Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (857)

Vierailija
321/857 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vinted on vaan super helppo, rahatilanteen vuoksi joutuisin joka tapauksessa asiat käytettynä tms halvalla ostamaan ja töissä käynnin ja perheen ohella en yksinkertaisesti ehdi kirppuja juurikaan enää kiertämään tai kaupan alerekkejä tonkimaan. Sata kertaa helpompi etsiä sitä sopivaa vk-takkia vaikka kahvitauolla."

Minua ei taas yhtään kiinnosta selata netin loputonta tarjontaa. Haluan nähdä ja koskea materiaalia ja sovittaa ennen ostopäätöstä. Helppoa nettishoppailu tietysti on, koska sen voi tehdä kotisohvalla istuen, mutta uskon myös, että on ihmisiä, jotka selaavat nettikauppoja tuntitolkulla ja jos he laskisivat kaiken sen ajan yhteen, ei välttämättä tulisi yhtään vähemmän, kuin jos olisivat käyneet fyysisessä kaupassa. 

Tämän kaupungin vaatetarjonta on sellaista, että ei tule enää ostettua. Pikamuotikauppaa löytyy ja sitten pieni Sokos, jossa huono valikoima ja kalliit hinnat. 

Parin kk aikana olen myynyt Vintedissä kymmeniä pikamuotivaatteita ja muutamat keinonahkalaukkuni, ostanut sieltä tilalle puuvilla - pellavavaatteita ja pari uudenveroista nahkaista olkalaukkua. 

Okei, eli sinä kuitenkin ostat (tai olet aiemmin ostanut) pikamuotia, jos kerran sinulla sellaista on myytäväksi. Ihan varmasti vähintään parin vuoden päästä Vinted on täynnä pikamuotia, ellei ole jo nyt, eikä sieltä ole helppo enää löytää kestävää vaatetta. 

Voi olla niinkin. Mutta tottakai ihmiset ostaa myös laadukkaampaa tuotetta ja niitäkin päätyy mm Vintediin, syystä tai toisesta. Ja toisaalta itse olen kohta uusinut vaatekaappini suht ajattomilla itselleni tarpeeksi laadukkailla vaatteilla, etten tarvi uusia ihan äkkiä. 

Vierailija
322/857 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin vihdoin ja viimein raivattua teinin vaatekaappi.

Kaappeja ei ole käyty vuosiin läpi. Sieltä löytyi vaikka mitä, pieniksi jääneitä uimapukuja ja miljoonaa vaatetta.

Kaadettiin kaikki läjään olohuoneen lattialle ja katsottiin jokainen yksitellen läpi.

Pistettiin kolmeen pinoon: mökkivaatteiksi menevät, käyttöön jäävät ja hyväntekeväisyyteen lahjoitettavat. 

Viikkasimme vaatteet kaupan muovipusseihin (niihin kassoilla myytäviin).

Hyväntekeväisyyteen meni 9 muovikassillista täynnä viikattuja vaatteita.

Mökille menee noin 3 muovikassillista ja loput järjestettiin siististi kaappeihin. Tuli paljon tilaa ja selkeyttä ja nyt tiedetään, mitä on sikana (t-paitoja) ja mitä ei ole juuri yhtään (pitkähihaisia eikä housuja).

Seuraavaksi pitäisi käydä ulkovaatteet läpi. Kaikkien kausien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/857 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni taas on niin päin, että kivijalkakirppiksellä on mennyt 432 tuotetta puolen vuoden sisällä, mutta Vintedissä olevat ei liiku 🤔 

Vierailija
324/857 |
23.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas tuli tänään pyyntö, jos voisin siirtää tavaran Vintediin myyntiin Torin sijaan, jotta postikulut tulisi ostajalle halvemmaksi 😅 ymmärrän, että jos tuote maksaa 3e niin tuntuu hassulta maksaa 2,99e postikuluja. Mutta sitten taas 3e eteen en näe vaivaa perustaa uutta tiliä jne. Vaihtoehtoisesti olisin kuulemma voinut alentaa hintaa kompensoimaan sitä etten suostu vaihtamaan myyntialustaa. Jätin kaupat väliin 😅

Vierailija
325/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on ollut innokas toriostaja ja -ottaja, mutta rahapulassa laittoi pari asiaa myyntiin ja kun ne meni nopeasti kaupaksi, innostui hän lataamaan monta tuotetta lisää. Olen tosi tyytyväinen! Omia ja lasten tavaroita osaan kyllä myydä, mutta monet noista autotallin ja ulkovaraston tavaroista on sellaisia, joiden tarpeellisuutta ja myyntiasioita en osaa arvioida. Jospa tuo miehen innostus auttaisi saamaan tavarasuhdetta balanssiin sielläkin puolen 🙂

Vierailija
326/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/riitta-karsi-kuolinpesan-tavarat…

Tässä kiinnostava artikkeli naisesta, joka tyhjensi vanhempiensa omaisuutta.

