Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä voisin aloittaa suhteen älykkään miehen kanssa? Pelkään, että sellainen mies turhautuisi minuun.

Vierailija
10.04.2026 |

En varsinaisesti ole tyhmä mutta hajamielinen kyllä. Loogisissa asioissa välillä kestää, että menee ymmärrykseen. Kielet ovat hankalia, en vain jaksa opiskella moniakaan asioita. En ole älykäs siten kuten yleisesti pidetään ihmistä älykkäänä. Olen kuitenkin muuten ihan fiksu, ihana, iloinen, ystävällinen, en käytä päihteitä, saan nautintoa elämässä aika pienistä asioista. En välttämättä edes tahdo miestä mutta olen miettinyt, että jos mies minuun rakastuisi mies jonka minä huolisin (itseäni älykkäämmän), niin kestäisiköhän se minua.. 

N30v. 

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä naisena allekirjoitan tuon käsitteen kommunikaatioväli. Se on todella todella raskasta, jos toinen on sen yli 30 pinnaa alempana. Ihan helvettiä suorastaan.

Ei semmoinen ole kivaa, että pitää koko ajan jarrutella itseään, hidastaa, selittää kuin lapselle.

Ei normaali ihminenkään halua kehitysvammaisen tai lapsen kanssa PARISUHTEESEEN. Ja vielä sekstailla.

Vierailija
22/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 12. Yliopistossa opiskelevat eivät ole erityisen älykkäitä välttämättä toki usein normiälykkäitä. Siivooja voi olla hyvin älykäs. Älykäs voi lukea seiskaa( vaikka ehkä sitä pitää turhina juoruina).  Automekaanikot voivat olla hyvin älykkäitä. Myös kouluttamaton ihminen voi olla hyvin älykäs. Tyhmät ovat usein mustavalkoisia ajattelussaan ja yleistävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa että todennäköisesti ei onnistu pidemmän päälle, toki poikkeuksiakin voi aina olla. Itse seurustelin nuorempana ns. normiälyisten kanssa ja kyllähän se alkoi ottaa hermoon ennemmin tai myöhemmin kun ei toinen tajunnut minulle yksinkertaisia asioita. 

Sitten aloin seurustelemaan tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin asian. (En silloin nuorena pitänyt itseni erityisen älykkäänä, selvisi vasta noin kolmekymppisenä kun tein testin) Nykyinen vaimoni on myös mensan jäsen ja oltu yhdessä jo kaksikymmentä vuotta. Helpottaa elämää kummasti kun molemmat ajattelevat samalla tavalla ja löytävät ratkaisut ongelmiin itsenäisesti tarvittaessa. Nykyään tälle on jo termikin, kommunikaatioväli. Ihmiset kommunikoivat parhaiten toisten ihmisten kanssa kun ÄÖ ero on maksimissaan +/- 15-20 heidän välillään.

Jos ero on tuon 15-20 pinnaa miehen eduksi niin kommunikointi voi hyvinkin onnistua "älykkäämmän" miehen kanssa. Mutta jos ero on luokkaa 50 pinnaa niin takaan että haasteita tulee. Onnea matkaan!

Teidän älykkyytenne on Mensa älykkyyttä joka mittaa tietynlaisia asioita. Teiltä kummaltakin puuttuu ilmeisesti tunneälykkyys kun tunnut käsittelevän asioita hieman erikoisella tavalla.  Tai ainakin sinulta tunneälykkyys puuttuu. Tulee mieleen kaksi autistia jotka ymmärtävät toisiaan.

En kyllä löytänyt tekstistä mitään mikä kertoisi tunneälyn puutteesta.

-eri

Mikä mielestäsi tekstissä viittaa tunneälyyn? Olet ilmeisesti itse kuvatun kaltainen ja siksi osaat virittyä samalle tasolle.

No se että sanottiin, että noilta puuttuu se.

Minä en löytänyt mitään mikä tukisi väitettä. Löysitkö sinä? Mitä?

Vierailija
24/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemuksesta voin kertoa että todennäköisesti ei onnistu pidemmän päälle, toki poikkeuksiakin voi aina olla. Itse seurustelin nuorempana ns. normiälyisten kanssa ja kyllähän se alkoi ottaa hermoon ennemmin tai myöhemmin kun ei toinen tajunnut minulle yksinkertaisia asioita. 

Sitten aloin seurustelemaan tekniikan tohtorin kanssa ja tajusin asian. (En silloin nuorena pitänyt itseni erityisen älykkäänä, selvisi vasta noin kolmekymppisenä kun tein testin) Nykyinen vaimoni on myös mensan jäsen ja oltu yhdessä jo kaksikymmentä vuotta. Helpottaa elämää kummasti kun molemmat ajattelevat samalla tavalla ja löytävät ratkaisut ongelmiin itsenäisesti tarvittaessa. Nykyään tälle on jo termikin, kommunikaatioväli. Ihmiset kommunikoivat parhaiten toisten ihmisten kanssa kun ÄÖ ero on maksimissaan +/- 15-20 heidän välillään.

