Työkaveri hiillostaa koko ajan
Vähän väliä laittaa viestiä, teethän sen ja sen, kaksi päivää sitten tullut sähköposti vastaamatta jne.
Teemme kaikki aivan hulluna töitä, etänä. Välillä menee päiviä ilman ruokataukoa ja muuta taukoa, mitään muuta en työpäivän aikana tee, kuin töitä.
Tämä työkaveri ollut hetki sitten burn out -lomalla, kohta olen minäkin, olen harkinnut vakavasti lopettamista. Ei ole esihenkilöni, joka taas vastaavasti ei puutu tämän työkaverin toimintaan, koska työkaveri on hyperaikaansaava joka asiassa mukana oleva. Syyttää omista virheistään muita ja ojentaa vielä päälle! Kun esihenkilökln tällaisen viestin lukee, eikö tulisi puuttua, ilman että erikseen valitetaan?
Kuvitteleeko hän, että teemme nopeammin hänen käskystään? Vtuttaa itse asiassa niin paljon, että pidän tauon aina kun noita viestejään tulee.
Olen ollut paikan päälläkin töissä, etänä tulee tehtyä valehtelematta moninkertaisesti enemmän töitä, kuin toimistolla. Enempään en pysty, enkä edes halua enää.
Pienellä palkalla ja liian vähillä resursseilla, mutta se onkin toinen tarina.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Käske sitä lopettamaan se. Jos ei auta niin ilmoitus tuosta esimiehelle. Mä haistattaisin pazkat sen käskyille.
Joo pitäis sanoa tai antaa mennä ohi korvien.. Pieni työyhteisö, ei haluaisi hankalan mainetta.
Jotain se kertoo, kun vapaa-ajan funtsii näitä, ehkä en vaan sovi koskaan tohon muottiin.
Sano ettei laita koko ajan viestiä. Jos haluaa työkaverin apua kysyy toiselta, että et ehdi vastailemaan koko ajan. Jos hiillostaa, pitääkö sun antaa sille Hiili lahjaksi, sellainen hyvin sammunut ja vuoden maannut.
Jos hoputetaan niin pitää tehdä hitaammin. Jos on kiire niin pitää mennä pitkälle ja hitaalle paskalle. Jutut voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja peräreiästä ulos.
Älä irtisano itseäsi, anna heidän erottaa tuotannollisista yms syistä.
Miksi ap et kommunikoi? Kun toinen kysyy, että teethän tämän, niin miksi et vastaa, että en nyt kyl ehdi (koska tämä ja tuo homma on tehtävä ensin). Miksi et vastaa niihin sähköposteihin? Miksi ajattelet, että sun ei tarvi sopia kolleegan kanssa, kuka tekee mitä, tai vastailla tämän kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap et kommunikoi? Kun toinen kysyy, että teethän tämän, niin miksi et vastaa, että en nyt kyl ehdi (koska tämä ja tuo homma on tehtävä ensin). Miksi et vastaa niihin sähköposteihin? Miksi ajattelet, että sun ei tarvi sopia kolleegan kanssa, kuka tekee mitä, tai vastailla tämän kysymyksiin?
Kyllä mä vastaan! Ja teen niin nopeasti, kuin pystyn.
Kun lähden mukaan tohon hoputtamiseen, tulee virheitä. Ei ole tarkoitus, että vastataan/hoidetaan viesti supernopeudella vaan sen takia, että saadaan viesti käsitellyksi. Välittämättä siitä, tuliko se asia hoidetuksi vai vaan siirretyksi parilla päivällä eteenpäin näön vuoksi.
Jotkut asiat ovat sellaisia, joista tarvitaan jonkun kolmannen osapuolen näkemys. Jos siihen menee muutama päivä, että sen näkemyksen saa, on aivan turha kasvattaa postin määrää vastaamalla en tiedä. Sen vuoksi vaan, ettei olisi vastaamattomia viestejä.
Ethän sä nyt voi antaa kollegan pompottaa tolleen. Haistatat pitkät ja sanot että teet ne hommat mitkä esimies määrää.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoputetaan niin pitää tehdä hitaammin. Jos on kiire niin pitää mennä pitkälle ja hitaalle paskalle. Jutut voi antaa mennä toisesta korvasta sisään ja peräreiästä ulos.
Älä irtisano itseäsi, anna heidän erottaa tuotannollisista yms syistä.
Neuvon ystäviä näin. Miten se onkin vaikeaa, kun osuu omalle kohdalle 😳.
Kuulostatte molemmat yhteistyökyvyttömiltä ja kommunikaatiokyvyttömiltä.
Minulla oli työyhteisössä myös pomottaja, taloushallinnon työt oli osittain ulkoistettu ja hän oli sitäkautta samoissa tehtävissä ja pomotti vaikkei esimieheni ollutkaan, tehtiin molemmat itsenäisesti osan yhteisestä projektista, osat sitten yhdistettiin joten tsekattiin välillä. Laittoi minulle sitten huomautuksen virheestä laajalla jakelulla mm molempien esimiehet ja firman omistaja. Virhettä ei ollutkaan vaan hän ei ymmärtänyt asiaa, selostin asian samalla jakelulla ja sen jälkeen kaikista hänen tekemistä virheistä laitoin kommenttia yhtä laajalla jakelulla. Pomotus loppui aika nopsaan ja sen jälkeen sujui tsekkailu kahdestaan.
Joten laajenna pomotukset niin että esimiehesi näkee ne.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli työyhteisössä myös pomottaja, taloushallinnon työt oli osittain ulkoistettu ja hän oli sitäkautta samoissa tehtävissä ja pomotti vaikkei esimieheni ollutkaan, tehtiin molemmat itsenäisesti osan yhteisestä projektista, osat sitten yhdistettiin joten tsekattiin välillä. Laittoi minulle sitten huomautuksen virheestä laajalla jakelulla mm molempien esimiehet ja firman omistaja. Virhettä ei ollutkaan vaan hän ei ymmärtänyt asiaa, selostin asian samalla jakelulla ja sen jälkeen kaikista hänen tekemistä virheistä laitoin kommenttia yhtä laajalla jakelulla. Pomotus loppui aika nopsaan ja sen jälkeen sujui tsekkailu kahdestaan.
Joten laajenna pomotukset niin että esimiehesi näkee ne.
Ymmärrän sinua niin hyvin, juuri tällainen toimintatapa.
Erotuksena, että esihenkilö ei kommentoinut mitenkään. Ryhmässä siis ojensi työkaveri virheestä, jonka teki itse.
Ehkä tuosta nyt pitäisi osata lukea ja osaankin, lähteä pitäisi, tuskin tulee tilanne parantumaan.
Käske sitä lopettamaan se. Jos ei auta niin ilmoitus tuosta esimiehelle. Mä haistattaisin pazkat sen käskyille.