Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oonko ihan kamala, kun loukkaannuin tästä? Mun paras ystävä menee naimisiin ensi...

Vierailija
15.04.2026 |

Mun paras ystävä menee naimisiin ensi kesänä eikä pyytänyt mua kaasoksi. Ollaan tunnettu yli 10 vuotta, ja ihan rehellisesti oletin että pyytää, koska olen ollut aina se joka hoitaa, järjestää ja pitää porukan kasassa. Nyt hän valitsi siihen yhden paljon hiljaisemman kaverin, jonka kanssa ei edes vietä samalla tavalla aikaa.
En tiedä pitäisikö mun esittää ettei tämä tunnu missään, mutta kyllä tuntuu. Väistämättä tulee mieleen, ettei hän halunnut ketään "liian näkyvää" viereensä omana päivänään. Nyt mun pitäisi vaan tulla tavallisena vieraana paikalle ja hymyillä kuin tässä ei olisi mitään outoa.
Oonko mä oikeasti hirveä ihminen, jos musta toi oli aika selvä viesti?

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja joo, voi olla huippu jätjestelijä

ja joo, haluaa sun nauttivan häistä eikä hössöttä'mässä ympäriinsä, niin mä luulen

Minä olen ollut kaaso useissa häissä, ja organisoinut, kerännyt rahat , ja järjestänyt polttarit ja hääohjelman..... mutta en ole sitten kelvannutkaan muuhun. Vain hyväksikäytettäväksi. Oma vika, I know, rajat pitää osata asettaa. Nauti häistä täysin siemauksin vieraana, mutta mieti myös, että oletko sitten kuitenkaan BFF.? 

Vierailija
82/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja joo, haluaa sun nauttivan häistä eikä hössöttä'mässä ympäriinsä, niin mä luulen

Minä olen ollut kaaso useissa häissä, ja organisoinut, kerännyt rahat , ja järjestänyt polttarit ja hääohjelman..... mutta en ole sitten kelvannutkaan muuhun. Vain hyväksikäytettäväksi. Oma vika, I know, rajat pitää osata asettaa. Nauti häistä täysin siemauksin vieraana, mutta mieti myös, että oletko sitten kuitenkaan BFF.? 

En ole koskaan kaasona kerännyt rahaa häissä tai häiden järjestämiseen. Kerro ihmeessä lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentit kyllä osui sen verran, että jäin oikeasti miettimään näkeekö muut mut paljon raskaampana ihmisenä kuin itse kuvittelen. Olen varmaan just se, joka ottaa tilaa, järjestää, puhuu paljon ja menee eteenpäin. En ole pitänyt sitä huonona asiana, koska olen ajatellut että on helpompaa kun joku hoitaa.

Mutta sitten mulle tuli vähän ikävä ajatus. Entä jos mua ei jätetty kaasoksi pois siksi että olisin huono ystävä, vaan siksi että jotkut naiset haluaa viereensä mieluummin sellaisen, joka ei vie tilaa. Ja joo, tiedän että tästä revitään, mutta kysyn silti: onko naisporukoissa oikeasti näin paljon sitä, että näkyvämpi nainen koetaan uhkana?

Koska aika moni täällä sanoi suoraan, että en ehkä olekaan sellainen kuin itse luulen. Se on ihan mahdollista. Mutta yhtä mahdollista on sekin, että nainen saa olla "ihana, vahva ja aikaansaava" vain niin kauan kuin ei loista liikaa toisen vieressä.

En tiedä olenko nyt vaan katkera vai osuuko tämä johonkin, mistä ei vaan saa sanoa ääneen.

Ap

Itse voi kokea olevansa ihana, vahva ja aikaansaava, mutta oikeasti on päällepäsmäri, joka haluaa kaiken huomion ja kävelee mennen tullen muiden yli. 

Jos olisit se ihana, vahva ja aikaansaava, sinut olisi varmasti valittu kaasoksi.

Vierailija
84/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaasoksi on valittu henkilö, jolla on oikeasti merkitystä morsiamen elämässä.

Äitillä ei ole oikeasti merkitystä morsiamen elämässä?? Ei isällä?? Ei siskolla, ei veljellä, ehkä jopa omalla LAPSELLA??

Vierailija
85/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta avain on siinä, kuinka pohdit sitä, koetaanko "näkyvämpi nainen" uhkana ja saako nainen olla "ihana, vahva ja aikaansaava" vain tiettyyn rajaan asti.

Häät ovat morsiusparin juhla, eivät kaason. Kaason on hyvä olla aikaansaapa, organisointikykyinen ja jämpti mutta samalla muistaa, että morsian on päivän päätähti. Kaason tehtävä on kunniapesti, joka vaatii edellä mainittujen ominaisuuksien lisäksi myös kypsyyttä ja aitoa kykyä iloita toisen puolesta. Kaaso, joka väkisin järjestää polttareista itsensä näköiset morsiamen toiveista huolimatta tai haluaa loistaa kilpaa morsiamen rinnalla häissä on ymmärtänyt tehtävänsä täysin väärin. Tämä "hiljaisempi" ystävä on todennäköisesti asenteeltaan sopivampi kaason tehtäviin ja todennäköisesti aivan yhtä hyvä organisaattori kuin sinäkin. Jos sinä olet ollut porukassanne se, joka järjestää, junailee ja paimentaa, ei tämä kaasoksi valittu ystävä ole saanut mahdollisuutta hyödyntää vahvuuksiaan. Naimisiin menossa oleva ystävänne on ne sitä vastoin havainnut ja siksi valinnut hänet kaasoksi.

Vierailija
86/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet ärsyttävä. Et morsiamen mielestä, mutta ehkä jonkun kutsutun vieraan ? Joku vinkannut morsiamelle ettei sinua kaasoksi ?

Vierailija
87/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ap:n viesteistä kuva, että hän olisi sellainen "kauhujen kaaso", joka haluaa määrätä kaikesta ja itsekkäistä lähtökohdista niin, että loppujen lopuksi morsiuspukukin pitää valita sen mukaan, mikä sopii kaason mekkoon, eikä toisin päin. 

Ehkä pätevä järjestelemään asioita, mutta morsiamella saattaa olla jo selkeä kuva, millaiset häät haluaa ja kaasoksi valikoitui se ystävä, joka auttaa suunnitelman toteuttamisessa, eikä yritä huseerata päällimmäisenä. 

Ja vaikka syy olisikn se, että morsian kokee ap:n "uhkana", se johtuu vain siitä, että ap on osoittanut kyvyttömyytensä antaa päähenkilön loistaa omissa juhlissaan. 

Vierailija
88/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime sulhoa ja videoi tapahtuma. Järjestä niin, että kuvat/video päätyy hääkuvien ja esitysten joukkoon ;) Oppiipahan.

Vierailija
89/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet ettei tuo hiljaisempi ihminen olisi hyvä kaaso? Mistä tiedät kuinka läheisiä ovat? Voivat esim. Soitella. Toisaalta jotakin voi nähdä usein mutta kanssakäynti on pinnallista. Jotakin  harvoin mutta keskustelu on syvällistä.

Vierailija
90/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin olisit tyytyväinen. Ei stressiä , häihin juhlimaan ns.valmiiseen pöytään. Muista ettet sanallakaan arvostele kuinka  minä olisin tehnyt. 

Vierailija
91/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa sinun nauttivan häistä eikä tarvitse järjestää mitään. 

Vierailija
92/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kaasona kerännyt rahaa häissä tai häiden järjestämiseen. Kerro ihmeessä lisää!

Olisiko polttarien budjetista kyse. Kyllä niissä on naisten kesken pohtimista, useita usealla vuosikymmenellä kokeneena. 

Vierailija
93/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta show häissä, alat vetää ohjelmia, puheita, lapsille tehtäviä, annat lahjapusseja naisille, tilaat pizzat jatkoille, vedät hatusta morsiamen ryöstön ja PALJON  paremmin kuin virallinen kaaso... Kaikki huomaavat kuka on paras kaason rooliin! Varmaan saat jälkeenpäin paljon kiitosta morsiamelta! 

Vierailija
94/94 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa sinun nauttivan häistä eikä tarvitse järjestää mitään. 

Tämä. Ystävistä kannattaa lähtökohtaisesti ajatella hyvää, ellei sitten tule jotain oikeita perusteita muuttaa käsitystään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä