Sukupuolia on kaksi
Ei yksi, kolme taikka vielä enemmän. Kaksi.
Sukupuolesi voit tarkistaa kurkkaamalla housuusi. Jos siellä on vagina olet nainen, jos siellä on penis olet mies. Kirurgialla mutiloituja, keinotekoisia reikiä tai letkuja ei lasketa.
Kommentit (739)
Vierailija kirjoitti:
"Tuossahan myös sanotaan, että "jotkut" väistävät ja se jotkut on naiset, jotka väistävät. "
Sanoisin kyllä että se on ollut aina se trans-ihminen joka ei ole kokenut kuuluvansa mihinkään joukkoon joka on väistänyt ja ollut menemättä todella moneen paikkaan.
Miksi te sitten halusitte myös ei-transeille, pervoperteille ja opportunisteille pääsyn naisten ja tyttöjen intiimitiloihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä sinut oikeuttaa väheksymään niiden oikeutta turvalliseen tilaan, jotka kokevat aikuisen miehen naisten uimahallitiloissa uhkaavaksi? "
Lähinnä se että se ei vaikuta olevan todellisuudessa mikään suuri ongelma vaan lähinnä tällainen palstaväittelyongelma. Sukupuolimerkintänsä on saanut vaihtaa omalla ilmoituksella jo useita vuosia mutta mitään suuremma luokan ongelmaa ei ole näkynyt. Vaikka siis ennen lakimuutosta ennusteltiin partaisten äijien vyöryä naisten pukuhuoneisiin. Eipä ole näkynyt.
"Itse en taida kokea sitä uhkaksi, että transnainen käyttää naisten tiloja, mutta miksi he eivät huomioi muiden toisenlaisia tunteita, vaan ainoastaan vaativat muiden huomioivan heitä? Kerropa se, jos osaat?"
Aika lailla vieraiksi heidät tunnetaan miestenkin pukuhuoneissa. Joten jos he yleensä haluavat jossain päästä käymään niin johonkin heidän pitäisi kuitenkin sopia, eikö vain?
En muista paikkakuntaa, mutta aivan äskettäin transnainen, joka ei ollut käynyt transitiossa, vaan oli vain naisen vaatteisssa, oli nostamassa oikeusjuttua täällä Suomessa kuntaa vastaan, kun se oli kieltänyt häntä menemästä naisten puolelle uimahalliin.
Miksi transnaiset eivät voi kunnioittaa muita ja käyttää unisex-tiloja? Erityisesti sellaiset, jotka eivät ole penistään poistaneet.
Kajaanilainen transnainen Janni Tikkanen ohjattiin käyttämään miesten ryhmäpukuhuonetta Kaukaveden uimahallissa, vaikka hän on juridisesti nainen.
Tapahtumaketju sai alkunsa, kun Tikkanen ilmoitti kaupungille, että hän on nykyisin nainen eikä siksi voi käyttää miesten pukeutumis- ja suihkutiloja.
Uimahalli ohjeisti, että vaatteiden vaihtoon voi käyttää miesten ryhmäpukuhuoneessa sermillä eristettyä tilaa, josta pääsee sermilliseen suihkuun. Tikkanen pitää ohjeistusta törkeänä ja lainvastaisena ja kertoo tehneensä siitä rikosilmoituksen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011463484.html
Kun katsoo Tikkasen kuvia, niin ymmärtää yskän.
Huomaat varmaan että hän ei sanallakaan pyytänyt, saatikka sitten vaatinut, päästä naisten puolelle. Hän ei vain halunut joutua miesten puolelle, jonne hän ei koe kuuluvansa ja jossa hän ei koe oloaan turvalliseksi.
Jutun perusteella hän nimenomaan halusi käyttää naisten puolta.
"Missä uimahalleissa miehet ja naiset käyvät samassa suihkutilassa tai saunassa nakuina ja riisuvat samassa unisex-pukkarissa? Kuinka moni nainen tai tyttö haluaa sellaista?"
Niissä ei siis ole sellaisia yhteistiloja joissa pitäisi olla nakuna vaan jokaisella on oma koppi jossa pukea ja riisua ja sellainen suhku johon muut eivät suoraan näe.
"Miksi te sitten halusitte myös ei-transeille, pervoperteille ja opportunisteille pääsyn naisten ja tyttöjen intiimitiloihin?"
Miksi kuvittelet minun sellaista haluavan? Itse haluan puku- ja pesutilat joissa ihan jokaisen intimiteetti on suojattu sukupuolesta riippumatta. Ei siis mitään riisumista ja peseytymistä muiden silmien alla.
"Tuolla logiikallahan transnaiset voivat sitten käyttää muiden miesten kanssa samoja vessoja ja pukkareita."
Sillä logiikalla ei tarvita sukupuolittuneita tiloja koska jokaisella on oma rauha pestä ja pukeutua.
