Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…
Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."
Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jumalaan kantaa minua täällä maan päällä. Kiitän joka päivä elämästäni täällä ja siitä, mitä hyvää olen saanut. Ei minulla olisi mitään elämässä jos en uskoisi ja luottaisi Jeesuksee Kristukseen. Voisin olla katuojassa Jumalan kieltäjänä eikä minulla olisi mitään miksi eläisin. Suistuisin kokonaan raiteiltani.
Kiitos Jumalalle ja Siunausta.
Kiitos ja Aamen ! 🙏
Usko Jumalaan auttaa elämässä. Ei Jumala tee meille valmista, jotta vain odottelisimme ja tapahtuisi ihmeitä. Meidän täytyy itse tehdä Jumala kyllä auttaa ja kantaa meitä.
Voi kun ihanan viisaasti sanottu! Rohkaisi minua.
Jumala auttaa niitä jotka auttavat itseään. Näinhän se menee 🥳
Jos ei ole uskovainen niin ei ihme että ei näkynyt taivasten valtakuntaa.
Pitäisi olla vähintään pappi niin voisi päästä sinne ehkä tai enemmänkin.
Samaa tasoa jeesuksen kanssa ehkä.
kirkollisverollahan katetaan esim. diakonityö lasten, nuorten ja vanhusten, rippikoulu, häät, kaste, ruoka apu vähävaraisille, tässä muutamia mainitakseni. Uskominenhan on jokaisen oma henkilökohtainen asia, ei siihen tarvita jonkun ex julkkiksen julistusta. Jokainen tutkii itse omalta kohdaltaan.
Jospa se valo oli se että hänen elämänsä sai jatkoa.
Uskoa voi ilman kirkkoon kuulumistakin. En itse antaisi kenellekään neuvoja uskonelämään tai poliittiseen suuntautumiseen liittyvissä asioissa.
Jumalako istuu kirkossa odottelemassa? Kirkko lie kauas alkuperäisestä sanomasta ajautunut laitos.
Ateisti tekee myös väärin, silloin kun julistaa tietävänsä ainoan totuuden ja nostaa itsensä muiden yläpuolelle.
Oikeasti kukaan ei tietä mitään. Ihan arvailua puoleen ja toiseen.
Toki myönnän että ateistilla on hyvät mahdollisuudet olla oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuisitte samaan malliin maailmaa täyttävästä uskonnosta islamin uskosta jonka mukaan paratiisi odottaa näitä ihmisiä. Minulle Jeesus Kristus on merkittävä hän kuoli minun puolestani.
Jos minun ateistina pitäisi valita uskonto jota seurata niin ehdottomasti valitsisin kristinuskon joka puhuu anteeksiannosta ja lähimmäisenrakkaudesta. En kusisikaan sairaan islamin suuntaan jonka mukaan vääräuskoisia pitää surmata ja heille saa tehdä mitä haluaa.
Aha, okei. Kummasti vaan se stetsonpäinen idiootti eli puolustusministeri Hegseth perusteli Iraniin hyökkäystä kristinuskolla. 😂
Hegseth määrittelee uskonnon? Kannattaisi ehkä perehtyä muihinkin auktoriteetteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.
Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.
Pride-kirkon kannattajille Jeesus sanoisi: Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Mat 12:34 ja:
Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.Mat 7:23
Sekä: 25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä. Mat 25:41
Jeesus sanoisi sama kuin hänen opetuslapsensa hänen kuolemansa jälkeen? Rohkea oletus. Fakta on että jeesuksen näkemys kyseiseen asiaan nojaa juutalaiseen perinne tietoon mikä löytyy juutalaisesta laista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkon suosio laskee muutenkin koko ajan, hahhaa. Räsänen kivasti avittamassa. Ihmisten silmät avautuu vihdoin siihen, että uskonnot on sairaita. 💩
Itse asiassa Räsänen imee aidot uskovaiset pois kirkosta.
Räsänen haluaa ne sairaaseen lahkoonsa.
Räsäsen mielipide ei ole mikään virallinen kirkon kanta. Tämä olisi hyvä muistaa.
Räsänen on nyt monta kertaa uhonnut eroavansa kirkosta, miksi mitään ei tapahdu? Valehteleeko uskovainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mihin Nikula viittaa, kirkkoon vai Jumalaan, mutta "kirkko" on kieltämättä täysin epäonnistunut tehtävässään eikä ole enää pitkään aikaan muistuttanut mitään kristillistä.
Olet oikeassa! Kristinuskon historiassa oleellisin rooli on ollut sodilla, juonittelulla ja vanhojen miesten kuoropoikiin suuntautuvilla persbanoilla. Muu kristillinen sanoma ei ole ikinä ollut muodissa.
Olet oikeassa! Kristinuskon historiassa oleellisin rooli on ollut sodilla, juonittelulla ja vanhojen miesten kuoropoikiin suuntautuvilla persbanoilla. Muu kristillinen sanoma ei ole ikinä ollut muodissa.
Huom.puhut nyt room.katolilaisista, jotka eivät ole kristittyjä lainkaan, vaan Marian, pyhimysten ja paavin eli ihmisten palvojia. Saattaa, kuitenkin siellä seassa olla joitain todellisia Jeesus-uskoviakin, mutta arvelisin heitä olevan todella vähän.
No aika kieli poskellahan tuo oli heitetty, mutta kyllä tosiaan ateistikin saa tuoda ajatuksiaan julki siinä missä uskovakin. Suomessa on uskonnonvapaus. Voitte siis edelleen maksella halutessanne kirkollisveroa.
Lohtuahan se usko antaa, kuuntelen toisinaan radiojumalanpalvelusta etsiäkseni vastauksia erilaisiin itseäni askarruttaviin kysymyksiin. Jos vaikka suoraa vastausta en olekaan saanut niin olen saanut LOHTUA
Nikulan rajatilakokemus saattaa olla todellinen mutta se ei vielä kerro kaikkea.
Itselläkin on rajatilakokemus onnettomuuden seurauksena. Toivuin täysin takaisin normaaliin elämään.
Siellä toisella puolella on todellakin tyhjyys missä Nikula ilmeisesti oli. Sen lisäksi on se paha paikka ja sitten on vielä yksi paikka, johon pääsee kun "ovi" avataan. Nikula ei ilmeisesti osannut/halunnut sitä ovea avata vaikka se on jo muinaisissa kirjoissakin kerrottu, että ovi avataan kaikille, jotka sitä osaavat pyytää ja uskovat siihen asiaan, että sellainen ovi on olemassa. Sen takana on kirkkaus ja ikuinen elämä rakkaudessa.
Saa sanoa, mutta niin pitäisi saada Räsäsenkin. Näiden pitäisi molempien mahtua uskonvapauden piiriin siinä missä islaminkin.
Ihan hauska heitto. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jumalaan kantaa minua täällä maan päällä. Kiitän joka päivä elämästäni täällä ja siitä, mitä hyvää olen saanut. Ei minulla olisi mitään elämässä jos en uskoisi ja luottaisi Jeesuksee Kristukseen. Voisin olla katuojassa Jumalan kieltäjänä eikä minulla olisi mitään miksi eläisin. Suistuisin kokonaan raiteiltani.
Kiitos Jumalalle ja Siunausta.
Kiitos ja Aamen ! 🙏
Usko Jumalaan auttaa elämässä. Ei Jumala tee meille valmista, jotta vain odottelisimme ja tapahtuisi ihmeitä. Meidän täytyy itse tehdä Jumala kyllä auttaa ja kantaa meitä.
Unohdit johdatuksen. Itse en tee mitään erityistä, jollen koe siihen Pyhän Hengen johdatusta rukouksen jälkeen. Jeesus on luvannut johdattaa meitä Pyhän Henkensä kautta, kun kuljemme Raamatun voimalla ja rukoillen.
Muuten, kun tekee jotain omin päin ja se menee yleensä myttyyn, voi kuulua kysymys Jeesukselta: Käskinkö minä tehdä noin?
T: Viime pääsiäisenä tuli 40 vuotta täyteen Jeesuksen seuraamista, joten kokemusta Hänen hyvyydestään todellakin on!
Sehän on tätä nykyaikaa että meuhkataan Facebookissa, kiihdytetään itseä ja loukkaannutaan jonkun sanomisten takia. Häntä ei ollut Jeesus vastassa ja varoittamassa helvetistä, helluntailaiset mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Saa sanoa, mutta niin pitäisi saada Räsäsenkin. Näiden pitäisi molempien mahtua uskonvapauden piiriin siinä missä islaminkin.
Nikula puhui omasta elämästään, eikä haukkunut tai luokitellut muita, kuten Räsänen teki. Huomaatko eron?
Itse asiassa Räsänen imee aidot uskovaiset pois kirkosta.