Mistä kaikesta luovuitte, kun jäitte työttömäksii
Meillä molemmilla oli yt neuvottelut ja työt loppuu 1.6.2026
Kommentit (68)
En koe että mistään sillä rahaa tulee edelleen koko ajan ja säästöjä on joten edelleen matkustelen samaan malliin kuin ennenkin. Nyt on vaan enemmän vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisen ja kunnollisen ruoan syömisestä. Heräteostoksista. Herkuista. Myös sähkössä koitan säästää.
Jep, ihminen temuttaa tuhansilla turhaa krääsää, yms kun on töissä ja huterat korttitalot sortuu heti kun tulot laskee, huoh.
Julma hallitus tuhoaa koko maan.😭😭😭
Vain suomalaisten työttömien elämän. Muut porskuttaa rairai.
Vierailija kirjoitti:
Ööh, mihin muka tarvii jotain Temua tehdäkseen heräteostoksia? Heräteostoksia ovat kaikki ylimääräiset ja turhat ostokset, vaikka omassa lähikaupassa. Kuten se, että ostaa aina karkkia ruoan ohessa.
Tuo on totta. Supermarketin koko idea perustuu 95% heräteostoihin. Todella harva maitopurkkia ostamaan lähtenyt palaa kotiin marketista pelkän maitopurkin kanssa. Etukäteen puhtaalla järjellä mietityn ostoslistan mukaan toimiminen vaatii itsekuria, kun ympärillä notkuu kaikenlaista epäterveellista roskaruokaa ja täysin tarpeetonta krääsää ja vimpainta. Tuskinpa vaan toiselta puolelta maailmaa tilataan tavaraa heräteostona, eli eiköhän sille tuotteelle ole käyttötarkoitus mietitty etukäteen, kun tilaamaan vaivaudutaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekö on joku fakta,et kukaan ei saa uutta työtä? Ikinä? Se on kumma,kun mä tunnen vaan ihmisiä jotka vaihtaa työpaikkaa eivätkä jää työttömiksi. Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä. Itse en luopunut mistään. Olin viikon työtön ja sain uuden työn. Mut jos ei muuta tulevaisuutta näe,niin kannattaa jo alkaa myymään omaisuutta saadakseen rahaa.
No se on varmaan vähän eri asia siellä maalla jossa kylänmiehet työllistävät toisiaan. Muualla on sitten yt-neuvotteluita joka puolella ja silloin ei uusia voi palkata ja työttömyyspätkät voi venyä viikoista kuukausiin.
enpä mistään luopunut, anssi oli senvarran hyvä ettei ollut mitään vaikutusta elämään, kaikki jatkui entisellään ja vaihdoin autonkin tehdasuuteen omilla mieltymyksillä
Huomaa ainakin sen että miten paska maa suomi on omille kansalaisilleen kaikella maa hanmuuttopolitiikallaan ja ulkkarien sponsoroinnilla kun suomalaiselta viedään se leipäjononkin vanha leipä suusta jollekin vadelmaveneilijälle.
Hyvistä yöunista siis luovuin. Tarjousten perässä juoksemista, ei mitään harrastuksia,
kävellen joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monipuolisen ja kunnollisen ruoan syömisestä. Heräteostoksista. Herkuista. Myös sähkössä koitan säästää.
Jep, ihminen temuttaa tuhansilla turhaa krääsää, yms kun on töissä ja huterat korttitalot sortuu heti kun tulot laskee, huoh.
Julma hallitus tuhoaa koko maan.😭😭😭
Vain suomalaisten työttömien elämän. Muut porskuttaa rairai.
Vain minä ja vain minä raadan tätä kurjuutta, kuin kaikilla muille menee hyvin.😭😭😭
Vierailija kirjoitti:
Hyvistä yöunista siis luovuin. Tarjousten perässä juoksemista, ei mitään harrastuksia,
kävellen joka paikkaan.
Eikö tuo jo käy harrastuksesta?
Autosta luovuin aika nopeasti. Olin pendelöinyt liki kymmenen vuotta ja aivan kurkkua myöten täynnä remppaamista, huoltamista, tankkaamista, ajamista rättiväsyneenä huonosti nukuttujen öiden jälkeen. Kaikki raha katosi siihen ruostekasaan. Ei ikinä enää vaikka joutuisin olemaan loppuelämän kotona.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kaikki masentuu kun joutuu työttömäksi. Masennus on elämään vaikuttava sairaus ja voi kestää vuosia. Muutos on raju. Yhtäkkiä ei ole varaa mihinkään ja elämästä tulee selviytymistaistelua. Nythän vielä eduskunta kiristi työttömyyskorvauksen ehtoja eli se poistuu monelta eli pitää elää säästöillään. Suomen hinnoilla.
Varmaan ensimmäisenä möisin auton koska sitähän ei tarvitse kun elämästä tulee lusimista. Työttömyys muuttaa kaiken. Eikä vähiten sen miten ihmiset suhtautuu sinuun, onhan edelleen työllisten mielestä niin paljon töitä että on jotain pahasti vialla ihmisessä joka ei vaan mene töihin.
Sekundäärinen masennus (elämäntilanteeseen sidonnainen) on ihan erilainen sairaus kuin primääri masennus. Toki osa voi sairastua primääristikin, mutta ei läheskään kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Sekö on joku fakta,et kukaan ei saa uutta työtä? Ikinä? Se on kumma,kun mä tunnen vaan ihmisiä jotka vaihtaa työpaikkaa eivätkä jää työttömiksi. Työpaikasta toiseen on helpompi vaihtaa,kun saada kortistosta töitä. Itse en luopunut mistään. Olin viikon työtön ja sain uuden työn. Mut jos ei muuta tulevaisuutta näe,niin kannattaa jo alkaa myymään omaisuutta saadakseen rahaa.
Miksi olit viikon työtön? Sinussa oli jotain vikaa, kun et saanut heti edellisen loputtua.
Vapaudesta olla tilivelvollinen elämästäni kenellekään. Nyt olen kuin vanki, jossa joku viranomainen tenttaa ja pakottaa tekemään asioita, jotta saisin 595e kuukaudessa rahaa. Se on melkoisen pieni summa vapauden menetykseen, ihan kuin olisin tehnyt jonkun rikoksen tai muuttunut holhottavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olit viikon työtön? Sinussa oli jotain vikaa, kun et saanut heti edellisen loputtua.
Hän halusi olla "tukiloinen" ei edes halunnut töihin!
Toisesta autosta, liian aikaisista aamuheräryksistä varsinkin kesäaikaan, työmatkakuluista, stressistä joskus, mukavista työkavereista, urposta pomosta, enää ei työ haittaa harrastuksia ja menoja. Siinä tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Laitoit viestin am 09:03- Etkö itse ole töissä? Peilaatko jotain, omaa kurjuutta.
Epämukavista työvaatteista, nöyristelystä ja monista veemäisistä tehtävistä luovuin, niin ja epäterveellisen aikaisista aamuherätyksistä myös.
Autosta ja kun lyhennykset, vakuutukset, verot, polttoainekulut, huollot, katsastukset ja rengaskulut jäivät pois, huomasin, että käteen jäävä summa onkin nyt suurempi kuin töissä käydessä, kun kulut laskivat niin paljon.
Kaikesta kaupasta ostettavasta juomisesta, kalja, limu, mehu, maito, take away kahvi jne. Juon vain hanavettä.
Asia joka kolahti kovaa, oli lasten koti. Ei riittänyt rahat.
Ei luultavasti tarkoitranut, että työttömänä olisi yhtätasokas elämä vaan, sitä, että monen työelämä on nykyisin niin epävarmaa, että ei uskalla tai pysty (, koska pankki ei anna lainaa) ostamaan itselleen tuollaista varallisuutta, jonka kuvasit.
Esimerkiksi minä itse en ole eläessäni saanut toistaiseksi voimassa okevaa virkaa tai työsuhdetta ja ikää minulla on noin 50 vuotta.
Vuosia yksin eläneenä en ole halunnut sitoa itseäni asuntolainaan, kun ei sitä tavis maisterin palkoilla kovin kummoista asuntoa olisi ostanut. Toki tämä on osittain myös valinta kysymys.