Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakastimessa ollut kallis gluteeniton piparkakkutaikina eräpvm 2023, voiko syödä suoraan taikinaa?

Vierailija
16.12.2024 |

Löysin pakastimesta kalliin Moision gluteenittoman piparakkkutaikina, jossa eräpvm ollut 2023, vuosi sitten. 

Voisiko tätä taikinaa kuitenkin syödä suoraan, siis en leivo, vaan suoraan, olisiko ok vai onko voinut pilaantua? 

Koko ajan taikina ollut pakastimessa. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi piparkakkutaikina vuodeksi pakastimeen ja rasva oli härskiintynyt. En muista maistoiko sitä  paistettuna, mutta pilaantuneen rasvan haju ei lähtenyt pois leivinalusesta.

Kokeile maistuuko pahalta.

Jos raakaa taikinaa syö liikaa, vaikka tuorettakin, saattaa saada vatsan kipeäksi. Kokemusta on.

Vierailija
2/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne taikinat nyt nii n kalliita ole, että riskejä kannattaa ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden vanhaksi mennyt taikinaa sitten pitäisi ryhtyä paistamatta syömään. Mitäs jos paistat niistä pipareita ja syöt ne jos maistuu. Ja osta kaupasta uutta, jos pitää ehdottomasti raakana syödä.

Vierailija
4/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viikon vanhaksi mennyttä jauhelihaa kaupassa, voiko syödä tartar-pihveinä raakana?

Vierailija
5/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimessa ruoka säilyy syömäkelpoisena lähes ikuisesti. Koostumus muuttuu, joten koostumuksen muuttuminen on se kriteeri, että onko pakastettu ruoka syömäkelpoista. Sinun pitää siis itse päättää, että syötkö ;)

Vierailija
6/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö, aikuinen ihminen cmon

Vierailija
7/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, vaikka se olisi ollut kallis, jos et ole muistanut sen olemassaoloa? Ja kuinka kallis muka on joku taikinaklimppi? Heitä roskiin, ettei mene joulu ripulissa.

Vierailija
8/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kallis oli?

Vierailija
9/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakastimessa ruoka säilyy syömäkelpoisena lähes ikuisesti. Koostumus muuttuu, joten koostumuksen muuttuminen on se kriteeri, että onko pakastettu ruoka syömäkelpoista. Sinun pitää siis itse päättää, että syötkö ;)

No ei säily ikuisesti. Joitakin kuukausia. 

Vierailija
10/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksista. Söin nyt sitä kuitenkin, ei maistunut härskiintyneeltä. Mutta laitan loput roskiin. En siis syönyt liikaa. 

Vierailija
11/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mielisairaanhoitajaltasi

Vierailija
12/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei säily ikuisesti. Joitakin kuukausia. 

Ihapaskaa. Pakastimessa ei pöpöjä synny miljoonassakaan vuodessa,

Vierailija
13/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt pakkasessa miksikään mene. Itse söin pari vuotta sitten päiväyksen mukaan vanhentunutta sikanautasäilykettä ja ihan hyvää oli vielä.

Vierailija
14/14 |
16.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kylmähauteena!