Olen äänestänyt 30 vuoden ajan Kokoomusta, mutta nyt harkitsen siirtyväni äänestämään Perussuomalaisia
Kaksi syytä:
Näyttää, että Kokoomus ei oikein uskalla vähentää julkisia menoja kunnolla
Näyttää, että Kokoomus ei ota tosissaan maahanmuuton haittoja
Se, mikä mietityttää, on Perussuomalaisten taipumus suvaita teuvohakkarais-tyyppisiä sketsihahmoja puolueessa.
Vuosi aikaa eduskuntavaaleihin.
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikaan suomalainen ei osaa säästää, sijoittaa ja kartuttaa varallisuuttaan. Mutta se ei ole heidän vikansa. Vaan sosialistisen systeemin joka on tuominnut heidät elämään köyhinä ja hölmöinä, vaikka heillä olisi mahdollisuus parempaan.
Kaikki puolueet ovat Suomessa sitä mieltä ettei köyhiä pidä päästää vaurastumaan.
Tästä syystä ihmisiä pelotellaan valtamediassa, aloitetaan konflikteja ja keksitään koronan tapaisia epidemioita, joita ei oikeasti ole edes olemassa. Näillä strategioilla rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Korkeakoulutuksilla aivopestään "asiantuntijoita", jotka todellisuudessa palvelevat vain rikkaan eliitin etuuksia ja haluavat pitää kansan köyhänä erilaisilla fantasiatarinoilla. Nämä köyhät sitten puurtavat fantasian eteen rikastuttaen rikkaita ja kuolevat itse elintasosairauksiin.
Ei ketään tarvitse pelotella.
Suomessa ei vaan koulussa opeteta talousaineita kuten muissa Euroopan maissa. Siksi suomalaiset ovat jälkeenjääneitä talousosaamisessa. Niin helppo on pitää kansa köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset on Putinin viides kolonna Suomessa.
Tätä jaksetaan jankuttaa. Väitteellä ei ole mitään totuuspohjaa. Varsinkin nykypersuista putinistit ovat karisseet pois lähes täysin. Huhtasaari jäljellä.
No ainakin olette Hitlereitä!
Tämänkaltainen puskista huutelu ei johda mihinkään. Miksi sorrut vähättelemään Hitlerin uhreja ja aikaansaannoksia vertaamalla häntä persuihin?
Hitlerin uhreista on tullut Hitlerin kaltaisia.
Persujen vertaaminen Hitleriin on kohtuutonta, vaikka kansallistunnetta korostetaankin kovasti. Ei sentään olla mikään valittu kansa.
Persujen vertaaminen Hitleriin on juuri oikea mielipide! Sattuiko vertaus?
Ei satu, mutta toivoisin hieman tarkkuutta. Silloin puhutaan ennemmin vertaamisesta kansallissosialisteihin ja puhutaan ajasta ennen kansanmurhia.
Fasismin ihailun voisin hyväksyä persujen ominaisuudeksi.
Hitler oli fasisti!
Hitler oli niin paljon muutakin. Hän oli maalari ja visionääri. Maahanmuuttokriitikko. Verrattavissa nykypäivänä lähinnä Trumpiin. Molemmat vakaita neroja.
Vakaita?
Olen kuullut Trumpista puhuttavan vakaana nerona. Useamminkin.
Kopioin tähän tekstin HS:n keskustelusta, joka syntyi Mika Niemelän haastattelun jälkimainingeissa:
Mitäpä jos mennään demokratioilla ja FAKTOILLA. Fakta on, että valtionvarainministeriö on aiheuttanut oikeistopolitiikallaan velkaa, työttömyyttä, yhteiskunnallisia haittoja, eriarvoisuutta, talouden näivettämistä, köyhdyttämistä, perustarpeista leikkaamista jopa niin että oikeisto ei enää hoida ihmisoikeuksien ja kansainvälisten sekä perusoikeuksien mukaisia velvoitteita.
Kaikki tämä sen takia, että oikeisto on keventänyt veroja rikkaille, yrityksille ja hyvätuloisille aiheuttaen ITSE velkaa vuodesta 2007 lähtien uusliberaalilla huuhaalla.
Edesvastuutonta oman isänmaan vastaista toimintaa uskomuspohjalta. Copypastetan loppuun mistä velka on tullut kun miljarditolkulla on veroja kevennetty ja huijarit ovat luvanneet työnantajilleen eli kansalaisille dynaamisia vaikutuksia vaikka ovat aiheuttaneet velkaa. hyvin, hyvin luultavasti.
Olen lähes täysin varma, vaikka tarkkoja laskelmia en ole tehnyt, että veronkevennykset ovat aiheuttaneet velkaa, dynaamisia vaikutuksia kun ei ole tullut. Oikeisto on keventänyt miljarditolkulla vuositasolla veroja rikkaille, hyvätuloisille ja yrityksille vuodesta 2007 lähtien. Muille on jaettu velka, valehdeltu heti perään että rahat ovat loppu, on syytetty mm. työttömiä ja maahanmuuttajia ja rankaistu heitä mielivaltaisesti mitään faktoilla todistamatta kuten oikeusvaltioon ja moraaliin sekä empatiaan kuuluu.
"Valtiovarainministeriön kansliapäällikkö Juha Majanen luonnehti ministeriön arvioita dynaamisista vaikutuksista hallituksen riihessä ”konservatiivisiksi”.
Valtion taloudellisen tutkimuslaitoksen Vattin johtava tutkija Tuomas Matikka sanoo, että tutkimuskirjallisuuden perusteella ministeriön arvio yhteisöveron kevennyksen 60 prosentin itserahoitusasteesta on kuitenkin korkea.
– Puhuisin ennemminkin esimerkiksi 10 tai 20 prosentin [itserahoitusasteesta], jos veroalennusta arvioisi varovasti, Matikka toteaa." - Yle.fi 30.4.2025
Eli 19 vuodessa on tullut jopa 19*800 tai 19*900 miljoonaa joka vuosi per miljardi kevennettyjä veroja.
Koska te alatte tajuta että Kokoomus ja Persut ei vie tätä maata muualle kuin tuhoon? Kokoomus ollut vallassa 80-l lopulta lähtien. Olen itsekin lähes aina äänestänyt Kokoomusta mutta tämä hallitus avasi silmäni. Luvut eivät valehtele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä jaksetaan jankuttaa. Väitteellä ei ole mitään totuuspohjaa. Varsinkin nykypersuista putinistit ovat karisseet pois lähes täysin. Huhtasaari jäljellä.
Tämänkaltainen puskista huutelu ei johda mihinkään. Miksi sorrut vähättelemään Hitlerin uhreja ja aikaansaannoksia vertaamalla häntä persuihin?
Persujen vertaaminen Hitleriin on kohtuutonta, vaikka kansallistunnetta korostetaankin kovasti. Ei sentään olla mikään valittu kansa.
Ei satu, mutta toivoisin hieman tarkkuutta. Silloin puhutaan ennemmin vertaamisesta kansallissosialisteihin ja puhutaan ajasta ennen kansanmurhia.
Hitler oli fasisti!
Hitler oli niin paljon muutakin. Hän oli maalari ja visionääri. Maahanmuuttokriitikko. Verrattavissa nykypäivänä lähinnä Trumpiin. Molemmat vakaita neroja.
Vakaita?
Itse se on sanonut sellanen olevansa. Eli ei todellakaan ole oikeasti, eikös se nyt ole selvää. Stable genius - huono vitsi.
Persujen tai kokoomuksen äänestämisestä vain todella harvalle on hyötyä. Kenellekään täällä siitä ei ole mitään hyötyä. Äänestä aina vasemmistoa.
On hulvatonta, että edelleen joku äänestelee oikeistoa feminismin ja tasa-arvon pelossa. Mitä pelättävää niissä on? Ne ovat hyviä asioita aivan jokaiselle meistä. En voi käsittää miten joku haluaa ennemmin kurjistaa itsensä kuin antaa vähemmistöille ihmisarvon. Käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen aikaan perskokkarit arvostelivat velanottoa ja mahanmuttopolitiikkaa, silti nykyhallitus on ottanut jopa enemmän velkaa ja on ottanut enemmän tulijoita. Miksi minun pitäisi antaa ääneni näille takinkääntäjille?
Oletko selvillä miksi velkaa on otettu?
Siitä kyllä olen kanssasi samaa mieltä, että olisi pitänyt leikata enemmän ja ottaa vähemmän velkaa.
Velkaa on otettu tulojen vähyyden takia. Leikkaukset on vähentänyt tuloja. Verottamatta jättämiset on vähentäneet tuloja.
Suhdanteet maailmalla vaikuttavat, mutta kotimarkkinoiden tuhoaminen on hallituksen omaa syytä. Orastavan kasvun epätoivoiseen manifestointiin keskittyminen ja tulevien hallitusten hallituskausiin toivon asettaminen ei ole toiminut. Siksi, tarkkailuluokka.
Mites ne monta miljardia kasvaneet korkomenot?
Purra siirsi velat nollakoroista korollisiin. Sitten otti lisää velkaa jokaisessa riihessä suuremmilla koroilla. Siten.
Montako kertaa tämäkin pitää oikaista. Ei siirtänyt. Matti Vanhanen siirsi.
Vanhanen on oikeistolainen (kepuli). VM:n strategia on oikeistolaista ja johto oikeistolaista (mm. Mika Niemelä). Purra toteuttaa oikeistolaisuutta Orpon hallituksessa. Oikeistolaisuudessa globaalikapitalisteille maksetaan hyviä korkoja pääomille.
Vierailija kirjoitti:
Koska te alatte tajuta että Kokoomus ja Persut ei vie tätä maata muualle kuin tuhoon? Kokoomus ollut vallassa 80-l lopulta lähtien. Olen itsekin lähes aina äänestänyt Kokoomusta mutta tämä hallitus avasi silmäni. Luvut eivät valehtele.
Ulkomaalaiset omistavat Suomen ja he päättävät mihin rahat laitetaan. Eli ulkomaille kaikki mikä irti lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Persujen tai kokoomuksen äänestämisestä vain todella harvalle on hyötyä. Kenellekään täällä siitä ei ole mitään hyötyä. Äänestä aina vasemmistoa.
Kyllä minä hyödyn EKn pörssiyrityksiä tukevasta politiikasta kuten moni muukin suomalainen työssäkäyvä itsensä elättävä. Minulla on hyväpalkkainen työ pörssiyrityksessä ja osakkeitteni arvo on Orpon aikana noussut 30% ja lisäksi taas sain bonukset ja huippuosingot.
Punikeilta tulee vain veronkorotuksia ja ankeuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisen hallituksen aikaan perskokkarit arvostelivat velanottoa ja mahanmuttopolitiikkaa, silti nykyhallitus on ottanut jopa enemmän velkaa ja on ottanut enemmän tulijoita. Miksi minun pitäisi antaa ääneni näille takinkääntäjille?
Siitä kyllä olen kanssasi samaa mieltä, että olisi pitänyt leikata enemmän ja ottaa vähemmän velkaa.
Velkaa on otettu tulojen vähyyden takia. Leikkaukset on vähentänyt tuloja. Verottamatta jättämiset on vähentäneet tuloja.
Suhdanteet maailmalla vaikuttavat, mutta kotimarkkinoiden tuhoaminen on hallituksen omaa syytä. Orastavan kasvun epätoivoiseen manifestointiin keskittyminen ja tulevien hallitusten hallituskausiin toivon asettaminen ei ole toiminut. Siksi, tarkkailuluokka.
Purra siirsi velat nollakoroista korollisiin. Sitten otti lisää velkaa jokaisessa riihessä suuremmilla koroilla. Siten.
Jos valtio lainasi suomalaisten tileillä olevista 100 miljardista pysyisivät ne 3 miljardin korot suomessa vaikka kulutukseen eikä häviäisi ulkomaille.
Mutta se ei käy sosialisteille koska se olisi kapitalismia ja silloinhan suomalaiset vaurastuisivat. Parempi heittää ne rahat ulkomaalaisille.
Mitäs sinä nyt yrität selittää?
Mitä kohtaa et ymmärrä?
Eihän siinä ole yhtään ymmärrettävää kohtaa. Koko teksti on väärinajattelun virtaa.
Vierailija kirjoitti:
On hulvatonta, että edelleen joku äänestelee oikeistoa feminismin ja tasa-arvon pelossa. Mitä pelättävää niissä on? Ne ovat hyviä asioita aivan jokaiselle meistä. En voi käsittää miten joku haluaa ennemmin kurjistaa itsensä kuin antaa vähemmistöille ihmisarvon. Käsittämätöntä.
Suurin osa ihmisistä äänestä sitä puoluetta jonka politiikka takaa parhaan rahallisen hyödyn. Tai näin ainakin pitäisi rationaalisen ihmisen tehdä.
Hyppäät siis paskasta vielä syvemmälle paskaan. Älyä sinulla ei ainakaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio lainasi suomalaisten tileillä olevista 100 miljardista pysyisivät ne 3 miljardin korot suomessa vaikka kulutukseen eikä häviäisi ulkomaille.
Mutta se ei käy sosialisteille koska se olisi kapitalismia ja silloinhan suomalaiset vaurastuisivat. Parempi heittää ne rahat ulkomaalaisille.
Mitä kohtaa et ymmärrä?
Eihän siinä ole yhtään ymmärrettävää kohtaa. Koko teksti on väärinajattelun virtaa.
Sisältö oli vain sinulle liian vaikea ymmärrettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä hyödyn EKn pörssiyrityksiä tukevasta politiikasta kuten moni muukin suomalainen työssäkäyvä itsensä elättävä. Minulla on hyväpalkkainen työ pörssiyrityksessä ja osakkeitteni arvo on Orpon aikana noussut 30% ja lisäksi taas sain bonukset ja huippuosingot.
Punikeilta tulee vain veronkorotuksia ja ankeuttamista.
Ymmärrät sitten varmaan mitä itsekkyys on ja miten se toimii yhteisöissä, kansakunnilla, ihmisyydessä ja ylipäätään elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitler oli fasisti!
Vakaita?
Minulla on aivan eri kuva hänen vakaudestaan, mutta nyt en ehdi enää keskustelemaan! Työt kutsuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitler oli fasisti!
Vakaita?
Itse se on sanonut sellanen olevansa. Eli ei todellakaan ole oikeasti, eikös se nyt ole selvää. Stable genius - huono vitsi.
Okei, jäin kiinni. Olin huijareiden ja roistojen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kohtaa et ymmärrä?
Sisältö oli vain sinulle liian vaikea ymmärrettäväksi.
Voisit purkaa sen sisällön ymmärrettävään muotoon. Viestinnässä salaukset puretaan jotta niihin saadaan jotain tolkkua.
En tiedä miten vanhaa sun kotitausta on, mutta esimerkiksi takavuosien budjettipäällikkö Sailas oli sellainen demari, jonka kanssa olen oikeistoa äänestävänä monesta asiasta samaa mieltä. Samoin Tanskan nykyiset demarit on fiksua porukkaa, samoin Ruotsin.
Mutta Suomen nykydemareita kohtaan en tunne minkäänlaista ymmärrystä tai yhteenkuuluvuutta.