Vierailija kirjoitti:
"Tälle suomalaiselle transnaiselle ei riittänyt hänelle osoitettu unisex-tila, vaan hän vaati pääsyä naisten pukuhuoneeseen ja suihkutilaan. "
No joku yksilä vaatii jotain mutta ei se ole sama asia kuin että joku iso joukko vaatisi jotain.
Mutta sitä ihmettelen muuten että kun kirjoituksistasi saa sen kuvan että joku valtava joukko peniksellisiä olisi koko ajan tunkemassa naisten pukuhuoneeseen niin miten se yksi pieni unisex-pukutila riittää heille kaikille?
Olen pariinkin kertaan sanonut, että ihmisiä, jotka käyttäytyvät ongelmallisesti on vain vähän, mutta sinä vain jatkat sanojeni vääristelyä.
Valitettavasti jos joku tekee jotain sopimatonta, se on uhrille aina pitkäaikainen trauma. Siksi ei pidä mahdollistaa esimerkiksi sitä, että mies, joka vaanii vaikkapa vessassa naisia ja paljastelee siellä tai mitä sitten tekeekään, voi vapaasti terrorisoida suuren joukon naisia elämää, ennen kun sille pannaan stoppi. On todella vaikea ymmärtää transaktivistien muuten kuin siten, että heille naisten turvallisuus ei merkitse mitään. Kun kerran sekään ei auta, että näitä tapauksia pulpahtelee Suomessakin, että transihmisten oikeuksien varjolla pääsee tapahtumaan erilaisia häirintätapauksia.
"muille" omat tilat, case solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä sinut oikeuttaa väheksymään niiden oikeutta turvalliseen tilaan, jotka kokevat aikuisen miehen naisten uimahallitiloissa uhkaavaksi? "
Lähinnä se että se ei vaikuta olevan todellisuudessa mikään suuri ongelma vaan lähinnä tällainen palstaväittelyongelma. Sukupuolimerkintänsä on saanut vaihtaa omalla ilmoituksella jo useita vuosia mutta mitään suuremma luokan ongelmaa ei ole näkynyt. Vaikka siis ennen lakimuutosta ennusteltiin partaisten äijien vyöryä naisten pukuhuoneisiin. Eipä ole näkynyt.
"Itse en taida kokea sitä uhkaksi, että transnainen käyttää naisten tiloja, mutta miksi he eivät huomioi muiden toisenlaisia tunteita, vaan ainoastaan vaativat muiden huomioivan heitä? Kerropa se, jos osaat?"
Aika lailla vieraiksi heidät tunnetaan miestenkin pukuhuoneissa. Joten jos he yleensä haluavat jossain päästä käymään niin johonkin heidän pitäisi kuitenkin sopia, eikö vain?
En muista paikkakuntaa, mutta aivan äskettäin transnainen, joka ei ollut käynyt transitiossa, vaan oli vain naisen vaatteisssa, oli nostamassa oikeusjuttua täällä Suomessa kuntaa vastaan, kun se oli kieltänyt häntä menemästä naisten puolelle uimahalliin.
Miksi transnaiset eivät voi kunnioittaa muita ja käyttää unisex-tiloja? Erityisesti sellaiset, jotka eivät ole penistään poistaneet.
Kajaanilainen transnainen Janni Tikkanen ohjattiin käyttämään miesten ryhmäpukuhuonetta Kaukaveden uimahallissa, vaikka hän on juridisesti nainen.
Tapahtumaketju sai alkunsa, kun Tikkanen ilmoitti kaupungille, että hän on nykyisin nainen eikä siksi voi käyttää miesten pukeutumis- ja suihkutiloja.
Uimahalli ohjeisti, että vaatteiden vaihtoon voi käyttää miesten ryhmäpukuhuoneessa sermillä eristettyä tilaa, josta pääsee sermilliseen suihkuun. Tikkanen pitää ohjeistusta törkeänä ja lainvastaisena ja kertoo tehneensä siitä rikosilmoituksen.
Huomaat varmaan että hän ei sanallakaan pyytänyt, saatikka sitten vaatinut, päästä naisten puolelle. Hän ei vain halunut joutua miesten puolelle, jonne hän ei koe kuuluvansa ja jossa hän ei koe oloaan turvalliseksi.
Olen eri, mutta hänelle osoitettiin unisex-tila, joka ei hänelle kelvannut.
Eikä osoitettu, vaan miesten ryhmäpukkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tälle suomalaiselle transnaiselle ei riittänyt hänelle osoitettu unisex-tila, vaan hän vaati pääsyä naisten pukuhuoneeseen ja suihkutilaan. "
No joku yksilä vaatii jotain mutta ei se ole sama asia kuin että joku iso joukko vaatisi jotain.
Mutta sitä ihmettelen muuten että kun kirjoituksistasi saa sen kuvan että joku valtava joukko peniksellisiä olisi koko ajan tunkemassa naisten pukuhuoneeseen niin miten se yksi pieni unisex-pukutila riittää heille kaikille?
Olen pariinkin kertaan sanonut, että ihmisiä, jotka käyttäytyvät ongelmallisesti on vain vähän, mutta sinä vain jatkat sanojeni vääristelyä.
Valitettavasti jos joku tekee jotain sopimatonta, se on uhrille aina pitkäaikainen trauma. Siksi ei pidä mahdollistaa esimerkiksi sitä, että mies, joka vaanii vaikkapa vessassa naisia ja paljastelee siellä tai mitä sitten tekeekään, voi vapaasti terrorisoida suuren joukon naisia elämää, ennen kun sille pannaan stoppi. On todella vaikea ymmärtää transaktivistien muuten kuin siten, että heille naisten turvallisuus ei merkitse mitään. Kun kerran sekään ei auta, että näitä tapauksia pulpahtelee Suomessakin, että transihmisten oikeuksien varjolla pääsee tapahtumaan erilaisia häirintätapauksia.
Kuuleppa, transaktivismi lähtenee siitä oletuksesta että trans ei huiputa vaan oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
"Eli miesten ja naisten erilliset tilat ovat mielestäsi tarpeettomia?"
Ei vaan että näissä tiloissa pitäisi vielä olla jokaiselle oma mahdollisuus yksityisyyteen jolloin ei tulisi ongelmia jos joku näyttää hieman erilaiselta.
Penis ei ole mikään naiskehon variaatio :DDD
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne kelpaa.
jos busseissakin olisi oma tila jokaisella (tätä on suunniteltukin) niin yksityisautoilu vähenisi varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä osoitettu, vaan miesten ryhmäpukkari.
Sermillä erotettu tila ja erillinen suihku, johon muilla ei ole pääsyä. Tämä ei kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
"Asia tuli selväksi, käytännössä siis kannatat naisten pysymistä poissa, jos eivät halua olla alastomina kenen tahansa miesten kanssa samassa tilassa eli naiset väistävät kuten he ovat aina tehneet. "
Ei vaan totean vain sen faktan että vuosikymmeniä trans-ihmiset ovat automaattisesti olleet se joka väistää.
Käyn muuten viikottain niin uimahallissa kuin kuntosalillakin ja monissa eri paikoissa ja näin ihan perinteisenä naisena en ole ikinä vielä kohdannut tilannetta jossa olisin kokenut minkäänlaista tarvetta väistää jotain ihmistä.
En siis oikein näe että ongelma olisi oikeasti suuri.
Sinä et voi kuitenkaan yksipuolisella päätöksellä luovuttaa naisten ja tyttöjen tiloja unisex-tiloiksi. Vaikka sinua ei haittaisi tai et ole huomannut mitään, niin sukupuolen itsemäärittely on ongelma ihan periaatetasolla. Suomen laki ei tunnista naista eikä takaa peniksettömiä tiloja.
Minä olen nainen ja sinä mies et tule minun kanssani samaan pukuhuoneeseen tai sellaiseen saunaan jossa ollaan alasti. Minua ei kiinnosta oletko ”korjannut” sukupuolesi tai mikä olet juridisesti. Sinä et mene läpi. Vaadi kaupungilta oma pukuhuone teikäläisille mutta sen valmistumiseen asti sinä käyt miesten puolella tai et käy uimassa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne kelpaa.
perusteletko pikkasen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aina ei voi. Joskus harvoin syntyy lapsi jonka sukuelimissä on piirteitä molempien sukupuolten elimistä. Tätä kutsutaan intersukupuolisuudeksi.
Ainahan niitä poikkeuksia on. DNA-testi kyllä kertoo totuuden.
Ei siinä mitään dna-sekvensointia tehdä vaan tarkistetaan karyotyppi. Etkä ota mitenkään kantaa, mitä ks. poikkeusten tulisi tehdä. Heitäkin syntyy kymmeniä joka vuosi.
Suomessa syntyy tusinan verran lapsia, joiden sukupuoli on epäselvä syntymän hetkellä. Eivätkä he liity mitenkään keskusteluun sukupuolten määrästä tai transsuista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nainen ja sinä mies et tule minun kanssani samaan pukuhuoneeseen tai sellaiseen saunaan jossa ollaan alasti. Minua ei kiinnosta oletko ”korjannut” sukupuolesi tai mikä olet juridisesti. Sinä et mene läpi. Vaadi kaupungilta oma pukuhuone teikäläisille mutta sen valmistumiseen asti sinä käyt miesten puolella tai et käy uimassa ollenkaan.
No sinä et sitä päätä. Jos et halua jakaa pukkaria transnaisen kanssa niin älä käy missään missä on yhteisiä pukeutumis- tai peseytymistiloja.
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on juuri se, ettei transidentifioituville miehille kelpaa kolmannet tilat ja lisävaihtoehdot, vaan on pakko päästä nimenomaan sinne naisten ja tyttöjen keskelle. Ei mitään kunnioitusta naisten ja tyttöjen tahdolle, turvallisuudelle ja yksityisyydelle. Syytä voimme vain arvailla.