Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**)) KESÄNUPUT 29.9.-5.10. ((**

29.09.2008 |

Viimeviikkoiset: http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Kaunista viikkoa kaikille :)

Piia ja Lari

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaan pääsen koneelle!! olipas kiva lukee teidän kuulumiset!! me muutettii kesäkuussa uudella paikkakunalle ja täällä ei ole tuttuja!! vähän yksinäistä!! ku mies lähtee töihin 5.30 ja tulee kotio 18.00 jälkeen ja välillä vast 21.00!! ei ymmärrä mun "pahaa oloa" en tiedä, mut nyt jotenki ahistaa!! tykkään asua täälä jne..mut olen vaan niin yksinäinen! onneks täältä ei ole hirveen pitkämatka vanhalle paikkakunnalle, mut bensa on niin kallista!! eikä sit viitti joka päivä ajella kavereiden luo!! kerran viikossa pyrin käymään kaupolla ja moikkaamassa tuttuja ettei pää sekoa!! helppo miehen on sanoa ku käy töissä ja näkee tuttuja!! olis itse kotona..kotona..kotona ja kotona 24/7!!! toivotaan et tää olotila menee pian pois!!!

mies tuli kotio..palaan...

Vierailija
22/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tintti: sulla on varmasti rankkaa, ei pelkkää kotona oloa kahdestaan vauvan kanssa vain kestä loputtomiiin, vaikka onhan sekin kivaa, mutta liika on liikaa.

Mä en sitten eilen mennytkään sinne jumppaan vaikka niin uhosin. En jaksanut alkaa tappelemaan asiasta. Sovittiin että pääsen sitten perjantaina. Mun mielestä tosin jos olisin käynyt tiistaina niin perjantaina olisi taas uuden jumpan aika, mutta antaa olla. Harmittaa vähän tosin vieläkin etten sitten päässyt, vauvakin päätti nukkua koko sen ajan minkä olisin ollut poissa, joten tavallaan jäin ihan turhaan kotiin. Osaanpas minäkin sitten pienestä asiasta kehittää ison harmin ;)

Lisäksi eilen oli muutenkin huono päivä. Takana oli huonosti nukuttu yö, kun vauva heräsi tunnin välein ja kuudelta ei enää nukahtanut uudelleen. Lisäksi ei nukkunut päikkäreitä kuin liikkuvissa vaunuissa, joten en saanut rauhassa syötyä, kotitöistä nyt puhumattakaan.

Vauva oli koko ajan niin kiukkuinen että alkoi huutamaan aina kun koitin hetkeksi laskea hänet johonkin. Aina kun söin yritin vaihdella vauvaa sitterin ja leikkimaton välillä ja pitää sylissä kun sain toisen käden vapaaksi, mutta silti ei oikein ollut tyytyväinen. Sitten minä vielä vähän väliä yritin laittaa vauvaa nukkumaan, mutta luovutin kun alkoi protestoimaan vastaan. Joten koko päivä oli sellaista nukkua vai eikö nukkua leikkiä. Vauvakin oli ihan sekaisin kun ei sitten tiennyt ollenkaan koska oli aika mennä nukkumaan. Kuudelta illalla vauva oli sitten niin hermona että menin sängylle hämärään imettämään ja siihen sitten nukahti. Ongelmana vain että tämä ollaan yleensaä tehty kun ollaan menty yö-unille. Kahdeksan aikaan vauva alkoi itkeä ja mies kävi hakemassa sen katsomaan meidän kanssa telkkua. Vauva raasu oli jotenkin ihan sekaisin, näytti siltä että ei tajua keitä me ollaan, kuka itse on ja missä ollaan ja onko yö vai päivä. Oli selvästi luullut että oli jo yöunien aika. Oli niin uninen että yritettiin laittaa vuavaa takaisin nukkumaan, mutta eihän se enää niin vain onnistunut ja vauva protestoi sitä vastaan. Selvästi ei kuitenkaan halunnut valvoakaan kun oli kuvitellut että oli yö. Lopputuloksena oli että tunnin verran taas vuorotellen yritin valvottaa ja nukuttaa vauvaa ja vauva hermostui koko ajan vain enemmän. Voi raukkaa. Loputla päätin että pakko se on saada nyt nukkumaan ja nukutin vauvaa iäisyyden. huoh. Tästä lähin imetän sängyssä maaten vain yöllä ja päivällä laitan nukkumaan vasta kun on oikeasti väsynyt ja sitten en luovuta ennen kuin vauva nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin jotenkin todella paljon oman ajan tarpeessa ja ajattelin että käyn sitten suihkussa rauhassa ja mies on vauvan kanssa sen aikaa. Muttamutta kun pääsin suihkuun niin kuulin että vauva alkoi huutaa eikä oikein lopettanut millään. Mulla tuli siteen kiire pois suihkusta, jos vaikka vauvalla on jo nälkä. Se siitä rauhasta sitten. Lopputuloksena oli sitten se että multakin tuli itku ja itkettiin vauvan kanssa yhdessä. ei hyvä juttu ollenkaan.

Toivottavasti tänään on taas parempi päivä, Ja hatunnosto teille kaikille muille, jotka elelette useamman kuin yhden lapsukaisen kanssa!

sroigh ja nyt taas maailman ihanin vauva 3kk ja 1vko.

Vierailija
24/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten jo lokakuu :) Viikot menevät kyllä sellaista haipakkaa, ettei mitään määrää...

