Miksi ihmisillä ei ole enää mitään kunniallisia arvoja?
Esim. pysyvää parisuhdetta, rakkautta ja toiseen sitoutumista ei enää arvosteta lainkaan. Tai sitä että laittaa joskus muut/toisen itsensä edelle.
Sen sijaan harrastetaan irtoseksiä, merkityksettömiä säätöjä ja nuorille tytöille mainostetaan kuinka Onlyfansilla tienaa. Minä minä -asenne.
Missä arvot? Missä moraali?
Kommentit (81)
"Esim. pysyvää parisuhdetta, rakkautta ja toiseen sitoutumista ei enää arvosteta lainkaan."
Kyllä mielestäni noita asioita arvostetaan yhä. Mutta toisaalta myöskään sinkkuelämää eläviä ei halveksita.
Teen kaikkeni pilatakseni tämän yhteiskunnan koska en saanut kokea teinirakkautta. Jokeroitumistani ei voi enää estää..
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa helppoa seksiä siihen kaikki kulminoituu.
Kyllä joo. Ja nimenomaan pelkästään miehet.
Ilmeisesti siis keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on naisten kehittämä huijaus.
Helpommalla pääsee yksin. Niin sanotaan jo Raamatussa ja alan olla samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on unohtaneet Jumalan.
Onneksi.
Irtosuhteet ja vapaa seksi oli pop jo 60-luvulla.
Sen lisäksi ihmiset ovat pettäneet ja irstailleet niin kauan kuin ovat olleet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Perinteisiin suomalaisiin arvoihin kuului mainisemiesi lisäksi se, että jokainen kantoi oman kortensa kekoon yhteiskunnan hyväksi, eikä laiskureita paijattu päähän. Heikoista mutta yritteliäistä pidettiin huolta. Rikolliset ja väärin tekijät tuomittiin, ja kouluissa oli omat luokkansa häiriköille. Toista on nyky-Suomessa, valitettavasti.
Tämähän se on nykyään ongelma, että väliaikaseksi turvaverkoksi ja ihan oikeasti tarpeeseen tarkoitetut etuudet otetaan ihan vain yksipuolisena oikeutena ja omaa elantoa ei välttämättä edes yritetä itse raapia kasaan.
En minä nyt tarkoita sitäkään, että niitä pitäisi erityisesti hävetä, mutta yhä enemmän on ihmisiä jotka ennemmin turvautuvat sosiaaliturvaan kun tekevät kohtuuden puitteissa kaikkensa oman elantonsa eteen.
Ennen vanhaan noita häpeiltiin liikaakin, mutta ei tämä nykymeininkikään hyvä ole. Enkä minä sano että kaikki, mutta liian moni.
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleistät?
Silkkaa vähä-älyisyyttäsi?
Se, että joillain ihmisillä ei ole ns. kunniallisia arvoja, ei suinkaan tarkoita, ettei kunniaillisilla arvoilla varustettuja ihmisiä vielä olisi.
Aivan kuten kaikki eivät ole kaltaisiasi vähä-älyisiä paviaaneja, vaikka sinä olisitkin.
Huomaan viestistäsi,että olet melkoinen paviaani itse.
Kuvitteletko olevasi viisas ? Paviaani sinä olet.
Ja en ole ap
Puolustan silti aloittajaa sillä moraali on todella ihmisillä alhainen,kuten näkyy tuostakin viestittäjästä.
Vierailija kirjoitti:
Irtosuhteet ja vapaa seksi oli pop jo 60-luvulla.
Sen lisäksi ihmiset ovat pettäneet ja irstailleet niin kauan kuin ovat olleet olemassa.
Olisi ihan kiva tosiaan tietää että keitä nämä moraalisaarnahihhulit ovat kun jo meidän isovanhempien sukupolvi osasi pistää ranttaliksi ja oli leffoja kuten Käpy selän alla.
M32
Itsehän te naiset olette luoneet näköisenne maailman.
Huonosti kohtelevan aviomiehen saa nykyään ihan vaan jättää ja kaikenpituisia liittoja päättyy. Se ei tarkoita sitä, että tilalle tulee irtonumeroita tai of-tilejä. Se tarkoittaa vain sitä, että ikäväluonteiset miehet jäävät yksin. Koeta nyt vain aloittaja pärjäillä sen tosiseikan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Uskovaishullu taas herännyt
Vierailija kirjoitti:
Hyvin näyttää miespappeja pikkupojat kiinnostavan, niin onko sekin sitten jumalan tahto?
Nettiaika on saanut ihmiset heräämään, että se aina opetettu malli on sitä samaa huuhaata, millä köyhälistö on saatu nälkäpalkalla työhön.
- ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. (12k/kk tienaava pomo 1400/kk tienaavalle työntekijälle)
- kaikki työ on arvokasta (sama)
- rumat ne vaatteilla koreilee
- raha ei tuo onnea
Sitä rataa. Ai niin,
Töihin kannattaa mennä, vaikkei siitä makseta.
Arbéit m@cht fréi.
Tämä kaikki on vasemmiston aikaansaamaa heidän vuosikausia ajamaansa asioita jotka nyt alkavat sitten kärjistymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi yleistät?
Silkkaa vähä-älyisyyttäsi?
Se, että joillain ihmisillä ei ole ns. kunniallisia arvoja, ei suinkaan tarkoita, ettei kunniaillisilla arvoilla varustettuja ihmisiä vielä olisi.
Aivan kuten kaikki eivät ole kaltaisiasi vähä-älyisiä paviaaneja, vaikka sinä olisitkin.Huomaan viestistäsi,että olet melkoinen paviaani itse.
Kuvitteletko olevasi viisas ? Paviaani sinä olet.
Ja en ole ap
Puolustan silti aloittajaa sillä moraali on todella ihmisillä alhainen,kuten näkyy tuostakin viestittäjästä.
En ole koskaan väittänytkään olevani muuta.
Mutta sentään niin vähä-älyinen paviaani en ole, että lähtisin yleistämällä vinkumaan.
Ylipäätään tuollainen yleistäminen ei ole kovinkaan sivistyneen eikä älykkään ihmisen merkki.
Viesti ei paljasta millään lailla minun moraalini tasoa, mutta sinun harhaisuutesi kylläkin.
Yritä pärjätä itsesi kanssa.
Voin kuvitella sen olevan vaikeaa.
Se on totta, että elämä olisi kaikille helpompaa jos muistaisimme ettei kukaan meistä ole täällä yksin. Jos jokainen ajattelee vain ja ainoastaan itseään, on lopputuloksena kaaos, jossa lopulta ei kenelläkään ole kivaa.
Mutta ei pysyvä parisuhde tai vanhanaikainen "siveellisyys" mitään erityisen kunniallisia arvoja ole, eikä niissä pitäytyminen merkki mistään erityisestä moraalista. Irtoseksissä ja vapaassa sekksuaalisuudessa ei ole mitään väärää, niin kauan kuin huolehtii ehkäisystä ja molemminpuolisesta suostumuksesta. Ja jos Onlyfansilla tienaa, niin mitä sitten? Käyttäköön jokainen niitä avuja mitä on.
Mihinkään 1950-luvun arvoihin pohjautuvaan seksuaalikäsityksiin siirtyminen ei todellakaan tekisi yhteiskunnasta parempaa. On terveellisempää, että ihminen saa olla oma itsensä niin kauan kuin sallii saman muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
satuolentoja ei tarvita mihinkään.
Nyt olikin kyse Jumalasta eikä satuolennosta.
Muutenkin, luulisi ateistinkin omaavan sen verran käytöstapoja, ettei halventaisi muiden maailmankuvaa. Turha on moittia uskovaisia mistään, jos ei itselläkään ole mitään kunnioitusta muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde on naisten kehittämä huijaus.
Ei, se on miesten sopimaa kaupankäyntiä.
Oletko mies?