Vierailija
327/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaappeja ei ole käyty vuosiin läpi. Sieltä löytyi vaikka mitä, pieniksi jääneitä uimapukuja ja miljoonaa vaatetta.

Kaadettiin kaikki läjään olohuoneen lattialle ja katsottiin jokainen yksitellen läpi.

Pistettiin kolmeen pinoon: mökkivaatteiksi menevät, käyttöön jäävät ja hyväntekeväisyyteen lahjoitettavat. 

Mökille menee noin 3 muovikassillista ja loput järjestettiin siististi kaappeihin. Tuli paljon tilaa ja selkeyttä ja nyt tiedetään, mitä on sikana (t-paitoja) ja mitä ei ole juuri yhtään (pitkähihaisia eikä housuja).

Järkyttävää shoppailua! Teinin vaatteet ja 9 muovikassillista kierrätykseen, siis teinin?!! Teillä kyllä tarvittais jo psykologia että mitä tarvetta se shoppailu paikkaa.

Vierailija
328/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on teitä vintedin käyttäjiä aika paljon niin kertokaapa aloittelijalle miten joillakin on ilmoituksissa postimaksu alkaen 0,49€!!?? Itselläni joitakin pienempiä tavaroita myynnissä ja aina pk alkaen 2,99€ tai 3,99€.

Vierailija
329/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää shoppailua! Teinin vaatteet ja 9 muovikassillista kierrätykseen, siis teinin?!! Teillä kyllä tarvittais jo psykologia että mitä tarvetta se shoppailu paikkaa.

Eihän tässä kerrottu, miltä ajalta nuo vaatteet ovat. Ehkä teini on kasvanut nopeasti ja siinä on useampaa kokoa ja eri kauden vaatteita. Itse asiassa aika suoraanhan se sanotaan: vaatteita ei ole käyty läpi vuosiin. 

Kirjoittaja ei myöskään kertonut, mistä vaatteet ovat heille tulleet. Ehkä joku on tuonut hielle lapsensa vanhoja, ehkä osa on kirpparilta… mistähän keksit, että on ne on oikein shoppailemalla shoppailtu jostain?

Vierailija
330/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.meillakotona.fi/artikkelit/riitta-karsi-kuolinpesan-tavarat…

Tässä kiinnostava artikkeli naisesta, joka tyhjensi vanhempiensa omaisuutta.

Sama joskus itsellä edessä mutta onneksi vain 2 kiinteistön verran. Mutta en kyllä koskaan jaksaisi käyttää prosessiin vuosia! Ihan järkyttävä aika ja vaiva. Tulee kyllä semmoinen "krapulainen" olo tästä kaikest  liiasta tavarasta koko maailmassa. Onko sekään enää oikein että vie hyväntekeväisyyskirpparille..siis muiden riesaksi vaan omat ylimääräiset ? Josko olisikin parempi laittaa vaan energiajätteeksi. En tiedä. Ja puhun nyt omista esineistäni, en tuon jutun naisen. Mutta kyllä tuo juttu antoi ajattelemisen aihetta todellakin. 

Vierailija
331/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin inspiraatiota teiltä jotka ette halua/jaksa myydä vaan lahjoitatte. 

Itselläni myynnissä tavaraa noin 200-250 euron arvosta (oma myyntihinnoittelu). Nyt niin väsynyt ihmisten vänkäämiseen ja huijaamiseen (juuri otin takkiin 40 € Torissa ostajan kieroilun takia). Tekisi mieli vaan laittaa kaikki suureen säkkiin ja viedä pois silmistä stressaamatta. 

200 ei ole mulle elintärkeä raha. Olen töissä ja tulen toimeen ihan hyvin. Mutta kuitenkin se on jonkin verran rahaa toki ja voisi myöhemmin harmittaa tuollainen "tappio"

Huh..tämä taitaa olla sitä tavarastressiä joka loppuu kun ostaminen loppuu..Vaikeaa tasapainoilua 

Vierailija
332/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lahjoitan kaikki ylimääräiset, mutta hyväkuntoiset tavarat suoraan Konttiin. Pääsee helposti tarpeettomasta eroon ja tulee samalla tuettua Punaista ristiä. Viimeksi tällä viikolla vein nuorelle pieneksi jääneitä vaatteita.