En ole taas moneen päivään päässyt näille sivuille lainkaan. Toivottavasti viestini tulee nyt perille. Olen joka tapauksessa ihan pihalla kaikkien kuulumisista.

Sen verran tuossa lukaisin, että on ollut juttua vierastamisesta. En ole vielä huomannut vierastamista, mutta emme kyllä ole pitkään aikaan ketään perheen ulkopuolista nähneetkään. Olemme olleet jumissa neljän seinän sisällä kun olemme olleet kipeänä vauvaa myöten ja vasta nyt tuntuu, että alamme olla terveitä.

Hampaita sen sijaan taitaa olla tulossa. Aurora on alkanut kuolata ihan hirveästi ja kädetkin menee koko ajan suuhun. Tuttia hän ei kelpuuta vieläkään. Etusormi ja peukalo yhtäaikaa suussa on paras "tutti".

Toissapäivänä hän hokasi alkaa käyttää ääntään. Oikeasti, tarvitsen kohta kuulosuojaimet. Ääntely on sellaista murinaa ja kirkumista. Hirveän kova ääni tällä meidän nuorimmaisella ja hän nyt jostakin syystä nauttii kiljumisesta nyt. Tätä on jatkunut jo yli viikon ja alan olla melko kyllääntynyt neidin äänenkäyttöön. Se alkaa jo aamulla ennen seitsemää ja pitkin päivää sitten intoutuu kirkumaan milloin missäkin, enimmäkseen sylissä ja sitterissä nämä kielenkannat laukeavat. Muutenkin neiti jokeltelee ihan tauotta...ja on tosi onnellinen saadessaan huomiota. Hekotteleekin jo ääneen, mutta kunnon naurua en ole kuullut vieläkään.

Luonteeltaan hän on paljastunut erittäin rauhalliseksi, vielä rauhallisemmaksi kuin isosiskonsa, josta ajattelin, ettei niin rauhallista lasta olekaan. :D Alkaa tuntumaan siltä, että Aurora ei ihan heti ala liikkumaan. Tosi ryhdikkäästi jo "istuu" tuettuna sylissä, mutta mitään vatsalle kääntymistä tuskin tapahtuu vielä pitkään aikaan. Lattialla ollessaankin imee vaan sormiaan ja nukahtaa kaiken metelin keskellä. Toki osaa jo kieputtaa itsensä akselinsa ympäri, nostaa selällään ollessaan pyllyä ilmaan ja kiemurtelee siten eteenpäin, on löytänyt jo kädet, yrittää tarttua niillä ja leikkii jaloillaankin, muttei ole yhtään kiinnostunut kääntymisestä.

Lokakuusta on tulossa kiireinen. Jostakin syystä tuonne syyslomalle on pakkaantunut ihan hirveästi menoa. Lähinnä lasten hammaslääkärikäyntejä ja oma kampaamoaika yms. Pitäisi mennä katsomaan pappaakin monen tunnin ajomatkan päähän, mutten oikein osaa sovittaa reissua minnekään järkevään kohtaan, ainakaan syyslomalla. Tässä on nyt jysähtänyt sellainen suunnaton stressi päälle. Kodin hoitaminen ja kaikkien neljän lapsen asioista, harrastuksista + omasta itsestä huolehtiminen vie aikaa ja energiaa melko lailla. Eihän tässä ehdi enää rentoutumaan. Jos olisin töissä, ei elämästä tulisi yhtään mitään, kenelläkään ei olisi lankoja käsissään ja arki olisi yhtä kaaosta.

Jep, kai sitä täytyy jatkaa siivoamista...

Kanelisokeri & tytöt

Vierailija
25/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä se aikaa kuluu niin nopeesti???Taas on keskiviikko ja illalla vauvauinnin aika- ja musta tuntuu niin ku me oltas oltu sielä vauvauinnis just eilen...Siis mihin se viikko oikein hävis?

Sitä piti muuten kysymäni ku joku täälä aiemmassa ketjussa puhui (en nyt muista kuka) että ovat vauvan kanssa käyneet jo pitkän aikaa vauvauinnissa...Niin eikö se olekaan joka paikassa se sama 3kk sääntö? Siis että sen ikäsenä vasta sais alottaa vauvauinnit?Ainakin meillä täälä Oulussa saa alottaa vasta sinä päivänä ku täyttää 3kk, sen ikäsenä vissiin vauvalle tulee se joku ihme "sukellusrefleksi" vai mikähän se ny oli (just niinku siitä 02-mainoksesta :D)...

Kuulostaapa ikävältä Sroigh ettet taaskaan päässyt jumppaamaan...Mä olin eilen stepissä ja kyllä teki hyvää :D Huomenna olis taas mun jumppapäivä mutta mies oli ehtiny mennä lupaamaan kaverillensa raksa-apua just huomiselle, joten täytyy siirtää se jumppa sitte perjantaille...Ja muutenki kuulosti raskaalta tuo teidän eilinen päivä- tsemppia!!!Kyllä meillä vaan onki ollu helppoa ton pojan kaa ku teidän juttuja lukee...Ei oo ollu mitään allergioita ainakaan vielä havaittavissa ja tarpeen tullen suostuu pullostakin syömään jos äippä haluaa lähteä johonki...Mitä sitten jos yöllä vähän heräilee, se on pientä se...En kyllä enää valita!!!!

