Oonko ihan kamala, kun loukkaannuin tästä? Mun paras ystävä menee naimisiin ensi...
Mun paras ystävä menee naimisiin ensi kesänä eikä pyytänyt mua kaasoksi. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta, ja ihan rehellisesti oletin että pyytää, koska olen ollut aina se joka hoitaa, järjestää ja pitää porukan kasassa. Nyt hän valitsi siihen yhden paljon hiljaisemman kaverin, jonka kanssa ei edes vietä samalla tavalla aikaa.
En tiedä pitäisikö mun esittää ettei tämä tunnu missään, mutta kyllä tuntuu. Väistämättä tulee mieleen, ettei hän halunnut ketään "liian näkyvää" viereensä omana päivänään. Nyt mun pitäisi vaan tulla tavallisena vieraana paikalle ja hymyillä kuin tässä ei olisi mitään outoa.
Oonko mä oikeasti hirveä ihminen, jos musta toi oli aika selvä viesti?
Kommentit (94)
Minulla on vähän samankaltainen tilanne, mutta olen se morsian. Tiedän, että eräs henkilö olisi luulet, että valitsen hänet kaasoksi, mutta otin toisen tyypin, joka on minulle henkisesti lähempi, kuin tämä toinen. Kaikenlisäksi hänkin on sellainen joka aina haluaa järjestää kaikkea, mutta hänen tapaansa kuuluu aina uhriutua siitä, että hän tekee ja stressata ihan järkyttävästi. Meillä on myös aivan erilaiset maut asioiden suhteen. En siis usko, että kyse on kateudesta vaan siitä, että tämä toinen on todennäköisesti hänelle henkisesti lähempi kuin sinä ja siksi haluaa jakaa häät hänen kanssaan.
Minusta se, että ajattelet asian olevan kateutta, kertoo aikamoista tarinaa sinusta itsestäsi. Huomaamatta nostat itseäsi muiden yli. Se ei ole hyvä piirre.
Olen voimakastahtoinen ja äänekäs ihminen, tehokas ja aikaansaava. Mutta vasta iän myötä opin ymmärtämään, miten paljon vien tilaa muilta. Kyse ei ole kateudesta, vaan siitä että kanssani on raskasta taistella puheenvuorosta ja tilasta. Minä ja "seesteinen" ei sovi samaan lauseeseen.
Jokaisella ihmisellä on persoonassaan ne heikkoudet ja vahvuudet. Olen hyväksynyt heikkoudekseni sen, ettei tällainen kaahottaja sovi joka tilaisuuteen, vaikka olen tietysti opetellut olemaan hiljaa ja antamaan tilaa. Mutta jos ystäväni tarvitsee puskutraktoria, niin täällä ollaan, valot vilkkuen!
On päivänselvää, miksi hän ei pyytänyt sinua. Hrr!
Vierailija kirjoitti:
AP:n viestin perusteella morsiammelta aivan oikea päätös.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sä kirjoitat, sitä vähemmän mairittelevan kuvan susta saa. Ehkä se ei pidä susta läheskään niin paljon kuin sä luulet.
Minulle tuli mieleen, että varmaan morsian ei olisi pahoillaan, vaikka ap ei pääsisi koko häihin.
Ymmärrän aloittajaa, sillä minäkin loukkaantuisin ja pahasti...
Olisiko tässä tilanteessa helpointa vaan kysyä kaveriltasi ystävälliseen sävyyn että tyyliin: Minulle tuli surullinen oli kun minua ei valittu kaasoksi vaikka olemme kovin läheiset kaverukset. Olen tuuminut kovin mikä vaikutti tähän päätökseen ja sen sijaan että arvailen, kuulisin sinun näkemyksen asiaan. Nythän AP kokee itsensä loukatuksi ja kuulostaa että hän on valmis heittämään kavereiden romukoppaan. Tuo voisi pelastaa tilannetta ja AP saisi varmuuden asiaan. Voi tosiaan olla että sulhasella on näpit pelissä tässä.
Olisin vain tyytyväinen kun ei tarvitse osallistua järjestelyihin vaan voi tulla häihin vieraaksi valmiiseen pöytään, ja joku muu on stressannut itsensä hajalle.
Ehkä hän ei sitten ollutkaan paras ystäväsi? Mikä sinä muuten olet arvottamaan toisten ihmisten ystävyyssuhteita?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei sitten ollutkaan paras ystäväsi? Mikä sinä muuten olet arvottamaan toisten ihmisten ystävyyssuhteita?
Tai pikemminkin SINÄ et ole hänen paras ystävänsä.
Oot kamala. Miksi kukaan haluaisi tuon nakin?
Ehkäpä olet just sellainen jyrä että tekisit hänen häistään sinun näköiset etkä morsiammen näköiset. Ehkä hän vain tuntee sinut liian hyvin
Siis parhaalla ystävälläsi on häät ja sen sijaan että iloitsisit hänen puolestaan, loukkaannut ettei hän antanut sinulle tarpeeksi huomiota ja tulit tulokseen että kaveripiiri on sinulle kateellinen ja pitää sinua uhkana ja siksi sinua ei valittu? :D
Kunnon dramaattinen narsistiprinsessa joka kääntää ystävän häät itseensä. Kaasona olisit varmaan tullut myös valkoisessa mekossa ja tunkenut mukaan alttarille kun olethan KAASO ja kyllä KAASON nyt pitää päästä keskipisteeseen kun on PARAS YSTÄVÄ ja VALITTU ja TÄRKEÄ ja PAREMPI KUIN MUUT.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko tässä tilanteessa helpointa vaan kysyä kaveriltasi ystävälliseen sävyyn että tyyliin: Minulle tuli surullinen oli kun minua ei valittu kaasoksi vaikka olemme kovin läheiset kaverukset. Olen tuuminut kovin mikä vaikutti tähän päätökseen ja sen sijaan että arvailen, kuulisin sinun näkemyksen asiaan. Nythän AP kokee itsensä loukatuksi ja kuulostaa että hän on valmis heittämään kavereiden romukoppaan. Tuo voisi pelastaa tilannetta ja AP saisi varmuuden asiaan. Voi tosiaan olla että sulhasella on näpit pelissä tässä.
Idioottimainen neuvo.
Vierailija kirjoitti:
AP:n viestin perusteella morsiammelta aivan oikea päätös.
morsiamelta
Vierailija kirjoitti:
Oot kamala. Miksi kukaan haluaisi tuon nakin?
Ehkäpä olet just sellainen jyrä että tekisit hänen häistään sinun näköiset etkä morsiammen näköiset. Ehkä hän vain tuntee sinut liian hyvin
morsiamen
Vierailija kirjoitti:
Häät ovat myös sulhasen. Mitä mieltä hän on sinusta?
Sulhanenhan on morsiamen häissä pelkkä pakollinen statisti. Häntä ei juurikaan tarvita. Riittää kun ilmestyy paikalle eikä ole liian kännissä.
Oletko kaunis ja hoikka? ehkä tämä syymä.
Tai toki voi olla syynä jos ikä tuonut kiloja vähän reilummin...
Suurin kysymys lienee se, että oletko sellainen ihmistyyppi, joka loukkaantuu, jos ei saa omaa tahtoaan läpi? Jos esimerkiksi morsiuspari haluaa oman näköisensä häät, ja sinulla taas on ihan päinvastaiset näkemykset, jyräätkö niin kauan että sinun ideointi on suorastaan luovutusvoitto?
Ei ole väärin olla määrätietoinen, tehokas ja aikaansaava, mutta löytyykö sinulta joustavuutta ja ymmärrystä siihen, ettei aina kaikkien näkemykset vastaa omiasi?
Sanot: onko naisporukoissa oikeasti näin paljon sitä, että näkyvämpi nainen koetaan uhkana?
Eli nytkin olevinaan punnitsit asioita ja käytöstäsi, mutta silti olet jo päättänyt, että olet näkyvämpi nainen, joka koetaan uhkana.
Kirjoitustesi perusteella useimmat arvelevat, että sinua ei valittu kaasoksi, koska olet päällepäsmäri. Itse arvelen, että kaasoksi valittu on vain morsiamelle läheisempi ja pitkäaikaisempi ystävä. Tosin luettuani viestisi olen sitä mieltä, että morsian teki joka tapauksessa oikean valinnan.