Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tehdä lasten vanhoille dvd?
Aikanaan ovat kyllä toimineet, mutta katsomatta kaikkia läpi en voi antaa takuuta toimivuudelle. Meneekö nämä jossain ilmaiseksi vai onko roskiskamaa?
Anna ne turvakotiin.
Eikö tänne pitäisi olla 100% varma, että ne toimivat? Edellinen sanoi ettei voi antaa takuuta toimivuudelle. Olisi kiva, että edes kriisin keskellä oleville annettaisiin vain ehjää, eikä heitetä mitä sattuu..
Vierailija kirjoitti:
Jos ei oo tilaa hillota?
No sitten on eri juttu eli pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli muutama kuukausi sitten. Olen alkanut käydä läpi hänen kaappejaan, joissa on jos jonkinlaista kaapelia ja vekotinta joiden käyttötarkoitusta en tiedä. Miten edetä?
Kuvaat ne ja myyt yksitellen Torissa. Moni etsii sellaisia entisten kadonneiden tilalle. Niiden avulla saa vanhan laitteensa vielä käyttöön. Tee hyvän työn. Laita vaikka tekoäly analysoimaan erilaisten kaapelien nimiä. Tekoälyä (ja ostajia) kiinnostaa se, minkäiset päät/liittimet niissä kaapeleista ovat ja mitkä merkinnät esimerkiksi latureissa ovat.
Tässä on ihan älytön homma. Toki jos on aikaa.
Tätä mä teen joka viikko. Ilmoitusten tekemisiä. Eihän niitä tarvi kerralla tehdä. Vähän joka viikko, paljon tehty vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kuoli muutama kuukausi sitten. Olen alkanut käydä läpi hänen kaappejaan, joissa on jos jonkinlaista kaapelia ja vekotinta joiden käyttötarkoitusta en tiedä. Miten edetä?
Kuvaat ne ja myyt yksitellen Torissa. Moni etsii sellaisia entisten kadonneiden tilalle. Niiden avulla saa vanhan laitteensa vielä käyttöön. Tee hyvän työn. Laita vaikka tekoäly analysoimaan erilaisten kaapelien nimiä. Tekoälyä (ja ostajia) kiinnostaa se, minkäiset päät/liittimet niissä kaapeleista ovat ja mitkä merkinnät esimerkiksi latureissa ovat.
Tässä on ihan älytön homma. Toki jos on aikaa.
Tätä mä teen joka viikko. Ilmoitusten tekemisiä. Eihän niitä tarvi kerralla tehdä. Vähän joka viikko, paljon tehty vuodessa.
Ai sinulla on joka viikko myytävänä tavaroita, joista et tiedä mitä ne on? Tämähän se on tilanne kommentoijalla, joka mietti mitä tehdä sekalaisella setillä outoa elektroniikkatavaraa, joka puolisolta jäi.
Mitäpä tekisin tyhjille muovilaatikoille siis kannellisille säilytyslaatikoille jotka jäivät nyt "työttömiksi" kun hävitin varastosta tavaraa ja järjestin uudestaan ?
Hyvä mieli nyt kun säilytettävä vähemmän.
Varastossa on mukavan väljää ja kaikki löytyy.
Mattoja mulla liikaa. Laitan myyntiin ja yritän olla ostamatta uusia
Mitäpä tekisin tyhjille muovilaatikoille siis kannellisille säilytyslaatikoille jotka jäivät nyt "työttömiksi"
Anna minulle :).
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä tekisin tyhjille muovilaatikoille siis kannellisille säilytyslaatikoille jotka jäivät nyt "työttömiksi"
Anna minulle :).
Oikein mielelläni !
Tänään oli nätti sää, niin siirryin pihan "tavarapaljouden" eli rikkaruohojen kimppuun. Tuntuu kuin vuohenputket olisi ilmestynyt yön yli kukkapenkkeihin. Ärsytti kun ne peittivät alleen ihanat kevään kukkijat ja piha näytti epäsiistiltä. Päätin, että revin niitä edes hetken ja niin sitä alkuun päästyä tuli vietettyä homman parissa useampi tunti. Välillä vaihdoin hommaa ja palasin sitten samaan, niin johan alkoi tulosta näkyä. Samalla mietin, että samalla tavalla mulla on sisällä vaikea aloittaa tavaroiden läpikäynti, mutta pienen aikatavoitteen puitteissa saa lopulta aina edes jotain aikaan ja pikku hiljaa se alkaa näkyä ja tuottaa tulosta. Nytkin kun iso työ rikkaruohojen kanssa on tehty, voin keskittyä ylläpitoon eli ohimennen nipsasta yksittäisiä pois. Jätin tyhjän multapussin helposti saataville, että täyttelen sinne rikkaruohoja kun osuu kohdalle. Ylläpito on helpompaa kun joka päivä tekee edes vähän. Sama toimii sisällä kotona eli iso pahvilaatikko helppoon paikkaan ja sinne ohimennen laitan lahjoitukseen ja kiertoon meneviä.
Tämä nyt ei välttämättä kuulu ihan tähän aiheeseen mutta sanonpa silti että tosissaan välillä ärsyttää kun muut eivät viitsi viedä tavaroita paikalle. Joka kerta saa itse sanoa että vie tuo pois vie tuo pois vie tuo pois voi olla minuutin sisällä 10 tavaraa jotka näin väärillä paikoilla. Jostain syystä keittiön pöydälle pitää jättää juustohöylä munaleikkuri suola purkki 🙄 kengät pitää joka kerta jättää sen ainoan tuolin eteen jossa minä laitan kenkiäni jalkaan. Selitys on joka kerta sama oho en huomannut. Kyllä minä sanon että kyllä se huomataan ei vain viitsitä tehdä. Pidä tässä sitten siisteyttä yllä! Ja huom ei haittaa että joku huppari on tuolin selkänojalla tai juomalasi pöydällä mutta se että kaikki jätetään.
Täytyy tunnustaa että kerran piilotin munaleikkurin laatikkoon niin että se oli eri paikassa mutta silti ihan löydettävissä. Katsoin kun kopasi keittiössä kaikki kaapit ja laatikot eikä löytänyt. Joutui sitten syömään munansa kokonaisena. 😁
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei välttämättä kuulu ihan tähän aiheeseen mutta sanonpa silti että tosissaan välillä ärsyttää kun muut eivät viitsi viedä tavaroita paikalle. Joka kerta saa itse sanoa että vie tuo pois vie tuo pois vie tuo pois voi olla minuutin sisällä 10 tavaraa jotka näin väärillä paikoilla. Jostain syystä keittiön pöydälle pitää jättää juustohöylä munaleikkuri suola purkki 🙄 kengät pitää joka kerta jättää sen ainoan tuolin eteen jossa minä laitan kenkiäni jalkaan. Selitys on joka kerta sama oho en huomannut. Kyllä minä sanon että kyllä se huomataan ei vain viitsitä tehdä. Pidä tässä sitten siisteyttä yllä! Ja huom ei haittaa että joku huppari on tuolin selkänojalla tai juomalasi pöydällä mutta se että kaikki jätetään.
Täytyy tunnustaa että kerran piilotin munaleikkurin laatikkoon niin että se oli eri paikassa mutta silti ihan löydettävissä. Katsoin kun kopasi keittiössä kaikki kaapit ja laatikot eikä löytänyt. Joutui sitten syömään munansa kokonaisena. 😁
Voisiko tavaroiden levälleen jääminen johtua siitä, ettei ole helppoa paikkaa laittaa niitä paikoilleen? Toki meillä kaikilla on myös oma siisteyskäsitys ja aina se ei kohtaa muiden kanssa. Mutta meillä esim on tapana laittaa juustohöylä ja munaleikkuri leipäkoriin käytön jälkeen, jos ei suoraan tiskiin. On pois pöydältä, mutta helposti saatavilla, jos piakkoin taas tulee käyttöön. Korista sit siirretään tiskikoneeseen, kun tiskikone laitetaan päälle.
Ai että olen tyytyväinen vintedin myynteihin. Jo 150 tavaraa lähtenyt huushollista lopullisesti! No vieläkin on paljon jäljellä, ainakin 500 tavaraa vielä. Vähän kerrallaan, jaksaa jaksaa.
Vau! Todella hieno myyntisaldo edellisellä.
Itse olen myynyt Vintedissä yhteensä 39 tavaraa, lisäksi Tori myynnit ja yksi facessa myyty huonekalu.
Otin tavoitteeksi myydä 2 tavaraa/viikko ja tähän asti se on onnistunut. Vielä olisi noin 50 myynti-ilmoitusta aktiivisena.
Tänään vois taas yrittää saada jotakin sisällä tai pihalla aikaan. Peräkärryssä on vanhaa purettua aitaa joka pitäisi viedä jäteasemalle. Sitten vois käydä läpi kylppärin tavaroita ja eteisen tavaroita.
Olen tuskaillut yhden vanhan kännykän kanssa että myynkö sen esim Fonumille (katsoin että sais noin 60e) vai jätänkö varapuhelimeksi jos jostain syystä käytössä oleva rikkoontuu. Piti vaihtaa uuteen kun sairastan diabetes 1 ja verensokerisensorin malli vaihdettiin uudempaan eikä vanha puhelin tukenut siihen tarvittavaa sovellusta. Ni nyt on sit 1 ylimääräinen puhelin. Samalla vaihtui sormimittari uuteen malliin ja kysyin että mitä teen sille vanhalle toimivalle, sanoivat sairaalasta että heitä roskiin. Tämä oli minusta aika järkyttävää tuhlausta, en ole heittänyt vaan tallessa on.
Vierailija kirjoitti:
Löysin kirpparilta täydellisen 100% puuvillaa olevan Ivana Helsinki mekon, joka istuu minulle täydellisesti. Heti lähti pari polyesteri mekkoa omasta vaatekaapista Vintediin myyntiin, mutta tuskin niitä kukaan ostaa.
Alkuviikosta tuli tosi kivasti myyntejä Vintedissä, mutta nyt on ollut pari päivää hiljaisempaa. Jotain pitäisi silti saada myytyä, koska löysin kirpparilta myös täydellisen kesäkassin, jonka arvo uutena on 100€ ja sekin oli löytöjen löytö. Tässä ei ole kuitenkaan tarkoitus lisätä tavaramäärää, joten pakko lisätä myytäviä ja toivoa, että jotain lähtisi kiertoon.
Teen näin, että kun ostan vaatteen, minun on heitettävä joku vaate pois. Näin vaatteiden määrä ei pääse kasvamaan. En jaksa myydä ja postitella kun arki on täyttä, mutta lahjoitan paikalliselle hyväntekeväisyyskirppikselle. Välillä sinne menee kunnon aarteita löydettäväkdi.
Ostin just vintedistä toppatakin, tosi priiman, ja päädyin laittamaan 3 takkia eteenpäin. Tuli hyvä mieli, sillä vaatteiden määrää voisi karsia vielä pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Meille tarjottiin tänään pihakalusteita. Ensin kerrottiin, että täytyy uudet hankkia kun vanhat on niin "kuppaset ja rikki", tuolien jalat murtunut, sohvasta purkaantuu rottinki niin ettei voi enää käyttää, pöytä on klenkka ja maali hilseilee. Sitten heti perään iloisesti "nehän sopis teille". Ei kiitos.
Kaatopaikka maksaa, toisille voi dumpata ilmaiseksi. Siksi on näitä väkisin lahjottajia. Ei kannata ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut tähän mennessä aina Torin käyttäjä, mutta onko niin, että nyt pitäisi siirtyä Vintediin, jos haluaa saada tavaraa kaupaksi? Myytävänä olisi vaatetta ja kodintarvikkeita.
Itse suosin edelleen Toria. En käytä toridiiliä. Mutta on hyvä, että tavaran voi noutaa. Vintadiä en käytä. En siitäkään ole kovin hyviä kokemuksia kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Ai että olen tyytyväinen vintedin myynteihin. Jo 150 tavaraa lähtenyt huushollista lopullisesti! No vieläkin on paljon jäljellä, ainakin 500 tavaraa vielä. Vähän kerrallaan, jaksaa jaksaa.
Oot ollut tosi ahkera. Hyvä sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tavaroiden levälleen jääminen johtua siitä, ettei ole helppoa paikkaa laittaa niitä paikoilleen? Toki meillä kaikilla on myös oma siisteyskäsitys ja aina se ei kohtaa muiden kanssa. Mutta meillä esim on tapana laittaa juustohöylä ja munaleikkuri leipäkoriin käytön jälkeen, jos ei suoraan tiskiin. On pois pöydältä, mutta helposti saatavilla, jos piakkoin taas tulee käyttöön. Korista sit siirretään tiskikoneeseen, kun tiskikone laitetaan päälle.
Voisihan se, mutta ei johdu. Tavaroille on ihan omat järkevät paikat, on vain helpompi jättää ne just siihen mihin jäävät. Jos juustohöylän osaa ottaa laatikosta, sen osaa laittaa siihen myös takaisin.
Sain kahdet housut tuttavalta ja heitin kolmet huonot pois. Kahdet kengät lähti myös hävitykseen. Miksihän nuokin ovat kaapissa muhineet😁
Lisään vielä että meillä eivät laita leipiä leipäkoriin, joten sitä ei ole enää käytössä, tyhjä kori vei vain turhaan tilaa. Ainoa paikka jossa leipiä voi säilyttää on keskellä keittiön pöytää🤷
Ajattelin samaa. Tekoälyynkään ei voi luottaa 100%, joten kiva sitten saada negatiivista palautetta, kun myy mielestään tietyntyyppisen johdon, vaikka se onkin jotain muuta. Lisäksi pitäisi selvittää, miten paljon mikäkin piuha voisi käytettynä maksaa. Yrittäisin myydä/antaa koko kasan kerralla pois.