Tintille myös jaksamisia ja tsemppiä siihen kotonaolemiseen...Ymmärrän kyllä tunteen jos vielä vieraalla paikkakunnalla asuu eikä oikein tuttujakaan oo...

Tervetuloa mukaan (nyt ehdin unohtaa jo nimimerkin, mutta sinä joka asut Espanjassa) :) Kyllä tänne sekaan mahtuu!!!

Matkustamisestakin on ollu puhetta...Mulla olis kans aivan kamala hinku lähteä johonki reissuun ulkomaille nyt tulevan talven aikana...Mutta mihin? Haluttais mennä johonki lämpöseen, mutta sillon pitäs lähteä kaukomatkalle ja viittikö ton ikäsen kans vielä mihinkää Thaimaahan esim. lähteä...Täälä lähempänä ei sitten oikein oo niitä aurinkovarmoja paikkoja talviaikaan...Kanariallakin on käyty ja se ei oikein ollu meidän paikka...En sitte tiedä että olisko sekin jo ihan mukava paikka näin perheelliselle...Ollaan käyty sielä sillon ku oltiin kaksistaan..

Krabilla Thaimaassa on ollu meidän paras reissu muutama vuosi sitten ja sinne haluaisin mennä vielä uudestaanki- mutta ku se on kuitenki vähä sellanen "likainen" maa, viittiikö sinne vauvan kanssa lähteä- mitä ootte mieltä? Ja tietenki ne pitkät lentomatkat....Taas täälä Euroopassa jossa on vähän "puhtaampia" maita- ei oo lämpöstä talviaikaan....Vaikeeta!!!!

Kanelisokeri:Teidän tyttö tuntuu olevan liikkumisen suhteen melko samanlainen ku meidänki poika...Mahaltaan meinaa jo selälleen kääntyä, mutta ei toisinpäin...Ei minkäänlaista aikomustakaan...Molemmilla käsillä kyllä tarttuu kovasti ja yrittää tuttiakin viedä suuhun, siinä vielä onnistumatta. Mutta siis tuntuu että tykkää enemmänki tutkia kaikkia juttuja ku lähteä liikkelle...

Laitoin äsken pojan talvivaatteita jo pesukoneeseen esipestäväksi siltä varalta että niitä kohta jo alkais tarvittemaan...Ostin Artilta ihanan vaaleansinisen Minymo-haalarin ja Tinttu-lakin-ne on kyllä aivan mahtavat. Haalari vaan on 68cm kokoa, että saa nähdä pitääkö sitä ostaa talveksi vielä isompikin. Äitiyspakkauksen haalarikin meillä on ja pari muuta isompaa, mutta ne isommat on kyllä vähän rumia mun makuun (mä oon niin tarkka ton pojan vaatteiden suhteen) että varmaan ainakin "paremmaksi kyläilyhaalariksi" pitää ostaa joku nätimpi (siis äipän mielestä). Ollaan saatu ne isommat haalarit siis siskolta ja ne taitaa olla jotain takavuosien äippäpakkauksessa olleita...Että jos sulla Kix vielä on se poikien 74cm haalari kaupan ni voitas kattoa sitä vielä uudestaan josko ostaisin....:)

Tällaista täälä tänään, ei mitään kovin ihmeellistä siis :D

Kuulumisiin

Suvi ja pikku-Buddha 3,5kk

Vierailija
26/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leo on yleensä hyvä nukahtamaan ja nukkumaan varsinkin yöunille, mutta eilen illalla heräsi noin tunnin päästä unille käymisestä ja vain itki ja raivosi pitkälti toista tuntia. MIKÄÄN ei tuntunut auttavan, huuto saattoi hetkeksi hiljentyä yltyen taas heti kohta ihan jumalattomaksi, korviaraastavaksi meteliksi. Kanneltiin ja hyssyteltiin miehen kanssa vuoronperään, pullo ei kelvannut, potki ja sätki ja sylistä yritti rimpuilla pois, mutta sohvallakaan ei halunnut olla itsekseen. Tuntui ja näytti siltä, että pieni oli koko ajan unessa ja näki jotain todella kamalaa unta eikä edes tunnistanut meitä =/ Kyllä oli äitillä ja isilläkin tippa linssissä, kun tuntui ettei pysty mitenkään toista auttamaan. Jossain vaiheessa poika sitten kai heräsi/havahtui (isin sylissä) ja nukahti hetken päästä nukkuenkin sitten puoli kuuteen asti aamulla.

Kyllä nostan hattua teille joilla on jatkuvasti huonosti nukkuva lapsi tai esim. koliikkia, kyllä tuo yksikin kerta oli niin kamalaa kun yritti ja yritti ja pienellä oli aina vain paha olla =( jotenkin tuntui, että on täysin epäonnistunut vanhempana. Onneksi kuitenkin aamulla sängystä löytyi hymyilevä poitsu, eli eikai me ihan huonoja kuitenkaan olla : )

Tänään meillä onkin ollut vipinää, ensin aamulla alkoi se uusi babykerho jonne pääsy olikin työn ja tuskan takana kun Leo onnistui puklaamaan kolme vaatekertaa ennen kuin päästiin ovesta ulos. Tietenkään sitä puklua ei tullut silloin kun oli nakupellenä odottamassa uutta bodya vaan ihan kuin olisi oikein odottanut että äiskä pukee ja sitten taas kunnolla tähdännyt.. Nyt jo hymyilyttää, mutta aamulla ei juurikaan.. ;D Parasta kerhossa taisi olla se, että tutustin tohon meidän "lähinaapuriin" (matkaa siis vaivaset 1,5 kilsaa:) Ohimennen ollaan vain moikkailtu ennen mutta ikinä ei olla osuttu samaan aikaan vaunuilemaan.. Ei kumpikaan edes tiedetty, kumpaa sukupuolta toisen pikkunen edustaa =D Näin hyvin tää verkostoituminen nykyään toimii...

