Jone Nikula kehottaa eroamaan kirkosta
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/5f2c7e0f-71ca-4b64-a240-31dcf0…
Mitä mieltä olette? Evankeliumia saa julistaa ja levittää kirkon sanomaa, mutta onko tuo oikein; että tunnettu ihminen sanoo, että "ei siellä ketään ole odottamassa."
Loukkaako tuo uskovaisia? Saako tuollaista totuutta julistaa? Miksi uskoisimme Nikulaa?
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehitysmaalaisten haalimisen loputtua, loppuu suomen islamisoiminenkin.
Demarit hehkuttavat ajatusta että islamisaatiomolisi pysäyttämätön. Miettikää sitä!
Mietin sitä, että persutrollit on perseestä.
Kerro nyt ihmeessä mitä hyvää islam tuo vasemmistolaisen liberaalin elämään. Mistä olet jäänyt ilman eläessäsi luterilaisten persujen keskellä ja minkä islamilaisen maan naisten asemaan haluaisit mieluummin kuin olla vapaa VALKOINEN nainen Suomessa.
En puhunut mitään uskonnoista, vaan siitä miten persut valehtelee koko ajan vasemmistolaisten rakkaudesta islamiin. Täyttä paskaa.
Puhuisitte samaan malliin maailmaa täyttävästä uskonnosta islamin uskosta jonka mukaan paratiisi odottaa näitä ihmisiä. Minulle Jeesus Kristus on merkittävä hän kuoli minun puolestani.
Vierailija kirjoitti:
Usko Jumalaan kantaa minua täällä maan päällä. Kiitän joka päivä elämästäni täällä ja siitä, mitä hyvää olen saanut. Ei minulla olisi mitään elämässä jos en uskoisi ja luottaisi Jeesuksee Kristukseen. Voisin olla katuojassa Jumalan kieltäjänä eikä minulla olisi mitään miksi eläisin. Suistuisin kokonaan raiteiltani.
Kiitos Jumalalle ja Siunausta.
Hyvät perustelut.
Vierailija kirjoitti:
Kirkko on mädätetty. Kirkkoon kuulumattomatkin mädättävät. Mitä tehdä? Itse mietin mitä Jeesus tekisi.
Mitäkö Jeesus tekisi?
Hän antoi opetuslapsilleen pari neuvoa ennen, kuin lähetti heidät lähikyliin julistamaan evankeliumia.
Luukas 9. luvusta: "Ja mihin taloon tulette, siihen jääkää, ja siitä lähtekää matkallenne. Ja missä eivät ota teitä vastaan, siitä kaupungista lähtekää pois, ja pudistakaa tomu jaloistanne, todistukseksi heitä vastaan." Niin he lähtivät ja kulkivat kylästä kylään julistaen evankeliumia ja parantaen sairaita kaikkialla."
Ei siis jäädä väkisin tyrkyttämään ilosanomaa vaan lähdetään pois, jos vastaanotto on nuivaa.
Ilmestyskirjan 3. luku taas kertoo seurakunnasta/kirkosta, joka on ihan itse potkinut Jeesuksen ulkopuolelle. Kirkossa kyllä on ohjelmaa, toimintaa ja aktiviteettia, mutta Jeesus kolkuttaa oven ulkopuolella josko hän vielä pääsisi sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuisitte samaan malliin maailmaa täyttävästä uskonnosta islamin uskosta jonka mukaan paratiisi odottaa näitä ihmisiä. Minulle Jeesus Kristus on merkittävä hän kuoli minun puolestani.
Jos minun ateistina pitäisi valita uskonto jota seurata niin ehdottomasti valitsisin kristinuskon joka puhuu anteeksiannosta ja lähimmäisenrakkaudesta. En kusisikaan sairaan islamin suuntaan jonka mukaan vääräuskoisia pitää surmata ja heille saa tehdä mitä haluaa.
Itse olen myös ateisti ja valitsisin buddhalaisuuden, jos olisi pakko. Buddhalaisuus on älykkäin valtauskonnoista ja siinä on yleismaailmallisia oppeja, jotka ei ole sidottu jumaliin ja muuhun hörhöilyyn.
Esko Valtaoja sanoi myös, että Jumalaa ei ole olemassa. Minusta Raamatun ensimmäinen lause on väärin. Se on: Alussa Jumala loi Linnunradan ja galaksit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minun ateistina pitäisi valita uskonto jota seurata niin ehdottomasti valitsisin kristinuskon joka puhuu anteeksiannosta ja lähimmäisenrakkaudesta. En kusisikaan sairaan islamin suuntaan jonka mukaan vääräuskoisia pitää surmata ja heille saa tehdä mitä haluaa.
Aha, okei. Kummasti vaan se stetsonpäinen idiootti eli puolustusministeri Hegseth perusteli Iraniin hyökkäystä kristinuskolla. 😂
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ole aivan terve.
niih, harvoinpa sydänleikkauksesta toipuva ihan terve on
Entä jos Arvi Lind sanoo ettei pääsiäispupua ole olemassa? Kuinka loukkaavaa se olisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko Jumalaan kantaa minua täällä maan päällä. Kiitän joka päivä elämästäni täällä ja siitä, mitä hyvää olen saanut. Ei minulla olisi mitään elämässä jos en uskoisi ja luottaisi Jeesuksee Kristukseen. Voisin olla katuojassa Jumalan kieltäjänä eikä minulla olisi mitään miksi eläisin. Suistuisin kokonaan raiteiltani.
Kiitos Jumalalle ja Siunausta.
Kiitos ja Aamen ! 🙏
Usko Jumalaan auttaa elämässä. Ei Jumala tee meille valmista, jotta vain odottelisimme ja tapahtuisi ihmeitä. Meidän täytyy itse tehdä Jumala kyllä auttaa ja kantaa meitä.
Voi kun ihanan viisaasti sanottu! Rohkaisi minua.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos Arvi Lind sanoo ettei pääsiäispupua ole olemassa? Kuinka loukkaavaa se olisi?
sehän olisi suorastaan valhe, pääsiäispupu käy todistettavasti joka vuosi munimassa suklaamunia.
Vierailija kirjoitti:
Nikula ei ole vielä terve, mikä luulee olevansa. Uskova voi olla vaikka ei kirkkoon kuuluisikaan. Muisteleeko sanontaa : kun kolikko kirstuun kilahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa ?
Kirkkoon vielä kuuluvana epäilen minäkin, että tuolla ylhäällä avaruudessa ei ole Jumalaa, Jeesusta, paratiisia eikä helvettiäkään ja uskon Raamatunkin olevan vain kokoelma kertomuksia jotka ovat ajan kuluessa säilyneet ja siirtyneet sukupolvelta toiselle vaikkakin osa kertomuksista on ajan saatossa varmasti muuttunutkin, kun Raamattua on kirjoitettu/painettu uusia kappaleita. Se mihin todellisuudessa uskon on minun oma omatuntuntoni ja olisi mielenkiintoista tietää mistä ihmisen omatunto syntyy ja miksi se ei ole kaikilla samanlainen ainakaan oikean ja väärän erottamisen suhteen. Uskomusten takia tehdään maailmassa niin paljon pahaa, että olisi kenties parempi jos kaikkien uskomusten viljely kiellettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, okei. Kummasti vaan se stetsonpäinen idiootti eli puolustusministeri Hegseth perusteli Iraniin hyökkäystä kristinuskolla. 😂
Tämä. Ateistina upeita asioita on esim. se, että kukaan ei murhaa järjestelmällisesti ateismin nimissä ketään. Kuka onkaan fiksuin? 💪🏻
2013 tein päätöksen otanko askeleen lähemmäksi jumalaa vai kauemmaksi. päätös oli helppo otin askeleen lähemmäksi ja erosin kirkosta. Nyt olen syönyt nämä vuodet popocornia ja seurannu kyseisen sirkuksen alas ajoa.
Kirkon suosio laskee muutenkin koko ajan, hahhaa. Räsänen kivasti avittamassa. Ihmisten silmät avautuu vihdoin siihen, että uskonnot on sairaita. 💩
Uskikset hermostuu😅
Tosiasia on sekin että rajakokemuksia saa 10-20 prosenttia. Niitä ei tule kaikille. Emme voi sanoa varmaksi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on olemassa. Sitä ei yksi ateisti pysty muuttamaan.
Mikä niistä?
minä ja mieheni erottiin kirkosta kymmeniä vuosia sitten, silloin kun Suomessa ei hyväksytty naispappeja virantoimitukseen.
Usko Jumalaan auttaa elämässä. Ei Jumala tee meille valmista, jotta vain odottelisimme ja tapahtuisi ihmeitä. Meidän täytyy itse tehdä Jumala kyllä auttaa ja kantaa meitä.