Olen äänestänyt 30 vuoden ajan Kokoomusta, mutta nyt harkitsen siirtyväni äänestämään Perussuomalaisia
Kaksi syytä:
Näyttää, että Kokoomus ei oikein uskalla vähentää julkisia menoja kunnolla
Näyttää, että Kokoomus ei ota tosissaan maahanmuuton haittoja
Se, mikä mietityttää, on Perussuomalaisten taipumus suvaita teuvohakkarais-tyyppisiä sketsihahmoja puolueessa.
Vuosi aikaa eduskuntavaaleihin.
Kommentit (478)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, kumpikin putoaa hallituksesta
No todennäköisesti kumpikin! Sitten varmaan Orpo alkaa huutelemaan jokaisessa puheenvuorossaan hyvästä oppositio- ohjelmasta Purra-akan kanssa! 🤣
Sama, tosin sillä erotusella, että olen aina ennenkin äänestänyt Persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ison sopimuksen mukaan sosialistien tehtävä on pitää köyhät kansanjoukot hallinnassa jotta yhteiskuntarauha säilyy. Muutenhan sosialismi olisi kielletty kauan sitten.
Siksi sosialistit työskentelevät valtamediassa ja virkakoneistossa. Näiden elimien kautta he pystyvät hallitsemaan sekä ihmisten ajattelua, että säätelemään oikeutta omien intressien mukaisesti.
Miksi sosialistilehti sitten ottaa välillä jostain kommentoimaan oikeistolaisia yrittäjiä jotka itkevät kun ei ketään suomalaista kiinnosta tulla heille minimipalkalla ja 0-sopparilla töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan suomalainen ei osaa säästää, sijoittaa ja kartuttaa varallisuuttaan. Mutta se ei ole heidän vikansa. Vaan sosialistisen systeemin joka on tuominnut heidät elämään köyhinä ja hölmöinä, vaikka heillä olisi mahdollisuus parempaan.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana sijoittamisesta on tullut kaikkien ulottuvilla olevaa. 15 eurolla kuukaudessa voi aloittaa ja kuluttomia indeksirahastoja on saatavilla. Ihan itsestä kiinni, millaisen tulevaisuuden haluaa rakentaa itselleen (ja lapsilleen).
Sijoittaminen ei ole kaikkien ulottuvilla olevaa. 7 % kansalaisista elää toimeentulotuella. Pääosa heistä on yksinasuvia, eli kumppanin tai perheen tuomaa turvaakaan ei ole.
Itse olen sellaisessa asemassa, että en julkisesti voi kertoa äänestäväni perussuomalaisia. En kyllä kovin mielelläni persujakaan äänestä, mutta näen heidät silti kaikista huonoista vaihtoehdoista pienimpänä pahana.
Mutta yksin ei hekään voi tehdä riittävästi. Suomen suunta ensi vaaleissa on jo selvä. Suomalaiset edelleen elävät niissä Nokian kulta-ajoissa ja kuvittelevat, että rahaa on.
Suomen onnettomaan tilanteeseen yksi suuri syy on se, että Kokoomuksen äänestäjät ovat valitettavan puolueuskollisia. Niinpä Kokoomus pääsee lähes joka hallitukseen ja siksi tämä aikansa elänyt, maata nävertävä tunkkainen thatcherismi vain jatkuu ja jatkuu ja vie maan tuhoon.
Olisi hienoa, jos Kokoomuksen kannattajat nyt kerran elämässään uskaltaisivat tehdä irtioton ja äänestäisivät demareita, Vasemmistoliittoa, vihreitä tai vaikka sitten Keskustaa. Sitten nähtäisiin, miten asiat laitetaan kuntoon. Ei se ota jos ei annakaan, Suomi on jo päässyt tarkkailuluokalle nykyisillä opeilla. Suunta ei ole kuin ylöspäin, mutta yhdessä toisiamme tukien. EK-lainen verenimeminen saa luvan loppua, Kokoomuksen näytöt on jälleen kerran annettu ja maa on paskottu.
Hallituksen vientiponnistelut ovat keskittyneet lähinnä Yhdysvaltoihin ja Intiaan. Intia nyt vielä menetteleekin, mutta Yhdysvallat on menetetty tapaus tullien ja muun sekoilun vuoksi. Olisin kyllä kokoomusjohtoiselta hallitukselta odottanut vähän terävämpää otetta viennin edistämiseen. Etelä-Amerikka esimerkiksi. Ja jopa Pakistan tai Indonesia olisi parempi kuin USA. Pääfokus on ollut viennin sijaan kotimaan köyhien kyykyttämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan suomalainen ei osaa säästää, sijoittaa ja kartuttaa varallisuuttaan. Mutta se ei ole heidän vikansa. Vaan sosialistisen systeemin joka on tuominnut heidät elämään köyhinä ja hölmöinä, vaikka heillä olisi mahdollisuus parempaan.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana sijoittamisesta on tullut kaikkien ulottuvilla olevaa. 15 eurolla kuukaudessa voi aloittaa ja kuluttomia indeksirahastoja on saatavilla. Ihan itsestä kiinni, millaisen tulevaisuuden haluaa rakentaa itselleen (ja lapsilleen).
Sijoittaminen ei ole kaikkien ulottuvilla olevaa. 7 % kansalaisista elää toimeentulotuella. Pääosa heistä on yksinasuvia, eli kumppanin tai perheen tuomaa turvaakaan ei ole.
Elääkö 7% väestöstä toimeentulotuella läpi koko elämänsä?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa Kokoomuksen ja Keskustan kannattajista äänestää seuraavissa vaaleissa Perussuomalaisea joka saa noin 30% äänistä.
Miksi äänestäis, kun mitään positivisia nyttöjä teillä ei ole? Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen äänestämiseen, ei minun palkkani riitä (3800 eur/kk.)
Kokoomus on varakkaiden ja suuryritysten puolue
Keskusta tehomaatalouden etujen ajaja
SDP-Vihreät-Vasemmisto ajavat vähemmistöjen etuja, syrjäytyneiden, sukupuoleltaan poikkeavien, maahan muuttajien, ilmastoaktivistien ja köyhien puolue.
Perussuomalaiset - suomalaisten keskituloisten ja pienyrittäjien puolue
Jep Perussuomalaiset ovat myös minun puolueeni. Mikäpä muu, kun olen työssäkäyvä, perheellinen veronmaksaja.
Hyvä, että olet. Ps ssä eniten työttömiä kuitenkin.
Ovatko työttömät sitten jotenkin huonompia ihmisiä? Pitäisikö työttömien nöyrtyä ja alkaa nuolemaan rikkaan eliitin persettä?
Ei, vaan on hienoa, että sinä olet saanut töitä ja olet siis työtä tekevä. Oletko eri mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP-Vihreät-Vasemmisto ajavat vähemmistöjen etuja, syrjäytyneiden, sukupuoleltaan poikkeavien, maahan muuttajien, ilmastoaktivistien ja köyhien puolue.
Jep Perussuomalaiset ovat myös minun puolueeni. Mikäpä muu, kun olen työssäkäyvä, perheellinen veronmaksaja.
Hyvä, että olet. Ps ssä eniten työttömiä kuitenkin.
Ovatko työttömät sitten jotenkin huonompia ihmisiä? Pitäisikö työttömien nöyrtyä ja alkaa nuolemaan rikkaan eliitin persettä?
"Ovatko työttömät sitten jotenkin huonompia ihmisiä? Pitäisikö työttömien nöyrtyä ja alkaa nuolemaan rikkaan eliitin persettä? "
Missä noin on kukaan sanonut? Muu kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse mietin siirtymistä kristillisiin. Hekin kyllä liikaa kannattaa muuttoa.
