Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (324)
"Vinted on vaan super helppo, rahatilanteen vuoksi joutuisin joka tapauksessa asiat käytettynä tms halvalla ostamaan ja töissä käynnin ja perheen ohella en yksinkertaisesti ehdi kirppuja juurikaan enää kiertämään tai kaupan alerekkejä tonkimaan. Sata kertaa helpompi etsiä sitä sopivaa vk-takkia vaikka kahvitauolla."
Minua ei taas yhtään kiinnosta selata netin loputonta tarjontaa. Haluan nähdä ja koskea materiaalia ja sovittaa ennen ostopäätöstä. Helppoa nettishoppailu tietysti on, koska sen voi tehdä kotisohvalla istuen, mutta uskon myös, että on ihmisiä, jotka selaavat nettikauppoja tuntitolkulla ja jos he laskisivat kaiken sen ajan yhteen, ei välttämättä tulisi yhtään vähemmän, kuin jos olisivat käyneet fyysisessä kaupassa.
Nyt olen saanut torin ja Facebookin kautta jotain myytyä. Pienesti, mutta olen erittäin iloinen jo näistäkin. Kirppikselle kun saan laput täyteen, niin sinne lähtee myös tavaraa. Ne mitkä eivät siellä mene, niin lahjoitan johonkin.
Vierailija kirjoitti:
"Vinted on vaan super helppo, rahatilanteen vuoksi joutuisin joka tapauksessa asiat käytettynä tms halvalla ostamaan ja töissä käynnin ja perheen ohella en yksinkertaisesti ehdi kirppuja juurikaan enää kiertämään tai kaupan alerekkejä tonkimaan. Sata kertaa helpompi etsiä sitä sopivaa vk-takkia vaikka kahvitauolla."
Minua ei taas yhtään kiinnosta selata netin loputonta tarjontaa. Haluan nähdä ja koskea materiaalia ja sovittaa ennen ostopäätöstä. Helppoa nettishoppailu tietysti on, koska sen voi tehdä kotisohvalla istuen, mutta uskon myös, että on ihmisiä, jotka selaavat nettikauppoja tuntitolkulla ja jos he laskisivat kaiken sen ajan yhteen, ei välttämättä tulisi yhtään vähemmän, kuin jos olisivat käyneet fyysisessä kaupassa.
Tässä on taas eri tarpeet kyseessä. Minulla ei yleensä noita ostoja varten tarvitse hypistellä tai sovitella, kun tiedän että lapselle menee hyvin todennäköisesti tältä ja tuolta merkiltä samantyyppinen seuraavan koon takki tai kengät. Siitä vaan hakuun "takki, merkki Reima, koko 122 ja väri sininen" niin todennäköisesti löytyy aika äkkiä sopivaa tarjontaa.
Myös itselläni on lempimerkit ja tietysti kokemus niiden koosta yleensä, joten itsellekin ostaminen onnistuu yleensä osuvasti. Joten näissä tapauksissa kyllä koen että ostoksiin kuluu paljon vähemmän aikaa kuin jos livekirppiksiä kiertelisin.
Mullakin on tietyt merkit joita suosin, ja tiedän aina mikä koko sopii. Koska yritän saada tavarat vähenemään, ostan kuitenkin vain tosi tarpeeseen. Rehellisesti sanoen, sitä tarvetta ei ole usein, kun on ollut vuoriston verran vaatteita.
Onko tämä nyt The Tavaraketju? Vai onko joku muukin? On aika hiljaista! Itse sain taas tänään Vintedin tyhjäksi ja seuraavana lisään pari käyttämättä jäänyttä marimekkoa ja kenkiä. Myyn vain merkkivaatteita halvalla. Muut vien suosiolla keräykseen.
Säilytättekö tapettirullia? Mulla on rullat tapettia joka huoneesta, jos tarvitsee paikata. Vievät paljon tilaa. Vain kerran on tullut käyttöä kun pari vuotaa sai pahasti osumaa.
Luovuin kuukauden sisään neljästä vauvan huonekalusta. Vauva on jo 8v eikä niitä enää ole käyttänyt ikuisuuteen. Haluaisin kuitenkin lisää vauvoja (iän puolesta erittäin epätodennäköistä) tai lastenlapsia, mutta ehkä noita ei kannata säästää, ostaa sitten uudet. Vielä olisi kaikki vanhat turvaistuimet, pyörät, vaatteet, sukset jne... ehkä joskus raskin. On tosi vaikea päästää henkisesti irti vauvatoiveesta.
Vierailija kirjoitti:
Luovuin kuukauden sisään neljästä vauvan huonekalusta. Vauva on jo 8v eikä niitä enää ole käyttänyt ikuisuuteen. Haluaisin kuitenkin lisää vauvoja (iän puolesta erittäin epätodennäköistä) tai lastenlapsia, mutta ehkä noita ei kannata säästää, ostaa sitten uudet. Vielä olisi kaikki vanhat turvaistuimet, pyörät, vaatteet, sukset jne... ehkä joskus raskin. On tosi vaikea päästää henkisesti irti vauvatoiveesta.
Olen raaskinut luopua lasten huonekaluista, mutta vauvanvaatteet ja lasten lelut on tallessa. Vievät paljon tilaa, mutta tunteilen näiden kanssa. Lähes kaikesta muusta on ollut helppo luopua.
Vierailija kirjoitti:
Säilytättekö tapettirullia? Mulla on rullat tapettia joka huoneesta, jos tarvitsee paikata. Vievät paljon tilaa. Vain kerran on tullut käyttöä kun pari vuotaa sai pahasti osumaa.
En Säilytä. Ostan muutenkin tapettia vain sen verran kuin tarvitsee enkä ylimääräisiä rullia mahdollista tapetin tulevaa hajoamista varten. Neljä tai viisi rullaa minulla on tapettia komerossa , kirpputorilta ostettu, ollut jo vuosia. Tuskin käyttämään mihinkään vaikka kaunis tapetti onkin eli aivan hyvin voin heittää nekin menemään
Sain eilen myytyä kaksi tuotetta Vintedissä, kun latasin vanhoja ilmoituksia uudelleen. Ihan ok tulos. Nyt on ensi viikon myyntitavoite täynnä, koska tällä viikolla meni jo aiemmin 2 tuotetta ja nyt 2 lisää. Ensi viikko menee juhlia järjestäessä, joten myymään en ehdi.
15 vk vinted myyntiä ja 122 myytyä tuotetta, vaatteita ja joitain tavaroita / astioita. Olen enemmän kuin tyytyväinen.
Oleteko menossa siivouspäivänä myymään ? Täällä on kuorma jo valmiina.
Itse asiassa tavaraa on koossa aika paljonkin. Appivanhemmat myivät syksyllä mökin ja toivat meille irtaimistoa paljon. Yli 50 laatikkoa odottaa huomista. Mies saa lainattua työpaikalta pakun ja tänään täytän auton. Huomenna lähdetään heti aamusta, jotta saadaan hyvä paikka.
Kuulemma paluussa mennään Fidan kautta ja jätetään sinne myymättömät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen raaskinut luopua lasten huonekaluista, mutta vauvanvaatteet ja lasten lelut on tallessa. Vievät paljon tilaa, mutta tunteilen näiden kanssa. Lähes kaikesta muusta on ollut helppo luopua.
Minulla myös samaa vikaa. Nyt pikkuhiljaa luopunut aina jostain. Liikaa säästössä vielä, mutta aina jostain raaskii luopua ja seuraavaksi jostain toisesta.
Olin yhdessä tapahtumassa töissä ja siellä oli monella osastolla onnenpyörää ja muuta kilpailua. Jätin ihan tietoisesti osallistumatta moneen, etten kantaisi kotiin turhaa mainoskrääsää. Niihin osallistuin, missä palkintona oli syötävää tai juotavaa, mutta lisäksi otin vastaan pari kangaskassia. Kotona kasseista paljastui juomapulloja, vitsikkäät aurinkolasit ym sälää ja nyt harmittaa, että kannoin taas kotiin noin 10 tavaraa, jotka nyt sitten pitää laittaa pois. Vaikka kuinka yritän karsia, kannan silti "huomaamattani" kaikkea sälää kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaupungin vaatetarjonta on sellaista, että ei tule enää ostettua. Pikamuotikauppaa löytyy ja sitten pieni Sokos, jossa huono valikoima ja kalliit hinnat.
Parin kk aikana olen myynyt Vintedissä kymmeniä pikamuotivaatteita ja muutamat keinonahkalaukkuni, ostanut sieltä tilalle puuvilla - pellavavaatteita ja pari uudenveroista nahkaista olkalaukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En Säilytä. Ostan muutenkin tapettia vain sen verran kuin tarvitsee enkä ylimääräisiä rullia mahdollista tapetin tulevaa hajoamista varten. Neljä tai viisi rullaa minulla on tapettia komerossa , kirpputorilta ostettu, ollut jo vuosia. Tuskin käyttämään mihinkään vaikka kaunis tapetti onkin eli aivan hyvin voin heittää nekin menemään
Et säilytä, mutta neljä tai viisi rullaa kuitenkin on säilössä? :D
Aiempi kirjoittaja sanoi säilyttävänsä yhden rullan per huone, joten epäilen, ettei hänellä ole paljon enempää kuin sinullakaan, paitsi jos hän asuu 10 huoneen talossa. Tapettia on muuten aika hankala ostaa prikulleen oikeaa määrää, koska rullassa on tietty metrimäärä, eikä huoneen neliöt aina mene tasan sen kanssa, joten ihan turhaan esität muita parempaa ostaessasi tapettia "vain niin paljon kuin tarvitset" etkä mukamas säilytä, vaikka kuitenkin säilytät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaupungin vaatetarjonta on sellaista, että ei tule enää ostettua. Pikamuotikauppaa löytyy ja sitten pieni Sokos, jossa huono valikoima ja kalliit hinnat.
Parin kk aikana olen myynyt Vintedissä kymmeniä pikamuotivaatteita ja muutamat keinonahkalaukkuni, ostanut sieltä tilalle puuvilla - pellavavaatteita ja pari uudenveroista nahkaista olkalaukkua.
Okei, eli sinä kuitenkin ostat (tai olet aiemmin ostanut) pikamuotia, jos kerran sinulla sellaista on myytäväksi. Ihan varmasti vähintään parin vuoden päästä Vinted on täynnä pikamuotia, ellei ole jo nyt, eikä sieltä ole helppo enää löytää kestävää vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei vaan ole niitä kauppoja lähellä vaan joutuisi linja-autolla lähtemään 100 km päähän.
Vierailija kirjoitti:
15 vk vinted myyntiä ja 122 myytyä tuotetta, vaatteita ja joitain tavaroita / astioita. Olen enemmän kuin tyytyväinen.
Minulla aika lailla samat myynnit samassa ajassa. 154 kohdetta myyty tähän mennessä. Suurin osa sellaisia tavaroita joita olen VUOSIA yrittänyt myydä mm Facebookissa ja torissa. Sätin mielessäni itseäni kun en aiemmin ottanut vintediä käyttöön. Enemmänkin olisin myynyt ellen olisi hylännyt kymmeniä tarjouksia. Ovat vaan olleet niin alhaisia että olen suuttunut että joku kehtaa edes tarjota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei vaan ole niitä kauppoja lähellä vaan joutuisi linja-autolla lähtemään 100 km päähän.
En minä ole syyllistänyt ketään, joka ostaa netistä, kerroin vain omasta näkökulmasta. Turha siis uhriutua, jos sattuu asumaan noin kaukana kaupoista. Aika harva suomalainen kylläkin asuu noin syrjässä eikä edes autoa omista, joten turha ottaa tuollainen äärimmäinen esimerkki. Eiköhän tärkeintä ole, että kaikki löytävät oman tavan ostaa ne tavarat, joita ilman ei voi olla.
Ymmärrän täysin, että nettiostaminen on nopeaa, jos on tietyt merkit, tiukat kriteerit ja tarkat hakusanat kuin vain "paita, sininen", jolloin tuloksena on tuhat paitaa. Minä en ole tarkka kriteereistä, enkä ole kiinnostunut tietyistä merkeistä, joten mieluiten ostan fyysisen kaupan rajatusta valikoimasta. Se on minulle nopeinta. Nykyaikana todennäköisesti olen vähemmistöä.
Poistin ja latasin uudelleen kuusi myynti-ilmoitusta Vintediin. Tulen myöhemmin kertomaan kannattiko vaivannäkö.