Nooh, kerhosta piti mennä suoraan vauvahierontaan. Mutta TIETYSTI mä unohdin öljyt, pyyhkeet ja muut kamppeet siinä puklutohinassa kotiin, eli takas himaan ja kaasu pohjassa hierontaan.. Onneksi oli sentään samalla suunnalla ettei tarvinnut ajella niin paljon edestakaisin.. Tällä kertaa Leo ei onneksi saanut itkukohtausta, mutta minä sain kyllä pissasuihkut päälleni ainakin kolme kertaa ja taas näytti kuin olisi itsellä pissat housussa.. Mistä ihmeestä sitä pissaa riittääkin, kun ei ollut edes syönyt lähiaikoina =/

Uni maistuikin taas vaihteeksi kunnolla ulkonakin, just kävin hakee herran murkinoimaan ja näyttää siltä että nukahtaa kohta uudestaan :] Täytyy kai alkaa hieroa päivisinkin, jos aina nukkuu sitten yhtä hyvin!

Nyt mä painun kyllä sapuskoimaan itsekin ettei tuu taas ilalla ahmittua ruokaa ja herkkuja kaksin käsin.. kyllä tää laihduttaminen on helppoa päiväsaikaan, mutta illat ja viikonloput on silkkaa myrkkyä =/

Vierailija
27/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

SuviHelena: me tosiaan ainakin aloitettiin vauvauinti ennen sitä maagista 3kk:n ikärajaa. Kysyttiin lupa vetäjiltä, kun meilläkin kyllä painotettiin infossa kovasti sekä ikä,- että painorajoja (vähintään 3kk ja 5kg). Leo oli eka kerralla päivää vaille 11vkoa (se 3kk tuli täyteen vasta parin viikon päästä), mutta painoa oli jo 5,4 kg joten siksi saatiin aloittaa aiemmin. Mitään ongelmia ei ole ollut, päinvastoin Leo on tykännyt vedestä ihan mahdottoman paljon ja on saanut jopa isänsä (joka ei ole koskaan erityisemmin vedestä pitänyt) viihtymään :)

Tähän mennessä ollaan jo opittu asentoja ja otteita sekä tehty kannutuksia ja pieniä "sukelluksiakin" (vettä kannulla päähän ja nopeasti pää pinnan alla käymään). Niin ja tietty ne kaikki leikit ja laulut on jääneet päähän ja kovasti laulellaan kotonakin vaikkei meillä kummallakaan ole minkäänlaista lauluääntä, pääasia että Leo tykkää =D

Mutta nyt sinne jääkaapille, kun pikkumieskin jo sammui sitteriin :)

Vierailija
28/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olis käyty 3kk:den neuvolassa, neitin mitat olivat 5920g ja pituus 59,8cm. Hyvin oli paino noussut parissa kolmessa viikossa kun sen mahataudin aikana paino oli matalimmillaan 5170g. Ja sai myös ensimmäisen rokotteen, joka vähän itketti. Mutta nopeasti leppyi, kun sai unesta kiinni. Puhuimme myös soseiden aloittamisesta ja perunalla ajattelin aloitella.

Matkustamisesta... Me ollaan varattu jouluksi Thaimaan matka jo silloin ennen kuin vauva oli edes syntynyt. Ei ole koskaan aiemmin käyty, mutta uskon että hyvin selviämme reissun vauvan kanssa. Onneksi ei vielä liiku ja varmaankin viihtyy vaunuissa tai kantorepussa aika hyvin. Otamme täältä mukaan ruuat, onneksi ruokakantamukset on vain menomatkalla : ) Ilmeisesti sielläkin olisi purkkiruokia ja jotain maitoja, mutta itsestä vaan tuntuu turvallisemmalta ottaa täältä mukaan. Pitää vaan pestä käsiä hyvin ja käyttää käsidesiä. Kyllähän tuo lentomatka vähän hirvittää, mutta toivottavasti nukkuisi. Lento lähtee illalla ja on suora lento. Ihana kyllä lähteä reissuun lämpimään ja aurinkoiseen paikkaan : )

Mutta nyt pitää lähteä laittaan ruokaa uuniin!

Tuikku

Vierailija
29/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille, kivaa kun tulee lisää porukkaa juoruilemaan!! Mäkin olen kuskannut, ja pyytänyt muita kuskaamaan, Suomesta korvikkeita tänne Tsekkeihin, mutta nyt kyllä on pakko lopettaa tuo touhu. Alunperin kun olin ajatellut imettää pitkään ja sitten pikkuhiljaa totutella korvikkeisiin. Mutta jouduttiinkin sitten kertarysäyksellä korvikkeitten varaan ja varastot tyhjeni samantien :( Nyt kun saisin imettää, maitoa ei enää oikein tule. Ainoastaan yösyöttö onnistuu (onneksi edes se) joten paikallista korviketta pitäis vissiin kaupasta hakea. Mä neuroottisena keitän täällä pulloja, ja saippuaa kuluu vessassa, on nimittäin hepatiitti A:ta liikkeellä täälläpäin. Onneks lapset ja mies on rokotettu, mä en ole rokotetta saanu, ja pikkuneidistä en siis ole ihan varma, kun meni nuo rokotteet vähän ohi (huono äiti...)

Matkustelusta: Esikoisen kanssa oltiin etelässä, kun oli puolivuotias, ja kyllä oli helppo matkaseuralainen! Lennot nukkui mennentullen. Iltaisin nukahti kaheksalta vaunuihin, joten saatiin syödä rauhassa ravintolassa neiti unta porskuttaen vieressä vaunuissa. Sitten kun käveltiin takas hotellille, nostettiin tyttö sänkyyn ja itse istuskeltiin vielä partsilla. Päivisin nukkui pitkät unet, jolloin ehti itsekin relata ja uida, oi niitä aikoja!!! Ollaan muksujen kanssa paljon reissattu muutenkin, ja hyvinhän se sujuu, kunhan ruokaa ja unta tulee tasasin väliajoin. Asennoituu vaan siihen, että on lapset mukana;) Tämä pikkuneitihän oli mukana muuttokuormassa tänne Prahaan, ikää silloin 2kk. Voi että olisikin taas matkakuume!!!

Mutta nyt hakemaan isompia päiväkodista, olin aamulla vauvaryhmän tapaamisessa, olipa rentouttavaa!!

Selma

Vierailija
30/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis ihan asiaakin! Milloin olette alottaneet / aikoneet alottaa kiinteät ja minkä kokoisilla lapsilla? Täältä en ole oikein saanut infoa. Mein neiti on pian 3,5kk ja painoi 3kk-neuvolassa 6500g. Jokohan mun pitäis alottaa, vai vasta 4kk? On se kumma, kun kolmannenkaan kohdalla ei muista mitään, ihan kuin ei ois koskaan ennen vauvaa ollut!

Vierailija
31/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja terveisiä 4kk neuvolasta =) Hyvin oli taas tyttö kasvanut, painoa oli 6350g ja pituutta 64,5cm eli pitkä ja hoikka tapaus =)

Rokotteenkin sai ja ei ollut siitä moksiskaan vaikka odotin kovaa huutoa. Yöt tyttö nukkuu edelleenkin hyvin, 8-10h porskuttaa yhtä kyytiä, illalla nukahtaa klo21 maissa ja seuraavan kerran sit herää ja syö klo7 aikoihin. Päivällä sitten nukutaankin vähempi eli muutamia 30min tirsoja nukkuu, joskus sitten saattaa päiväuniakin nukkua 2-3h mut tämä tapahtuu harvoin =)

Täysimetyksellä mennään edelleen ja viime viikon torstaina alettiin hiljalleen maistelemaan peruna-porkkanasosetta, alkuun tuli pahoja irvistyksiä mut nyt jo hieman paremmin uppoaa vaikka pieniä lusikallisia vaan maistellaankin.

Mulla on alkanut kamalasti lähteen hiuksia! Ei olis ihme vaikka kohta jossain kohin päätä jo kalju paistais! Muistan kyl tämän saman "ilmiön" aiempienkin lasten kohdalla, kai se raskaus ja imetys tekee tehtävänsä tuolla hiuksistossakin..Toivotaan että pian hellittäis ettei tartte peruukkikauppaan lähteä.

Menemisistä ollu puhetta. Itse en ole käynyt vielä missään muualla ilman vauvaa kuin ruokakaupassa, miehenkään kanssa ei olla yhdessä käyty missään tytön syntymän jälkeen. Reilun viikon päästä ois kyllä siskon 30v päivä ja silloin johonkin ollaan menossa mut luulen että itse istun silloin kuskin paikalla ja illalla nautin hyvää ruokaa ja alkoholitonta juomaa =) vaikka olisihan se ihan kiva syödä viininki kans...no katotaan.

Nyt tyttö heräs tirsoiltaan joten täytyy mennä!

Kauris ja tyttönen 3kk3vkoa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f733a956-8fc5-11dd-981b-…!

Vierailija
32/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan Entero-viruksen kourissa :( Kulkenut meidän koko perheen läpi, nyt pahimmillaan miehessä.

Topi onneks on selvinnyt vähimmällä sairastamisella (kop kop), toivottavasti saa äidinmaidosta tarpeeksi vasta-aineita, eikä suurempia tulisikaan.

Meillä on alkanut kans melkoinen korkealta jodlaaminen. Hauska kuunnella, kun sitä on vasta pari päivää kestänyt. Sit kun menee Topin lähelle kun se "kirkuu" tulee sellaset ihanat naurut, että :)) Ihan omat vitsit taitaa vauvalla olla, heh.

4kk neuvola meillä on vasta parin viikon päästä, lääkäri silloin tarkastaa pojan.

Joo, ja omista menemisistä ilman vauvaa. Öö, olisinko 2 kertaa päässyt lähteen ihan itsekseni. Toisella kertaa Topi oli päättänyt ettei pullosta enää syödä ja miehen oli soitettava mulle keskenkaiken ja tilattava meijeri-mamma takas kotiin. Että en ole sen jälkeen edes yrittänyt lähtee mihinkään enkä ole jaksanut pulloa tuputtaa. Tavallisesti tuo Topilainen kulkee mun mukana, se kun on kuitenkin niin rauhallinen tapaus ja onhan tuo vauva-aika lyhyt aika loppujen lopuksi.

Tässä kuussa olis kyllä yhdet synttäribileet tiedossa, että jos sinne pääsisin ilman Topia niin enempää en pyydäkään.

Kiinteiden aloituksesta ollut myös puhetta. Ei olla vielä aloitettu, ajattelin katsoa ainakin 4kk mitat. Esikoiselta aloitin 5kk tienoilla kiinteät. Toistaiseksi Topi nukkuu yöt hyvin eikä roiku tiheään tissilläkään ja on hyväntuulinen, että en ole kokenut tarpeelliseksi vielä aloittaa.

mut nyt kutsu taas käy, moiks!

Rouva ja Topi 4kk kahden päivän kuluttua :)

Vierailija
33/66 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vannoin eilen etten enää ikinä kirjota tänne mitään kun hävitti mun sepustuksen jota silmät ristissä ennen nukkumaanmenoa väänsin.

Eilen käytiin 4kk neuvolassa, mitat 7300g ja 65,4cm. Kaikki oli hyvin. Piti hyvänä että olen aloittanut kiinteät, se on nyt sitten taas joku uus suositus että niitä olisi maisteltuna ennen puolta vuotta.

TUntuu hullulta että kuukauden päästä pitäis alottaa jo lihojen ja puurojen kanssa läträily! Nyt pitää rueta antamaan karkeampaa sosetta että kelpaa sitten ne. Liukkaasti menee jo kaupan soseet. Eiköhän sitä jo tohdi antaa oikeaakin pottua, en oo muka vielä uskaltanu tän kesän pottuja antaa..

Eilen kokeilin olisko ennen nukkumaanmenoa syödyllä hedelmäsoseella vaikutusta yöuniin, mutta eipä juuri ollut. 2,5 tuntia nukkui ja taas piti heräillä tissiä halimaan, nälkäkin oikein oli. Jospa ne puurot sitten EHKÄ toisi helpotuksen..

Ulkona nukkumisenkin on poju oppinut.. siis pysähtyneissä vaunuissa. Tänään ei kyll' kelvannut nukkua, eilen senkin eestä. Tänään on ollu kaikenkaikkiaan kätinäkitinä päivä, säikkynyt kaikkia ja kaikkea.

Vierastamista on havaittu meillä silloin tällöin.

Onko kellään kokemusta siitä influenssarokotteesta - saataisiin se sitten puolivuotiaana, ja mulla ei oo nyt mitään käsitystä siitä että onko lopen tarpeellinen ja kannattava..?

Nyt pitää päästä nassuttaan jotain iltapalaa ja oottaan miestä töistä. ah, omaa aikaa eikä ketään sylissä painona!

Sakariini

Vierailija
34/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4kk tarkastus (lääkärintarkastus) ensi viikolla. Ei varmaan ylletä 7 kiloon. Jostakin syystä nyt on ollut taas muutama levottomampi yö, ei niinkään tuon vauvan vuoksi vaan tuon kohta 2-vuotiaan tytön kohkailujen vuoksi. Yöllä etsitään tuttia miljoona kertaa ja aamuyöllä alkaa huutamaan velliä. Päiväsaikaan ruokailut on mitä on, närppii lautaselta sitä sun tätä pientä. :(

Aamuisin olen kieltämättä kuin jyrän alle jäänyt, on niin himputin pimeätäkin, ettei meinaa päästä käyntiin millään. Sitten harmittaa kun ei edes aamukahvia saa kunnolla juotua kun kutsu kuuluu jo makkarista.

Isommat lapset siivosivat huoneensa eilen. Johan niissä alkoi rojua ollakin lattiat väärällään. Tänään täytyy kaivaa imuri esiin kun imurointi on kerrankin mahdollista. :)

Tänään pitää soitella neuvolaan ja kysyä, onko ensi viikon lääkärikäynnin yhteydessä tarkoitus ottaa rotarokote mukaan, vai annetaanko se myöhemmin. Ei ollut viime kerralla puhetta asiasta lainkaan.

Kiinteitä en ole vielä antanut. Kieltämättä tekisi mieli jo aloitella, kun en enää jaksaisi keitellä noita pulloja yhtään. Tosin mietityttää, josko kiinteistä tulee mahavaivaa...vaikka olisihan niitä jo tullut korvikkeestakin, jos olisi tullakseen. Kohta saa vaihtaa sitten korvikkeenkin astetta tuhdimpaan laatuun.

Nyt pitää mennä suihkuun. Hommaa piisaa tälle päivälle. Ulkona on sadepäivä. :(

Kanelisokeri

Vierailija
35/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku syysmasennus. Mökki on kuin pommin jäljiltä ja tuntuu että olen ainoa joka edes yrittää siivota. Tosin heitin hanskat tiskiin jo viime viikolla ja ainoat asiat mitä olen saanut tehtyä on tiskikone ja pyykit... Joka ilta mietin ja stressaan tekemättömiä asioita ja aion seuraavana päivänä tehdä, mutta aina ne jää, eilenkään en päässyt vauvasta oikeastaan 10 minuuttia pidemmäksi aikaa "irti" että olisin saanut jotain tehtyä. Hommat venyy ja stressi kasvaa...