Mmuutossa on sellainen ongelma, et mitä vähemmän päätetään maahan muita päästää (liittyen turv apaikanhakijoihin) sitä negatiivisemmin se vaikuttaa Suomen maineeseen ja ulkomaankauppaan. Ulkomaankauppa on kuitenkin elinehto.
Ei tästä ole mitään tutkimustietoa. Tuo on ihan mutuilua. Kauppaa ei käydä maamuuton lisäämiseksi vaan koska tarvitaan jotain tavaraa tai palvelua.
En tiedä tutkimuksista, mutta diplomaatti tämän tietää. Hän on se, joka joutuu näihin asioihin vastaamaan maailmalla. Uskon häntä ennemmin, kuin palsta"tietäjää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusten mukaan työttömien äänestäjien osuus on perinteisesti ollut korkein perussuomalaisten kannattajakunnassa."
hah hah, niin kuin minkä tutkimuksen? PS:ssä ei liene olevan kovin paljon maamuja.
Maahan muuttajien työttömyys on tänä vuonna kivunnut pahimmillaan 20 prosenttiin, kun suomalaista syntyperää olevilla se on noin 9 prosenttia. Asia käy ilmi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla) analysoimista Eurostatin, työvoimaviranomaisen ja Tilastokeskuksen työttömyystilastoista.
Niin? Meinaatko, ettei mmuuttaja voi olla myös persu? Tosin pesujen kannatus on suurinta alueilla, joissa työttömyys on suurinta ja niillä seuduilla ei ole mmuuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkimusten mukaan työttömien äänestäjien osuus on perinteisesti ollut korkein perussuomalaisten kannattajakunnassa."
hah hah, niin kuin minkä tutkimuksen? PS:ssä ei liene olevan kovin paljon maamuja.
Maahan muuttajien työttömyys on tänä vuonna kivunnut pahimmillaan 20 prosenttiin, kun suomalaista syntyperää olevilla se on noin 9 prosenttia. Asia käy ilmi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla) analysoimista Eurostatin, työvoimaviranomaisen ja Tilastokeskuksen työttömyystilastoista.
"hah hah, niin kuin minkä tutkimuksen? PS:ssä ei liene olevan kovin paljon maamuja.
Maahan muuttajien työttömyys on tänä vuonna kivunnut pahimmillaan 20 prosenttiin, kun suomalaista syntyperää olevilla se on noin 9 prosenttia. Asia käy ilmi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla) analysoimista Eurostatin, työvoimaviranomaisen ja Tilastokeskuksen työttömyystilastoista."
Miten maaha muuttajien työllisyys/työttömyys liittyy puolueiden kannattajien määriin?
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestän persuja vain siksi, että maaahanmuutto loppuisi. Ei se ehkä lopu mutta muut puolueet ei edes lupaa mitään tiukennuksia.
Ja nykyinen hallitus vaan roudaa entistä enemmän heitä. Siis hakemalla hakee...
Vierailija kirjoitti:
Vältä vasemmistoa on se tärkein oppi.
Sdp, vassarit ja vihreät ajavat pahan politiikkaa.
Itse alan heti SDP:n kannattajaksi, jos ottavat Tanskasta mallia maahanmuutttopolitiikkaan.
Vassarit, vihreät, kokoomus ja persulit eivät ole mulle mikään vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maahan muuttajien työttömyys on tänä vuonna kivunnut pahimmillaan 20 prosenttiin, kun suomalaista syntyperää olevilla se on noin 9 prosenttia. Asia käy ilmi Elinkeinoelämän tutkimuslaitoksen (Etla) analysoimista Eurostatin, työvoimaviranomaisen ja Tilastokeskuksen työttömyystilastoista."Yksi kuva näyttää: vain ulkomaalaisten työllisten määrä kasvaa, suomalaisten ei"
Tämäkin kääntyy heitä vastaan, kun vievät suomalaisten työt. Palstalla pilkattu myös siitä, et tekevät töitä woltkuskeina. Sekin on kuulemma väärin.
Ihan sama, kumpikin putoaa hallituksesta