Vierailija
333/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään iäkkään äitini luona kylässä ja siinä laitettiin ruokaa ja leivottiin yhdessä. Hänellä on iso asunto, mutta kamalasti tavaraa eikä mistään malta luopua. Siinä alkoi ihan ahdistaa, kun jatkuvasti sai siirreellä tavaroita tieltä, että mahtui jotain tekemään ja jokainen tavara minkä äiti otti kaapista tai laatikosta, jäi pöydälle eikä mikään mennyt takaisin paikoilleen. Ovetkin jäi auki ja laatikot levälleen. Siinä sitten kolhittiin ja kohellettiin. Lopuksi oli kyllä pakko siivoilla ja laittaa tavaroita paikoilleen, vaikka väitti kyllä siivoavansa itse. Kotona kiinnitin sitten heti enemmön huomiota siihen, että tavarat menee paikoilleen. Pitää myös alkaa taas karsimaan, että tasot pysyisi tyhjempänä. Sotkun saa niin herkästi aikaan muuten.

Vierailija
334/857 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsimisvinkki pienten lasten vanhemmille. Itselläni on 0-2 vuotiaat lapset ja he ovat siinä iässä että tutkivat kaikkea ihan älyttömästi ja levittelevät tavaroita kaapista ja sotkevat... Kun lapset ovat menneet nukkumaan ja en ole jaksanut/ehtinyt siivota kaikkia heidän lattialle heittämiään tavaroita kaikista huoneistamme, niin otan yhden huoneen ja käyn läpi jokaisen tavaran ja mietin onko turhaa vai tarpeellista ennen kun laitan paikoilleen. Toki jos on kyseessä vaan lasten omat lelut niin toki ne menee vaan koreihin ja kaappeihin mutta nytkin tuolla on yhden huoneen lattialla tutkittu kaikenlaista eli on koruja, kirjoja, vaatteita, papereita ja vaikka mitä. Käyn ne nyt läpi ja mietin että tarvitsenko sitä kimaltavaa choker mallista korua vuodelta 2014, jolloin se sopi omaan tyyliin kun kävin jossain baarissa kavereiden kanssa. (ja ei meillä aina näin paljoa sotketa mutta välillä annan lasten tutkia ja siitä on mulle hyötyä niin tuleepahan käytyä läpi näitä tavaroita. Tänäänkin on kertynyt jo poistettavaa) 

Vierailija
335/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuli käytyä omat aika tarkkaan tavarat läpi, kun olin esikoisen kanssa vanhempani vapaalla. Nyt joitain vuosia myöhemmin omat kamat ei niinkään ole enää se ongelma, mutta lapsilla on paljon vaatetta ja tavaraa. Edelleen lapset kuitenkin levittää sitä kamaa, mutta itse hyödynnän sitä nyt niin, että usein ennen kuin aletaan siivoamaan, katson mitä hyllyyn tai naulakkoon on jäänyt, eli mitkä lelut ei lapsia kiinnosta tai mitä vaatteita ei tule käytettyä. Pidemmältä reissulta palatessa teen usein erityisesti eteisessä tällaisen tarkistuskierroksen, ennen kuin kannetaan reissukamat sisälle.

Vierailija
336/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säilytättekö tapettirullia? Mulla on rullat tapettia joka huoneesta, jos tarvitsee paikata. Vievät paljon tilaa.  Vain kerran on tullut käyttöä kun pari vuotaa sai pahasti osumaa. 

En Säilytä. Ostan muutenkin tapettia vain sen verran kuin tarvitsee enkä ylimääräisiä rullia mahdollista tapetin tulevaa hajoamista varten. Neljä tai viisi rullaa minulla on tapettia komerossa , kirpputorilta ostettu, ollut jo vuosia. Tuskin  käyttämään mihinkään vaikka kaunis tapetti onkin eli aivan hyvin voin heittää nekin menemään

Et säilytä, mutta neljä tai viisi rullaa kuitenkin on säilössä? :D  

Aiempi kirjoittaja sanoi säilyttävänsä yhden rullan per huone, joten epäilen, ettei hänellä ole paljon enempää kuin sinullakaan, paitsi jos hän asuu 10 huoneen talossa. Tapettia on muuten aika hankala ostaa prikulleen oikeaa määrää, koska rullassa on tietty metrimäärä, eikä huoneen neliöt aina mene tasan sen kanssa, joten ihan turhaan esität muita parempaa ostaessasi tapettia "vain niin paljon kuin tarvitset" etkä mukamas säilytä, vaikka kuitenkin säilytät. 

Harmi että nyt loukkaannuit noin kovin ihan normaalista viestistäni. Sanot loukkaantuvansi jonkun toisen puolesta mutta epäilenpä että kyseessä oli sinun viestisi. 