Toissailtana miehen kaverit tuli kylään ja päästivät koirat karkuun ovesta. Meinasin saada sydärin kun ne tuli talliin kertomaan noloina että koirat on karussa. Onneksi nuorempi oli palannut sisälle ja irti oli enää vain vanhempi, joka ei mene tielle, mutta kyllä säikähdin. Eilen sitten teinkin tuonne eteiseen erilaisen koiraportin, ettei koirat ole heti oven takana jos joku tulee. Sitten iltapäivällä lähdettiin kauppaan, ja eiköhän vanhempi ollut tullut portin yli ja repinyt 2 muovipussillista poltettavaksi menossa olleita roskia pitkin tuvan lattioita (nan-purkkeja, voirasioita, maitopurkkeja yms palavaa). Oli myös merkannut keittiöön ja yksi pökäle löytyi olohuoneesta. Sillon kyllä tuntui että se oli viimenen niitti kun päivä oli muutenkin niin huono :D

Meillä tuli 30.9. 2 vuotta täyteen kihloissa olemista. Mies ei huomioinut sitä mitenkään. Harmitti tietenkin.

Meilläkin on ollut vähän itkuista viime päivinä. Eilen varsinkin, ei oikein mikään kelvannut eikä oikein mikään vaikuttanut olevan viallakaan. Liekö ne hampaat sitten tekisivät tuloaan? Eilen ei tyttö saanut nukuttua oikeita päiväunia ollenkaan, vain vartin torkahduksia kauppareissun aikana. Yritettiin viedä 8 maissa sitten nukkumaan kun oli niin kiukkuinen, mutta heti kun laskettiin vaakatasoon alkoi karjua kurkku suorana. Sylissä oli hiljaa. Otettiin sitten mukaan saunaan ja suihkuun, ja sen jälkeen kun vein nukkumaan niin nukahti heti.

Meillä ei ole soseet vaikuttaneetkaan oikein uniin. Vähintään 2krt herää, mutta yleensä 23-24 aikaan, sitten 2-4, sitten 6-8 välillä ja nyt parina päivänä on herännyt kokonaan vasta 10 jälkeen. Annan sosetta noin 2krt päivässä sekä päärynää pikkaisen aina jälkiruuaksi :) eilen meni alas peruna-porkkana 8+ lisäämäni maissi) jo pari ruokalusikallista ja kaikki mutisematta.

Meillä on se liikkuminen tytöltä jotenkin jäänyt - istumaan se punnaa itseään esim sitterissä ja sylissä ihan pystyyn, pää nousee jo yli 10cm ihan itsestään. Mutta makuullaan vaan hermostuu ja sätkii paikoillaan, eikä yritäkään kääntyillä.

Aiemmin nuo hevoshommat ehti tuntua pakkopullalta mutta nyt olen viihtynyt tallissa aina vaan pitempään kun se on sitä omaa aikaa. Kaveri on tänään tulossa ratsastuskaveriksi, ei tarvi aivan mökkeytyä tänne.

Alcatraz ja Meeri 3kk 8vrk

Vierailija
36/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis korjaan - yht. 2v yhdessäoloa, josta vuosi kihloissa oloa :D

Vierailija
37/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun saa nukuttua vähänkin huonommin, niin seuraavana päivänä on kauhea päänsärky. Olo on kyllä sellainen, että ois ihanaa nukkua oikein kunnon yöunet. Nyt mulla on sellainen kestoväsymys päällä.

Annoin aamulla peruna-porkkanasosetta vauvalle. Se upposi hieman paremmin kuin pelkkä peruna. Söi noin teelusikallisen. Huomenna sitten hieman enemmän. Jospa kiinteiden myötä sais alkaa nukkumaan paremmin.

Meillä on pieni kaaos täällä kotona. Oon ottanut kaikki matot pois kun aloitettiin se remppa toissapäivänä. Nyt on tapetit revitty ja osa lattialistoista. Kun saisi pari iltaa oikein tehokkaasti rempattua, niin tää homma edistyisi paremmin. Mies lähtee vielä viikonlopuksi vaeltamaan ja mie jään lasten kanssa keskenään. Homma siis seisoo. Hieman stressaavaa tehdä remppaa samalla kun itse asuu täällä kämpässä. Pitää suojata tavaroita ja kannella huonekaluja ees taas. Ehkä kolmisen viikkoa, niin sitten tää ois valmis. Pitää nyt yrittää jaksaa se aika.

Mie haluaisin tosi paljon jotain hyvää ruuan jälkeen. Kaapeissa ei kyllä ole mitään herkkuja enkä voi lähteä sateessa kahden lapsen kanssa ilman autoa ostamaankaan.

Tytteli-83 ja typykkä 4kk

Vierailija
38/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, onpas meidän pikkuinen ottanut kasvupyrähdyksen! Painoa 7360 g ja pituutta 63 cm. Kahdessa kuukaudessa on tullut kaksi kiloa lisää massaa, ja jos verrataan vastasyntyneen painoon (2350) niin vaatimattomat viisi kiloa hän on haalinut lisää bodia sporttia ja tsemppistä. Päänympärys oli 41 pilkku jotain.

Ei poika mikään jättivauva ole kuitenkaan - vaikka poskea, poimua ja leukaa toki löytyy. Mutta ei se enää oikein ranteen ja kyynärpään väliin käsivarrelle mahdu niinkuin aluksi.

Eilen oli meidän keskimmäisen 4-vuotisneuvola, ja vielä tänään jatkoimme neuvolan tädin kanssa hieman eilen alkanutta keskustelua uhmakausista ja niiden syistä. Kuten olen kirjoittanut, olen ollut välillä aivan helisemässä tuon neljävuotiaan kanssa. Se on välillä kuin Lapinlahden Lintujen laulusta: "Heti mulle kaikki tänne nyt! Heti ekaksi minä, minä minä, eikä kukaan muu". Mikä on todella vaikeaa toteuttaa kun on kolme lasta... Eikä tietenkään pidäkään kenenkään saada tuudittautua siihen luuloon, että juuri ne MINUN tarpeeni ovat muiden tarpeita tärkeämmät. Kuitenkin lisää äidin ja lapsen kahdenkeskistä aikaa on tulollaan tämän äidin ja rakkaan keskimmäiseni väliseen eloon. Uhmis taitaa hieman kärsiä siitä, että vauva on aina kylkiäisenä äidin mukana ja hän ei koskaan saa olla ihan kaksin. Siihen tulee muutos, se on vain järjestelykysymys ja minähän järjestän jotta kaikkien elämä sitten helpottuisi. Toivottavasti.

Vauva sai viimeisen annoksen rotaa neuvolassa. Otti sen vastaan kauheasti irvistellen ja yritti sylkeä pois sen kun kerkesi. Nyt toivottavasti hän välttyy rotalta, se on aika kauhea tauti, meillä on tiettävästi kerran se sairastettu koko perheen voimin, ja kyllä oli kamalaa.

Poltsi, me asumme Jyväskylässä. Sinusta muistelisin että pääkaupunkiseudulla.

Keskusteluja täytyy vielä kommentoida myöhemmin, meillä on ollut kauheaa hässäkkä koko viime viikon ja etenkin viikonlopun (yövieraita, miehen vanhempien muutto, minä viiden lapsen viikonloppuvahtina - heh, hyviä sympatioita sain kyllä puistossa, ovatko nämä KAIKKI teidän lapsianne) joten enpä kerinnyt nettiä paljon tiirailemaan.

Maarmeladi

Vierailija
39/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä kohisee täälläkin huonosti nukutun yön jälkeen ja syynä esikoinen 2,5 vuotta, joka on nyt viime aikoina ollut tosi levoton nukkuja. En tiedä, mikä vaivaa... Myös nukkumaanmeno iltaisin on muuttunut raivostuttavaksi taisteluksi, minun hermoni ei enää sitä kestä, joten mies on hoitanut nyt viikon verran sen sodan.

Ei muuta kuin tsemppiä kaikille valvojille, kai tämä syksyinen sääkin vähän verottaa vireystilaa. Mieskin totesi aamulla, että olipa tässä huushollissa varsinainen sirkus tänä yönä, kun kaikki kuljeskelivat edestakaisin ja sekoilu oli melkoista. Aamulla lopputulos oli, että esikoinen nukkui meidän sängyssä ja vauva esikoisen sängyssä :-)

Lisäksi vauva heräsi noin 05.00 ähisemään sekä lopulta oikein huutamaan, ja syyksi en voi epäillä muuta kuin kakkaamattomuutta. Nyt on kulunut viikko edellisestä kakasta. Onko jollakin vinkkejä tähän??? Kiitollisena otan vastaan! Soitin jo lääkäriasemalle neuvontaa ja sanoivat, että voi yrittää esim. kuumemittarilla avittaa ja voisi antaa luumua. Viljathan meiltä on pois, joten mallasuute on pois kuvioista. No, näissä allergiakuvioissa en nyt haluaisi tunkea vielä luumuakaan kurkusta alas. Muistan, että esikoisella oli aikoinaan myös joku pitempi panttausvaihe, mutta nyt tästä tuntuu taas tulleen minulle elämää suurempi asia :-(

Tonttu ja poika 24/6

Vierailija
40/66 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen antanut perunaorkkana velliä pojalle..eka 20ml..sit 40ml..50ml eikä näyttänyt mitään tulevan niin eilen annoin 100ml!! meni kahdeksan aikaan nukkuun ja heräs tunnin pästä syömään ja taas tunnin päästä!! sit tais mennä jo kahden tunnin välein..ja neljältä alkoi vääntäminen ja kitinä!! teki ISOT p..vaippaan!! eikun vaipan vaihto pimeässä!! mut silti alkoi jokelteleen minkä kerkis!!! ja sit itkettiin aina välillä!! onneks nukahti viiden jälkeen ja herättiin joskus kahdeksan jälkeen!! kakka oli vihreetä!! johtuu varmaan vellistä?? ei olis pitänyt antaa noin paljon velliä?? uskallanko antaa velliä illalla?? ettei taas herää aamuyöstä!! pitäiskö antaa vähemmän vaik 50ml?? oliks 100ml liikaa??

kannattaisko antaa iltaisin sosetta?? täyttääkö velliä paremmin?? millä soseella kannattaa aloittaa?? varmaan ekaksi lusikallinen ja sit kaks jne??

kyllästyin kotona olemiseen ja menin MLL:n perhekahvilassa käymään! oli ihan mukava paikka vois ens viikolla mennä uudestaa! ihanaa vaihtelua kotona olemiseen!! sais vaan olla 2 kertaa viikossa! mut onhan minulla teidät :) on ihana lueskella teidän kuulumisia..ettei ole yksin näiden asioiden kanssa! vaik aina en ehdikkään kirjoitella.

tintti ja poika viikkoa vaille 4kk