Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä kaikesta luovuitte, kun jäitte työttömäksii

Vierailija
09.04.2026 |

Meillä molemmilla oli yt neuvottelut ja työt loppuu 1.6.2026

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista maksullisista menoista ja kauppaan kerran viikossa listan kanssa. Eipä muuta, sitten pärjäsin ihan hyvin. Lehtitilauksia ei tarvinnut lopettaa.

Nyt loppui taas yksi duuni, ja sain heti seuraavan, mutta vain puoli v tiedossa. Harkitsen juuri, jos tähän väliin muuttaisin pienempään asuntoon, kun työhuonevähennystäkään ei ensi vuonna ole.

Vierailija
22/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoista, työnteosta ja työlounaista työkavereiden kanssa ensimmäisenä. Sittemmin kun työttömyys piteni, luovuin myös rivitaloasunnosta ja lopulta autostakin. Autosta luopumisen sivussa kutistui myös maailmani todella paljon. 

Eli elit ennen työttömyyttä yli varojesi kuvitellen hyvien aikojen olevan ikuiseksi ajoiksi ansaittuja? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talo myyntiin,mökki myyntiin,autot myyntiin, Excel taulukoita,kolikoiden laskemista, vaatteiden korjaamista,harrastuksista luopumista.

Ohis Paljon onnistuitte ssavuttamaan työelämänne aikana asioita, joista moni ei koskaan saavuta työuransa aikana

No sit jos on työelämässä,eikä ole mitään,niin mistään ei tartte luopua myöskään. Eli kannattiko olla työelämässä,jos mitään ei ole saatu? Työttömänä yhtä tasokas elämä.

Vierailija
24/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoista, työnteosta ja työlounaista työkavereiden kanssa ensimmäisenä. Sittemmin kun työttömyys piteni, luovuin myös rivitaloasunnosta ja lopulta autostakin. Autosta luopumisen sivussa kutistui myös maailmani todella paljon. 

Paljonko sulla jäi autosta vielä velkaa myynnin jälkeen? 

Vierailija
25/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö on joku fakta,et kukaan ei saa uutta työtä? Ikinä? Se on kumma,kun mä tunnen vaan ihmisiä jotka vaihtaa työpaikkaa eivätkä jää työttömiksi. Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä. Itse en luopunut mistään. Olin viikon työtön ja sain uuden työn. Mut jos ei muuta tulevaisuutta näe,niin kannattaa jo alkaa myymään omaisuutta saadakseen rahaa.

Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä.

MIstä kortistosta luulet töitä saavan? Töihin ottavat työnantajat, tai sitten eivät.

Ja itsekin luulin heti saavani uutta työtä, kun edellinen loppui. Hämmästyksekseni olen edelleen työtön jatkuvan hakemisen ja haastatteluissa käymisten jälkeen.

Vierailija
26/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelusta ainakin. Kotona aikana jouduin työttömäksi.

Vierailija
27/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisen ja kunnollisen ruoan syömisestä. Heräteostoksista. Herkuista. Myös sähkössä koitan säästää.

Jep, ihminen temuttaa tuhansilla turhaa krääsää, yms kun on töissä ja huterat korttitalot sortuu heti kun tulot laskee, huoh. 

Vierailija
28/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luovuin lehdistä, kaikista tilauksista (spotify, viaplay), alkoholista, lihasta, jugurtista, hedelmistä, kertakäyttöisistä kuukautissiteistä, uusista vaatteista, ja silloin kun lapset tarvitsivat vaatteita, myös omasta ruoasta.

Ja tämä siitä huolimatta, että puoliso oli kuitenkin kokopäivä töissä, tosin ihan perusduunarina, eli ei tienannut kovin paljon.

Vierailija
29/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinasta ja taksista. Myös: Unen puutteesta, lihomisesta, toisten ihmisten huonon käytöksen sietämisestä.

Vierailija
30/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveys tarttisi jotain apua, parturissa tarttisi käydä, fillari huoltaa, vaatteita uusia. Ei nyt sitten tarvinnut mitään näistä tehdä, kun jäin työttömäksi ja uutta työtä en ole saanut.

Vierailija
31/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monipuolisen ja kunnollisen ruoan syömisestä. Heräteostoksista. Herkuista. Myös sähkössä koitan säästää.

Miten ei voi syödä kunnollista ruokaa? Säkki porkkanaa,säkki perunaa jne. Saa tehtyä terveellistä ruokaa. Kun tekee itse, ei paljoa maksa. Ja työttömänä on aikaa kuoria ja pilkkoa. Mut nyt kun on töissä, kannattaa ostaa isot määrät säilöön ruokaa, jotka säilyy. Kerta ei loppuelämän aikana enää töihin pääse. Ja nyt on hyvä aika miettiä minkä kokoisessa asunnossa asuu,onko se liian kallis tukien kanssa asua. Alkaa muuttamaan jo, kun töissä on niin on varaa muuttaa. 

