Oletko valmis hoivaamaan iäkkäitä läheisiäsi? "Kyllähän monella vapautuu lastenhuone kun lapset aikuistuu*
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei ole yksikään lastenhuone vapautunut, kaksi neljästä on kuollut ja yksi niin painava, etten pysty nostelemaan.
Sulla on siis kuolleita ja painavia lastenhuoneita?
😂😂😂😂😂👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei suostu Kainuusta muuttamaan Hämeeseen niin toivottavasti pysyy itsekseen kunnossa.
Isäsi mielipiteellä ei valitettavasti ole merkitystä siinä vaiheessa kun etsitään maksajaa. Terv. Riikka
Toisen nimissä esiintyminen on rikos
Onko Riikka jotenkin uniikki nimi? Itsekin tunnen 5 eri Riikkaa 😄
Vierailija kirjoitti:
En ketään. Vanhetessaan ovat tulleet itsekkäiksi. Ei oteta neuvoja vastaan, apua ei suoraan pyydetä, vaan oletetaan että kaikki tehdään pyytämättä ja ilmaiseksi. Ikinä en pystyisi asumaan saman katon alla.
Veit sanat suustani , juurikin noin se menee . Ei edes kiitoksen sanaa eikä muutenkaan välitetä paitsi kun tarvitaan piikaa.Itse ei viitsi tehdä mitään muuta kun olla möllöttää ja herkutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä ei ole yksikään lastenhuone vapautunut, kaksi neljästä on kuollut ja yksi niin painava, etten pysty nostelemaan.
Muista että tuo kohtalo odottaa myös sinua.
Painavuus vai mikä?
Tulisin jo ensimmäisen päivän aikana hulluksi. En ota enää edes jouluksi.
Miksi aloituksessa on sitaatti? Kuka näin on sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavuus vai mikä?
Varmaan se, että vielä ei ole yksikään lastenhuone vapautunut tai kaksi neljästä k u o l l u t.
Mulla on kolme lasta, jotka nyt ovat 40v molemmin puolin, ja jotka muuttivat omilleen jo n.20v sitten. Vanhempani ovat nyt lähestymässä 90v ikää ja vasta nyt tarvitsevat apua kotona, lähinnä siivoukseen. Olisiko mun pitänyt yksin asua isossa asunnossa vuosikymmeniä odottamassa koska vanhukset lykätään mulle? Nyt asun pienessä kaksiossa ja aion vielä muuttaa tästä yksiöön, kunhan pääsen eläkkeelle.
N63v
Vierailija kirjoitti:
No, minun ja puolison suunnitelmana on myydä omakotitalo kun lapset muuttavat kotoa ja ostaa pieni kaupunkiasunto, eikä edes välttämättä Suomesta. Tavoittelemme taloudellista vapautta ja töiden lopettamista paljon ennen eläkeikää. En ole läheinen vanhempieni kanssa enkä koe mitään halua hoivata heitä. En tosiaan aio vaihtaa työelämää hoivaelämään.
Kumpikaan vanhemmista ei tukenut minua kun muutin kotoa vaan sain pärjätä omillani. Kumpikaan ei kutsunut kylään kun muutin kotoa.
Lapsena minut hylättiin emotionaalisesti kun vanhemmat erosi ollessani 6-vuotias. Uudet kumppanit ja uudet lapset veivät huomion.
Nykyään näen isääni 2 kertaa vuodessa ja äitiäni 6 kertaa. Asuvat molemmat 5 ja 15 km päässä eli maantieteellistä etäisyydestä tämä ei johdu.
Teen kokopäivätyötä ja vapaa-aikani menee omien päiväkoti-ikäisten lasteni kanssa olemiseen. En edes jaksaisi hoivata vanhempiani jos olisikin läheisiä. Naisen osaksi se hoivaaminen kuitenkin lankeaisi.
Ihan kun minun kirjoittama. Sama tilanne täällä. Kummastakaan vanhemmasta ei ole minulle ollut mitään apu ja sain pärjätä omillani vaikka jossain kohtaa näin nälkää. En myöskään minä aio olla apuna vanhemmilleni, aivan sama kuka heidät hoitaa, vai hoitaako ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta vastaan että, ei välttämättä. Kuka sitä tulevaisuutta pystyisi ennustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavuus vai mikä?
Ei ne sun lapset suakaan auta. Kaiva siis kuvetta, tai kuristu tuoliin laitoksessa.
Tämä on kyllä älytön keskustelu. Mulla on suvussa yksi perhe jotka asuu yhdessä niin että lapsi hoitaa vanhempansa. Mutta he ovat tosi hyvissä väleissä. En pystyisi hoitamaan esimerkiksi äitiäni koska hän on ihan mahdottoman vaativa ja tuomitseva ihminen jolle mikään ei riitä. Lisäksi käyttää alkoholia välillä reippaasti ja kännissä haukkuu ihmisiä puhelimessa.
Lisäksi tämä huolehtiminenhan kaatuisi pääosin naisten niskaan. Onko niin että nainen ei ole koskaan ansainnut elämänvaihetta jolloin elää vain itselleen?
Vanhempani kuolivat suhteellisen nuorina, ei oltu lähelläkään noita tilanteita että heidän hoivaansa olisi pitänyt miettiä. Puolison vanhemmat asuvat toisella puolella Suomea, iäkkäitä ovat mutta hyväkuntoisia. En usko että millään haluaisivat kenenkään nurkkiin muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painavuus vai mikä?
Ei ne sun lapset suakaan auta. Kaiva siis kuvetta, tai kuristu tuoliin laitoksessa.
Kuka sun muroihin on kussut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä ei suostu Kainuusta muuttamaan Hämeeseen niin toivottavasti pysyy itsekseen kunnossa.
Isäsi mielipiteellä ei valitettavasti ole merkitystä siinä vaiheessa kun etsitään maksajaa. Terv. Riikka
Toisen nimissä esiintyminen on rikos
Mistä sinä tiedät, onko tuon kommentin kirjoittajan nimi Riikka vai ei? Riikka ei ole mitenkään harvinainen etunimi.
En missään tapauksessa. Asun yksiössä ja sairastan parantumatonta syöpää. Kuolen ennen äitiäni.
Söpöä kun mammat vastailee ikään kuin pääsisivät valitsemaan tämän. Eiköhän se velvollisuus kirjata lopulta lakiin.
Olen jo hoitanut erityislapsen maailmalle ja sairaan miehen nuorena työkyvyttömyyseläkkeelle. Katson hoivavelvollisuuteni päättyneen, sillä en itsekään ole terve.
Muutin pienempään asuntoon. Ei ole tilaa vanhemmille. Enkä pysty hoitamaan ketään.