Muutan 48-vuotiaana 28neliön yksiöön. Pelkään romahtavani
Kommentit (229)
Sinulla on katto pään päällä, lopeta valittaminen!
Ite ostin 90-luvulla halvan yksiön 25m2.Maksoin pian pois,rahaa jäi säästöön.Matkustelin 2x vuodessa,ostin kesämökin ja loput sijoitin.59-vuotiaana jäin pois päivätöistä.Nyt 60v ,kesät mökillä ja talvet lämpimässä.
Nyt käyn yksiössäni lähinnä pesees pyykit ja pitämässä osoitteen jossakin vakituisessa.Onneksi en sijoittanu
seiniin,sopi mulle vallan hyvin.
Älä vaan sano että se on vielä vuokralla jossakin neukku-lähiössä? Jos näin, niin tuon alemmas ei aikuinen ihminen voi vajota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koirakeskustelu ei taida aloitukseen liittyä mutta. Mulla ja kavereilla on vinttikoiria, ja sisällä ne ei tee muuta kuin makaa. No joskus luuta järsivät.
Ulkona sitten, voi elämä sitä vauhtia! Lenkillä käydään vaihtelun vuoksi, mutta vapaana (aidatulla pihalla) juokseminen on se mitä nämä tarvitsee. Eivät isoja sisätiloja.
Aidattu piha koiria varten on täysin eri kun kerrostaloyksiön ranskalainen parveke. Sellaisessakin kuutiossa kuulemma aggressiivista bullstiffia pidetty.
On koiraihmisiä ja sitten on--koiraihmisiä. Mutta jeps - jatketaan me keskustelua yksiöistä.
Se aidatun pihan asunto voi kuitenkin olla yhtä pieni kuin kerrostalon yksiö. Se pointtina. Sisätilat ei ole tosiaan se ratkaiseva asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen muka tarvitsee viiden huoneen kämpän jos vain yhdessä pystyy olemaan kerrallaan?
Niissä voi tehdä eri asioita eri aikoina, ei tarvitse pysyä siinä yhdessä ja samassa tilassa koko aikaa. Toisaalta se yksikin tila voi olla riittävä ja elinpiiriään voi laajentaa vaikka ulkoilemalla, kahviloissa, ravintoloissa, kuntosalilla, harrastamalla jotain kodin ulkopuolella tmv.
Ulkoilu on siitepölyallergiselle pois laskuista tähän aikaan vuodesta, ellei sitten ulkoile yöllä. Nuo kaikki muut maksavat. Kirjastoon toki voi mennä ilmaiseksi pyörimään.
Mä olen siitepölyallerginen astmaatikko enkä ole koskaan jäänyt kotiin sisälle siitepölyaikana. Johan mun pitää töissäkin käydä enkä jaksaisi vain kotona olla viikkokausia.
Ei yksiöön. Mieluummin kimppakämppä. Ei oo terveellistä peseytyä, tehdä ruokaa ja nukkua samassa tilassa. Kunnon yhteiskeittiö, yhteiset työtilat: puutyökoneet, tulityötilat, kangaspuut ym. Kasvimaat ja perunapellot. Saunaosastot ja pwsutuvat myös. Yksiöt ei oo ihmisen asuntoja ja kaiken lisäks kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Mä pelkään että masennun vielä enemmän. Jätän kaiken taakseni. Mä en tunne ketään. Ei ystäviä paikkakunnalla. Ei perhettä, sukua. Oon eläkkeellä eli päivät kotona. Auttakaa! Itkettää, pelkään katuvani päätöstä erota.
Ap
Kyllä sinä pärjäät ja sopeudut. Alku on aina hankalaa, uusi elämä pelottaa. Päivä kerrallaan eteenpäin, älä katso taaksepäin.
Onhan joku 30 neliötä ihmisasumiseen Suomen paskasäässä kelpaamaton koppi. Menkää vaan markkinamiesten metkuihin, niin päästään asumaan kohta 10 neliössä 2000 eur kk
"Foksusoidaan" "poinntia" "vesisäilillä". Terveisin "Tavan"ihminen. Kirjoita sinä siellä ihmisille huolellisemmin kun kommentoit tänne. Opiskelusi sellaiseen on pitkä.