Vierailija
32/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekö on joku fakta,et kukaan ei saa uutta työtä? Ikinä? Se on kumma,kun mä tunnen vaan ihmisiä jotka vaihtaa työpaikkaa eivätkä jää työttömiksi. Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä. Itse en luopunut mistään. Olin viikon työtön ja sain uuden työn. Mut jos ei muuta tulevaisuutta näe,niin kannattaa jo alkaa myymään omaisuutta saadakseen rahaa.

Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä.

MIstä kortistosta luulet töitä saavan? Töihin ottavat työnantajat, tai sitten eivät.

Ja itsekin luulin heti saavani uutta työtä, kun edellinen loppui. Hämmästyksekseni olen edelleen työtön jatkuvan hakemisen ja haastatteluissa käymisten jälkeen.

Jep ei ole helppoa vaihtaa työpaikasta toiseen vaikka toi yksi niin väittää.

Vierailija
33/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ihminen temuttaa tuhansilla turhaa krääsää, yms kun on töissä ja huterat korttitalot sortuu heti kun tulot laskee, huoh. 

Julma hallitus tuhoaa koko maan.😭😭😭

Vierailija
34/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä temuttanut. Kaikki verkkoostamiset olen lopettanut varmaan yli kymmenen vuotta sitten, vaikka olisii ollut varaa tilata. Että kasvata sinä kuule tunneälyäsi noitten noitten ennakkoluulojesi sijaan.

Vierailija
35/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat mullakin ja sähkön lisäksi säästän myös vettä sekä pesuaineita eli ennen kävin suihkussa kaksi kertaa päivässä, nykyisin kaksi kertaa viikossa. Lakanat vaihdoin ennen joka toinen viikonloppu, nykyisin kerran kuukaudessa. Lopetin myös hiustenvärjäämisen eli annoin oman värin kasvaa (tämä oli/on varmaan se paras seuraus työttömyydestä) ja hiusten leikkuusta kampaajalla olin luopunut jo aiemmin vielä töissä ollessani. Ei ollut varaa silloinkaan. 

Nyt olisi aikaa katsella suoratoistopalvelun sisältöä, mutta sen olen sanonut irti. Pieniä summia sinällään, mutta kyllä näistä kaikista yhdessä ihan kivasti säästää. Tai siis ei säästä, koska ne rahat kyllä menee noihin muihin pakollisiin mutta saanpahan ne maksetuksi. Elämästä on tullut aika riisuttua eikä se niin haittaisi jos olisi muuta sisältöä mutta kun ei ole sitäkään.

entinen pätkätyötön, nykyisin pitkäaikaistyötön

Vierailija
36/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanomispäivää seuraavana vuotena en luopunut juurikaan mistään, kun oli vielä vahva toivonkipinä, että sillä lähes 20 vuoden työkokemuksella pääsee "varmasti" jonnekin muualle töihin. Eipä ollut kokemuksella mitään arvoa, eikä merkitystä, eli oli pakko tunnustaa se tosiasia, että minun ikäluokkaa ei enää työpaikoille haluta. Sen jälkeen onkin sitten luovuttu lähes kaikesta. Edes lääkäriin, saati hammaslääkäriin, ei ole varaa, vaikka tässä iässä niitä vaivoja on jo alkanut ilmenemään ja varmasti olisi syytä monikin asia tutkituttaa.

Vierailija
37/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, mihin muka tarvii jotain Temua tehdäkseen heräteostoksia? Heräteostoksia ovat kaikki ylimääräiset ja turhat ostokset, vaikka omassa lähikaupassa. Kuten se, että ostaa aina karkkia ruoan ohessa.

Vierailija
38/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimalakäynneistä, elokuvateattereista, ulkona syömisestä, kaikista harrastuksista, matkustelusta, julkisilla kulkemisesta, vaatteiden tai huonekalujen ostamisesta, leipomisesta, keikoilla käymisestä, sosiaalisesta elämästä.

Vierailija
39/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki masentuu kun joutuu työttömäksi. Masennus on elämään vaikuttava sairaus ja voi kestää vuosia. Muutos on raju. Yhtäkkiä ei ole varaa mihinkään ja elämästä tulee selviytymistaistelua. Nythän vielä eduskunta kiristi työttömyyskorvauksen ehtoja eli se poistuu monelta eli pitää elää säästöillään. Suomen hinnoilla.

Varmaan ensimmäisenä möisin auton koska sitähän ei tarvitse kun elämästä tulee lusimista. Työttömyys muuttaa kaiken. Eikä vähiten sen miten ihmiset suhtautuu sinuun, onhan edelleen työllisten mielestä niin paljon töitä että on jotain pahasti vialla ihmisessä joka ei vaan mene töihin.

Vierailija
40/68 |
09.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luovuin lehdistä, kaikista tilauksista (spotify, viaplay), alkoholista, lihasta, jugurtista, hedelmistä, kertakäyttöisistä kuukautissiteistä, uusista vaatteista, ja silloin kun lapset tarvitsivat vaatteita, myös omasta ruoasta.

Ja tämä siitä huolimatta, että puoliso oli kuitenkin kokopäivä töissä, tosin ihan perusduunarina, eli ei tienannut kovin paljon.

Ei kukaan duunari tienaa niin huonosti, että puoliso joutuu olemaan syömättä jotta lapset saavat vaatteita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi