Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu jos ei ole kokenut teininä seurustelua tai romansseja?

Vierailija
11.04.2026 |

Onko sillä ollut vanhempana merkitystä? Onko jäänyt traumoja vai eikö ole vaikuttanut mitenkään?

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin incel ja äiti vahti vieressä, että teen läksyni varmasti huolellisesti iltaisin.

En saanut mennä ulos kello kuuden jälkeen, koska ulkona oli vaarallista ja pimeää.

Tämä lähes sama, mutta molemmat vanhemmat. Näkivät vaaroja kaikkialla. 

Vierailija
22/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin teini-iässä tosi epävarma. Varmaan rikkailla ja kauniilla on erilaista ja helppo tutustua ja seurustella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaa mutta ei ole myöhäistä.
M39

Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.

Kelpuuttaa täälläkin, mutta kyllähän se ihmetystä aiheuttaa ja miettimistä mikä siihen on syynä.

Vierailija
24/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä tuntuu? Ei miltään. Mulla ei ollut mitään kiinnostusta seksuaalisessa mielessä keneenkään teini-ikäisenä. Päälle parikymppisenä vasta löytyi ensimmäinen sellainen ihminen, joka kiinnosti ja hänen kanssaan olen edelleen vuosikymmenten jälkeen. Koen, että oli hyväkin asia "herätä" vasta myöhemmin, kun itsetuntemus oli parempi.

En koe jääneeni mistään paitsi, normaali urheileva ja hyvin koulussa menestyvä teini olin. 

Sehän se on että kun on teinien seksuaalitraumat pois, niin sitä ei voi katua. Seksi kuuluu aikuisuuteen, ymmärtää vastuun paremmin. Sitten kyse on enemmän ilosta kuin surusta. Jää kieroutuneet aikuisetkin automaattisesti pois.

Vierailija
25/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.

Ei sun tarvii sitä niille kertoa, että oot kokematon.

- eri

Vierailija
26/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus on ainakin huonompi kuin muilla. Teiniaika määrittää ja muovaa ihmistä kuitenkin aika paljon. Henkinen ja fyysinen kasvaminen tapahtuu silloin.

Vierailija
27/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

- eri

Kun sen näkee melko usein. Epävarmuus paistaa läpi.

Vierailija
28/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin incel ja äiti vahti vieressä, että teen läksyni varmasti huolellisesti iltaisin.

En saanut mennä ulos kello kuuden jälkeen, koska ulkona oli vaarallista ja pimeää.

Tämä lähes sama, mutta molemmat vanhemmat. Näkivät vaaroja kaikkialla. 

Mulla myös ylisuojelevat vanhemmat ja yläasteen koulukiusaaminen sai käpertymään poteroon, ja tein itse oman eristyneisyyden häkkini teini-ikäisenä.

- eri

Vierailija
29/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä teinien suhteet ja seurustelut oikeastaan ovat? Teininä tunne-elämä on niin epävakaa. Itse seurustelin teininä ihan riittävästi, mutta näin jälkeenpäin olen tajunnut ettei siinä ollut mitään tunnetta mukana. Piti seurustella ja kokeilla seksiä kun se oli tapana. Voi tietysti olla että olen tunnevammainen, en kuitenkaan ymmärrä miten teininä pystyy rakastamaan. Enemmän ne tunteet ovat ihan muuta kuin rakkautta toista kohtaan. Itsekkyyttä, kokeilunhalua, näyttämisenhalua jne.

Vierailija
30/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

Kelpuuttaa täälläkin, mutta kyllähän se ihmetystä aiheuttaa ja miettimistä mikä siihen on syynä.

No syynä jos on sosiaalisesti kömpelö ja ujo ja aloitteet melkoista puuroa. Aina ollut kohtelias eikä päällekäyvä mutta samalla välillä ihmetellyt miten toisilla sellainen taas toimii eli voi mennä ja tunkea naisen/naisten seuraan puhumaan ties mitä paskaa ja menee läpi.

Vierailija
31/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

- eri

Kun sen näkee melko usein. Epävarmuus paistaa läpi.

Feikkaat alkuun kovaa panomiestä ja alfaa, ja itsensä löytäminen alkaa karttua ajan kanssa?

Vierailija
32/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M39

- eri

Kyllä sen näkee viimeistään siinä jos pääsee suuteluun puhumattakaan seksistä.

Vierailija
33/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nämä teinien suhteet ja seurustelut oikeastaan ovat? Teininä tunne-elämä on niin epävakaa. Itse seurustelin teininä ihan riittävästi, mutta näin jälkeenpäin olen tajunnut ettei siinä ollut mitään tunnetta mukana. Piti seurustella ja kokeilla seksiä kun se oli tapana. Voi tietysti olla että olen tunnevammainen, en kuitenkaan ymmärrä miten teininä pystyy rakastamaan. Enemmän ne tunteet ovat ihan muuta kuin rakkautta toista kohtaan. Itsekkyyttä, kokeilunhalua, näyttämisenhalua jne.

Teinin on vaikea tehdä hyviä valintoja, vaikka millainen olisi hyvä kumppani. Saattaa itsekin keskeneräisyydessään tulla kohdelleeksi huonosti muita.

Vierailija
34/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluvat osana kasvamiseen. Ihmisen kuuluu tehdä virheitä ja oppia niistä. Jos niitä ei tee nuorena, niin ne tekee vanhempaan.

Jos et olisi seurustellut nuorena, niin olisit seurustellut samoin vanhempana. Eli ilman tunnetta. Et sinä olisi ymmärtänyt asiaa ilman tuota kokemusta.

Vierailija
35/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikeastaan mitään väliä onko alle 20-vuotiaana ollut jotain vai ei. Kukaan ei voi valita sitä milloin rakastuu ja kenen rakastuu. Kannattaa vaan odottaa sitä oikeaa.

Vierailija
36/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan siinä vähän jälkeenjäänyt olo kun tuli se teiniromanssi vasta keski-ikäisenä siinä missä toisella oli jo ties kuin monta juttua ja säätöä takana.

Vierailija
37/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kuuluvat osana kasvamiseen. Ihmisen kuuluu tehdä virheitä ja oppia niistä. Jos niitä ei tee nuorena, niin ne tekee vanhempaan.

Jos et olisi seurustellut nuorena, niin olisit seurustellut samoin vanhempana. Eli ilman tunnetta. Et sinä olisi ymmärtänyt asiaa ilman tuota kokemusta.

Jokainen kasvaa kokemuksen kautta, mutta ilman kokemusta ei ole kasvua. Tämän takia teinisuhteiden tunteet on ihan yhtä aitoja ja valideja kuin myöhemmätkin suhteet.

- eri

Vierailija
38/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti. Oli mt-ongelmia teininä, se syy. Elämä on nyt ja katse tulevaisuuteen! 

Vierailija
39/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siinä vähän jälkeenjäänyt olo kun tuli se teiniromanssi vasta keski-ikäisenä siinä missä toisella oli jo ties kuin monta juttua ja säätöä takana.

Millainen jälkeenjäänyt olo? Mitä ne toisen säädöt (omituista että aikuinen käyttää sanaa säätö) merkitsevät? Onpahan kokemusta ja voi opastaa sinua. 

Vierailija
40/93 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeastaan mitään väliä onko alle 20-vuotiaana ollut jotain vai ei. Kukaan ei voi valita sitä milloin rakastuu ja kenen rakastuu. Kannattaa vaan odottaa sitä oikeaa.

Tähän sopisi skeleton waiting meemi koska odottamalla sitä oikeaa ei koskaan tapaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän