Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu jos ei ole kokenut teininä seurustelua tai romansseja?

Vierailija
11.04.2026 |

Onko sillä ollut vanhempana merkitystä? Onko jäänyt traumoja vai eikö ole vaikuttanut mitenkään?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aloin seurustelemaan vasta 20 vuotiaana. 17v, 18v ja 19v oli muutaman viikon tapailuihastuksia, jotka ehkä luetaan seurusteluksi ja oli 15-20 v yhden illan/yön juttuja ilman seksiä.  Jos minusta olisi ollut kiinni olisin seurustellut jo nuorempana. Toisaalta meilläkin oli sellainen koti ettei sinne voinut pyytää edes kavereita. 20 v tutustuin 24 v tyyppiin, joka ei ollut koskaan seurustellut ja alettiin seurustelemaan. Hyvää seurustelemattomuudessa oli se, että tuli opiskeltua ja sain ystäviä, joiden kanssa vieläkin vietän aikaa.

Sinulla on ollut tapailuja teininä. Eli et ole ollut kokematon teini-ikäisenä.

Mennyttä ei voi muuttaa, mutta tulevaisuuden ja nykyhetken kyllä.

Vierailija
62/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasta 22veenä pääsin pussailemaan ja jyystämään ja ihmettelin että tämän perässäkö väki juoksee, eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.

Eli aloitit teinin tasolta. Siinä ei ole mitään pahaa, älä ymmärrä väärin. Itse teininä muuten ajattelin samoin, tästäkö niin vouhkataan kun olin seksiä kokeillut. Eli ilman tunteita mentiin kuten sinunkin tapauksessasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aloin seurustella kyllä 19-vuotiaana mikä teknisesti lasketaan teini-ikään, mutta en nyt osaa omassa elämänkulussani pitää teini-iän seurustelemattomuutta mitenkään traagisena. Olin tosi ujo enkä olisi vanhoillisten vanhempieni luona asuessa todellakaan voinut seurustella. Ylipäätään aloin ajatella seurustelua itselleni mahdollisena joskus 17-vuotiaana. Ei vaan ollut ajankohtaista. En ymmärrä seurustelua pelkästään kokemusten saamisen vuoksi.

eli teini=aikuinen?

no enhän minä niin ole sanonut. Mistä tuollaisen tulkinnan teit? Olin lähemmäs 20, kun aloin ensimmäisen suhteeni. Eli käytännössä teini, mutta mielestäni kuitenkin hyvin eri tilanteessa kuin vaikka 15-vuotias.

"No aloin seurustella kyllä 19-vuotiaana mikä teknisesti lasketaan teini-ikään"

Vierailija
64/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aloin seurustella kyllä 19-vuotiaana mikä teknisesti lasketaan teini-ikään, mutta en nyt osaa omassa elämänkulussani pitää teini-iän seurustelemattomuutta mitenkään traagisena. Olin tosi ujo enkä olisi vanhoillisten vanhempieni luona asuessa todellakaan voinut seurustella. Ylipäätään aloin ajatella seurustelua itselleni mahdollisena joskus 17-vuotiaana. Ei vaan ollut ajankohtaista. En ymmärrä seurustelua pelkästään kokemusten saamisen vuoksi.

eli teini=aikuinen?

Teinihän on 13-19 vuotias jos ollaan tarkkoja. thirteen - ninteen

Eli teini on aikuinen.

Vierailija
65/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vielä näin 60 vuotisenakin v-tuttaa. Meni nuoruus harakoille. 

Vierailija
66/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa mutta ei ole myöhäistä.
M39

Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.

Kelpuuttaa täälläkin, mutta kyllähän se ihmetystä aiheuttaa ja miettimistä mikä siihen on syynä.

Ne syyt voi lukea tästä ketjusta.

Vierailija
67/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli teini=aikuinen?

Eli teini on aikuinen.

Ei tosiaankaan ole. Aivotkin kehittyvät vielä yli 20 vuotiaana. Se että on fyysisesti aikuisen näköinen ei tarkoita että olisi henkisesti. Sitähän sinä tässä tarkoitit.

Vierailija
68/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.

Ei sun tarvii sitä niille kertoa, että oot kokematon.

- eri

Kun sen näkee melko usein. Epävarmuus paistaa läpi.

Feikkaat alkuun kovaa panomiestä ja alfaa, ja itsensä löytäminen alkaa karttua ajan kanssa?

Teininä ei juuri kukaan ole kova panomies/-nainen. Räpeltämistä se enimmäkseen on. Aikuisena tietää paremmin kuka on kokematon ja kuka ei. Juuri tuosta "räpeltämisestä".

Mutta jos toinen on yhtäkokematon.

Vierailija
69/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Kelpuuttaa täälläkin, mutta kyllähän se ihmetystä aiheuttaa ja miettimistä mikä siihen on syynä.

On kyllä huomattu että naiset ei osaa ajatella kuin omasta näkökulmastaan asioita. "Hei kun mulla on niin helppoo ollut tää deittailu ja parisuhteet niin mikä siinä muka miehillä voi olla niin vaikeeta! Tinderissäkin aina tulee match!"

Älä viitsi uhriutua. Sama koskee naisia. Yhtä pihalla hekin ovat jos kokemusta ei löydy. Kyllä heitäkin löytyy vaikket sinä sitä usko.

Naisten kokemattomuus johtuu yksinkertaisesti siitä etteivät ole poistuneet kotoaan ja suorastaan välttelevät tilanteita missä olisi vaara joutua miehen saattamaksi parisuhteeseen. Eli tilanne on täysin eri kuin miehillä ja naiset sen yleensä päättää alkaako suhde vai ei.

Vierailija
70/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ongelmaperheestä, kaikki energia meni arjesta ja koulunkäynnistä selviämiseen. Ihan hyvä etten seurustellut ennen 20v ikää. Olen varma että olisin teininä omaa kypsymättömyyttäni valinnut seurani huonosti.

Vierailija
71/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli teini=aikuinen?

Eli teini on aikuinen.

Ei tosiaankaan ole. Aivotkin kehittyvät vielä yli 20 vuotiaana. Se että on fyysisesti aikuisen näköinen ei tarkoita että olisi henkisesti. Sitähän sinä tässä tarkoitit.

Eli alle 20 vuotias ei ole kypsä ottamaan täysi ikäisyyden vastuuta?
Aivot ei siis enää kehity yli 20 vuotiaana vaan ihminen tyhmenee eikä opi mitään?

Vierailija
72/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kirpasee nähdä teinipareja, koska mun vanhemmat kielsi multa seurustelun. Mun poikakaverit ei kelvanneet heille. Olisin todella tarvinnut harjoittelua. Mokasin sitten kaiken myöhemmässä elämässä.

Älkää vanhemmat riistäkö lapsiltanne nuoruutta!

Veikkaan että sun vanhemmat näki millaisia poikia on. Eivät halunneet muuta kuin pöksyihin.

Minun vanhemmilla oli sama juttu. Äiti piti itseään muita parempana eikä hänelle kelvannut poika eikä pojan äiti, jotka kummatkin oli ihan kunnollisia ihmisiä. Aika hyvin, kun äitini oli kouluttamaton siivooja. Tyttären rikkaalla ja kuuluisalla poikaystävän perheellä olisi pitänyt päästä leuhkimaan.

Vierailija
73/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ongelmaperheestä, kaikki energia meni arjesta ja koulunkäynnistä selviämiseen. Ihan hyvä etten seurustellut ennen 20v ikää. Olen varma että olisin teininä omaa kypsymättömyyttäni valinnut seurani huonosti.

Viisas valinta. Itse ongelmaperheestä ja pakenin seurusteluun. 

Vierailija
74/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli teini=aikuinen?

Eli teini on aikuinen.

Eli alle 20 vuotias ei ole kypsä ottamaan täysi ikäisyyden vastuuta?
Aivot ei siis enää kehity yli 20 vuotiaana vaan ihminen tyhmenee eikä opi mitään?

Oletko tyhmä vai esitätkö vain?

Vierailija
75/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vielä näin 60 vuotisenakin v-tuttaa. Meni nuoruus harakoille. 

Minusta kaverisuhteet ja kouluun keskittyminen ei mennyt harakoille. Huono seurustelusuhde olisi voinut pilata loppuelämän tai vähintään vuosiksi.

Vierailija
76/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta tasapainoisen ihmisen elämältä :) Toki olin ihastunut milloin kehenkin, mutta en olisi ollut valmis seurusteluun eikä siihen olisi ollut aikaakaan. Koulu, harrastukset ja ystävät vei kaiken ajan.

Ja sen verran rakastettu vanhempien ja ystävien taholta, ettei ollut tarvetta hakea hyväksyntää vastakkaiselta sukupuolelta. Ystävilläni sama tilanne. Seurustelun aika tuli myöhemmin, opiskeluaikana.

Vierailija
77/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli teini=aikuinen?

Eli teini on aikuinen.

19v ei ole vielä aikuinen, vasta täysi-ikäinen ;)

Vierailija
78/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Kellä aiheuttaa ihmetystä kellä ei. Uskovaisten piireissä täysin odotettua ja normaalia, toivottavaakin.

Vierailija
79/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasta 22veenä pääsin pussailemaan ja jyystämään ja ihmettelin että tämän perässäkö väki juoksee, eihän tässä touhussa ole mitään järkeä.

Eli aloitit teinin tasolta. Siinä ei ole mitään pahaa, älä ymmärrä väärin. Itse teininä muuten ajattelin samoin, tästäkö niin vouhkataan kun olin seksiä kokeillut. Eli ilman tunteita mentiin kuten sinunkin tapauksessasi.

Siis siinä itse seksiaktissa ei ollut mitään järkeä eikä siitä saanut mitään, ei tuntunut miltään. En ymmärrä miten tunteet siihen mitään vaikuttaa kun en omaa kättänikään erityisemmin syvästi rakasta mutta silti se tuottaa minulle mielihyvää.

Vierailija
80/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu miltään. On ollut suurempiakin ongelmia elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä