Miltä tuntuu jos ei ole kokenut teininä seurustelua tai romansseja?
Onko sillä ollut vanhempana merkitystä? Onko jäänyt traumoja vai eikö ole vaikuttanut mitenkään?
Kommentit (93)
Miltä tuntuu? Ei miltään. Mulla ei ollut mitään kiinnostusta seksuaalisessa mielessä keneenkään teini-ikäisenä. Päälle parikymppisenä vasta löytyi ensimmäinen sellainen ihminen, joka kiinnosti ja hänen kanssaan olen edelleen vuosikymmenten jälkeen. Koen, että oli hyväkin asia "herätä" vasta myöhemmin, kun itsetuntemus oli parempi.
En koe jääneeni mistään paitsi, normaali urheileva ja hyvin koulussa menestyvä teini olin.
Täytyy myöntää, että välillä kirpaisee kun näkee teinipareja.
No aloin seurustella kyllä 19-vuotiaana mikä teknisesti lasketaan teini-ikään, mutta en nyt osaa omassa elämänkulussani pitää teini-iän seurustelemattomuutta mitenkään traagisena. Olin tosi ujo enkä olisi vanhoillisten vanhempieni luona asuessa todellakaan voinut seurustella. Ylipäätään aloin ajatella seurustelua itselleni mahdollisena joskus 17-vuotiaana. Ei vaan ollut ajankohtaista. En ymmärrä seurustelua pelkästään kokemusten saamisen vuoksi.
Harmittaa mutta ei ole myöhäistä.
M39
Mua kirpasee nähdä teinipareja, koska mun vanhemmat kielsi multa seurustelun. Mun poikakaverit ei kelvanneet heille. Olisin todella tarvinnut harjoittelua. Mokasin sitten kaiken myöhemmässä elämässä.
Älkää vanhemmat riistäkö lapsiltanne nuoruutta!
Itsellä oli teininä vain kaukoihastuksia, en uskaltanut lähestyä koskaan. Todellakin tunnen näin kauan jälkeenpäin että jäin jostain paitsi, hyvistä ja huonoista puolista. Aikuisella iällä sitten eka vakavampi suhde.
Ei sitten yhtään mitään merkitystä.
Ei miltään. Hyvä näin. Aikuisena kerkeää seurustelemaan.
Vierailija kirjoitti:
No aloin seurustella kyllä 19-vuotiaana mikä teknisesti lasketaan teini-ikään, mutta en nyt osaa omassa elämänkulussani pitää teini-iän seurustelemattomuutta mitenkään traagisena. Olin tosi ujo enkä olisi vanhoillisten vanhempieni luona asuessa todellakaan voinut seurustella. Ylipäätään aloin ajatella seurustelua itselleni mahdollisena joskus 17-vuotiaana. Ei vaan ollut ajankohtaista. En ymmärrä seurustelua pelkästään kokemusten saamisen vuoksi.
eli teini=aikuinen?
Kyllä siitä ikuinen arpi jää sydämmeen💔💔
Vierailija kirjoitti:
Mua kirpasee nähdä teinipareja, koska mun vanhemmat kielsi multa seurustelun. Mun poikakaverit ei kelvanneet heille. Olisin todella tarvinnut harjoittelua. Mokasin sitten kaiken myöhemmässä elämässä.
Veikkaan että sun vanhemmat näki millaisia poikia on. Eivät halunneet muuta kuin pöksyihin.
Olin incel ja äiti vahti vieressä, että teen läksyni varmasti huolellisesti iltaisin.
En saanut mennä ulos kello kuuden jälkeen, koska ulkona oli vaarallista ja pimeää.
Mä en päässyt teininä seurustelemaan, koska en kelvannut kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että sun vanhemmat näki millaisia poikia on. Eivät halunneet muuta kuin pöksyihin.
Mutta samaahan se isäkin teki ja muuten minua ei olisi olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli teini=aikuinen?
no enhän minä niin ole sanonut. Mistä tuollaisen tulkinnan teit? Olin lähemmäs 20, kun aloin ensimmäisen suhteeni. Eli käytännössä teini, mutta mielestäni kuitenkin hyvin eri tilanteessa kuin vaikka 15-vuotias.
Vaikuttaahan se. Olen tavallaan kehityksessä muita jäljessä mitä tulee vastakkaisen sukupuolen kanssa. Teen samat mokat ja yritykset kuin teinit. Ainoa ero että olen paljon vanhempi. Ehkäpä joskus saavutan ikäisteni tason ihmissuhteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa mutta ei ole myöhäistä.
M39
Jaa et naiset muka kelpuuttaa yli 30-vuotiaan kokemattoman miehen? Ehkä muualla maailmassa mutta ei Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli teini=aikuinen?
Teinihän on 13-19 vuotias jos ollaan tarkkoja. thirteen - ninteen
On jäännyt traumoja ja suoraan sanoen vtuttaa katsella nuoria pareja.
Ei oo ollu tarvetta sellaiselle teininäkään, oli muuta tekemistä 😎