Jos ero on tuon 15-20 pinnaa miehen eduksi niin kommunikointi voi hyvinkin onnistua "älykkäämmän" miehen kanssa. Mutta jos ero on luokkaa 50 pinnaa niin takaan että haasteita tulee. Onnea matkaan!

Teidän älykkyytenne on Mensa älykkyyttä joka mittaa tietynlaisia asioita. Teiltä kummaltakin puuttuu ilmeisesti tunneälykkyys kun tunnut käsittelevän asioita hieman erikoisella tavalla.  Tai ainakin sinulta tunneälykkyys puuttuu. Tulee mieleen kaksi autistia jotka ymmärtävät toisiaan.

-eri

Mikä mielestäsi tekstissä viittaa tunneälyyn? Olet ilmeisesti itse kuvatun kaltainen ja siksi osaat virittyä samalle tasolle.

Eli oletkin vain pelkkä jankkaaja. Ihan kuten ennakkoon arvelinkin.

Vierailija
25/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 12. Yliopistossa opiskelevat eivät ole erityisen älykkäitä välttämättä toki usein normiälykkäitä. Siivooja voi olla hyvin älykäs. Älykäs voi lukea seiskaa( vaikka ehkä sitä pitää turhina juoruina).  Automekaanikot voivat olla hyvin älykkäitä. Myös kouluttamaton ihminen voi olla hyvin älykäs. Tyhmät ovat usein mustavalkoisia ajattelussaan ja yleistävät.

Annoin esimerkkejä, en mitenkään yleistänyt. Tyhmyyttä on syyttää mustavalkoisuudesta ihmistä, joka antaa konkreettisia esimerkkejä siitä miksi Mensan jäsenyys ei ole koko älykkyyden mitta. Sinulta taisi mennä pointti ohi, olet varmaan itse aika mustavalkoisesti ajatteleva ja projisoit. Todella älykkäät ihmiset ei käytä aikaa turhaan kuten seiska lehtien ym lukemiseen ja julkkisjuoruihin koska on tärkeämpääkin kuin erosiko joku jullkis. Ehkä sellainen keskustelu voisi olla kiinostava, jossa jotenkin analysoidaan jotakin tilannetta. Ja kyllä sanoin jo, että voisin kiinostua automekaanikosta jos hän olisi jotenkin laajemmin kiinostunut asioista kuin esim. lukea jotain seiskaa, juoda kaljaa ja korjata autoja. Meillä ei olisi mitään keskusteltavaa jos toinen olisi vain kiinostunut autoista ja minä pohtimaan hyvinkin monimutkaisia juttuja. Valitettavasti ei itsellä ole näiden lattiatason miesten kanssa suhteet onnistuneet, koska kiinostuksen kohteet ja elämäntyyli on niin erilainen. Se  on ihan tutkittua, että alemmassa sosiaaliluokassa on myös paljon enemmän kaikkia ongelmia kuten päihdeongelmia ym ym. kaikenlaista ja en jaksa elää jonkun kanssa joka vain kittaa kaljaa, käy baareissa, syö uunimakkaraa ja mistään ei oikein voi keskustella mikä virittäisi aivoja. Kyllä siinä kumpikin lopulta turhautuu toiseen. Mekaanikkoa tms. ärsyttää kun älykkäämpi nainen on itsenäinen ja pystyy itsekin ajattelemaan, ei hyväksy kaljan kittaamista ja siitä tulee ensimmäinen ongelma. Etenkin jos nainen on vieläpä päihteetön, ei käy baareissa, tekee laadukasta ruokaa ja haluaa käydä analyyttisiäkin keskusteluja yhteiskunnasta. Toisen miettiessä baariin lähtöä joiden ongelma ihmisten kanssa. Niin ei. Ei jaksa. Ei pysty vaikka kuinka rakastaisi. Joillakin toki voi olla jokin missio saada se älykäs nainen alistettua johonkin sellaiseen osaan mihin tämä ei halua, tiskaamaan ja pyykkäämään kaljoittelevan mekaanikon jälkiä, se on kidutusta älykkäälle naiselle joka tarvii muutakin kuin yksitoikkoisia arki rutineeja. 

Vierailija
26/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mitä minä olen jankannut? Kaksi viestiä asiallisesti kirjoittanut. Minä en myöskään sinun viesteistä löydä merkkiäkään siitä tunneälystä, jonka puutteesta tuota miestä ja naistaan syytetään, mielestäni ihan perusteetta. 

Vierailija
27/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Mitä minä olen jankannut? Kaksi viestiä asiallisesti kirjoittanut. Minä en myöskään sinun viesteistä löydä merkkiäkään siitä tunneälystä, jonka puutteesta tuota miestä ja naistaan syytetään, mielestäni ihan perusteetta. 

Sinä olet tuon tekstin kirjoittanut mies ja nyt yrität lypsää tietoa siitä mikset olekaan niin täydellinen kuin kuvittelet. Et sinä kenenkään randomin asioista noin olisi itseesi ottanut. Huomaatkos, tässä sitä tunne- ja sosiaalista älyä joka sinulta puuttuu.

Vierailija
28/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on myös sosiaalisia taitoja, puhutaan sosiaalisesta älykkyydestä, tunneälystä ym. Mensan testi ei ole ainoa tapa mitata älykkyyttä. Mensan klubilaiset joutuvat  nyt tippumaan takaisin maanpinnalle, koska täällä on muunkinlaista älykkyyttä kuin Mensa älykkyyttä. Toki ihminen voi olla Mensan jäsen ja myös Sosiaalisesti älykäs ja tunneälkäskin, mutta hän voi olla myös vaikka persoonallisuushäiriöinen tai häneltä voi puuttua se tunneäly. 

Höpö, höpö - ei ole kuin yksi älykkyyden laji "yleisälykkyys" (g factor), joka kuvaa keskushermoston prosessointikapasiteettia. Yleisälykkyyttä ei voida tienkään suoraan mitata, mutta erilaiset älykkyystestit korreloivat sen kanssa enemmän tai vähemmän. Kuviotestit ovat tässä suhteessa aivan kelvollsia.

Sen sijaan se, missä itsekukin on taitava (tai "lahjakas") riippuu lähinnä mielenkiinnon kohteista ja niihin panostamisesta - toki niin, että yleisälykkyys asettaa rajat kehittymiselle ja vaadittaville ponnistuksille.

Yleisesti ottaen "testiälykkäät" ovat myös sosiaalisesti taitavia ja ongelmat löytyvät lähinnä kellokäyrän toisesta päästä. Kannattaa myös huomioida, ettei sosiaalisesti taitava tarkoita välttämättä mukavana ja lämpimänä tunnettua ihmistä - eikä läheisriippuvuus, miellyttämisenhalu ja/tai hoivavietti ole osoitus sosiaalisesta lahjakkuudesta.

Vierailija
29/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa siihen mitä älykkyys on tai ei ole. Mutta ap:lle voin anoa, että kannattaa valita sellainen mies, johon itse rakastut ja joka arvostaa noita sinun hyviä puoliasi ja rakastuu sinuun juuri sellaisena kuin olet. 

Vierailija
30/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on mies. Ei epäilystäkään. 

Vierailija
31/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa siihen mitä älykkyys on tai ei ole. Mutta ap:lle voin anoa, että kannattaa valita sellainen mies, johon itse rakastut ja joka arvostaa noita sinun hyviä puoliasi ja rakastuu sinuun juuri sellaisena kuin olet. 

Älkää nyt ottako näitä tosissaan. Oikeasti...

Vierailija
32/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys on myös sosiaalisia taitoja, puhutaan sosiaalisesta älykkyydestä, tunneälystä ym. Mensan testi ei ole ainoa tapa mitata älykkyyttä. Mensan klubilaiset joutuvat  nyt tippumaan takaisin maanpinnalle, koska täällä on muunkinlaista älykkyyttä kuin Mensa älykkyyttä. Toki ihminen voi olla Mensan jäsen ja myös Sosiaalisesti älykäs ja tunneälkäskin, mutta hän voi olla myös vaikka persoonallisuushäiriöinen tai häneltä voi puuttua se tunneäly. 

Höpö, höpö - ei ole kuin yksi älykkyyden laji "yleisälykkyys" (g factor), joka kuvaa keskushermoston prosessointikapasiteettia. Yleisälykkyyttä ei voida tienkään suoraan mitata, mutta erilaiset älykkyystestit korreloivat sen kanssa enemmän tai vähemmän. Kuviotestit ovat tässä suhteessa aivan kelvollsia.

Sen sijaan se, missä itsekukin on taitava (tai "lahjakas") riippuu lähinnä mielenkiinnon kohteista ja niihin panostamisesta - toki niin, että yleisälykkyys asettaa rajat kehittymiselle ja vaadittaville ponnistuksille.

Yleisesti ottaen "testiälykkäät" ovat myös sosiaalisesti taitavia ja ongelmat löytyvät lähinnä kellokäyrän toisesta päästä. Kannattaa myös huomioida, ettei sosiaalisesti taitava tarkoita välttämättä mukavana ja lämpimänä tunnettua ihmistä - eikä läheisriippuvuus, miellyttämisenhalu ja/tai hoivavietti ole osoitus sosiaalisesta lahjakkuudesta.

Kyllä mä ainakin tiedän matemaattisen alan tutkijan, joka on sosiaalisesti täysi tumpelo. Tämähän on yleistä. 

Vierailija
33/33 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi toki älykäs lukea Seiskaa, mutta yleensä ei lue. Kyllä se suuntaa myös mielenkiinnon kohteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän