Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vinted on vaan super helppo, rahatilanteen vuoksi joutuisin joka tapauksessa asiat käytettynä tms halvalla ostamaan ja töissä käynnin ja perheen ohella en yksinkertaisesti ehdi kirppuja juurikaan enää kiertämään tai kaupan alerekkejä tonkimaan. Sata kertaa helpompi etsiä sitä sopivaa vk-takkia vaikka kahvitauolla."
Minua ei taas yhtään kiinnosta selata netin loputonta tarjontaa. Haluan nähdä ja koskea materiaalia ja sovittaa ennen ostopäätöstä. Helppoa nettishoppailu tietysti on, koska sen voi tehdä kotisohvalla istuen, mutta uskon myös, että on ihmisiä, jotka selaavat nettikauppoja tuntitolkulla ja jos he laskisivat kaiken sen ajan yhteen, ei välttämättä tulisi yhtään vähemmän, kuin jos olisivat käyneet fyysisessä kaupassa.
Tämän kaupungin vaatetarjonta on sellaista, että ei tule enää ostettua. Pikamuotikauppaa löytyy ja sitten pieni Sokos, jossa huono valikoima ja kalliit hinnat.
Parin kk aikana olen myynyt Vintedissä kymmeniä pikamuotivaatteita ja muutamat keinonahkalaukkuni, ostanut sieltä tilalle puuvilla - pellavavaatteita ja pari uudenveroista nahkaista olkalaukkua.Okei, eli sinä kuitenkin ostat (tai olet aiemmin ostanut) pikamuotia, jos kerran sinulla sellaista on myytäväksi. Ihan varmasti vähintään parin vuoden päästä Vinted on täynnä pikamuotia, ellei ole jo nyt, eikä sieltä ole helppo enää löytää kestävää vaatetta.
Voi olla niinkin. Mutta tottakai ihmiset ostaa myös laadukkaampaa tuotetta ja niitäkin päätyy mm Vintediin, syystä tai toisesta. Ja toisaalta itse olen kohta uusinut vaatekaappini suht ajattomilla itselleni tarpeeksi laadukkailla vaatteilla, etten tarvi uusia ihan äkkiä.
Saatiin vihdoin ja viimein raivattua teinin vaatekaappi.
Kaappeja ei ole käyty vuosiin läpi. Sieltä löytyi vaikka mitä, pieniksi jääneitä uimapukuja ja miljoonaa vaatetta.
Kaadettiin kaikki läjään olohuoneen lattialle ja katsottiin jokainen yksitellen läpi.
Pistettiin kolmeen pinoon: mökkivaatteiksi menevät, käyttöön jäävät ja hyväntekeväisyyteen lahjoitettavat.
Viikkasimme vaatteet kaupan muovipusseihin (niihin kassoilla myytäviin).
Hyväntekeväisyyteen meni 9 muovikassillista täynnä viikattuja vaatteita.
Mökille menee noin 3 muovikassillista ja loput järjestettiin siististi kaappeihin. Tuli paljon tilaa ja selkeyttä ja nyt tiedetään, mitä on sikana (t-paitoja) ja mitä ei ole juuri yhtään (pitkähihaisia eikä housuja).
Seuraavaksi pitäisi käydä ulkovaatteet läpi. Kaikkien kausien.
Itselläni taas on niin päin, että kivijalkakirppiksellä on mennyt 432 tuotetta puolen vuoden sisällä, mutta Vintedissä olevat ei liiku 🤔
Sain myytyä juhlakengät Torissa. Siellä nyt kengistä -50% postarit. Kengissä oli liian korkea korko omaan käyttöön.
Mielestäni Vintedistä voi hyvinkin löytää laadukkaita vaatteita edullisesti. Pikamuotia ei tietenkään pääse pakoon (olemme sen suhteen auttamattomasti myöhässä), mutta joukossa on todellakin helmiä.