaralle käyttöä. Äiti oli jo alkanut käymään kaappeja läpi aikaisemmin, olen ennenkin vienyt sieltä tarpeetonta pois.
Kerkee kuulemma käymään koko mökin ja lisärakennukset läpi ennen meidän tuloa. Tähän mennessä on koossa 2 kestokassillista, suomeksi ei juuri mitään.
Saa nähdä loppuuko vinted urani kohta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilytättekö tapettirullia? Mulla on rullat tapettia joka huoneesta, jos tarvitsee paikata. Vievät paljon tilaa. Vain kerran on tullut käyttöä kun pari vuotaa sai pahasti osumaa.
En Säilytä. Ostan muutenkin tapettia vain sen verran kuin tarvitsee enkä ylimääräisiä rullia mahdollista tapetin tulevaa hajoamista varten. Neljä tai viisi rullaa minulla on tapettia komerossa , kirpputorilta ostettu, ollut jo vuosia. Tuskin käyttämään mihinkään vaikka kaunis tapetti onkin eli aivan hyvin voin heittää nekin menemään
Et säilytä, mutta neljä tai viisi rullaa kuitenkin on säilössä? :D
Aiempi kirjoittaja sanoi säilyttävänsä yhden rullan per huone, joten epäilen, ettei hänellä ole paljon enempää kuin sinullakaan, paitsi jos hän asuu 10 huoneen talossa. Tapettia on muuten aika hankala ostaa prikulleen oikeaa määrää, koska rullassa on tietty metrimäärä, eikä huoneen neliöt aina mene tasan sen kanssa, joten ihan turhaan esität muita parempaa ostaessasi tapettia "vain niin paljon kuin tarvitset" etkä mukamas säilytä, vaikka kuitenkin säilytät.
Harmi että nyt loukkaannuit noin kovin ihan normaalista viestistäni. Sanot loukkaantuvansi jonkun toisen puolesta mutta epäilenpä että kyseessä oli sinun viestisi.
Kirjoitin vain että en ostaylimääräistä tapettia enkä säästä ylimääräistää tapettia mitä tapetoinista jää. Tätähän sinä kysyit ja tähän vastasin.
Muut saavat tehdä puolestani aivan kuten parhaaksi näkevät ei se minulta ole pois eikä minulle mitään lisää tuo.
Nuo tapettirullat joita oli säästössä jajoita siis oli neljä (ei muuten ole enää sillä vein ne kirpputorille) oli tarkoitettu yläkerran aulan tapetoimiseen, mutta tosiaan kun sitä ei ole tapetoitu näiden vuosien aikana niin tuskin tulee tapetoituakaan . Joutivat siis mennä kirpparille. Että sinänsä hyvä ketju tämä tuli laitettua turhaa pois💪
Ei ollut minun viestini (minulla ei ole koskaan edes ollut tapetteja). Väitit, ettet säilytä tapettia, mutta säilytit kuitenkin. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin inspiraatiota teiltä jotka ette halua/jaksa myydä vaan lahjoitatte.
Itselläni myynnissä tavaraa noin 200-250 euron arvosta (oma myyntihinnoittelu). Nyt niin väsynyt ihmisten vänkäämiseen ja huijaamiseen (juuri otin takkiin 40 € Torissa ostajan kieroilun takia). Tekisi mieli vaan laittaa kaikki suureen säkkiin ja viedä pois silmistä stressaamatta.
200 ei ole mulle elintärkeä raha. Olen töissä ja tulen toimeen ihan hyvin. Mutta kuitenkin se on jonkin verran rahaa toki ja voisi myöhemmin harmittaa tuollainen "tappio"
Huh..tämä taitaa olla sitä tavarastressiä joka loppuu kun ostaminen loppuu..Vaikeaa tasapainoilua
Tuo riippuisi minulla ihan tavaran määrästä. Ei rahasumma kerro paljon mitään. Sanoit menettäneesi 40 euroa takin vuoksi. Onko sinulla siis noin viisi 50 euron tuotetta? Minä myisin siinä tapauksessa. Jos sinulla on 200 kpl yhden euron tuotetta, on järkevämpää antaa pois, koska niistä myynti-ilmoituksen tekeminen vie tuhottomasti aikaa.
Roskiin ei saisi laittaa sitä rikkinäistä lakanaa vaan rikkinäisille tekstiileille on oma keräys paitsi ei alusvaatteille ja sukille. Esim. Prismasta löytyy paikka johon voi viedä, oltava pestyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihan keksi, mitä tavaraa teillä lapsilla on jos niitä jää varastoon isoja määriä. Meillä aikuistunut lapsi vei mukanaan huonekalut pieneen opiskelijakämppään, vaatteet ja kirjansa. Kotiin jäi joitakin pelejä, joita yhdessä pelattu ja yksi laatikollinen muistojuttuja, kuten vauvanvaatteita, samanlainen on jokaisesta lapsesta ja se on enemmän mulle muistoksi kerätty.
Sama muilla lapsilla, heillä käytössä omat tavarat, jotka itse valinneet ja varmaan haluavat ne mukaan omaan kotiin. Eikä olis varaakaan ostaa kaikkea uusiksi.
Meillä monta lasta ja muutama laatikko leluja on tallessa, muistoksi ja lapsenlapsille, ne mahtuu vastekaapin ylähyllylle.
Tottakai kotona tila tulla käymään ja yöksi, tai pidemmäksikin aikaa, tosin huoneet on menneet käyttöön nuoremmille kun isommat muuttaa kun osa jakanut huoneen aiemmin.
Tosin meillä ei oo kovin tavaraa kerätty, kun tykkään että on tilaa eikä arki mene tavaroiden kanssa puuhatessa, että ehkä se on tarttunut lapsiinkin ja pitänyt tavaramäärän kohtuullisena heillä.
Tätä minäkin ihmettelen. Hirveät määrät tavaraa ja se tavara jätetään vanhempien huoleksi eikä suostuta heittämään pois tai ottamaan mukaan vaikka kasvetaan aikuiseksi. Ilmeisesti tämä on joku kasvatus kysymys ja elämäntyyli ja -tapa kysymys . Ja selittää myös varmasti täällä monenkin kirjoittajan tavarapaljoutta.
Jos lapsi ajattelee että kirjat kuuluvat vanhemmille koska he ovat ne ostaneetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni myynnissä tavaraa noin 200-250 euron arvosta (oma myyntihinnoittelu). Nyt niin väsynyt ihmisten vänkäämiseen ja huijaamiseen (juuri otin takkiin 40 € Torissa ostajan kieroilun takia). Tekisi mieli vaan laittaa kaikki suureen säkkiin ja viedä pois silmistä stressaamatta.
200 ei ole mulle elintärkeä raha. Olen töissä ja tulen toimeen ihan hyvin. Mutta kuitenkin se on jonkin verran rahaa toki ja voisi myöhemmin harmittaa tuollainen "tappio"
Huh..tämä taitaa olla sitä tavarastressiä joka loppuu kun ostaminen loppuu..Vaikeaa tasapainoilua
Tuo riippuisi minulla ihan tavaran määrästä. Ei rahasumma kerro paljon mitään. Sanoit menettäneesi 40 euroa takin vuoksi. Onko sinulla siis noin viisi 50 euron tuotetta? Minä myisin siinä tapauksessa. Jos sinulla on 200 kpl yhden euron tuotetta, on järkevämpää antaa pois, koska niistä myynti-ilmoituksen tekeminen vie tuhottomasti aikaa.
Mun ystävä lahjoittaa mulle kaikki, koska häntä ei kiinnosta ja mua kiinnostaa.
Lahjoitan sitten vasta, kun olen xx krt yrittänyt myydä.
Meillä lakanat revitään liinoiksi ja niillä pyyhitään sitten likaisimmat paikat ja heitetään roskiin. Ennen esim kissan oksennukset pyyhittiin noilla, ikkunan pesussa ikkunannpellit jne, autotallissa esim valunut öljy.
Olen nyt kantanut kellarikomeroista yli 100 kg tavaraa roskikseen.
Vielä yli puolet jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Roskiin ei saisi laittaa sitä rikkinäistä lakanaa vaan rikkinäisille tekstiileille on oma keräys paitsi ei alusvaatteille ja sukille. Esim. Prismasta löytyy paikka johon voi viedä, oltava pestyjä.
H&m voi viedä halutessaan myös alusvaatteet ja sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin takkiin eli menetin 40 euroa myydessäni konsolia josta ostaja sitten väitti ettei toimi. Todellakin toimi. Testasin ennen kauppoja tietysti.
Minulla myynnissä nyt 12 tuotetta joista yhteensä saisin yli 200. Muutaman esineen jo lahjoitin. Ja varmaan loputkin sitten aikanaan jos ei kauppa käy. Jos yksi kerrallaan lahjoittaa niin ei niin paljon kirpaise. Tällä hetkellä olen tosi väsynyt myyntiin mutta yritän vielä sitkeästi. Ja sitä karsittavaa löytyy koko ajan lisää kun luopuminen on helpompaa nyt kun sitä on tullut tehtyä.
Uusin taas 7 vanhaa ilmoitusta Vintedissä. Jos edes yksi menee kaupaksi, olen tyytyväinen. Uutta myytävää ei oikein ole.
Nyt on iso luuta heilunut meidän kylpyhuoneessa, kodinhoitohuoneessa ja vessassa. Niissä on todella isot säilytystilat ja roinaa on osteltu ja hillottu viimeiset 14 vuotta. Siellä on siis kaikkea mahdollista kosmetiikasta, kasvovoiteista, kasvoseerumeista, meikeistä (kaikki mahdollinen tyyliin puutereita, silmämeikkejä, miljoona huulipunaa), ihonhoitotuotteista, lääkkeistä, laastareista, ihonpuhdistuksesta ties mihin. Osa täysin avaamattomia mutta 10 vuotta vanhoja. Aikoinaan hillonnut alennuksista ja sinne kaapin perukoille jääneet.
Ei ole siis 10 vuoteen käyty kaappeja läpi. Sieltä löytyi 3 isoa ruokakauppakassillista vanhentuneita lääkkeitä, voiteita, meikkejä ja kaikkea roinaa. Tyhjensin kaikki hyllyt, pyyhin ne ja järjestelin loput tavarat väljemmin hyllyille.
Huh, huh. 6 tuntia raakaa työtä putkeen, välissä vain ruokatauko. Olen ihan puhki. Ja olen järkyttynyt, miten olen aikoinaan ollut ihan sairas himoshoppaaja suoraan sanottuna.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on iso luuta heilunut meidän kylpyhuoneessa, kodinhoitohuoneessa ja vessassa. Niissä on todella isot säilytystilat ja roinaa on osteltu ja hillottu viimeiset 14 vuotta. Siellä on siis kaikkea mahdollista kosmetiikasta, kasvovoiteista, kasvoseerumeista, meikeistä (kaikki mahdollinen tyyliin puutereita, silmämeikkejä, miljoona huulipunaa), ihonhoitotuotteista, lääkkeistä, laastareista, ihonpuhdistuksesta ties mihin. Osa täysin avaamattomia mutta 10 vuotta vanhoja. Aikoinaan hillonnut alennuksista ja sinne kaapin perukoille jääneet.
Ei ole siis 10 vuoteen käyty kaappeja läpi. Sieltä löytyi 3 isoa ruokakauppakassillista vanhentuneita lääkkeitä, voiteita, meikkejä ja kaikkea roinaa. Tyhjensin kaikki hyllyt, pyyhin ne ja järjestelin loput tavarat väljemmin hyllyille.
Huh, huh. 6 tuntia raakaa työtä putkeen, välissä vain ruokatauko. Olen ihan puhki. Ja olen järkyttynyt, miten olen aikoinaan ollut ihan sairas himoshoppaaja suoraan sanottuna.
Lisäys: kaikki meni roskiin ja vanhentuneet lääkkeet menee apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa Prismoissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä sinä! Nyt vain tavoitteeksi kerran vuodessa läpikäynti💪
Tekstiiliä saa laittaa pieneksi silputtuna myös seka/polttojätteeseen. Lakana siis pienemmäksi ja roskiin jos on kauhtunut/eikki.
Oletko käyttänyt vintediä ?