Yrittäjät äänestävät kokoomusta joka on leikannut koulutuksesta ja nyt yrittäjät valittavat että koulusta valmistuneet ei osaa mitään?
Miten voidaan taata laadukas oppiminen jos jatkuvasti leikataan ammattikoulutuksesta? Voisiko joku selittää?
Luulisi että vsrsinkin kokoomus (yrittäjien puolue), EK ja Suomen yrittäjät vaalisivat Suomen tasokasta koulutusta. Mutta ei.
Onko siis tarkoitus rapauttaa koulutus jotta saadaan alipalkattuja työntekijöitä ulkomailta?
Kommentit (108)
Mä en oo fyysisesti huonokuntonen tai sairas et mua tarvis leikellä niinku sua 😊
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo fyysisesti huonokuntonen tai sairas et mua tarvis leikellä niinku sua 😊
Luotatpa kovin hyvään onneesi.
Oletkin vähä-älyinen, joten siinä ei ole toisaalta mitään ihmettelemistä.
Sittenpä näät pikemmin, kuin uskoisikaan🙂
Onnea toimenpiteeseen. Sillä sitä sinä tulet tarvitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikouluissa on opetus ollut huonoa jo pitkään kun oppilaiden pitää itsenäisesti opiskella. Jo aikaisemmat oikeistolaiset hallitukset leikanneet koulutuksesta.
Muistamme että Sipilän hallitus leikkasi rajusti ja Petteri tuossa mukana ministerinä, muistona SE kuva jossa kyltissä lukee kiukutuksesta ei leikata ja kuitenkin leikkasivat.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi, että se oppilaiden osaamattomuus ei johdu rahasta eikä hallituksen säästöistä, vaan paljon enemmän asenteista ja oppilaiden tavoista ja kotitaustoista.
Milloinkaan ei koulutukseen ole pantu niin paljon rahaa kuin nyt, näinä vuosina, ja oppimisen suunta on koko ajan alaspäin, ollut useana vuonna.
Rahalla suuntaa ei korjata, vaan asenteen muutoksilla: oppilailta on alettava vaatia todellisisa panoksia omaan oppimiseens, vastuuta ja velvollisuuksia tehdä ja ahkeroida opintojen hyväksi, arvostelua on kiristettävä normaaliksi, ja armovitosista luovutaan. Oppilaan on kerrattava asiat ehtojen antamisen tai luokalle jättämisen uhalla, ellei pysty suoriutumaan niistä riittävän hyvin. Erityisopetusta vaativat ovat omassa ryhmässään, ei inkluusioidusti sotkemassa muiden etenemistä.
Koulutuksesta on koko ajan poistettu sitä rahaa. Pääasiassa Kokoomuksen toimesta. Mutta valehtele lisää. Isäntäsi tykkää kun nuolet persettä.
Onpa trolleilla taas huumorintaju heikossa hapessa. Mielensäpahoittajia koko sakki.
Muista nämä sitten, kun sua seuraavan kerran nukutetaan leikkausta varten 🙂