Kirjoitin vain että en ostaylimääräistä tapettia enkä säästä ylimääräistää tapettia mitä tapetoinista jää. Tätähän sinä kysyit ja tähän vastasin.
 Muut saavat tehdä puolestani aivan kuten parhaaksi näkevät  ei se  minulta ole pois eikä minulle mitään lisää tuo.
 Nuo  tapettirullat  joita oli säästössä jajoita siis oli neljä (ei muuten ole enää sillä vein ne kirpputorille) oli tarkoitettu yläkerran aulan tapetoimiseen, mutta tosiaan kun sitä ei ole tapetoitu näiden vuosien aikana niin tuskin tulee  tapetoituakaan . Joutivat siis mennä kirpparille. Että sinänsä hyvä ketju tämä tuli laitettua turhaa pois💪

Vierailija
337/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksa syynätä vanhoja vaatteita niin tarkasti että onko jossain joku reikä tai nyppy tai likaa joka ei lähde pois. Jos vanhat vaatteet eivät sovellu revittäväksi räteiksi niin ne  menevät  energiajakeeseen. Olen tätä  kysynyt  kunnalta ja he ovat sanoneet että energia jae on aivan oikea paikka.

Vierailija
338/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipaisin inspiraatiota teiltä jotka ette halua/jaksa myydä vaan lahjoitatte. 

Itselläni myynnissä tavaraa noin 200-250 euron arvosta (oma myyntihinnoittelu). Nyt niin väsynyt ihmisten vänkäämiseen ja huijaamiseen (juuri otin takkiin 40 € Torissa ostajan kieroilun takia). Tekisi mieli vaan laittaa kaikki suureen säkkiin ja viedä pois silmistä stressaamatta. 

200 ei ole mulle elintärkeä raha. Olen töissä ja tulen toimeen ihan hyvin. Mutta kuitenkin se on jonkin verran rahaa toki ja voisi myöhemmin harmittaa tuollainen "tappio"

Huh..tämä taitaa olla sitä tavarastressiä joka loppuu kun ostaminen loppuu..Vaikeaa tasapainoilua 

Tuttua tuskailua! Itse joskus myyn, mutta silloin kun en jaksa niin ainakin nämä kaksi asiaa auttavat lahjoittamaan hyvillä mielin:

1) Etsin arvojeni mukaisen hyväntekeväisyyskirpputorin tms. jonne lahjoitan. Lahjoitan usein rahaa lapsille, ympäristölle jne eikä se tietenkään jää kaivelemaan niin miksi en voisi lahjoittaa sitä Marimekon mekkoa. Jos näen sen aitona "lahjana" minun on paljon helpompi päästää irti.

2) Maksan vapaapäivästä menetetyn myynnin hinnan. Päätän aktiivisesti tehdä itselleni mieluisia asioita sillä ajalla, joka olisi mennyt kuvaamiseen, syynäämiseen, kyselyihin vastaamiseen, postitukseen jne. Eli "vaihdan" lastenvaatteista (ehkä) saatavan 40e pitkään kävelyyn ja kyläilyyn kaverin luona.

Vierailija
339/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään myynyt vintedissä, lähemmäs 800 tavaraa on nytkin myynnissä.

Olin ystäväni kanssa myymässä siivouspäivänä. 
Kaunis päivä, pillit pussiin vasta klo 17. Mä laitoin klo 14 lapun kaikki 0,50 e kpl tai 3 kpl eurolla.  Paluumatkalla tiputin kaikki uffin laatikkoon, 2 muovipussillista.

Outoa, kun otin kaikki myynnissä olevat pois 

Ehkä alan nyt käymään kotia uudestaan läpi. Oon tehnyt tätä jo vuosia. Läpikäymistä olen tehnyt koko ajan, mutta ehkä tämä, kun mitään myytävää ei ole vintedissä, saa tarkemman etsijän liikkeelle

Vierailija
340/857 |
25.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkään myynyt vintedissä, lähemmäs 800 tavaraa on nytkin myynnissä.

Olin ystäväni kanssa myymässä siivouspäivänä. 
Kaunis päivä, pillit pussiin vasta klo 17. Mä laitoin klo 14 lapun kaikki 0,50 e kpl tai 3 kpl eurolla.  Paluumatkalla tiputin kaikki uffin laatikkoon, 2 muovipussillista.

Outoa, kun otin kaikki myynnissä olevat pois 

Ehkä alan nyt käymään kotia uudestaan läpi. Oon tehnyt tätä jo vuosia. Läpikäymistä olen tehnyt koko ajan, mutta ehkä tämä, kun mitään myytävää ei ole vintedissä, saa tarkemman etsijän liikkeelle

Siis sinulla on nyt 800 tuotetta myynnissä Vintedissä, mutta menit siivouspäivänä myymään ja otit myynnissä olevat pois ja veit kaikki Uffiin? Ja mitä on tarkemmat etsijät ja mitä ke etsii ja miten liittyy Vintediin?
En ymmärtänyt tekstistäsi yhtään mitään.