Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa tyly lähtö irtisanotulle

Vierailija
07.04.2026 |

Minut irtisanottiin tammikuussa tylysti kesken päivän. Esimies oli lähettänyt minulle joulukirjeen missä toivotti hyvää joulua ja missä pyysi minulta muutoksia pariin asiaan. Nämä lupasin korjata. Kuitenkin kesken työpäivän tammikuussa sanoi minut irti.  Periaatteessa tyoni oli nyt ok mutta vetosi syinä joulukirjeeseen.  Minun piti lähteä 5 minuutissa. Luovuttaa avaimet jne heti.  Jättää työni ja  nettikokous kesken. Kollegan käskettiin hakea takkini ja tavarat vaatekaapista. Toi väärät ulkokengät.Vartija veisi minut suoraan autolleni. Silmälasejani ei ollut löytyä siinä hötäkässä enkä olisi voinut ajaa autoa ilman niitä. Säikähtuneet kollegat keräsivät tavaroitani mm oman puhelimeni ja autonavaimet. En muista kaikkea niin hätä oli. 

Vartija suorastaan työnsi minua selästä. Ulos. Auto ei pakkasessa heti käynnistynyt. Olin aivan kauhun vallassa. Soitin puolisolle ja vihdoin sain rauhoitettua ja autokin lähti. Vartija sulki portin.

Jäi epäselväksi mikä oli pikapotkujen syy. Lähtemisen olisi voinut hoitaa rauhallisesti. 

Työllistyin ilokseni jo kuukauden päästä. Lapseni 4 v on samassa sport clubissa kuin potkut antaneen esimieheni lapsi. Mies ei ollut aluksi tuntevinaan minua kun haimme lapsia. Sitten aloin tervehtiä häntä ja hän on äärimmäisen kiusaantunut mutta vastaa kun kysyn miten menee. Kerroin olevani töissä. Hän varmaan ottaa muksunsa pois sport clubilla.

Asia kiusaa minua. Mutta voin aika ok.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jokaiselle tulee yksi irtisanominen. Muttei noin tökerö kuin AP llä.

Vierailija
62/65 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin asiaa puolisolta niin ei kuulemma saa aina ottaa tavaroitaan mukaan. 

Kyllä omat henkilökohtaiset tavarat saa ottaa mukaan. Työnantajan tavaroita ei tietenkään, mutta omat vaatteet, kotiavaimet, puhelin (ellei ole työnantajan), eväsrasian jne pitäisi saada ottaa mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso sanoi että joku voi raivota, joku voi itkeä koko ajan ja joku voi lähteä pää pystyssä. Kaikkeen pitää varautua. 

Vierailija
64/65 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työhuoneeseen ei enää mennä voisi esimies kutsua huoneeseensa ja rauhallisesti hyvästellä. Myötätuntoisesti. Kiittää siitä mikä oli hyvää ja ehkä neuvoa mitä tehdä. Onnistuuko?

Vierailija
65/65 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös joku irtisanottu tappanut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi